Onverwachts nieuw huisgenootje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roosje01

Re: Onverwachts nieuw huisgenootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 22:24

Ze heeft wel wat ondergewicht want ze is wat aan de magere kant

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 22:40

Heb je de kat wel als gevonden gemeld?
Niet alle katten die buiten rondlopen zijn zwervers natuurlijk.
Als dat wel het geval is, is het super dat ze bij jou terecht kan, en dat je nadenkt over hoe je het gaat aanpakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 23:19

Mijn kitten van 3 maanden is 1.4 kilo , dan is ze vrij dunnetjes q
Want ze lijkt vrij groot

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 23:32

Ga ze bij de dierenarts laten controleren op chip. Maar gezien mijn werk totaal afgelegen ligt en niet in de buurt van de bebouwde kom alleen industrie gebied. Ga ik er vanuit dat ze niet van iemand is. Er liepen namelijk een stuk of 5 jonge katjes en een moederpoes. Ook is de kater inmiddels gevangen samen met 1 van de kittens.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 11:08

Eerste nacht heeft ze goed doorstaan alleen wel op matje in de badkamer geplast ipv op de bak. Werd net vrolijk begroet miauwen kopjes geven spinnen. Net gevoerd kan ze even rustig eten zonder hond erbovenop, en dan mag ze straks weer onder toezicht in de kamer rondlopen.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 11:24

Tip voor nu haal even je kleedje weg of plaats op die plaats een kattenbak.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 11:37

Heb het kleedje opgevouwen en naast de bak gelegd is dat goed of beter gewoon helemaal weghalen? Op die plaats de bak gaat helaas nie dan staat die voor mijn wasbak en dat is erg onhandig.

Probeer aan een bench te komen maar nog niks gevonden.
Laatst bijgewerkt door Roosje01 op 06-11-15 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 11:38

Kleedje in de was met anti urine iets, het geurtje zit nu aan kleedje en kans dat ze er dan weer een plasje doen is groot.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 11:43

Wat je het liefst wil is haar een paar keer op heterdaad betrappen en dan op de bak zetten. Beetje onhandig maar dan snapt ze het waarschijnlijk vrij snel.

Leuke poes en een leuke naam ook!
<3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 11:46

Wel oppassen met het verplaatsen als je haar op heterdaad betrapt.
Dat deed ik ook met een vd kittens van Gipsy en toen had ik een soort van kittenfontein...... :+

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 11:48

Kleedje wassen met biotex. Vooral geen middelen met chloor en liever ook geen "lekkere" geurtjes. Dat kan haar stimuleren het weer te doen namelijk.
Ik zou toch ook de kattenbak even op die plaats zetten, hooguit een paar dagen. Katten kunnen erg kritisch zijn op hun bak en op die manier kan je kijken of het de lokatie is of toch wat anders. Is ze wel op de bak geweest? Als ze dat nog niet heeft gedaan zou ik het even rigoreus aanpakken en een open bak neerzetten met aarde of zand. Is ze er al wel zelf op geweest, dan kan je gewoon gaan uitzoeken wat haar precies niet bevalt aan de huidige bak. Dan moet je denken aan dus de lokatie, de vorm van de bak, de hoogte, open of gesloten, formaat bak en dan nog het grid erin: soort, dikte laag.
Het kan ook gewoon een stressplasje zijn van het wennen. Je kan dus ook overwegen het als ongelukje te zien en rustig af te wachten of het weer gebeurd.
Oh en als je haar op een andere plek betrapt, hou je in en straf haar niet! Gewoon kalm oppakken en op de bak zetten, niet meer dan dat.

Waarom wil je eigenlijk een bench aanschaffen?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 11:53

Ik denk voor het wennen aan de bak en om te voorkomen dat de hond over haar heen loopt?

Ik heb overigens al veel katten de revue zien passeren in mijn leven en echt geen enkele die ooit moeilijk heeft gedaan over de bak. Dus in eeeste instantie gewoon van een ongelukje uitgaan zou ik zeggen.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 12:16

De bak is ongebruikt heb nu de bovenkant eraf gehaald misschien schrikt dat haar af.

