Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
anneliesdj schreef:Wat een lief ding, als ik haar zo zie denk ik dat ze zeker wel 7 á 8 maanden is, heel jong is ze zeker niet meer.
Je kunt het deurtje even uit de kattenbak halen dat vinden ze soms eng. Zet haar er zelf even een paar keer in en houd dan het deurtje even dicht tot ze rustig is, dat ze er niet meteen uit spurt. Je kunt haar gerust in de woonkamer laten, als ze maar weet waar de kattenbak is. Maar een badkamer is ook een prima idee voor de eerste dagen en dan kun je beter in de gaten houden of ze ongelukjes heeft of niet.
Als ze erg vies is kun je haar wassen met een vochtig washandje, gewoon lekker ermee aaien dan heb je de ergste meuk eraf en doorgaans vinden ze dat prima. Echt onder de kraan houden zijn de meeste katten niet zo van gediend maar als het echt niet anders kan kun je dat doen met iemand die je helpt (met 1 hand de voorpoten, 1 hand de achterpoten en de ander wast).
Koop wel even goed vlooienspul, geen frontline of beaphar maar een pipetje bij de dierenarts.
Edit; wbt de hond niet teveel aandacht aan geven, kat zoekt zijn eigen veilige plekje en ziet van afstand wel dat de hond geen kwaad in de zin heeft. Uiteraard wel direct ingrijpen als de hond opdringerig wordt, achter haar aan blijft lopen of haar opjaagt.
anneliesdj schreef:Ik ken geen dierenarts die nog frontline verkoopt of aanraad omdat daar resistentie tegen is.
Citaat:Dat resistentie niet de oorzaak kan zijn, blijkt naast bovengenoemd veldonderzoek ook uit een recent laboratoriumonderzoek, gehouden in Amerika. Vlooienstammen uit dit land en uit Australië werden onderzocht en daaruit is gebleken dat na 12 jaar er nog altijd geen resistentie is tegen de werkzame stoffen imidacloprid en fipronil (vooral in het door fabels geplaagde Frontline van Merial).