Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IsaCalixa schreef:Tja.. ik weet niet. We laten haar ook wel eens overnachten bij kennissen als wij weg zijn maar dan is ze de hele tijd zielig en depri tot wij weer terugkomen. Ze is nogal eenkennig. (Beestje is ook al 10 jaar oud)
essiesilly schreef:Gordijnen dicht, tv radio harder aan en hersenwerk spelletjes doen met heeeeeel veel lekkers!
Daarnaast zou ik het absoluut afraden om direct voor je huis vuurwerk af te steken.. Je wil een oplossing.. Daar is het nu wel al te laat voor maar wat je dan kan doen om het iets dragelijker te maken is simpel.. Nl geen vuurwerk vlak voor huis.
essiesilly schreef:Nou ja dat vraag ik dus welen eigenlijk hebben ze er altijd begrip voor
Zelfde als met de paarden. De buren staken eerst vuurwerk achter in de tuin af vlakbij de stallen, gevraagd of ze het aan de voorkant willen doen dus idd paar honderd meter verder en dat begrepen ze.
Dorus schreef:Reageert ze ook zo heftig op de knallen die je nu af en toe hoort?
Wij hebben momenteel een pup van bijna 11 weken en ik ben benieuwd hoe zij op het vuurwerk gaat reageren. De knallen die we nu af en toe horen reageert ze amper op en we hebben de afgelopen weken ook een paar keer wat meer/langer vuurwerk gehad waar ze amper op reageerde. Niet te vergelijken met het geweld van oud en nieuw natuurlijk, maar ik hoop wel dat het een voorbode is van hoe ze gaat reageren.
petitparis schreef:super dat er alleszins thuis bij de hond geen vuurwerk wordt afgestoken
ik ben sinds gisteren met Zylkene begonnen, want mijn jack was gisteren op wandeling ook al van slag door knallen. Ik weet alleen niet goed of het jagers waren of idioten die al vuurwerk aan het uittesten waren (klaarlichte dag). Ik hoop dat het werkt, ze is er alleszins niet suf van...