Problemen met een kat, help!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Splash_

Re: Problemen met een kat, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 19:11

Orijen cat & kitten. Ideaal, lijkt duur maar ik doe met een zak van 6,8 1 maand met 3 katten. Dus reken maar uit wat je kwijt bent met 2 katten.

80% vlees en vis en 20% andere goede toevoegingen en geen graan.

Iets goedkoper is Acana, 70% vlees en vis en 30% andere toevoegingen.

Kijk maar eens op zooplus.

Succes!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 20:33

Nancy, hij mag nog altijd onze boerderijkat worden.
Succes.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 10:21

Emma_s_girl schreef:
IAMS bevat eveneens nog behoorlijk wat andere ingrediënten dan vlees: mais, tarwe, gedroogde suikerbietenpulp, fructooligosaccharide etc.

Werkelijk waardeloos! Net zo slecht als Royal Canin. Duur, maar vol met belastend vulmiddel.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 10:54

_Nancy schreef:
Goof schreef:
Nogmaals; het plassen komt ergens vandaan. Laat het onderzoeken door een dierenarts.

Nogmaals; dat ga ik ook doen.

Als er geen medische oorzaak is, moet je ervoor zorgen dat de urine lucht uit de mat gaat. Dit kan met biotex of met urine off (is wel vrij prijzig ).
Anders zal hij blijven plassen.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 10:56

Taste of the wild is ook een goed voer. En iets betaalbaarder dan Orijen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 10:58

Thanks vrouwke, dat hou ik in gedachten :)

Desire, in elk voer zit wel iets wat iemand niet goed vind.. We hebben inmiddels een zak Iams besteld.. We gaan het gewoon proberen.
Er is gewoon veel te veel keus wat voer betreft..

Als dat niet werkt, kijken we gewoon weer verder..

Ik heb gehoord dat ammoniak ook helpt om te lucht uit de mat te krijgen.. Iemand wel eens gedaan??

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 10:59

_Nancy schreef:

Desire, in elk voer zit wel iets wat iemand niet goed vind.. We hebben inmiddels een zak Iams besteld.. We gaan het gewoon proberen.

Ik heb gehoord dat ammoniak ook helpt om te lucht uit de mat te krijgen.. Iemand wel eens gedaan??

Ik weet niet of je mat daar nou zo lekker van gaat ruiken :D

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 11:07

Tinkertreas, haha nee dat klopt.

Dit doen we dan uiteraard buiten en daarna sprayen we m in met Hg nare geurtje weg.. En dan nog zeker een aantal uren dan wel niet een dag goed laten luchten/drogen voor ie weer naar binnen gaat.

Schoonmams kwam daarmee.. Vond t geen gek idee

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 15:01

_Nancy schreef:

Orijen is genoemd en cat lovers gold. Dat is goed voer. Iams gaat jouw probleem niet oplossen vanwege de eerder genoemde granen, pulp etc.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 15:02

Desiree schreef:
_Nancy schreef:

Orijen is genoemd en cat lovers gold. Dat is goed voer. Iams gaat jouw probleem niet oplossen vanwege de eerder genoemde granen, pulp etc.

Precies. :j

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 16:54

_Nancy schreef:

Niet doen hoor,katten zijn dus dol op amoniak(vraag me niet waarom).Ammoniak zit vaak verwerkt in de reguliere schoonmaakmiddelen en dit geeft dus weer aanleiding om te plassen evenals chloor.
Uri -go is niet goedkoop maar hier in de duurdere dierenzaak betaalde ik 16 euro voor een bus op internet is ze goedkoper te krijgen.
Wil je echt goedkoop af zijn gebruik dan Azijn daar hebben katten ook een hekel aan.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:03

Ik was mijn kat zijn spullen met azijn als ie er op plast, geen nare kattenurine geur meer en azijn ruik je ook niet.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:50

Nog best licht zijn jullie katten voor bijna 8 maanden... mijn kater is 5 maanden en weegt 3,5 kilo := dat scheelt toch best veel!

Mijn katten laten ook scheten, mij mijn poes was dit al vanaf dag 1 en dit bleek giardia te zijn. Een darmparasiet. Zeer vervelend om vanaf te komen.