Zand is een goede dat ligt nog in de tuin dus zou er wat zand in kunnen doen.

De bench zou ik wille om te helpen met zindelijk maken, en zodat ze idd een veilig rustig plekje heeft ivm met de hond. En ze rustig aan elkaar kunnen wennen. Mijn hond doet niks maar is erg nieuwsgierig en wil graag snuffelen, maar zij vind het eng als de hond dichtbij komt. Ze zou dan snachts in de bench gaan en als ik even weg ben.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:08

Wat een lief ding, als ik haar zo zie denk ik dat ze zeker wel 7 á 8 maanden is, heel jong is ze zeker niet meer.
Je kunt het deurtje even uit de kattenbak halen dat vinden ze soms eng. Zet haar er zelf even een paar keer in en houd dan het deurtje even dicht tot ze rustig is, dat ze er niet meteen uit spurt. Je kunt haar gerust in de woonkamer laten, als ze maar weet waar de kattenbak is. Maar een badkamer is ook een prima idee voor de eerste dagen en dan kun je beter in de gaten houden of ze ongelukjes heeft of niet.
Als ze erg vies is kun je haar wassen met een vochtig washandje, gewoon lekker ermee aaien dan heb je de ergste meuk eraf en doorgaans vinden ze dat prima. Echt onder de kraan houden zijn de meeste katten niet zo van gediend maar als het echt niet anders kan kun je dat doen met iemand die je helpt (met 1 hand de voorpoten, 1 hand de achterpoten en de ander wast).
Koop wel even goed vlooienspul, geen frontline of beaphar maar een pipetje bij de dierenarts.

Edit; wbt de hond niet teveel aandacht aan geven, kat zoekt zijn eigen veilige plekje en ziet van afstand wel dat de hond geen kwaad in de zin heeft. Uiteraard wel direct ingrijpen als de hond opdringerig wordt, achter haar aan blijft lopen of haar opjaagt.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:37

anneliesdj schreef:
Wat een lief ding, als ik haar zo zie denk ik dat ze zeker wel 7 á 8 maanden is, heel jong is ze zeker niet meer.
Je kunt het deurtje even uit de kattenbak halen dat vinden ze soms eng. Zet haar er zelf even een paar keer in en houd dan het deurtje even dicht tot ze rustig is, dat ze er niet meteen uit spurt. Je kunt haar gerust in de woonkamer laten, als ze maar weet waar de kattenbak is. Maar een badkamer is ook een prima idee voor de eerste dagen en dan kun je beter in de gaten houden of ze ongelukjes heeft of niet.
Als ze erg vies is kun je haar wassen met een vochtig washandje, gewoon lekker ermee aaien dan heb je de ergste meuk eraf en doorgaans vinden ze dat prima. Echt onder de kraan houden zijn de meeste katten niet zo van gediend maar als het echt niet anders kan kun je dat doen met iemand die je helpt (met 1 hand de voorpoten, 1 hand de achterpoten en de ander wast).
Koop wel even goed vlooienspul, geen frontline of beaphar maar een pipetje bij de dierenarts.

Edit; wbt de hond niet teveel aandacht aan geven, kat zoekt zijn eigen veilige plekje en ziet van afstand wel dat de hond geen kwaad in de zin heeft. Uiteraard wel direct ingrijpen als de hond opdringerig wordt, achter haar aan blijft lopen of haar opjaagt.

Wat is er mis met frontline? Mijn dierenarts geeft dat gewoon mee of anders geeft die stronghold

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:53

Ik ken geen dierenarts die nog frontline verkoopt of aanraad omdat daar resistentie tegen is.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 15:23

We hebben een primeur! Beetje zand over het grind in de bak gedaan kat erop even aaien en ja hoor dikke drol gedraaid! Ze wilde net aan tapijt krabbe en roep he niet doen en ze schrok er gelijk van.

