kat op de auto van de buren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:09

Voordeel van een autohoes is wel dat er ook geen vogelpoep op de auto komt..

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:10

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:16

een auto is geen pronkstuk, maar een vervoermiddel. Dat er krassen op zitten is niet van belang hij brengt je nog steeds van A naar B, ik zie het probleem niet.

Maargoed top dat je zo je best doet TS, ik zou de buurman gewoon uitleggen dat het beestje binnen ongelukkig is en vragen wat hij als oplossing zou zien, misschien kun je er samen uit komen.

IrishDraught

Re: kat op de auto van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 15:18

Ik heb kat schrik korrels besteld die hij onder de carport kan strooien

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:20

Wij zien hier de katten nog altijd als vrij dier. Je kan zo een beestje nut opsluiten omdat ze bij de buren op de auto gaat zitten. Het is mischien nog niet altijd jouw kat die op de auto gaat zitten. En het is toch niet dat ze krassen in de auto maken. Hier toch nog nooit meegemaakt hoor. Ik weet wel dat ze het liefst op de auto gaan zitten als deze nog warm is. Als de auto koud is zitten ze er nooit op. Je kan de buurman mss een apparaat kopen die de kat doet afschrikken Door van de stralingen die alleen bepaalde dieren horen kunnen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:20

Heb ook wel eens katschrik gekocht. Meurt enorm (knoflook) en werkt voor geen meter.
Hoop dat het bij je buurman wel werkt :) (en niet zo stinkt, want dan zou het voor mij ook geen oplossing zijn)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:21

DoubleVv schreef:
Wij zien hier de katten nog altijd als vrij dier. Je kan zo een beestje nut opsluiten omdat ze bij de buren op de auto gaat zitten. Het is mischien nog niet altijd jouw kat die op de auto gaat zitten. En het is toch niet dat ze krassen in de auto maken. Hier toch nog nooit meegemaakt hoor. Ik weet wel dat ze het liefst op de auto gaan zitten als deze nog warm is. Als de auto koud is zitten ze er nooit op. Je kan de buurman mss een apparaat kopen die de kat doet afschrikken Door van de stralingen die alleen bepaalde dieren horen kunnen.

Waarom zou de buurman die moeten kopen? Zijn niet zijn katten die de overlast veroorzaken.
Katten als vrij dier? Nee, als huisdier. Huisdieren horen geen overlast te veroorzaken!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:21

mystery1980 schreef:
een auto is geen pronkstuk, maar een vervoermiddel. Dat er krassen op zitten is niet van belang hij brengt je nog steeds van A naar B, ik zie het probleem niet.

Dat dat voor jou zo is zegt toch niet dat dat voor de buurman ook zo is :?
Mijn mond valt echt open van de reacties dat de buurman "niet moet zeiken" omdat een kat nou eenmaal een kat is.

Hetzelfde dat ts dan maar een hoes moet kopen. Als ik elke dag een hoes om mijn auto moest doen omdat iemand zijn dier niet bij zich kon houden zou ik op zijn minst not amused zijn. Dat is toch de omgekeerde wereld....

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:22

Ik snap wel dat buurman geen krassen op zijn nieuwe auto wil, maar wat mystery1980 ook zegt, het is een vervoersmiddel. Krassen komen er met de tijd toch op. Vogelpoep is wat mij betreft net zo erg want als dat er een paar dagen op blijft liggen vreet het ook aan de lak.

Eerlijk gezegd, zou ik mijn kat lekker buiten laten lopen (en misschien als je hem op de auto ziet liggen eraf sturen). Katten zijn toch niet te sturen en 24/7 in de gaten te houden. Zeker niet als ze buiten zijn.
En vind niet dat jij er als eigenaar wat aan kunt doen.... Het is en blijft een dier wat zijn eigen gang gaat en ze lopen nu eenmaal buiten.
Dat is mijn mening :j

Koopt buurman maar een hoes voor zijn auto, zoals eerder gezegd.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 15:24

Voor de duidelijkheid mijn kat zit nu dus binnen!

En een hoes vind ik ook geen oplossing.
Kan ook zeggen dat hij z'n auto niet onder carport moet zetten maar doe ik ook niet. Het is mijn kat die overlast veroorzaakt maar ik wil haar liever niet weg doen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:25

Bentee schreef:
Ik snap wel dat buurman geen krassen op zijn nieuwe auto wil, maar wat mystery1980 ook zegt, het is een vervoersmiddel. Krassen komen er met de tijd toch op. Vogelpoep is wat mij betreft net zo erg want als dat er een paar dagen op blijft liggen vreet het ook aan de lak.

Eerlijk gezegd, zou ik mijn kat lekker buiten laten lopen (en misschien als je hem op de auto ziet liggen eraf sturen). Katten zijn toch niet te sturen en 24/7 in de gaten te houden. Zeker niet als ze buiten zijn.
En vind niet dat jij er als eigenaar wat aan kunt doen.... Het is en blijft een dier wat zijn eigen gang gaat en ze lopen nu eenmaal buiten.
Dat is mijn mening :j

Koopt buurman maar een hoes voor zijn auto, zoals eerder gezegd.

En dan gaat de TS die elke keer als de buurman er mee weg wilt hem eraf halen en eromdoen als hij weer thuis komt?

