smurffie schreef:Als ik hem vergelijk met de foto's hierboven is zijn bouw meer te vergelijken met die beauceron, alleen is zijn borst puntiger en zijn flank meer opgetrokken. De zijfoto vertekend meer dan de foto's in de openingspost, hij staat echt hoog op zijn poten.
Even kijken of ik op alle vragen in kan gaan.
Het is een reu van bijna 4, niet heel jong meer dus. Wat ik op alle foto's van rottweilers zie is toch een kortere snuit, ook bij alle voorbeelden hierboven en op internet. Kwa vacht is hij exact zoals te zien op die eerste foto van pattypaard, bovenop een andere structuur. Dat zal dus prima bij het rottweiler kunnen aansluiten.
Karakter, een geweldig beest hihi. Het is een brave sul, hele grote will to please. Is van zichzelf een zeer actieve hond, kan gerust 2 uur met je spelen om daarna nog zelf verder te gaan, kan zichzelf ook zeer goed vermaken.
Is vrij evenwichtig kwa karakter, kan tegen dominante honden echter wel flink los gaan.
Kan slecht tegen een agressieve houding al komt dat meer uit zijn verleden (het is en blijft en hond met een asiel achtergrond, daar kwam hij niet voor niks.) Wanneer een man over hem heen buigt die hij niet kent (bovenop zijn kop willen aaien bijvoorbeeld) schiet hij in de verdediging.
Het is een zeer baasgerichte en vrolijke hond, waaksheid heeft hij echter niet helemaal begrepen maar dat geeft niet zo.
Jachtinstinct zit er ook niet echt in. De kippen van de buren zijn eigenlijk alleen leuk om achteraan te gaan als ze gaan fladderen.
Stamboek hebben wij geen weet van, alles waarmee vorige eigenaren te achterhalen zijn wordt door het asiel vernietigd. Ook de namen en achtergrond wordt bij hem weg gekrast in zijn paspoort.
Ik denk dat het dus wel giswerk zal blijven, al worden onze vermoedens hier toch ook wel bevestigd hihih.
Je omschrijving van karakter etc doet mij trouwens ontzettend rottweiler aan...
Het van leer trekken tegen dominante honden, niet tegen agressieve joudjng kunnen, onbekende mensen(bij mannen erger) die over hem heen buigen niet tolereren. Etc klinkt errug bekend.
Dat mannen en over hem heen buigen hoeft niet eens een trauma achtergrond te hebben... die van ons heeft niks naars meegemaakt maar moet daar ook niks van hebben.
De rest is trouwens ook herkenbaar.
Behalve dan waaksheid... hier kan er nog geen mus op de schutting landen
maar ik ken ook de tegenovergestelde types. Die de tv mee naar buiten dragen zeg maar
Kwa bouw. Een korte snuit is helemaal niet gewenst bij de rottweiler. Ja... er zijn een bak mensen die het mooi vinden maar het is niet meer dan een modeverschijnsel juist wat lengte in de snuit/neus/kaak is gewenst anders kan een hond niet goed bijten(pakwerk bijvoorbeeld... het blijft een werkhond)
Staart is ook niets zinnigs over te zeggen ... die worden er pas sinds 2004 aangelaten en toen hebben ze maar een gewenste vorm gekozen... maar je hebt ze met staart model labrador tot kurketrekker....
Nogmaals... ik denk gewoon een slank modelletje rottweiler.