Zo klaar mee.. (Hond kauwt op speelgoed van zoon)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:04

Volgens mij zijn er 2 die op cursus moeten, namelijk je man en jij. Dit kan alleen maar van kwaad tot erger gaan en het klinkt absoluut niet alsof jullie weten waar jullie mee bezig zijn.

Mioux

Re: Zo klaar mee.. (Hond kauwt op speelgoed van zoon)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:08

Het lijkt mij verstandig om of iemand in huis te halen die mee kan kijken en kan uitleggen hoe en wat, of dat een cursus gevolgd word met betreft de opvoeding van de hond. Als de hond nu al spullen pakt waar hij niet aan mag komen, zoals van het kind, kan dat alleen maar uit de hand lopen in de toekomst als er niet goed op gereageerd word.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 11:12

Ik hoef nu alleen nee te zeggen en laat hij los.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:14

Zag dat je in twemte woont. Neem eens contact op met mimi van baars, hondenschool Maroef

http://www.maroef.nl

Zij werkt niet zo als een reguliere hondenschool maar met kalmerende signalen die de hond afgeeft. Denk dat dit voor jou man een veel betere cursus is. Hij leert hier namelijk om niet te straffen, niet te schreeuwen maar naar de hond te kijken. De reguliere hondenscholen doen dit vaak niet. Die werken meer met de dominantie theorie, welke achterhaald is

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 11:15

Of als hij hem wil pakken ok bij nee is los of hij pakt hem niet

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:17

Het lijkt mij verstandiger om dan toch maar een baasje #3 te gaan zoeken.

Beter een baasje die wél weet waar ie mee bezig is, dan baasje nummer #2 die duidelijk geen benul heeft.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:18

doezel2 schreef:
Ik hoef nu alleen nee te zeggen en laat hij los.

Dat kan wel zijn,maar ik vermoed dat een cursus zeker niet onverstandig is. Als ik berichten hier lees over "gooien" en dergelijke dat is wel zorgwekkend...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:20

Je hebt dus 2 jonge honden in huis, pubers en een baby.
Wie begint nu aan zoiets, dat kan toch nooit werken?

Ik vraag me af wat de gedachte achter dit gebeuren was.
Waarom neem je een pup(neem aan dat de eerste als pup gekomen is) terwijl je zwanger bent en er vervolgens nog een moeilijk puppekind bij?

Wie wilde dat , waarom is dat zo gegaan en wie moet er voor alledrie in de praktijk zorgen het grootste gedeelte van de dag?
Hoeveel is je man thuis om de honden te corrigeren?

Begrijpt hij wel hoe gevaarlijk de situatie is voor jullie kindje?

Als je werkelijk de honden wil houden , zou ik beginnen met een ruimte te creeren waar de honden zijn zonder dat ze bij de kleine kunnen, dus ergens een hekje tussen zetten waar de honden veilig kunnen spelen zonder bij de kleine en dat speelgoed te kunnen.
Zeker op de momenten dat je geen tijd hebt voor je honden!
Dus als je met de kleine bezig bent, koken , naar de wc enz enz

Het kan best jaloers gedrag zijn en dat behoorlijk uit de hand lopen!

Verdeel de dag op in momenten voor de honden en geef ze dan ook alle aandacht, train met ze, ook op wandeling, geef ze opdrachten, beloon ze, ben er helemaal voor ze.
En momenten dat ze zich rustig moeten houden omdat je andere dingen moet doen.
Zeker minstens 3 momenten op de dag creeren voor de honden, liefst smorgens vroeg, in de middag en savonds(als de kleine toch in bed ligt).
Zogauw ze doorkrijgen dat dat hun momenten zijn, zullen ze rustiger worden.
Ook voor honden geld dat rust en regelmaat, duidelijkheid schept.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 11:23

Heb geen baby meer mijn zoons 2:).
En hij is niet gevaarlijk ofzo. Juist heel lief tegen mijn zoon. Tuurlijk laat ik ze nooit alleen.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:24

Zo te lezen straffen jullie alleen voor verkeerd gedrag, wat als je het nou gaat omdraaien, goed gedrag belonen, voor de hond ook veel leuker. Verdiep je eens in clickertraining, daardoor leren dieren zelf na te denken wat ze nou precies moeten doen om beloond te worden, denken ze zelf veel meer na en krijgen ze meer duidelijkheid. Alleen straffen betekent dat ze wel weten wat ze niet moeten doen, maar niet wat ze wél moeten doen. Wellicht een wat gekke vergelijking, maar lees de posts van de TS in dit topic eens door [PP] [VOLG] Droompaardje Rio: van kreupele Cruzado naar...?, zij traint haar paard dmv clickertraining, en weet ook heel fijn uit te leggen waarom en hoe die methode werkt, en wat je er allemaal mee kunt bereiken. Nou ben ik zelf geen ervaringsdeskundige, maar zowel mijn hond als kat reageerden goed op de clicker.

