Welk ras ben ik? Een mislukte Rottweiler?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 06:26

Thesserd schreef:

Die eerste komt in de buurt, alleen de bouw nog totaal niet, zijn borstkas is veel smaller en puntig naar beneden en zijn flank hoger opgetrokken. Hij staat ook wel iets hoger op zijn poten.
Het is niet alleen neus lengte maar ook vorm.

Ik ga straks eens zijn chip proberen na te trekken, misschien komt er nog wat uit :)!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 09:08

Mowgli4 schreef:
ESSIE70 schreef:
[ [url=m/akirMP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is mijn volle 100% rottweiler . Ik blijf erbij dat hond van de ts een kruising is met beauceron

Mee eens

Absoluut niet mee eens :)
Ik zie geen enkele vergelijking met een Beauceron (een wolfsklauwtje kan bij veel rassen voorkomen) staart hoog is not done bij de Beauceron die een lage staart heeft met een duidelijke j er in.

Ik zie er zelf ook gewoon een ranke rottweiler in

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 09:11

Desi_2409 schreef:
Rottweiler x Rhodesian rigde back?

hier dacht ik ook gelijk aan of weimaraner

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 09:15

Desi_2409 schreef:
Rottweiler x Rhodesian rigde back?

Dat was ook wat ik dacht!

tita

Re: Welk ras ben ik? Een mislukte Rottweiler?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 09:17

Rottweiler x appensener.

Ik snap niet hoe iemand hier een rhodesian of weimaraner in ziet :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 09:41

Weimaraner sowieso niet, idd.

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 09:44

Wij hebben ook zo'n ranke rottweiler.

PeelSlowly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 09:53

Kuggur schreef:
_Daniella schreef:
Je kunt ook altijd een dna test doen :)
Kun je op internet wel kopen

Je kunt dat geld óók in de sloot gooien. Wordt je net zoveel wijzer van.
Die DNA testen zijn notoir onbetrouwbaar.

Waar baseer je dat op? Ik ken drie mensen met rashonden en twee mensen met bekende kruisingen waar ook precies dat uit de test kwam. De uitslag van mijn honden was ook erg waarschijnlijk.

Qua analyse is het gewoon prima mogelijk om de afstamming in te schatten, hoor. Het is geen hocus pocus wat daar in het lab gebeurt. Het wordt anders als je een mediterrane straathond hebt bijvoorbeeld - die rassen staan vaak niet in de database dus dan heb je hooguit een richting waarin je moet denken. Voorbeeld: als dan een kruising Springer Spaniel uit de test komt betekent het dat jouw hond gemeenschappelijke voorouders en genencombinaties met dat ras deelt maar dat het net zo goed met een Spaanse spanielachtige kan zijn.

Ik zou het laten testen, leuk! Prachtige hond trouwens.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 09:54

TS hoe is het karakter? Dat zegt vaak meer dan het uiterlijk.

Peelslowly, waarom zou je je hond laten testen als je weet watvoor ras die is? Dat is toch nutteloos.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 09:59

Eloya schreef:
Beuaceron kan wel zo groot worden
Ik denk ook rottweiler x beauceron

Ik dacht dit meteen.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 10:06

Ik ken een rottweilerxdobermann die ook op die van jou lijkt. Beaucheron zie ik er echt niet in, daarbij voor zowel de beaucheron als de rottweiler is hij heel licht.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 10:16

anneliesdj schreef:

Peelslowly, waarom zou je je hond laten testen als je weet watvoor ras die is? Dat is toch nutteloos.

op de vorige pagina heb ik hem vrij uitgebreid beschreven.

