secricible schreef:Wie zegt dat deze man weet waar hij mee bezig is? Misschien heeft het asiel wel totaal geen vertrouwen in deze man om welke reden dan ook en willen ze de hond niet aan hem afstaan. Het is niet zo dat een asiel zegt "we geven hem maar mee aan die man omdat hij anders afgemaakt moet worden".
Het lijkt me voor een hond beter om afgemaakt te worden dan om bij een verkeerde baas terecht te komen.
Daarbij voor de duidelijkheid: ik ken deze man niet, ik probeer alleen de andere kant te belichten. Als deze man wel een superbaasje zou zijn voor deze hond sluit ik me aan dat het absurd is. Maar ik geloof teveel in de goedheid van de mens om dat te geloven denk ik...
Hij heeft eerder een "onherplaatsbare" Husky geadopteerd van het zelfde asiel. Zelfde verhaal ook bijna. Bloed dominante hond, was al meerdere malen geplaatst maar liep iedere keer mis. Hij heeft uiteindelijk de hond zelf genomen, ondanks dat hij hemel en aarde moest bewegen om zijn leven aan te passen. Maar hij was als de dood dat het weer mis zou lopen.
Deze hond heeft een wereldleven bij hem en is meer evenwichtige hond geworden. Hij neemt deze Husky ook af en toe mee op zijn wandelingen met de Akita en dit gaat prima. Er is dan één leider en dat is hij. Ook is hij actief in de wolvenopvang, dit is een gemeenschappelijke interesse en zodoende heb ik hem leren kennen. Zonder kennis van zaken lijkt het me niet verstandig om een wolvenroedel binnen te stappen