Er zit geen deurtje in de kattenbak is een losse kap met een opening. Maar toen de kap er niet op zat wilde ze er niet flink tegenstribbelen ik denk dat ze het te eng vond.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 16:04

Dan gewoon een paar dagen laten staan zonder kap en daarna weer met kap proberen.
Krabbelen aan de vloer is doorgaans een teken dat ze wat moet doen, dus dan meteen op de bak zetten.
Zeker vloerbedekkingen vinden ze nog weleens lekker om hun behoefte op te doen dus daar moet je goed op tijd bij zijn.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 16:08

anneliesdj schreef:
Ik ken geen dierenarts die nog frontline verkoopt of aanraad omdat daar resistentie tegen is.

Beetje suffe dierenartsen dan :+

http://dsz-actueel.nl/nieuws/meer-duide ... strijding/

Citaat:
Dat resistentie niet de oorzaak kan zijn, blijkt naast bovengenoemd veldonderzoek ook uit een recent laboratoriumonderzoek, gehouden in Amerika. Vlooienstammen uit dit land en uit Australië werden onderzocht en daaruit is gebleken dat na 12 jaar er nog altijd geen resistentie is tegen de werkzame stoffen imidacloprid en fipronil (vooral in het door fabels geplaagde Frontline van Merial).

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 16:11

Hahah proest :')
Sorry hoor ik vind het eerder suf om met zulke bronnen te komen als in de praktijk al lang en breed bewezen is dat er wel degelijk resistentie is.
Ik heb het niet over 1 dierenarts maar over tig en ik ken ook geen dierenarts die het nog verkoopt in zijn praktijk, allemaal om dezelfde reden.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 16:12

Dit was echt nageltjes scherpen krabben want ze was net op de bak geweest. Ze ligt nu heerlijk naast mij want de hond is even wandelen buiten.

Afbeelding

Ik gebruik nooit frontline of bephar ook niet voor mijn hond ben bekend met resistentie. Ik gebruik advantix. Ze heeft al een pipet gehad.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 17:30

Krabben na ontlasten is geen nageltjes scherpen maar juist markeren. Nog even extra duidelijk maken dat zij daar is geweest en dat het haar plekje is. Wat heel goed werkt bij katten die graag horizontaal krabben, zijn kartonnen krabdingen. Die heb je in allerlei soorten en maten en kost ook weinig.
Ik heb er hier eentje naast de bank gezet toen er eentje besloot mn bank als krabpaal te gebruiken. Paar keer corrigeren was zat, de kartonnen mand beviel haar veeeeel beter! Ik heb 4 katten lopen en allemaal vinden ze dat karton erg prettig.
Voor nu is dus een stemverheffing voor deze dame voldoende correctie. Erg prettig is dat, dan hoef je niet ingewikkeld te doen met plantenspuiten in de buurt enzo.

Het is wel echt een schatje zo te zien! Ze ligt al zo heerlijk bij je.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 17:56

Wat lief! :D

Probeer wel op te letten dat je bij stemverheffingen niet haar naam gebruikt. Mijn kat reageerde daardoor een tijdje nogal schrikkerig op haar naam, dat is vast niet de bedoeling.

Klinkt wel alsof het helemaal goed komt. Leuk hoor! Er zijn trouwens prima krabpalen te vinden op marktplaats. Wij wilden graag een hoge krabpaal maar die zijn zo duur... Dus toen maar een krabpaal op de kast gezet. Werkt ook erg goed :)*

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 18:08

Sommige katten vinden een kokosmat ook erg fijn om de nagels in te zetten

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 21:50

Had geen beter katje kunne treffen ze is zo lief. Hoop alleen dat kat en hond snel aan elkaar wennen. Moet ze egt apart voeren met deuren dicht want hond gromt en kat mept. Beiden nogal op eten gefocusd.

Mevr heeft inmiddels ook op de bak geplast zand bevalt dus.