Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
doezel2 schreef:We Hebben een reu die veel op teefje rijd. En veel aan zijn geval likt. En wegrend(probeert dan te ontsnappen ) als je bijv. Iemand voor de deur hebt. Dan wurmt ie zich snel tussen de deur. Hij is heel snel. Voor je het weet is hij ervan door. )en luistert dan 0,0
Ik twijfel nog. Wat is hier verstandig ?
_San87_ schreef:doezel2 schreef:We Hebben een reu die veel op teefje rijd. En veel aan zijn geval likt. En wegrend(probeert dan te ontsnappen ) als je bijv. Iemand voor de deur hebt. Dan wurmt ie zich snel tussen de deur. Hij is heel snel. Voor je het weet is hij ervan door. )en luistert dan 0,0
Ik twijfel nog. Wat is hier verstandig ?
Opvoeden.
. En natuurlijk pist ie overal, kan ie enkel maar met z'n neus over de grond lopen, waar ik ook ben en lekt z'n piem en likt ie bepaalde plaatsen en gaat dan zo heerlijk met zijn kaken klapperen
. Maar dat laatste doen teven blijkbaar ook. love_western schreef:Ik ben van mening dat als reuen weglopen of op andere honden reageert. Dat je ze gewoon niet goed onder appèl hebt staan.
Bij ons op de club word er gewoon met loopse teven getraind. Reuen hebben maar gewoon te luisteren.
love_western schreef:Ik ben van mening dat als reuen weglopen of op andere honden reageert. Dat je ze gewoon niet goed onder appèl hebt staan.
Bij ons op de club word er gewoon met loopse teven getraind. Reuen hebben maar gewoon te luisteren.
Mizora schreef:Herders zijn gemakkelijker onder appel te zetten dan een hoop andere rassen, het zijn geen makkelijke honden, maar dat zit wel erg in zee. En de baas is geweldig.
Wat san87 en doezel beschrijven is seksuele frustratie. Dan kan je de hond wel onder de appel hebben maar dat maakt het voornamelijk aangenamer voor de baas,de hond behoudt die frustratie vaak wel.
Mijati schreef:Een hond staat geen 24 uur per dag onder appèl (tenminste dat mag ik voor het dier hopen).
Soms zijn gedragsproblemen, die ontstaan door geslachtsdrift, niet met appèl op te lossen. De frustratie blijft, alleen de hond uit deze niet meer. Dus nee, het symptoom van het probleem is opgelost met appèl, maar niet de oorzaak.
Gewone normale dominantie (wat zich vaak ook uit in rijden) is wel op te lossen met opvoeding en appèl.
love_western schreef:Nee thuis en in de achtertuin mogen ze gewoon lekker hun gang gaan. Ik heb een paar regels. En houden ze zich prima aan. Doen ze wel een keer iets wat niet mag, dan hoef ik maar 1 woord te zeggen. En weten ze genoeg.
Maar buitenshuis staan ze gewoon continu onder appèl. En dat betekent niet dat ze mij continu aan moeten kijken tijdens wandelen. Maar wel netjes naast. En direct naar de commando's moeten luisteren.
Maar ik merk gewoon vaak dat als er gedragsproblemen zijn, dat het gewoon te snel word gegooid op dat ze seksueel gefrustreerd zijn. Beestjes worden geholpen. Maar ze gaan daarna vrolijk door.
En zelfs castratie neemt niet altijd de seksuele frustraties weg. Heb hier 11 jaar lang een geholpen reu gehad, die spontaan niks meer wou eten als hij loopse teef rook. Zelfs toen hij 13/14 was bleef hij heftig reageren. En hij was al geholpen, voordat hij bij ons kwam.
Zodra ik bij mijn honden merk, dat ze seksueel gefrustreerd zijn. Dan worden ze zeker geholpen. Maar tot nu is alleen goede opvoeding voldoende.
Strasshorse schreef:wij hebben nu een rottweiler pup van 16 weken en begint al met rijden op zijn kleedje, dominant gedrag naar ons toe en naar het hondje van mijn schoonmoeder (die wel van zich afbijt) en hij is onwijs druk
Nu is hij pas 16 weken en laten we hem nog niet castreren maar als het zo doorgaat denk ik dat we hem in de toekomst wel laten castreren
het wordt een grote en sterke hond en dominant gedrag is dan echt geen pretje, zijn met hem op curcus en als alles goed blijft gaan laten we hem niet castreren, alleen als er geen andere optie meer is
HorseTopShop schreef:essiesilly schreef:
Ja sorry hoor maar als je teef hoog loops is en je hebt een volle reu in huis laat je ze toch sowieso niet bij elkaar...?...
Niet iedereen heeft de mogelijkheid de honden apart te zetten. En er zullen genoeg honden zijn die daar doodongelukkig van zullen worden.
Daar is dat castreren voor. Om de oeps nestjes te voorkomen.
castreren is er niet om oeps nesten te voorkomen.. Daar is de eigenaar voor die beter op moet letten.