hoe oud worden jullie konijnen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Re: hoe oud worden jullie konijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 12:59

Nee haha ik heb altijd aardbeiden voor mijn smoothies, krijgen ze elk 1tje :D ben benieuwd of ze het lusten !

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 13:05

Mijn oudste konijn was 10 jaar geworden. Die had ik vanaf dat ze 13 weken was.

Haar maatje is doodgegaan toen ze 6 was door 1 of andere bacterie. Was ineens doodziek en de da kon ook niks meer doen.

En toen heb ik een maatje uit de opvang gehaald. Ze zeiden daar dat hij 10 was, maar de da dacht dat hij wel wat jonger was. Hem heb ik nog 5 jaar gehad dus zal ook minimaal 10 jaar geworden zijn.

En nu heb ik er 1 van ik denk 6 jaar. Die is zo fit als een hoentje. Ben haar 4e baasje dus precies weet ik het niet, maar zeker 6 jaar. Claire is een kruising en middelgroot konijn.

Dan nog een Franse hangoor van bijna 3 jaar. Maar die is zo enorm, ik vrees dat die niet heel oud zal worden.

En dan nog 2 dwergjes die bij mijn verzorgpaard op de wei een fijne ren hebben.
1 is een jaar of 5 en de andere 3.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 13:06

primera schreef:
Nu heb ik een Franse hangoor dame van een jaar oud dus heb haar gezegd dat ze nog minimaal 9 jaar mee moet :P ;)

Ik hoop het ook. Ik heb een franse hangoordame, ook van een jaar oud, en een vlaamse reus ram van een half jaar oud.
Naar het schijnt worden deze rassen veel minder oud dan kleinere rassen. Ik hoop dat wij het tegendeel kunnen bewijzen.

Heb je trouwens een foto van jouw franse dame?

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 13:18

Ik heb een nijntje van 12 momenteel (ram). :)

Vorige voedster is 10 jaar geworden. Van de nieuwe voedster weet ik niet hoe oud ze is, omdat ze in een doos is gedumpt bij het asiel.