Blaffende hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mika11

Re: Blaffende hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 10:47

Sellyxx, niet kortzichtig hoor.
Ik snap heus wel dat je niet altijd 24/7 bij je hond kan zijn.
Maar wel de eerste dagen/week/weken om de hond te laten wennen, dan kan je rustig beginnen met opbouwen hoe zijn leven zal zijn.

Iedereen vindt het normaal als je een pup neemt, je daar voor de eerste periode alle tijd voor neemt (vakantie, oppas regelen etc)
Maar een (oude) hond uit het asiel moet ook wennen en zich aanpassen aan de nieuwe situatie.
Dat is wat ik bedoelde, en inderdaad 3 uurtjes alleen is op zich prima te doen, alleen de hond is nog niet zo ver om dat aan te kunnen.
Maar goed, dat is achteraf gepraat.
Ik vind dat TS het verder ook prima probeert op te lossen, ik hoop dat het goed zal gaan!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 10:51

Een nieuwe hond vergt tijd. veel tijd. Een pup of een oude hond nog meer. Daar kan je niet van verwachten dat hij na een week functioneert. Zeker op die leeftijd waar ouderdomsverschijnselen mee kunnen spelen. Is er geen mogelijkheid vakantie te nemen? zodat je de tijd kunt nemen hem te laten wennen stapje voor stapje net als bij een pup.

Oude honden hangen aan hun huis, baas, gewoontes enz. Nu opeens is dat alles weg en dat kost tijd, erg veel tijd.

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 10:53

Ons teefje (herplaatser) vertoonde exact hetzelfde gedrag. (Daarintegen hadden wij gelukkig wel buren die het snapte).
Na contact met een gedragsdeskundige kregen wij als advies haar ruimte te verkleinen, dmv een laken over de bench. (Hiervoor hadden wij al geprobeerd haar meer ruimte te geven, maar dat resulteerde in slopen). Door een laken over de bench krijgen ze minder prikkels mee en zitten ze 'in hun eigen nestje'.
Voor ons teefje werkte dit echt perfect, volgens de buren was het de dag dat we hier mee begonnen meteen een stuk minder en werd het elke keer beter :)
Wie weet heb je er wat aan :) (ons teefje was overigens pas 9 maanden..)

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 10:58

Jennnnn schreef:
Ons teefje (herplaatser) vertoonde exact hetzelfde gedrag. (Daarintegen hadden wij gelukkig wel buren die het snapte).
Na contact met een gedragsdeskundige kregen wij als advies haar ruimte te verkleinen, dmv een laken over de bench. (Hiervoor hadden wij al geprobeerd haar meer ruimte te geven, maar dat resulteerde in slopen). Door een laken over de bench krijgen ze minder prikkels mee en zitten ze 'in hun eigen nestje'.
Voor ons teefje werkte dit echt perfect, volgens de buren was het de dag dat we hier mee begonnen meteen een stuk minder en werd het elke keer beter :)
Wie weet heb je er wat aan :) (ons teefje was overigens pas 9 maanden..)

Heb ik vorige week ook al geprobeerd, maar daar werd hij alleen maar drukker door. Zelfs als we thuis waren. Nu is hij rustig als we thuis zijn, maar dus niet als we weg zijn.

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 10:58

Wilawander schreef:
Een nieuwe hond vergt tijd. veel tijd. Een pup of een oude hond nog meer. Daar kan je niet van verwachten dat hij na een week functioneert. Zeker op die leeftijd waar ouderdomsverschijnselen mee kunnen spelen. Is er geen mogelijkheid vakantie te nemen? zodat je de tijd kunt nemen hem te laten wennen stapje voor stapje net als bij een pup.

Oude honden hangen aan hun huis, baas, gewoontes enz. Nu opeens is dat alles weg en dat kost tijd, erg veel tijd.

Helaas geen mogelijkheid om vakantie op te nemen. Met de kerst ben ik weer 2 weken vrij, maar dat duurt nog even.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 11:12

Ik ben dol op alle dieren, ook honden, maar voortdurende geluidshinder door geblaf daar kan ik ook niet tegen. Als je in de stad dieren wilt houden dan moet je er gewoon voor zorgen dat ze geen overlast geven.Als ik in de situatie van ts zat dan zou ik een blafband proberen. Misschien niet zo leuk voor de hond maar door dat voortdurend blaffen worden ze schor en dat is ook niet goed. En altijd nog beter dan weer naar een ander adres te moeten. :(

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 11:49

een blafband is prima voor een hond die blaft maar niet voor een oudje die uit angst en onzekerheid blaft. Je haalt het blaffen weg maar de oorzaak word alleen maar erger.

Mariloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:38

Wilawander schreef:
een blafband is prima voor een hond die blaft maar niet voor een oudje die uit angst en onzekerheid blaft. Je haalt het blaffen weg maar de oorzaak word alleen maar erger.

