Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Lara_Silver schreef:Cowgirl schreef:
Deze is nog beter, ook beter van toepassing!
https://www.youtube.com/watch?v=7Guufs3mdgg
Wel jammer dat die van mij geen schuifdak heeft, dat moet programmeerbaar zijn.![]()
DoubleVv schreef:Wij zien hier de katten nog altijd als vrij dier. Je kan zo een beestje nut opsluiten omdat ze bij de buren op de auto gaat zitten. Het is mischien nog niet altijd jouw kat die op de auto gaat zitten. En het is toch niet dat ze krassen in de auto maken. Hier toch nog nooit meegemaakt hoor. Ik weet wel dat ze het liefst op de auto gaan zitten als deze nog warm is. Als de auto koud is zitten ze er nooit op. Je kan de buurman mss een apparaat kopen die de kat doet afschrikken Door van de stralingen die alleen bepaalde dieren horen kunnen.
mystery1980 schreef:een auto is geen pronkstuk, maar een vervoermiddel. Dat er krassen op zitten is niet van belang hij brengt je nog steeds van A naar B, ik zie het probleem niet.

Bentee schreef:Ik snap wel dat buurman geen krassen op zijn nieuwe auto wil, maar wat mystery1980 ook zegt, het is een vervoersmiddel. Krassen komen er met de tijd toch op. Vogelpoep is wat mij betreft net zo erg want als dat er een paar dagen op blijft liggen vreet het ook aan de lak.
Eerlijk gezegd, zou ik mijn kat lekker buiten laten lopen (en misschien als je hem op de auto ziet liggen eraf sturen). Katten zijn toch niet te sturen en 24/7 in de gaten te houden. Zeker niet als ze buiten zijn.
En vind niet dat jij er als eigenaar wat aan kunt doen.... Het is en blijft een dier wat zijn eigen gang gaat en ze lopen nu eenmaal buiten.
Dat is mijn mening![]()
Koopt buurman maar een hoes voor zijn auto, zoals eerder gezegd.
Ze hoeven niet perse buiten los te lopen hoor. Dat is altijd nog je eigen keuze friesam schreef:Voor de duidelijkheid mijn kat zit nu dus binnen!
En een hoes vind ik ook geen oplossing.
Kan ook zeggen dat hij z'n auto niet onder carport moet zetten maar doe ik ook niet. Het is mijn kat die overlast veroorzaakt maar ik wil haar liever niet weg doen.
mystery1980 schreef:een auto is geen pronkstuk, maar een vervoermiddel. Dat er krassen op zitten is niet van belang hij brengt je nog steeds van A naar B, ik zie het probleem niet.
Maargoed top dat je zo je best doet TS, ik zou de buurman gewoon uitleggen dat het beestje binnen ongelukkig is en vragen wat hij als oplossing zou zien, misschien kun je er samen uit komen.
Keet schreef:DoubleVv schreef:Wij zien hier de katten nog altijd als vrij dier. Je kan zo een beestje nut opsluiten omdat ze bij de buren op de auto gaat zitten. Het is mischien nog niet altijd jouw kat die op de auto gaat zitten. En het is toch niet dat ze krassen in de auto maken. Hier toch nog nooit meegemaakt hoor. Ik weet wel dat ze het liefst op de auto gaan zitten als deze nog warm is. Als de auto koud is zitten ze er nooit op. Je kan de buurman mss een apparaat kopen die de kat doet afschrikken Door van de stralingen die alleen bepaalde dieren horen kunnen.
Waarom zou de buurman die moeten kopen? Zijn niet zijn katten die de overlast veroorzaken.
Katten als vrij dier? Nee, als huisdier. Huisdieren horen geen overlast te veroorzaken!
louka69 schreef:Over zo'n stroomdingetjes gesproken, het hoeft niet alleen voor haar tuin te zijn. Het kan ook om de tuin van de overbuurman gespand worden, dan kan ze gaan en staan waar ze wil behalve daar..

Sonja schreef:louka69 schreef:Over zo'n stroomdingetjes gesproken, het hoeft niet alleen voor haar tuin te zijn. Het kan ook om de tuin van de overbuurman gespand worden, dan kan ze gaan en staan waar ze wil behalve daar..
Lijkt me een rare oplossing. Waarom niet gewoon eigen beest op eigen terrein houden?
Sonja schreef:Ik betwijfel of een gewone stroomdraad gaat werken, want een kat springt doorgaans ipv dat hij klimt, dus hij aardt niet op het moment dat hij het voorwerp wat onder stroom staat raakt...