Kat miauwt de hele nacht. Ten einde raad!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:39

De rassen zijn redelijk hetzelfde qua gedrag, dus gok niet dat het gaat helpen. Overigens moet je wel ergens wonen waar ze veilig naar buiten kunnen 's nachts.

Die van mij ligt altijd in de tuin te slapen overigens, maar niet elke kat is hetzelfde.

xniieeenke

Re: Kat miauwt de hele nacht. Ten einde raad!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:40

Ik kom ook even, hoor XD.

Dat die kat een mooi vachtje heeft, sorry, maar who cares, een kat is een kat, die hoort ruimte te hebben. Die kat wordt snel vies (de vacht) maar katten zijn schoon op zichzelf en stel je kat doet het niet zelf kam je de troep er vanzelf uit :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:43

Geloof mij... vies worden is bij zo'n kat echt wel de minste zorg.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:43

Amaris schreef:
Geloof mij... vies worden is bij zo'n kat echt wel de minste zorg.

Wat dan wel? Mijn asielkat is ook een raskat, heel stamboek en zo, die komt ook buiten.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:44

Amaris schreef:
Een heel gewone kat die waarschijnlijk honderden euro's heeft gekost ja.

Dat weten andere mensen ook hoor.

En de arme kat is daardoor de sjaak... arm dier..

Ik ga mogelijk een britse korthaar nemen... die is óók honderden euro's waard, maar die gaat toch dag en nacht naar buiten hoor.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:46

Tja, niet iedereen heeft de luxe om ergens te wonen waar dit kan ;) Als ik in de stad had gewoond had mijne ook niet buiten gekomen.

Maar dat is een andere discussie en niet iets waar TS advies over heeft gevraagd :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:46

Maar misschien is het voor TS geen probleem om de kat buiten te laten :)

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:47

Maartje1990 schreef:
Amaris schreef:
Een heel gewone kat die waarschijnlijk honderden euro's heeft gekost ja.

Dat weten andere mensen ook hoor.

En de arme kat is daardoor de sjaak... arm dier..

Ik ga mogelijk een britse korthaar nemen... die is óók honderden euro's waard, maar die gaat toch dag en nacht naar buiten hoor.

Amen. Dat het een raskat is, betekent niet dat dat arme dier maar binnen moet. Mijn kat kostte ook in de 90 euro, niet erg veel misschien, maar alsnog, die zien we wel eens 24u niet hoor. Komt wel weer, puur laten wennen en in het begin streng controleren en het gebied aangeven (terugjagen / iets dichtmaken als kat naar de straat gaat oid)

-

TS, ik denk dat naar buiten toch wel echt een goede optie is. Zo'n schrik-ding, prachtig om te zien, werkt vast ook. Maar, daar kan je kat misschien overheen springen, zo slim zijn ze.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:50

Gut jullie zijn wel heel naïef.. Op veel plaatsen is jouw mooie raskat iemand anders z'n mooie raskat als je 'm buiten laat..

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:50

wat heb je in godsnaam aan een kat, als je m dag en nacht naar buiten gooit ? :?
waarom denken mensen zo verschillend over honden, en katten ??
als een hond jankt, omdat ie in een bench zit, gaat heel bokt eroverheen, en zegt, dat de hond niet in een bench hoort,maar juist bij de baas wilt zijn.
dit geld dus ook voor een kat.
vind de oorzaak van het mauwen (imo wil ie bij de baas slapen) , en
dan kan je een oplossing vinden.
in een bench gooien, opsluiten , en erger-in de berging zetten vind ik absoluut niet kunnen.. -:(-
evenals naar buiten gooien.
dat doe je met een hond toch ook niet ?
of een luidruchtig parkietje ? of later je kind ?

dat is symptoom bestrijding, voor de baas,
geen oplossing voor het dier..

