Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wilawander schreef:Dat is ook de reden dat ik tegen het importeren van die honden ben. De tekenziektes komen hier steeds meer voor. Wij hebben al ehrlichiose en dergelijke in de praktijk gehad en dat waren geen vakantiehonden. Ook giardia neemt enorm in omvang toe. Lijkt haast normaal te worden.
Wilawander schreef:Doxoral is een antibiotica en zeker niet goed voor de weerstand.
Als de hond al zo slecht is kan zoiets de druppel zijn en dan moet je je afvragen of je dat wilt starten zonder zeker te weten dat het dat is en straks nog van medicatie te moeten wisselen. Is alles een aanslag op een al erg ziek lijf.
sophianemo schreef:Wilawander schreef:Dat is ook de reden dat ik tegen het importeren van die honden ben. De tekenziektes komen hier steeds meer voor. Wij hebben al ehrlichiose en dergelijke in de praktijk gehad en dat waren geen vakantiehonden. Ook giardia neemt enorm in omvang toe. Lijkt haast normaal te worden.
Ik ben het eigenlijk met je eens, ik heb ook nooit een hond of kat uit het buitenland gehaald. Hier in Nederland zitten er ook zat in het asiel. Deze hond kwam echt op mijn pad. Het is voor mij voor het eerst en voor het laatst. Begrijp ik dat jij denkt dat Ehrlichia besmettelijk is van hond op hond? Heb altijd begrepen dat het alleen rechtstreeks via een teek kan worden overgebracht....
A_nouk schreef:Pas asjeblieft op met allupurinol het is zo belastend voor de nieren, echt de dosis goed aanpassen op de status van je hond en zeker niet te veel overdosering als je hond als zwakker nieren heeft..
Ik duim voor je dat hij er bovenop komt !
DatBenIkNou schreef:DatBenIkNou schreef:Maar is hij nu getest/behandeld voor Giardia?