Weimeraner vind ik niet heel gek hoor. Zijn borstkas en bouw lijkt hij daar wel van weg te hebben. Ook het hele lichte moet hij ergens vandaan hebben.
Na mijn werk ga ik duidelijke foto van zij en bovenkant maken en de chip nazoeken.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 10:20

:x Ik zie het ja, klinkt toch wel als een rottweiler behalve dat waakse. Maar Ridgeback heeft ook zo'n karakter.
Het zijn vaak de kleine dingen die het hem doen maar dan moet je wel een beetje ervaring hebben met verschillende rassen om het te herkennen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 10:20

Een weim zit daar echt niet in hoor ;)
Een senne ook niet
Herder komt echt dichter in de buurt ;)

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 10:55

Naar mijn idee is het gewoon een volle rottweiler. Hij is er gewoon één die goed op mooi gewicht is. De meeste zijn te zwaar, vind ik geen goed vergelijkingsmateriaal. Net als labradors, die zijn vaak ook te zwaar.
No offense :)

PeelSlowly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 11:11

anneliesdj schreef:

Eén iemand om de test te checken. Twee mensen om te zien of er toch niet iets anders doorheen gemixt zat (zoals TS dan zou kunnen doen).

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 11:12

Is het geen rottweiler x dobermann ?

Zoals bij deze te zien hoogdragende staart, helaas gecoupeerd dus zie je het niet goed, maar wel mooi slank met typische rottweiler kop.
http://www.pets4homes.co.uk/images/clas ... 22d1bf.jpg

Deze heeft dan weer meer een dobermankop, maar goed elke kruising valt anders:
http://www.dobermantalk.com/attachments ... e-ria3.jpg

Wil trouwens nog wel even toevoegen dat kennissen van mij ook een slanke rottweiler hebben, deze komt rechtstreeks bij fokker weg, geen kruising niks. Heb ik alleen geen foto van helaas.

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 11:24

Ik vind hem heel erg lijken op onze hond, een appenzeller sennenhond. Behalve de krulstaart lijken ze qua bouw erg op elkaar, vooral het hoofd en de gezichtsuitdrukking :)

Afbeelding

Afbeelding

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 11:33

Ik weet bijna zeker dat dit 100% rottweiler is. Als ik alleen al kijk hoeveel type's er rondlopen op onze rottweiler club in made gaan je ogen van open. van den breemdenpark (anita) fokt continu honden als er pups zijn zie je overduidelijk verschil ook zitten in de werklijnen en kynologische lijnen veel verschil.

beucheron zie ik er niet in, over het algemeen worden ze dan bruiner van kleur vooral bij de (achter) poten. ook de kop is 100% rottweiler.

ik denk dat je gewoon een jonge kynologische lijn hebt.

Alter_Ego

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 11:39

Of misschien een Rottweiler x Kelpie?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 13:28

smurffie schreef:
Een rottweiler en een labrador zijn beide volgens de rasstandaard kleiner dan kay is, ook zijn ze allebei veel grover dan hij, er moet iets rankers in zitten :=.
We zitten zelf al in de richting van een beauceron maar die hebben zelfs een dubbele hubertusklauw. Zijn borstkas lijkt op die van een weimeraner. Zijn lieve kop lijkt op een labrador maar kan heel veel meer zijn en gezien zijn hoogte eigenlijk vrij onmogelijk..

Het is een reu inderdaad

Het kan ook een kruising zijn tussen meerdere rassen hé dus vader Rottweiler x bernersenne die mix zie je tegenwoordig heel veel. En moeder Baucheron x Dobberman ik zeg maar iets ;)

Je kunt niet uit het uiterlijk halen wat het precies is als je een stamboomloze hond hebt.

Een volle rottweiler daar krijg je vaak wel een stamboompje bij dus daar zou ik niet van uitgaan.
Voor wat het waard is de hond is heel mooi en goed uitgepakt als die ook nog lief is dan zou ik het er gewoon op houden dat wat je er in ziet dat dat het is ;)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 15:46

Vanuit broodfok zijn er ook genoeg 'rashonden' te koop. Dit noem ik altijd look-a-likes. Voor een leek lijkt het op het ras wat ze zoeken, voor de kenner van het ras is het vaak een 'lelijk' en niet-rastypisch exemplaar. Met stamboom heb je iets meer garantie op een rastypische hond, maar ook dan zie je het nog vaak mis gaan :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 15:56

Je kan snel zien of de hond een stamboom heeft of niet, begint het nummer met 5281 dan heeft ie een stamboom, begint het met 5282 dan niet. (Tenzij hij uit het buitenland komt)

Ik zie er ook wel rottweiler in.. Kan ooit gekruist zijn natuurlijk maar rottweiler zie ik er zeker wel in.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 16:51

smurffie schreef:
Als ik hem vergelijk met de foto's hierboven is zijn bouw meer te vergelijken met die beauceron, alleen is zijn borst puntiger en zijn flank meer opgetrokken. De zijfoto vertekend meer dan de foto's in de openingspost, hij staat echt hoog op zijn poten.