Ik voerde mijn poes toentertijd Iams kitten, daarna Iams Lam erbij gaan voeren en ik ben toen maar overgestapt op Porta21 graanvrij en daar Applaws bij toegevoegd (ook graanvrij). Nu staan ze tijdelijk even op speciaal Hill's voer voor de darmen om te kijken of dit de ontlasting wat goed doet, ze zitten nu ook weer aan de panacur (voor de giardia voor de zekerheid. Laatste x dat ik getest had zou ze vrij zijn maar ja, je weet het niet). Maar ik voer dus sowieso geen kittenvoer meer. Ookal zijn mijn katten 5 en 11 maanden :) Dit hebben ze ook in mijn ogen niet meer nodig. Tonic weegt 3,5 kilo (5 mnd) en Gin weegt 4,5 kilo (11 mnd). En ze zijn gelukkig niet te dik, zitten prachtig in hun vacht en zijn naast de ontlasting en darm problemen verder oer gezond.

Mijn tip aan jou is om giardia uit te sluiten. Mocht de ontlasting zacht zijn en heel erg stinken (en dus scheten die ook vreselijk zijn) echt even een onderzoek laten doen. Ik zou persoonlijk op graanvrij voer overstappen, maar dat is ieder zijn eigen mening. Verder zou ik ook idd even laten kijken naar blaasproblemen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 19:45

Lifaya, ik dacht ook dat ze licht waren, maar ze zien er wel topfit uit, vooral de kater :P
Maar ik heb ze dan ook even snel op een keukenweegschaaltje gewogen waarbij ik ze ook wat vast moest houden, want ze wilden niet blijven zitten. Dus hoogstwaarschijnlijk wegen ze wel wat meer hoor.

Hoe ben je van de giardia afgekomen? Alleen door panacur of ook met wat anders?
Ontlasting ziet er goed uit, gewoon zoals het hoort te zijn zeg maar :+

Ik heb me er ook bij neergelegd dat hij gewoonweg bij andere mensen naar binnen gaat als hun hun deur open laten staan.. Dat is niet mijn of mijn kat zijn schuld.
Wat mensen hier ook al zeiden; Weet hij veel waar hij wel en niet naar binnen mag.

Van binnen plassen is geen sprake mee geweest gelukkig!

Edit:
Ik heb net de kater gewogen op een grotere weegschaal waarop hij wel bleef zitten, hij weegt 3,2 kg.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:23

_Nancy schreef:
Ik heb me er ook bij neergelegd dat hij gewoonweg bij andere mensen naar binnen gaat als hun hun deur open laten staan.. Dat is niet mijn of mijn kat zijn schuld.
Wat mensen hier ook al zeiden; Weet hij veel waar hij wel en niet naar binnen mag.

Het is jouw schuld, want het is jouw kat. Mensen mogen hun deuren of ramen open laten staan zoveel als ze willen, jouw kat heeft daar niet naar binnen te gaan en daar hoor jij voor te zorgen. Hoe je dat doet, dat is jouw zorg. Maar je moet niet andere mensen opschepen met jouw huisdier. Zij hebben er namelijk niet voor gekozen, en jij wel. Dus de consequenties daarvan horen voor jou te zijn.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 21:40

Desiree schreef:
_Nancy schreef:

Het is jouw schuld, want het is jouw kat. Mensen mogen hun deuren of ramen open laten staan zoveel als ze willen, jouw kat heeft daar niet naar binnen te gaan en daar hoor jij voor te zorgen. Hoe je dat doet, dat is jouw zorg. Maar je moet niet andere mensen opschepen met jouw huisdier. Zij hebben er namelijk niet voor gekozen, en jij wel. Dus de consequenties daarvan horen voor jou te zijn.

Lezen blijkt wel weer erg moeilijk niet?

We hebben er al alles aan gedaan om de katten bij andere mensen weg te houden, lees; stroomdraadje op de schutting, katten overdag binnen houden.

Volgende stap is dat ze helemaal niet meer buiten komen of dat ze aan een touwtje moeten en dan is de eerst volgende die gaat zeggen; dat is zielig, katten zijn jagers, die moeten kunnen lopen..