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 16:51

De katten komen niet buiten op het moment. Mijn vriend heeft altijd midden in de stad gewoond en dit niet aan gedurfd omdat er vaak raskatten gestolen werden. Nu wonen we in een buitenwijk , maar er zit wel een autoweg in de buurt, we durven het niet aan met katten die nooit buiten zijn geweest.
In het voorjaar gaan we de tuin ombouwen zodat ze in de tuin kunnen zonder dat ze ervandoor kunnen. Daar zijn we nu voor aan het sparen. :)

Filip heeft wel een tuigje en een aanleglijn waardoor hij de tuin in kan zonder dat we hem kwijt zijn, helaas heeft regelmatig naar buiten aan dit tuigje ook niet voor verandering in zijn gedrag s'nachts gezorgd. :(

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:51

Vanillia schreef:
Gut jullie zijn wel heel naïef.. Op veel plaatsen is jouw mooie raskat iemand anders z'n mooie raskat als je 'm buiten laat..

Alsnog hoef je zo'n kat niet binnen te laten, dat gaat tegen de natuurlijke behoeftes van zo'n dier in.

@TS, je kan eventueel het afschermen, wij hebben dat de eerste paar keren ook gedaan, wij wonen aan een 50 km weg. Gewoon heel duidelijk zijn, en geloof me, die kat van ons is de eerste 2 jaar nooit over die simpele lijn gegaan, en nog nooit over de weg gegaan. In het begin al-tijd bij blijven. :o

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:53

spicegirl: En men zegt ook dat je véél met een hond moet lopen dat is de behoefte voor een hond. Een kat moet ook lekker veel buiten kunnen en ikzelf wil de kat altijd buiten maar de kat mag binnen als ik zelf thuis en wakker ben. Als ik niet thuis ben of slaap zit de kat buiten, prima toch?

Abeltje: Wellicht is dat dan de oplossing voor je kat dat die dan in de tuin kan :) edit: 's nachts dus ook :)

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:54

Hier geen problemen, kat blijft in de woonkamer, maar als hij juist 's nachts nog buiten is wilt hij heel graag weer naar binnen rond 3 uur. En dan gaat hij net zo lang voor het raam staan tot er open gedaan wordt. Als jullie slaapkamer een raam heeft waar katlief bij zou kunnen zou ik dat dus niet aanraden, juist omdat hij al zo gefocussed is op de slaapkamer.
Naast dat dat inderdaad wel veilig moet kunnen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:55

xniieeenke schreef:
Vanillia schreef:

Alsnog hoef je zo'n kat niet binnen te laten, dat gaat tegen de natuurlijke behoeftes van zo'n dier in.

@TS, je kan eventueel het afschermen, wij hebben dat de eerste paar keren ook gedaan, wij wonen aan een 50 km weg. Gewoon heel duidelijk zijn, en geloof me, die kat van ons is de eerste 2 jaar nooit over die simpele lijn gegaan, en nog nooit over de weg gegaan. In het begin al-tijd bij blijven. :o

Je bent nogal vaak zeer resoluut in je mening, laat jij jouw dieren ook gewoon dag en nacht buiten lopen?? Konijn in een hok hoort dus ook niet.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:56

bigone, nee, dat vind ik ook niet kunnen, een konijn in een klein hok. Je hebt een groot hok nodig, een buiten ren of als het dier binnen is mogelijkheid om het diertje door huis te laten wandelen.
Dat ben ik ook, sorry daarvoor.

Met een raskat is het een risico, maar het is het veilige proberen waard, je kan het evt in stappen doen.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:57

Hier was de oplossing ook opsluiten in de woonkamer :) Ik werd er gek van als hij om 01:00 als een krolse poes stond te schreeuwen voor mijn raam.

Zelfs mijn buren werden er gek van := Hij deed het overigens ook ineens en hij mag ook niet meer boven komen. Had eerst de zolder voor hem, maar daar ging hij ook als een gek voor de deur mauwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 17:00

Maartje1990 schreef:
Tica: Ik snap je opmerking niet helemaal, komt je kat niet meer terug dan?

Heb jij katten? Zo ja, dan snap ik jouw posts niet, zo nee, dan snap ik je iets beter.