Even kijken of ik op alle vragen in kan gaan.
Het is een reu van bijna 4, niet heel jong meer dus. Wat ik op alle foto's van rottweilers zie is toch een kortere snuit, ook bij alle voorbeelden hierboven en op internet. Kwa vacht is hij exact zoals te zien op die eerste foto van pattypaard, bovenop een andere structuur. Dat zal dus prima bij het rottweiler kunnen aansluiten.

Karakter, een geweldig beest hihi. Het is een brave sul, hele grote will to please. Is van zichzelf een zeer actieve hond, kan gerust 2 uur met je spelen om daarna nog zelf verder te gaan, kan zichzelf ook zeer goed vermaken.
Is vrij evenwichtig kwa karakter, kan tegen dominante honden echter wel flink los gaan.
Kan slecht tegen een agressieve houding al komt dat meer uit zijn verleden (het is en blijft en hond met een asiel achtergrond, daar kwam hij niet voor niks.) Wanneer een man over hem heen buigt die hij niet kent (bovenop zijn kop willen aaien bijvoorbeeld) schiet hij in de verdediging.
Het is een zeer baasgerichte en vrolijke hond, waaksheid heeft hij echter niet helemaal begrepen maar dat geeft niet zo.
Jachtinstinct zit er ook niet echt in. De kippen van de buren zijn eigenlijk alleen leuk om achteraan te gaan als ze gaan fladderen.

Stamboek hebben wij geen weet van, alles waarmee vorige eigenaren te achterhalen zijn wordt door het asiel vernietigd. Ook de namen en achtergrond wordt bij hem weg gekrast in zijn paspoort.
Ik denk dat het dus wel giswerk zal blijven, al worden onze vermoedens hier toch ook wel bevestigd hihih.

Je omschrijving van karakter etc doet mij trouwens ontzettend rottweiler aan...
Het van leer trekken tegen dominante honden, niet tegen agressieve joudjng kunnen, onbekende mensen(bij mannen erger) die over hem heen buigen niet tolereren. Etc klinkt errug bekend.
Dat mannen en over hem heen buigen hoeft niet eens een trauma achtergrond te hebben... die van ons heeft niks naars meegemaakt maar moet daar ook niks van hebben.
De rest is trouwens ook herkenbaar.
Behalve dan waaksheid... hier kan er nog geen mus op de schutting landen := maar ik ken ook de tegenovergestelde types. Die de tv mee naar buiten dragen zeg maar ;)

Kwa bouw. Een korte snuit is helemaal niet gewenst bij de rottweiler. Ja... er zijn een bak mensen die het mooi vinden maar het is niet meer dan een modeverschijnsel juist wat lengte in de snuit/neus/kaak is gewenst anders kan een hond niet goed bijten(pakwerk bijvoorbeeld... het blijft een werkhond)
Staart is ook niets zinnigs over te zeggen ... die worden er pas sinds 2004 aangelaten en toen hebben ze maar een gewenste vorm gekozen... maar je hebt ze met staart model labrador tot kurketrekker....

Nogmaals... ik denk gewoon een slank modelletje rottweiler.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 17:03

Thesserd schreef:
Vanuit broodfok zijn er ook genoeg 'rashonden' te koop. Dit noem ik altijd look-a-likes. Voor een leek lijkt het op het ras wat ze zoeken, voor de kenner van het ras is het vaak een 'lelijk' en niet-rastypisch exemplaar. Met stamboom heb je iets meer garantie op een rastypische hond, maar ook dan zie je het nog vaak mis gaan :P

Geen stamboom is officieel geen rashond ;) niet officieel erkend en ook niet te herleiden.