Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
elenaMM77 schreef:ik had ook een hondje met zeer gevoelige darmen..
iedere paar jaar had ze wel een heftige darmontsteking (echt puur bloed dan wat er uit kwam).
Ik zie op pagina 1. dat mensen toch weer iemand veroordelen omdat er niet direct naar een dierenarts gegaan wordt..
Waarom gaan we niet uit van het beoordelingsvermogen van mensen een beetje? De moeder heeft dit blijkbaar ook vaker meegemaakt met deze hond..
Rennen wij ook direct naar een dokter als we ons ziek voelen en diarree hebben, of kijken we het eerst een dagje aan en doen we n poging om het te stoppen..
Naast de ontstekingen had mijn beestje meerdere malen per jaar dat ze diaree had en op die dagen ook nauwelijks brokken kon binnenhouden..
ik rende ook niet gelijk naar een dierenarts..
kookte een pan rijst in kippen bouillon, met een paar flinters kip erdoor. En gaf dit met een flinke scheut bouillon in kleine porties. Zo kreeg ze steeds wat binnen en veel lichter voor haar darmen..
Enkele keren was het na 3 dagen niet over en ben ik alsnog naar een DA geweest. Het overgrote deel van de tijd ging het gewoon over.
Nu wil ik niet zeggen dat deze hond niet naar de DA moet, maar ik neem aan dat de moeder van TS dit voldoende kan beoordelen met de ervaring van enkele jaren terug in het achterhoofd.
Als hij sloom en koortsig wordt en uitdrogingsverschijnselen vertoond is het wel zaak om naar de DA te gaan.. En dan niet wachten tot morgen maar gewoon zodra het nodig is.. Dat is gewoon risico van het wachten, dan kan het zijn dat je uiteindelijk snachts moet als het niet opknapt maar achteruit zou gaan.
.. want zielig is en blijft het die dagen.
maximuss schreef:Als mens kun je zelf beslissen wanneer je naar de dokter gaat, een dier is daarvoor jammer genoeg volledig afhankelijk van de welwillendheid van de eigenaar...
Ik ben mijn vorige hond bijna kwijt geweest aan een darmontsteking en daarom kijk ik die dingen niet meer even aan maar gaat hij/ zij naar de DA voor infuus en medicatie.
Qua andere aandoeningen zoals verwondingen, abcessen ed ga ik het wel even afwachten en eerst zelf verzorgen/ ingrijpen ipv direct naar de DA te lopen.
SaskiaKa schreef:Je hond krijgt speciale dieetvoeding ivm haar gevoelige darmen en vlak daarna lees ik dat je haar pudding geeft?
Ik snap wel waarom dit een terugkerend probleem is bij deze hond, jullie veroorzaken het zelf. Als je hond op een speciaal dieet staat dien je je hieraan te houden. Anders heeft die dure voeding totaal geen zin.

Shirley schreef:Verstandig dier!
Champignons en chocola zijn namelijk giftig voor honden
En als je niet wilt dat mensen "zich druk zitten te maken" moet je niet in paniek een topic openenen!
We proberen alleen met je mee te denken en te helpen

singa schreef:Zo komisch is het eigenlijk niet. Pudding is menseneten met ingrediënten die honden beter niet krijgen. Waarom geef je haar niet gewoon een hondenkoekje in de plaats? En al zeker op een dag dat ze (naar jouw zeggen) doodziek is.

Sure.singa schreef:drawerlover schreef:Ze voelt zich weer een stuk beter!
Mam en pap zijn wezen wandelen met de hondjes en Sies heeft daarna nog wat brokken gehad. En net heeft ze zoals dat we dat altijd doen het puddingkommetje uitgelikt. Ze is ook weer een stuk drukker doende
Dit heb je gisteren zelf gepost...
singa schreef:Ik had het er vooral over dat je gisteren nog zei dat je haar het puddingkommetje had laten uitlikken, en van zodra iemand zegt dat je dat beter niet kan doen het volledig ontkent en er zelfs lacherig over doet.
Ik blijf uiteraard duimen dat Siesje zich snel weer beter voelt. En als het weer beter met haar gaat ga haar dan geen dingen geven die niet goed zijn voor honden, ook geen kleine beetjes. Zelfs dat kan al te veel zijn. Hopelijk straks terug een kwispelende Sies voor je als je thuis komt! En gefeliciteerd met de verjaardag van je broer!