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:42

Katten moeten zich ook aanpassen aan deze wereld. Dan moeten ze maar aan een touwtje. Maar je kunt het niet maken om andere mensen ermee op te schepen. Echt niet.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 21:48

Desiree schreef:
Katten moeten zich ook aanpassen aan deze wereld. Dan moeten ze maar aan een touwtje. Maar je kunt het niet maken om andere mensen ermee op te schepen. Echt niet.

Nee aan een touwtje kun je maken.. Doei, ga ik echt niet doen.

Katten zijn dieren, je kunt 's e niet even vertellen dat ze dat en dat niet mogen.. :')
Ik vind je zin toch wel grappig ' katten moeten zich ook aanpassen aan deze wereld'.
Maak dat de kat maar eens wijs.

Het is niet zo dat wij niks hebben gedaan om dat te voorkomen, dat stroomdraadje hebben we er niet opgezet omdat we dat zo mooi vinden.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:58

Applaws is ook goed voer. Het is wel wat prijziger, maar dan heb je ook wel wat. Ik geef mijn kat niks anders.
Lams is niet echt bepaald goed goed voer.. er is veel keuze inderdaad, maar grotendeels is het echt drie keer niks.
Voer kan heel veel schelen qua geuren, scheten, etc. Een beetje verdieping erin is niet verkeerd!
Ik vind overigens niet alles wat jij noemt typisch kattengedrag, zoals sommige bokkers zeggen.
Katten zijn schone dieren in het algemeen hoort buiten de bak plassen in huis daar niet bij, maar ik las al dat je de DA gaat vragen.
Het naar binnenlopen in woningen is wel typisch kat eigen. Lekker eigenwijs en graag op verkenning gaan.. heb je niet de mogelijkheid je tuin wat meer af te schermen? :)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:11

_Nancy schreef:
Desiree schreef:

Nee aan een touwtje kun je maken.. Doei, ga ik echt niet doen.

Katten zijn dieren, je kunt 's e niet even vertellen dat ze dat en dat niet mogen.. :')
Ik vind je zin toch wel grappig ' katten moeten zich ook aanpassen aan deze wereld'.
Maak dat de kat maar eens wijs.

Het is niet zo dat wij niks hebben gedaan om dat te voorkomen, dat stroomdraadje hebben we er niet opgezet omdat we dat zo mooi vinden.

Maar het is niet genoeg kennelijk. Het is heel banketstaaf, maar je mag anderen niet opschepen met jouw kat. Je weet niet wat ze ergens anders binnen uitvreten. En er zijn mensen allergisch voor katten.
katten moeten zich ook aanpassen aan deze wereld. Anders krijg je hele nijdige mensen. En er zijn nijdige mensen die in staat zijn tot heel lelijke dingen.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:14

Wij hebben 3 katten, 2 poezen en de jongste is een kater. Nou met die laatste hebben we ook wat te stellen gehad :D van in bomen klimmen (en door brandweer gered moeten worden) tot het irritant belagen van zijn huisgenoten. Maar het is ook de grappigste knuffelkat die we hebben.

In het begin had hij ook wat last van zijn darmen. Ik heb hem toen goed ontwormd met Panacur (tegen Giardia) en voer nu gewoon goedkoop voer van Purina One, de sensitive variant. Kat heeft sindsdien geen dunne ontlasting of last van scheten meer. Inmiddels uitgegroeid tot een grote knappe je weet wel kater die lekker kan gaan en staan waar hij wil (kattenluik).

De kat van mijn zus vroeger plaste ook alles onder. De kleedjes waarop hij dit deed heeft ze weg gedaan. Het gedrag is op een gegeven moment vanzelf over gegaan.

Succes met je katten!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:04

_Nancy schreef:

Wow, zeg je dit nu echt? Hoe asociaal.

Ik ben stapelgek op katten, heb er zelf twee rondlopen, maar als ik een andere kat in mijn huis tref word ik niet blij. Als hij bij jou al in huis pist, doet hij het wellicht bij een ander ook.
Wie weet wat hij er overhoop haalt.
Als ik herhaaldelijk een andere kat in huis zou treffen weet ik niet hoe aardig ik nog blijf.

Ik vind trouwens ook dat je riskeert dat je kat een keer gewond thuiskomt. Als iemand het dier een keer een rotschop verkoopt ben jij niet blij. En als iemand het dier loost in een asiel ben jij ook niet blij.