Kater laten dekken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:14

Citaat:
Ze wil een nestje omdat het leuk is voor de kinderen.

Ja leuk, lekker aan staartjes trekken en in oogjes prikken :D
Ben blij dat je er zo over denkt TS!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:15

Het kan ook zo zijn dat ze oprecht niet erbij stil staat. Ik hoop dat je het haar uit kan leggen.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:18

veel mensen zien alleen de leuke kanten er van, maar denken niet aan de kosten die er altijd al bij komen kijken, laat staan bij een keizersnede

Of je krijgt 6 kittens en moet ze zelf voeden omdat moederpoes niet voldoende melk heeft. Daaaag 5 weken nachtrust en niet kunnen werken omdat ze om de 2 uur een voeding nodig hebben

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:20

KellyDV schreef:
Citaat:

Ik heb nog wel een paar bloederige foto's van de bevalling en 1 waar de poederpoes smakelijk een placenta opeet ook erg leuk voor de kinders }>

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 19:22

Leffroi schreef:
vuurneon schreef:
Nee joh, haar de balletjes gewoon geven 'succes he!' :')

TS, ik weet niet of je al een kerstcadeau in gedachten hebt, maar het schijnt dat je ook oorbellen kan laten maken van kattenballen. Kijk maar eens naar Dr. Brenda uit het programma The incredible Dr. Pol.

Hahaha, dat is echt erg. Gelukkig doen we niet aan kerst kadootjes :D

Maar jullie zeggen dus dat mijn fluffy geen halflanghaar is -O- . Ga ik gelijk vertellen, dan wil ze hem vast niet meer :D

TinkerTreas

Re: Kater laten dekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 19:23

We noemden hem al "Fluffy de visstick slayer ". Maar hoe moet dat dan als hij zijn kitten vacht kwijt is?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:25

Fluf extensions?

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 19:25

KellyDV schreef:
Citaat:

Gelukkig zijn de kinderen in een leeftijd dat ze dat niet meer doen.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 19:26

Roosch schreef:
Fluf extensions?

_O-

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:27

Vast een gat in de markt. Hoe denkt hij over witte extensions? Dan stuur ik wat op als die haarbal van mij weer es gekamd wordt. :')

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:31

vuurneon schreef:
'Nou dat was gek? Ik ging naar de dierenarts met de kat voor een inenting, komt ie terug en mist hij opeens zijn ballen!'

:')

_/-\o_

Geniaal gevonden en gebracht haha.

Verder kan ik alleen maar zeggen super Hoe jij er over denkt TS! Deden maar meer mensen dat.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:34

heb ook nog een foto van een dood kitten, ook een goede voor de kinderen

en trouwens, niet alle kinderen zijn zo erg hoor. Die van mij wisten al heel vroeg dat ze zoiets niet hoefde te flikken

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:36

Ik heb jaren met raskatten geshowd en ook gefokt.

Mijn advies vanuit mijn ervaring is dat je beter je kater er niet voor kunt laten gebruiken.
Sommige katers hebben de neiging om te gaan sproeien als ze het eenmaal hebben gedaan.
Ook sommige katers willen blijven sproeien nadat ze gecastreerd zijn, als ze het liefdesleven hebben geproefd.
Dekkaters worden bij de meeste fokkers ook niet voor niks apart gehouden, omdat ze alles bij elkaar mauwen (schreeuwen) voor meer "bedpret" en het sproeien (markeren). Geloof me dat stinkt ongelooflijk, dat wil je niet tegen je muren, kasten en bankstel hebben!

Uiteraard is niet elke kater het zelfde, en zijn er voorbeeldige uitzonderingen, maar je kunt het wel heel goed gebruiken als excuus dat je het risico van een sproeiende kater niet wilt gaan lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:50

Kimmiee_D schreef:
vuurneon schreef:
'Nou dat was gek? Ik ging naar de dierenarts met de kat voor een inenting, komt ie terug en mist hij opeens zijn ballen!'

:')

_/-\o_

Geniaal gevonden en gebracht haha.

Verder kan ik alleen maar zeggen super Hoe jij er over denkt TS! Deden maar meer mensen dat.

Dat is mijn kater dus overkomen. :+ Ik ging naar de DA voor zijn spuiten, vroeg wanneer ik hem kon laten castreren, waarop de DA wat dacht je van nu zei. Sindsdien wil mijn kat niet meer naar de DA.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 20:03

@bridgetf: Dat is ook waar ik bang voor ben. Ik wil niet dat hij zich van het voorjaar in de tuin op zit te vreten, omdat er een krolse poes in de buurt loopt. Of dat hij zijn frustraties afreageert op onze andere katten, dan is het straks bal in huis.

Onze tuin is afgezet, maar we hebben aan 2 kanten een heg. Daar is het afgezet met gaas en daarboven een net. Maar de katten uit de buurt kunnen dus wel onder de heg komen, waardoor ze elkaar kunnen zien en ruiken. Ik ben bang dat hij helemaal gaat flippen als daar een keer een krolse poes gaat zitten, als hij een keer gedekt heeft.

Geen idee of er open poezen en katers in de buurt lopen, maar er lopen iig wel enorm veel katten los.
Nu lopen er ook 2 kittens van ongeveer 5 a 6 maanden los buiten.