Je kan katten prima sturen. Je eigen tuin afzetten, aan een tuigje buiten, een ren maken of gewoon binnen houden :) Ze hoeven niet perse buiten los te lopen hoor. Dat is altijd nog je eigen keuze

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:26

friesam schreef:
Voor de duidelijkheid mijn kat zit nu dus binnen!

En een hoes vind ik ook geen oplossing.
Kan ook zeggen dat hij z'n auto niet onder carport moet zetten maar doe ik ook niet. Het is mijn kat die overlast veroorzaakt maar ik wil haar liever niet weg doen.

En dat siert je! Je kat weg doen hoeft ook absoluut niet. Er zijn genoeg manieren waarop je je kat binnen een tuin kan houden :j
Had je mijn linkje op de vorige pagina gezien? 100 euro klinkt misschien als veel, maar je kunt het bij verhuizing meenemen en het zou het mij wel waard zijn :j

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:28

Ik val echt achterover van sommige reacties... Draag eens verantwoordelijkheid voor een beest dat jij wilde... Top TS hoe je hiermee omgaat. Ik zou je katje wel aan een tuigje leggen. Dan kan ze nog buiten.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:32

mystery1980 schreef:

Maargoed top dat je zo je best doet TS, ik zou de buurman gewoon uitleggen dat het beestje binnen ongelukkig is en vragen wat hij als oplossing zou zien, misschien kun je er samen uit komen.

Leuk ja als je een eigen auto hebt..
Het wordt wel een probleem bij een leaseauto waarbij je moet gaan betalen als je hem met (extra) schade inlevert.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 15:33

Een tuigje is denk ik niet de oplossing. Ze is oud en kent het niet en we werken overdag dus moet ze in het donker in een tuigje in de tuin liggen (en ik zal dit heel strak moeten doen, ze is vrij handig).

Haar binnen houden doe ik nu maar het is een jager (muizen en vogels mee brengen) en dus dood ongelukkig. Ze zit heel zielig op de vensterbank buiten te kijken.

Ik wil haar niet boven (dat ligt overal haar) dus ze zit nu in kamer en keuken. Maar de stofzuiger is een drama dan vliegt ze normaal naar buiten, dat kan nu niet.

Dus ik zoek iets zodat we een paar maanden (hoop ik) kunnen overbruggen.

IrishDraught

Re: kat op de auto van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 15:35

De discussie of zo wel of niet op de auto van de buren mag wil ik niet voeren.

De buurman wil geen kat op zijn auto en dat is zijn goed recht. Het is een splinternieuwe dure auto en ik begrijp hem prima al krast ze niet een auto vol zand en pootjes wil je ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:35

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:36

Over zo'n stroomdingetjes gesproken, het hoeft niet alleen voor haar tuin te zijn. Het kan ook om de tuin van de overbuurman gespand worden, dan kan ze gaan en staan waar ze wil behalve daar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:37

louka69 schreef:
Over zo'n stroomdingetjes gesproken, het hoeft niet alleen voor haar tuin te zijn. Het kan ook om de tuin van de overbuurman gespand worden, dan kan ze gaan en staan waar ze wil behalve daar..

Lijkt me een rare oplossing. Waarom niet gewoon eigen beest op eigen terrein houden?

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:37

Keet schreef:
DoubleVv schreef:

Waarom zou de buurman die moeten kopen? Zijn niet zijn katten die de overlast veroorzaken.
Katten als vrij dier? Nee, als huisdier. Huisdieren horen geen overlast te veroorzaken!

TS zou deze kunnen kopen. Ja hier waar wij wonen zien wij katten als vrij dier. Onze katten gaan en staan waar ze willen. Vaak genoeg vreemde katten in de tuin enzo zitten of op de auto. En ja één van de buren hier wil ook niks met katten te maken hebben. Prima zo dan. Zij heeft ook een apparaatje staan die die katten en konijnen ed afschrikt.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 15:38

louka69 schreef:

Zijn auto staat op de oprit voor zijn huis (onze directe overburen) onder de carport. Dat gaat helaas niet.

Ik kan wel om het te proberen een stroom paddestoel en schrikdraad bij m'n schoonvader meenemen. Maar is dat dan niet te sterk voor een kat?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:39

Tuigjes moeten niet supersterk. De tre ponti tuigjes die ik noemde trekken zichzelf strakker als je katv er druk op zet. Mindere de kat druk gaat het weer losser

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:40

Ik betwijfel of een gewone stroomdraad gaat werken, want een kat springt doorgaans ipv dat hij klimt, dus hij aardt niet op het moment dat hij het voorwerp wat onder stroom staat raakt...

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:43

Sonja schreef:
louka69 schreef:

Lijkt me een rare oplossing. Waarom niet gewoon eigen beest op eigen terrein houden?

Ik moet mijn huis ook barricaderen tegen inbrekers...die moeten ook op hun eigen terrein blijven.
Zit ook niet te wachten op een paar sloten van een paar honder euro en een beveiligings systeem met camera's.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:43

Sonja schreef:
Ik betwijfel of een gewone stroomdraad gaat werken, want een kat springt doorgaans ipv dat hij klimt, dus hij aardt niet op het moment dat hij het voorwerp wat onder stroom staat raakt...

Kan wel, maar dan moet je er 3 spannen op zo'n 10cm uit elkaar. 1 aarde draad en 2 stroomdraden zodat de kat altijd 2 van de 3 draden raakt en dus ook een schokje krijgt.
Het systeem wat ik op de vorige pagina linkte werkt op die manier