En verder intelligente speeltjes zorgt ook al voor meer uitdaging, onze hond was altijd heerlijk druk met haar kong :)

En verder ga ik mee met de rest, gooien ed is niet de manier :n Er zijn soms situaties waar een keer hard en effectief doorkomen kan zorgen dat iets niet meer gebeurt, maar zoals ik in je posts lees is dat hier niet het geval, en is dit dus echt onnodig stress creëren voor de hond.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:25

@spatter ik ken mensen bij wie het wel werkt hoor een jong kindje en puppy(s), maar die honden zijn ook met het baasje samen goed getraind en afgestemd op elkaar dmv o.a. cursus.

Enige wat mij ook zorgen baadt is het feit dat de hond zo reageert op het kind en dus geen regels kent. Het kind hoort ruimte te krijgen van de hond(en) en de honden zouden moeten weten dat de plek (box) van het kind verboden terrein is, ook de spullen erin.

Ik denk dat mogelijk TS/man van TS de situatie onderschat heeft.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 11:26

Ik ben de hele dagen thuis. Mijn man. S avonds en weekends. Verder niet.
Ik beloon hem met goed gedrag. Bijv als hij niet blaft terwijl er iemand langs loopt.
De hond van 1 luistert goed. Tis alleen die ander die luistert niet

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:28

Je zoon is 2, waarom staat er dan nog een box en zit hij daar nog in?
Denk dat vooral de baasjes is grondig moeten nadenken of het verstandig is om de hondjes nog te houden.
Sebiet bijt hij je zoon en dan heeft de hond het natuurlijk weer gedaan terwijl hij al zoveel stressingnalen heeft geuit.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:29

@chantal1985 ik zelf heb ook een zoon maar met 2 inderdaad ook niet meer in de box, vind ik ook vreemd maar dat is aan TS kan mogelijk ook medische oorzaak hebben tenslotte.

@ts Waarom geen cursus volgen dan? Als je toch thuis bent ? Ik bedoel heb zelf ook een jong kindje en dat kan je combineren of eventueel iemand die kan oppassen of iets dergelijks.

Hoelang loop je gemiddeld per wandeling met de honden etc?

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 11:30

Nogmaals. Het speelgoed steekt er een stukje uit. Of ligt ernaast wat ik net niet zie voor de rest hebben ze ruimte genoeg. Hij doet niets met mij kind. Ja x laten zien van zi is genoeg maar niet gemeen ofzo. Of de hond loopt er bij weg.

En de box is nog makkelijk als je bijv de was boven wil doen. Of ff snel honden uitlaat. Hij zit er niet de hele dag in hoor:). En hee veel zeggen. Zolang mogelijk in de box. Ok al is het even

En nee niets medische

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 11:32

Mijn ma s ochtends vroeg ff snel 10 min ofzo. Ik tussen 10 en 12 half uur tot uur. En smiddags nadat mijn zoon geslapen heeft.na 14:00 Ok weer uur tot 2. En met etend tijd kwartiertje tot half uur.
Maandag avond gaan we op curses

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:33

Wat doet een kind van 2 nog in een box dan? :\
Daar is hij toch allang uitgegroeid.

Ik krijg toch het idee dat je niet echt een oplossing zoekt die moeite kost maar met dit hondje er bij zul je toch serieus tijd moeten investeren, jij, want je man is er overdag niet.

Ik vraag me af wat er met de andere hond gedaan wordt en welk ras dat is.

Een jack russel is een werk hondje, geen braaf huishondje en deze blijkbaar helemaal niet, duidelijk uit een werklijntje en dat wordt ettertjes als er niks mee gedaan wordt en niet tot ze volwassen zijn, maar hun hele leven!

