Wat te doen met gevonden kat, eigenaar is niet te vinden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Belmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:55

Hmmm ik vind t toch een beetje een apart verhaal.. Je typt dat Poes altijd bij je ouders was, maar hoe zeker kan je daarvan zijn? Wordt er 24 uur per dag gekeken waar Poes is?
Ik heb namelijk ook katten die zelf kunnen kiezen of ze binnen blijven of naar buiten gaan. 1 poes is in de zomer gerust een dag en een nacht weg en komt verder alleen binnen om wat te eten. Ik zie haar dan wel vaker in de speeltuin, als ik daar ben met mn zoontjes, dan wil ze graag knuffelen. Ben er daar ook achter gekomen, dat veel buurtbewoners haar kennen, maar niet weten dat ze van mij is. Wat als een iemand goedbedoeld haar eten ging geven? Of haar binnen kattenvoer laat eten? En dan bedenkt dat de kat niet gemist wordt en naar een ander huis meeneemt?
Zolang mijn poes nog af en toe thuis eet en k haar zie in de speeltuin, mis ik haar niet en ga dus ook niet bij gevonden dieren zoeken. Als ik haar dan ineens niet meer zie, ga ik wel zoeken. Maar heb jij Poes nog steeds op amivedi staan? Anders voelt t voor mij toch een beetjes als stelen, hoe goedbedoeld t ook is.
Mijn poes wordt nu ouder en is nu veel meer binnen, of in de tuin, dus dat scheelt mij zorgen :) want dat maakte ik me bestwel als ze weer eens n nacht weg was. Vraag me nog steeds af waar ze was en wat ze deed.

Bay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 13:43

Natuurlijk staat hij nog op amivedi en kan hij dus nog 10 maanden (november + 1 jaar) wettelijk geclaimd worden door zijn eigenaar. Misschien dat je niet alle posts van mij goed hebt gelezen (snap ik ook wel want het waren er ook wel wat :') ) want anders had je kunnen lezen dat ik wat jij beschrijft juist wilde vermijden, ik zou nooit een kat willen weghalen van zijn eigenaren. Daarom hebben we er dus alles aan gedaan om de eigenaren op te sporen.

En ja, we kunnen heel zeker zijn dat de kat de laatste maand 24/7 bij mijn ouders was en dus dat hij echt wel gemist zou zijn door zijn eigenaren. Bovendien is hij nu dus 6 weken bij mij (in een andere stad dus ook niet meer te zien in zijn oude buurt) en hebben we nog steeds geen reactie gehad op amivedi of op de flyers. Maar mocht de eigenaar binnen het wettelijk termijn hem alsnog komen claimen dan is het helaas voor ons en gaat hij terug. Maar dan heeft hij in ieder geval tot die tijd een fijn leven bij ons met veel liefde en aandacht ipv in de winter bij mensen in de tuin te slapen (wat hij dus bij mijn ouders deed). Overigens gaat hij bij ons ook al naar buiten en dan komt hij altijd na een paar uur weer terug en 's nachts wilt hij liever binnen zijn.

Belmera

Re: Wat te doen met gevonden kat, eigenaar is niet te vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:40

Oh dat hij nog op amivedi staat heb ik idd overheen gelezen.
Dan heb ik niets gezegd. Als je hem al 6 weken hebt en nog geen enkele reactie hebt gehad, heb je een goed besluit genomen!

Bay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 12:54

Dank je :) Ik vond het wel lastig, vond het idee dat iemand hem wel vermiste natuurlijk verschrikkelijk! Daarom hebben we onze stinkende best gedaan om de eigenaren te vinden. Maar op een gegeven moment wil je dan toch doen wat het beste lijkt voor de kat zelf. Hij lijkt in ieder geval nu heel blij te zijn bij ons :j