Zo een kat als wat TS heeft is redelijk snel van de straat geplukt door iemand die hem mooi vindt.
Mijn katten hebben de kans gekregen om in een voor hun in orde gemaakte tuin te zitten, maar nee, de dames blijven liever binnen.
Vind ik niet erg, want dan weet ik in ieder geval zeker dat ze niet in het donker (of op klaarlichte dag natuurlijk) bij iemand onder de wielen komen.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 17:00

De tuin is nu nog aan alle kanten open, dus Filip is zo weg. Hij kan nu nog niet in de tuin zonder tuigje want dan zijn we hem kwijt. Hij is nooit in zijn leven buiten geweest, ook bij de fokker niet, die heeft ze allemaal in rennen zitten. Pas nu in ons nieuwe huis met het tuigje aan kan hij naar buiten.
We gaan ze echter nooit zomaar loslaten. We hebben vrienden met dit soort katten in de buurt wonen en die zijn al eens een kat kwijtgeraakt. Eentje hebben ze terug moeten kopen, daar werd geld voor gevraagd. We willen niet dat ze gestolen worden. Ook vinden we het gewoon te gevaarlijk met de auto's in de buurt.
Van het voorjaar kunnen ze in een afgezette tuin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 17:02

Ja joh, gooi de kat lekker naar buiten, hartstikke leuk, tot je hem plat terug krijgt of hij door een hond gepakt word.. Dat ie ergens voor problemen kan zorgen door bij volières op jacht te gaan komt daar nog bij..
Je wil niet weten hoeveel katten er op jaarbasis doodgereden of gebeten worden en ook verdrinking komt vaak voor.

TS, ik hoop dat het apparaatje werkt, vervelend probleem en ik kan me voorstellen dat jullie dit niet volhouden.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 17:03

Het is ook katafhankelijk. Mijn Russisch Blauw (ja, raskat dus) is met geen tien paarden binnen te houden. Maar die is snel en sterk en slim genoeg om buiten te zijn.
Mijn Brits Korthaar daarentegen is bol, fluffie en heel schattig en niet zo handig. Zij mag dus niet buiten zonder toezicht want ze is gewoon niet handig genoeg. Ze is heel tevreden met de achtertuin en ligt toch de godganse dag te slapen. Snoesje ongelukkig omdat ze niet los buiten mag? Laat me niet lachen. Een blijere kleine bolle poes is er niet.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 17:04

abeltje_xx schreef:
De tuin is nu nog aan alle kanten open, dus Filip is zo weg. Hij kan nu nog niet in de tuin zonder tuigje want dan zijn we hem kwijt. Hij is nooit in zijn leven buiten geweest, ook bij de fokker niet, die heeft ze allemaal in rennen zitten. Pas nu in ons nieuwe huis met het tuigje aan kan hij naar buiten.
We gaan ze echter nooit zomaar loslaten. We hebben vrienden met dit soort katten in de buurt wonen en die zijn al eens een kat kwijtgeraakt. Eentje hebben ze terug moeten kopen, daar werd geld voor gevraagd. We willen niet dat ze gestolen worden. Ook vinden we het gewoon te gevaarlijk met de auto's in de buurt.
Van het voorjaar kunnen ze in een afgezette tuin.

Ze klimmen overal en nergens op, dus maak een gevangenis van je tuin XD als je ze buiten wil :')
Bij ons werkte het om met een paar man aan elke kant te staan, de kat rustig te laten verkennen en zo. desnoods in het begin vast!

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 17:07

Wij hebben een kattenkamer gemaakt. Met enorme krabpalen slaapplekken daar zitten ze snachts en overdag hebben E het hele huis.
Mijn katten komen niet meer buiten daar mijn vorige 2 katten vergiftigd zijn. Deze zomer word de tuin kat proof gemaakt maar heb happy katten die door mijn hele huis scheuren uitgedaagd worden met voerspelletjes.

Kan je geen kamer voor ze maken voor snachts met kattenbak krabpaal voer en een lekkere slaapplek?

Mariska_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 17:18

Ik zou m echt vaker in die berging doen als hij miauwt.. jammer dan voor hem. Ik ben van mening dat je dieren niet te veel moet pamperen.. miauwen? Prima doe dat dan maar in de berging zonder ligplekje en eten. Misschien helpt dat.. was er snel klaar mee denk ik.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 17:22

Hoe reageerde de kat toen je hem opsloot 's nachts? Als hij niet doorging met zeuren zou ik hem lekker 's nachts opsluiten.
Dat het in die ruimte frisser is is niet belangrijk, het is immers een kat, geen baby.
Kleedje of mandje neerleggen, water en de kattenbak en dan overleeft hij de nachten daar prima.