Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Als ik in de stad had gewoond had mijne ook niet buiten gekomen.
Maartje1990 schreef:Amaris schreef:Een heel gewone kat die waarschijnlijk honderden euro's heeft gekost ja.
Dat weten andere mensen ook hoor.
En de arme kat is daardoor de sjaak... arm dier..
Ik ga mogelijk een britse korthaar nemen... die is óók honderden euro's waard, maar die gaat toch dag en nacht naar buiten hoor.
Vanillia schreef:Gut jullie zijn wel heel naïef.. Op veel plaatsen is jouw mooie raskat iemand anders z'n mooie raskat als je 'm buiten laat..
edit: 's nachts dus ook
xniieeenke schreef:Vanillia schreef:Gut jullie zijn wel heel naïef.. Op veel plaatsen is jouw mooie raskat iemand anders z'n mooie raskat als je 'm buiten laat..
Alsnog hoef je zo'n kat niet binnen te laten, dat gaat tegen de natuurlijke behoeftes van zo'n dier in.
@TS, je kan eventueel het afschermen, wij hebben dat de eerste paar keren ook gedaan, wij wonen aan een 50 km weg. Gewoon heel duidelijk zijn, en geloof me, die kat van ons is de eerste 2 jaar nooit over die simpele lijn gegaan, en nog nooit over de weg gegaan. In het begin al-tijd bij blijven.
Ik werd er gek van als hij om 01:00 als een krolse poes stond te schreeuwen voor mijn raam.
Hij deed het overigens ook ineens en hij mag ook niet meer boven komen. Had eerst de zolder voor hem, maar daar ging hij ook als een gek voor de deur mauwen. Maartje1990 schreef:Tica: Ik snap je opmerking niet helemaal, komt je kat niet meer terug dan?
abeltje_xx schreef:De tuin is nu nog aan alle kanten open, dus Filip is zo weg. Hij kan nu nog niet in de tuin zonder tuigje want dan zijn we hem kwijt. Hij is nooit in zijn leven buiten geweest, ook bij de fokker niet, die heeft ze allemaal in rennen zitten. Pas nu in ons nieuwe huis met het tuigje aan kan hij naar buiten.
We gaan ze echter nooit zomaar loslaten. We hebben vrienden met dit soort katten in de buurt wonen en die zijn al eens een kat kwijtgeraakt. Eentje hebben ze terug moeten kopen, daar werd geld voor gevraagd. We willen niet dat ze gestolen worden. Ook vinden we het gewoon te gevaarlijk met de auto's in de buurt.
Van het voorjaar kunnen ze in een afgezette tuin.