Hier ben ik het dus echt niet mee eens. onze hond ging volledig over de zeik als wij weg waren. alle zachte methoden geprobeerd die je kan proberen (training, feromonen, ruimte groot en klein, pilletjes enz) ook in overleg met hondentrainer en dierenarts maar werd niet beter.
uiteindelijk was bij onze buren de maat vol na ruim 8maanden geblaf aangehoord te hebben. Toen de blafband genomen, en dan op een niet zo strenge stand afgesteld. de band corrigeert direct waardoor ze geleerd heeft dat het niet nodig is om te stressen. Hond is nu rustig als wij weg zijn en de band hoeft niet meer aan. Beestje gaat lekker liggen tukken en loopt zelf al naar der eigen 'kamer' als ze ziet/hoort dat wij weg gaan.

Ik zeg niet dat je moet beginnen met een band maar dit als laatste middel moet gebruiken als de zachte methodes gewoon niet werken.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:58

8 maanden is ook iets heel anders als een week!!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:19

Maar de blafband kan juist de cirkel door breken. De hond maakt zich zelf nog gekker door het geblaf.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:20

Barbet schreef:
Sellyxx, niet kortzichtig hoor.
Ik snap heus wel dat je niet altijd 24/7 bij je hond kan zijn.
Maar wel de eerste dagen/week/weken om de hond te laten wennen, dan kan je rustig beginnen met opbouwen hoe zijn leven zal zijn.

Iedereen vindt het normaal als je een pup neemt, je daar voor de eerste periode alle tijd voor neemt (vakantie, oppas regelen etc)
Maar een (oude) hond uit het asiel moet ook wennen en zich aanpassen aan de nieuwe situatie.
Dat is wat ik bedoelde, en inderdaad 3 uurtjes alleen is op zich prima te doen, alleen de hond is nog niet zo ver om dat aan te kunnen.
Maar goed, dat is achteraf gepraat.
Ik vind dat TS het verder ook prima probeert op te lossen, ik hoop dat het goed zal gaan!

Aha ik snap je :) Daarom had ik er ook bij gezegd; ik vind, omdat dat in eerste instantie in me opkwam. Maar ik neem het terug want ik zie aan je berichten dat jij ook goed nadenkt over wat je zegt ;) Ben het helemaal met je eens!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:21

Jennyj01 schreef:
Maar de blafband kan juist de cirkel door breken. De hond maakt zich zelf nog gekker door het geblaf.

Ja of helemaal angstig worden en onzeker. Een blafband is prima bij een hond die aanhoudend blaft en zich zeker en thuis voelt maar niet bij een onzeker oudje... heb niks tegen een blafband maar wel tegen het gebruik ervan zonder enig verstand..... :roll:

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:23

En bedankt he!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:13

Hoe is het vandaag gegaan TS?

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 22:17

HorseTopShop schreef:

Het is vandaag een rare dag geweest. Ik werd al gelijk om half 10 gebeld door de buurvrouw dat ze er weer helemaal gek van werd en dat ze dus maar de politie ging bellen. Ik vertelde haar dat de wijkagent door mij op de hoogte was gesteld dat ze zouden kunnen bellen en dat dit dus geen probleem zou zijn. Ik kreeg dus later van de wijkagent een bericht dat hij blij was dat ik hem al op de hoogte had gesteld omdat ze daadwerkelijk belde. Hij had op dat moment geen tijd en had dus gevraagd of ze later vanmiddag terug wilde bellen. Echter had hij eind van de middag niets meer van ze gehoord.
Later werd ik gebeld door de dierenarts dat de adaptil verdamper bij hun binnen was dus ben ik die 's middags gelijk gaan halen. Terwijl ik met de assistente over Rakker stond te praten en wat we eventueel allemaal zouden kunnen proberen kwam er iemand binnen die veel met honden bezig is. Haar ken ik goed en zij kent onze andere hond Dora ook goed. Ze ving dus wat van ons gesprek op en stond daar van te kijken omdat ze onze hond zo niet herkende. Dus nadat ik uitgelegd had dat het om een andere hond dan Dora ging snapte ze het. Zij snapte de frustratie en legde ook wat tips uit. Maar begin van de avond kreeg ik dus ineens van de baas van dat meisje een mail binnen dat ze van haar mijn kwestie had gehoord en dat ze dat enorm erg vind. Zij bied dus aan om per ingang van maandag tijdelijk 3 uurtjes in de ochtend op Rakker te gaan passen. Ze gaf wel aan dat dit tijdelijk is omdat het eigenlijk bij haar werk hoort maar ze wil mij wel de kans en tijd gunnen om wat voor het beestje te doen. Dat geeft mij in ieder geval meer tijd om 's middags met hem het alleen zijn te trainen en te hopen dat we hem alleen kunnen gaan laten. Ben zo super blij dat dit zo heeft mogen lopen vanmiddag en zo blij dat er zulke mensen zijn die ons een kans willen geven.

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:35

Fijn dat er nu wat tijd is om hem beter te laten wennen. Het is nu woensdag, ik zou dus nog wel even een briefje bij de buren achterlaten vanavond. Dat er vanaf maandag een tijdelijke oplossing is. Morgen ook even met de wijkagent bellen, dat ook die op de hoogte is.

