hoe hond vastbinden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:57

Ik vraag me serieus af waarom je een hond met zo'n jachtdrift op paarden mee wil nemen naar een stal.
Ze kan zich altijd een keer lostrekken, geloof niet dat je mede stalgenoten er blij van worden als ze weer gaat jagen.

Ik vind het zeer naïef gedacht om te zeggen ze rent er alleen achteraan, jachtdrift kan zo omslaan in een aanval en ik weet niet of je dat filmpje nog kan herinneren van een poosje terug waarbij een meisje en haar paard werden aangevallen
Of gedacht in jou straatje, wie weet wordt ze de volgende keer dood geschopt

Mizora

Re: hoe hond vastbinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 13:13

Vrijwel iedere rvs ketting is sterk genoeg, maar ik zou haar niet zo snel aan een julius-tuigje vastleggen als ontsnappen dit als resultaat heeft. Ze kunnen daar namelijk uit. Ik zou dus gaan voor het type ruffwear webmast harness. Of geplastificeerde staalkabel: http://www.staalkabelstunter.com/staalk ... 3-4mm.html (3-4mm, 540kg trekkracht). Dunner dan 3-4mm zou ik niet doen i.v.m. de paarden. Maar dikker wordt denk ik weer te zwaar.

Duhelo

Re: hoe hond vastbinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 14:44

Gillbo; heb je mijn filmpje bekeken ? ze heeft omidd veel jachtdrift maar begint dit wel te leren kanaliseren. enige manier om ze er ook aan te wennen is door ze mee te nemen.
aanvallen zal ze niet doen. daar heeft ze in die twee jaar al meer dan genoeg kans voor gehad bij mijn katten en cavias waar ze bij kan...

mijn paarden staan apart. dus stalgenoten maak ik me geen zorgen over.maar dat is ook de reden dat ik iets nodig heb dat niet kapot kan. ik wil het niet riskeren dat ze nog eens los erbij raakt. normaal zal ze nu wel beter luisteren dan een jaar geleden.maar ik wil het risico niet lopen.

mizora:welk harnas raad je aan? vroeger trok ze zich idd uit de julius. nu niet meer. ze heeft echter nog een sliplijntje aan die vasthangt aan de julius. als ze de ene aftrekt stropt die nog dicht. voor de julius bestaan tussenstukken die van de borstriem naar de buikriem loopt. zou dat ook helpen ?

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 14:50

mijn ingeving is een borsttuig en dan gewoon aan een schakel ketting die zijn niet zo zwaar en heel stevig mijn adhd duitse herder (groot formaat iel gebouwd en enorm sterk) licht hier ook aan.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 15:05

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 16:36

Gwenn: wat bedoel je met een schakelketting?
Mizora:
Super, dankjewel!
ik ben op zich heel erg tevreden van de julius, ook met een flexi lijn blijft de sluiting netjes bovenop de rug liggen, ding is heel erg stevig, en gaat iedere week de wasmachine in :D
Enige nadeel is dat ze in principe er kunnen uitfloepen, dus werk ik met het slijplijntje extra, zou inderdaad fijn zijn moest ik dat nog achterwege kunnen laten :)
zijn die harnassen in de links ook geschikt voor canicross/bikejoring?
bedankt voor de links!