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 11:33

Wie zegt dat de hond mijn zoon bijt??? Als hij dat deed was hij allang het huis uit gegaan

En nee mijn kind niet.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 11:34

De anders een Jack x westy
Die geven we van pup af aan. Dus die luistert wel word zelfde mee gedaan als de jack
Laatst bijgewerkt door doezel2 op 03-12-15 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:35

Ik heb een paar jaar geleden een gedragstherapeute gehad bij mijn keeshond. Chantal Lucas heet ze.
http://roedelleider.webnode.nl/

Heb ontzettend veel van haar geleerd binnen 1 dag. Mijn kees was een angstbijter, er was niemand die haar kon aaien behalve ikzelf, en tijdens het uitlaten vloog ze iedere hond aan die ze tegenkwam. Had mijn keeshond op latere leeftijd (5) in huis gehaald en het bleek dus dat ze nogal wat problemen had. Vandaag de dag kan bijna iedereen haar aanhalen, en ook met andere honden is t geen probleem.

Zou adviseren om er iig iemand bij te halen die weet wat hij doet of idd een ander huis op te zoeken, anders gaat t inderdaad van kwaad tot erger.

spatter

Dus even voor de duidelijkheid

Jij zet je zoon in de box/bench, terwijl je boven de was aan het doen bent en de honden lopen los?

dromertje2

Op mijn vroegere stal waren er ook 2 jack russels, juweeltjes van honden, heel actief maar die hadden hunne loop op het erf, konden achter de konijnen lopen waneer ze wouden. Waren heel braaf maakte niets kapot.
Ze zijn dan wel klein maar het zijn geen "ideale" gezinshonden, in een drukke,niet zo'n grote omgeving aar ze hun energie niet kwijt kunnen. En als ze hun energie niet kwijt kunnen, leven ze zich op een andere manier uit.
Kan je hem dat kwalijk nemen dan?
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 03-12-15 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:36

maj0 schreef:
Zag dat je in twemte woont. Neem eens contact op met mimi van baars, hondenschool Maroef

http://www.maroef.nl

Zij werkt niet zo als een reguliere hondenschool maar met kalmerende signalen die de hond afgeeft. Denk dat dit voor jou man een veel betere cursus is. Hij leert hier namelijk om niet te straffen, niet te schreeuwen maar naar de hond te kijken. De reguliere hondenscholen doen dit vaak niet. Die werken meer met de dominantie theorie, welke achterhaald is

Nogmaals zij is tevens ook gedragstherapeut

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:36

Als de hond nu al signalen geeft met laten zien zoals jij zegt, denk ik aan tanden? grommen? Dat is al eigenlijk veel te ver gegaan dan... dit zou een hond niet mogen doen bij een 2 jarig kind en is het een tikkende tijdbom mits goede training en of cursus. Dit is meer afwachten tot het mis gaat... alleen inderdaad wat gezegd is is het sneu ,want de hond krijgt dat mee ze hele leven als of de hond een fout heeft. Terwijl die allang met goede training/hulp/cursus opgevoed kan worden.

Met 2 jaar moet het kind allang rond lopen en kunnen spelen eventueel buiten. En zolang mogelijk in de box, ja maar ook dat heeft grenzen ;). Bedoel je kan natuurlijk een 10 jarig kind er ook in stoppen maar of t normaal is.. Maar goed dat is ieder op zich. Mijn zoon is 3 en is al vanaf 6 maanden lekker rond aan t dobbelen in de kamer en aan het ontdekken. Je kind "opsluiten" in de box en de honden los vind ik ook geen goede "rangorde". Je kind los, honden eventueel in de keuken dmv traphek of iets is veel beter. Hun moeten de grenzen kennen daarin.

Over het wandelen, 10 min? vind ik zeer weinig, kan de hond niet eens normaal zijn behoeftes doen en moet maar even snel snel snel.. Kan ook zijn energie niet kwijt. Ik denk dat de hond beter elders kan bij iemand die wel de tijd heeft om minimaal 5 keer daags goed lang te wandelen.

Misschien heb ik het fout, maar krijg het idee van leuk hondje erbij maar het moet op mijn manier en liefst zo min mogelijk tijd kosten.... Nergens ingelezen hoe een pup is en een jack russel. Kruising of niet, het bloed zit erin van die kant.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 11:37

spatter schreef:
Dus even voor de duidelijkheid

Jij zet je zoon in de box/bench, terwijl je boven de was aan het doen bent en de honden lopen los?

Honden lopen altijd mee naar bovenop doe ik achterthuis en dat snauwen is 1x gebeurd