Ik hoop dat de verdamper ook gaat helpen om hem wat meer op zijn gemak te laten zijn.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:40

Dat is goed nieuws! :)
Nu heb je even wat meer lucht en tijd om Rakker te laten wennen.
Hopelijk als hij eenmaal goed gewend is en met de verdamper, dat het goed blijft gaan. :)
Super dat je je er zo voor inzet! :)

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 22:59

Mijati schreef:
Fijn dat er nu wat tijd is om hem beter te laten wennen. Het is nu woensdag, ik zou dus nog wel even een briefje bij de buren achterlaten vanavond. Dat er vanaf maandag een tijdelijke oplossing is. Morgen ook even met de wijkagent bellen, dat ook die op de hoogte is.

Ik hoop dat de verdamper ook gaat helpen om hem wat meer op zijn gemak te laten zijn.

Ik heb de wijkagent er al over ingelicht en die zou het doorgeven als ze weer zouden bellen. Uit zijn reactie haalde ik dat hij dat eigenlijk niet verwacht omdat hij aan had gegeven dat wij en de hond toch wel ruim 2 weken de tijd moesten krijgen om te kijken of het opgelost kon. Maandag is het dan 2 weken en opgelost dus hoeven ze ook niet meer te bellen.

Mariloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 06:27

Dat is goed nieuws. En fijn dat je de wijkagent aan jouw kant hebt.
Nou maar hopen dat het alleen zijn trainen zijn vruchten afwerpt.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 06:51

Fijn seg! Mss kan het meisje ook al een beetje trainen met even weg gaan en uitvoerig belonen als de hond stil blijft. (In mini stapjes opbouwen)

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 07:43

mindful schreef:
Fijn seg! Mss kan het meisje ook al een beetje trainen met even weg gaan en uitvoerig belonen als de hond stil blijft. (In mini stapjes opbouwen)

Dat is ze ook van plan en ik kan 's middags verder met trainen.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 07:56

Wat een superfijne oplossing!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 08:00

nobbygaard schreef:
HorseTopShop schreef:

Het is vandaag een rare dag geweest. Ik werd al gelijk om half 10 gebeld door de buurvrouw dat ze er weer helemaal gek van werd en dat ze dus maar de politie ging bellen. Ik vertelde haar dat de wijkagent door mij op de hoogte was gesteld dat ze zouden kunnen bellen en dat dit dus geen probleem zou zijn. Ik kreeg dus later van de wijkagent een bericht dat hij blij was dat ik hem al op de hoogte had gesteld omdat ze daadwerkelijk belde. Hij had op dat moment geen tijd en had dus gevraagd of ze later vanmiddag terug wilde bellen. Echter had hij eind van de middag niets meer van ze gehoord.
Later werd ik gebeld door de dierenarts dat de adaptil verdamper bij hun binnen was dus ben ik die 's middags gelijk gaan halen. Terwijl ik met de assistente over Rakker stond te praten en wat we eventueel allemaal zouden kunnen proberen kwam er iemand binnen die veel met honden bezig is. Haar ken ik goed en zij kent onze andere hond Dora ook goed. Ze ving dus wat van ons gesprek op en stond daar van te kijken omdat ze onze hond zo niet herkende. Dus nadat ik uitgelegd had dat het om een andere hond dan Dora ging snapte ze het. Zij snapte de frustratie en legde ook wat tips uit. Maar begin van de avond kreeg ik dus ineens van de baas van dat meisje een mail binnen dat ze van haar mijn kwestie had gehoord en dat ze dat enorm erg vind. Zij bied dus aan om per ingang van maandag tijdelijk 3 uurtjes in de ochtend op Rakker te gaan passen. Ze gaf wel aan dat dit tijdelijk is omdat het eigenlijk bij haar werk hoort maar ze wil mij wel de kans en tijd gunnen om wat voor het beestje te doen. Dat geeft mij in ieder geval meer tijd om 's middags met hem het alleen zijn te trainen en te hopen dat we hem alleen kunnen gaan laten. Ben zo super blij dat dit zo heeft mogen lopen vanmiddag en zo blij dat er zulke mensen zijn die ons een kans willen geven.

Super :) Ik denk dat dit wel goed gaat komen. Het heeft alleen even wat tijd nodig.

Mariloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 16:16

Hoe gaat het inmiddels? Lukt het al de nieuwe hond te trainen om alleen te zijn?

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-15 16:04

Mariloulou schreef:
Hoe gaat het inmiddels? Lukt het al de nieuwe hond te trainen om alleen te zijn?

Helaas gaat het nog steeds niet. Hij kan echt nog geen 5 minuten alleen blijven. Zelfs met 10 minuten mijn dochter naar school brengen hoor ik hem al flink te keer gaan elke keer.
We hebben dan ook besloten om een andere plek voor hem te gaan zoeken. Momenteel ben ik bezig voor een rusthuis voor oudere honden. Dan betalen we per maand een bedrag voor hem maar kan hij wel in ons bezit blijven en mogen we hem op zoeken wanneer we willen.