Kater overzetten naar vers vlees?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kukkie

Re: Kater overzetten naar vers vlees?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 23:28

Mijn kat kan geen brokken verdragen (spuugt van alles. Ook Orijen, hills, catlovers gold etc). En als hij drie keer hetzelfde krijgt, stopt ie ook liever met leven.
Hij lust wel carnibest vers lam mix, hart, rauwe kip en dure blikjes tonijn (applaws). Kost een klein vermogen, en is op de blikjes na allemaal vers vlees.
Mijn andere kat eet alleen brok. Godzijdank, want is een stuk goedkoper. Ik was even bang dat hij net als zijn stiefbroer ook vers vlees zou willen, maar ik denk dat hij liever zou verhuizen dan vers vlees te eten. Daarom denk ik dat je niet elke kat zomaar op vers kunt zetten.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 23:30

Het hoeft ook niet perse, als hij het beter doet op brok dan is het brok. Maar als ik het niet probeer, dan weet ik het ook niet natuurlijk :)

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 23:31

Mijn kitten eet naturis, liefst rood vlees. Weigerde al vanaf het begin brok en blikvoer. Wilt enkel vers.
Hij eet graag kuikens, merk dat de meeste katten makkelijk kuikens eten. Goed opgewarmd dan dat wel.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 13:12

Ik heb smuldier, de compleetversie, meegenomen uit de winkel. Ze hadden niets bij de Pet's Place helaas. Ik ben benieuwd wat hij ervan vindt vanavond.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 15:11

http://naturis.be/verkooppunten/
De site is vooral gericht op hond, Maar het is ook voor katten. Hier kun je kijken waar ze het verkopen, in de buurt van Oss zijn er 3 verkooppunten :)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 15:27

Oh ook bij DIEZA. Daar bestel ik wel eens wat voor de caafjes. Goed idee :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 15:36

Ik voer dat aan de tijger hier. Ze hebben ook kleinere verpakkingen

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 16:47

Ik volg even, lees straks alles ff door!
Wil mijn 2 katers ook op kvv zetten. Geef ze nu steeds beetjes Smuldier wat vooral de grootste kater goed eet. De kleinste kater weigert kvv te eten, eet alleen maar vlees whiskas of sheba.
Daarnaast krijgen ze brok van topper. Wil daar eigenlijk vanaf maar gaat de grootste in hongerstaking.
Wat zijn katten toch eigenwijze mormels!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 16:44

Als je van plant bent kip met bot te geven moet je het juist niet koken, de botten splinteren dan sneller.
Ik zou idd even op barfplaats kijken, daar is veel informatie te vinden.
Ik heb zelf geen katten maar verwerk zelf wel een groot deel van het vlees en hou dan wat over voor de katten van mijn moeder, ze zijn er gek op (behalve wild, dat hoeven ze niet) en zelfs de kat die een aantal tanden mist krijgt het goed weg, zijn wel stukken vlees zonder bot dus hoe ze het met bot doen weet ik niet, daar krijgen ze het te weinig voor om te gaan proberen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 16:46

Hier toevallig sinds gisteren een kater er bij. Die stond op lidl voer, zakjes en brokjes. En vanaf het moment dat hij binnen kwam. Eet hij het vlees mee en onze brokken mee. Dus dat valt niet tegen. Maar wat een lucht komt er nu van de kattenbak af zeg.. blijf verschonen

Century

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-15 19:38

Tot nu toe blijkt dat Gizmo nog niet echt iets anders wil dan brokjes. Natvoer, wat volgens mij alle katten wel lusten, wil hij ook niet. Gaat misschien nog wel lastig worden om hem andere dingen aan te leren; maar als hij het echt niet wil hoeft het ook niet perse van mij.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 19:51

Dan kun je altijd nog kijken naar een kwaliteit brok..
Dus iets als Orijen of Catloversgold hills
Dan heb je toch het goede van vlees. Maar in een brokje

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 23:20

Vaak gaat het om kieskeurigheid van substantie. Gevalletje wat de boer niet kent dat vreet ie niet.
Misschien de brokjes lichtweken zodat het een zachtere substantie wordt en zo gaan mixen.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 20:29

Voor hen die nog geïnteresseerd zijn:
Vers vlees en dergelijke bleken toch niet echt aan Gizmo besteed te zijn. Alleen zalm vindt hij erg lekker.
Ik heb nu vandaag een zak Orijen binnen gekregen en die vallen wel in de smaak. Ik vind dat in ieder geval een iets betere brok dan Royal Canin. Eens kijken hoe hij het hier op doet. Ik hoop met name dat hij er gewoon goed uit blijft zien en hij iets makkelijker naar de WC kan.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:30

Als je goede brok hebt, dan is dat toch ook helemaal prima!

Century

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 21:39

Ja precies :) Vind ik ook. Als hij het hier goed op doet dan wordt dit zijn brok waarschijnlijk.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:49

Ik lees even mee. Hier sinds enkele maanden een kitten die ik kreeg met een zware giardia besmetting. Inmiddels 3 kuren verder en het gaat meestal redelijk.

Ik dacht ook goed bezig te zijn met Royal Canin, tot ik een andere dierenspeciaalzaak nam en deze mij vertelde dat het echt troep is. Nu voer ik applaws brokjes en dagelijks een blikje van applaws. En dat laatste vervang ik regelmatig door koolvisfilet of gekookte kipfilet. Ik merk dat hij gek op rauw vlees is, laatst een keer wat rundvlees rauw gegeven en dat gaat er zo goed in dat ik steeds meer zit te bedenken om helemaal op rauw over te schakelen of rauw naast de applaws brokjes. Kan dat laatste uberhaupt?

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:53

Tuurlijk kan dat. Lees maar eens op Barfplaats. Daar is een hele databank hoe je dat kunt oppakken ;)