X

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 17:10

EJuniorJoost schreef:
Ik vind dat het wel kan, maar vergis je niet in kleine rassen. Chihauhau's zijn hele drukke en pittige hondjes. En een jack russel bijvoorbeeld zou ik helemaal niet nemen. Misschien een engelse stafford? Zijn over het algemeen wat makkelijker dat een Amerikaanse. Vergis je alleen ook niet bij dit ras het blijven terriërs en ze hebben allemaal een goede en consequente opvoeding nodig. Dat geld trouwens bij elke hond. Vraag jezelf eens af of je daar wel tijd voor hebt.

Ben ik het niet mee eens. Zolang een jack russel of een chihuahua goed opgevoed word is er niks aan de hand. Elke hond kan naar worden wanneer het niet genodeg aandacht/beweging/opvoeding krijgt. Wij hebben 2 schatten van hondjes <3 Vooral altijd veel meegenomen naar alles en aan veel laten wennen.

Afbeelding

Afbeelding

Irisx94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 17:20

gabyfedde schreef:
Irisx94 schreef:
Er staat nog pincher achter he! :+ Anders was het niet best nee.

Dobermann Pincher = Dobermann. Zit geen verschil tussen, de officiële naam is Dobermann Pincher. Dobermann is het ras, Pincher het type.

Ja nevermind. :')

Ik kwam door de war door familie die een dwergpinscher heeft met black and tan kleuren. Noemde m altijd zn dobermann pinscher.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 17:23

Duhelo schreef:
Als je erg actief bent kun je opteren voor een chichuahua of een dobermann pincher.
Als je wat minder actief bent kan een cavalier king charles erg leuk zijn, of bv een franse bulldog oid

Ik heb een dwerg pincher. Deze is inderdaad niet groot, maar wel een enorme behoefte aan beweging. Liefst echt meerdere uren per dag. Daarnaast is ze waaks blaft dus als ze iemand hoort.

Verder wel super lief karakter een heerlijk om mee samen op de bank te liggen met een dekentje.

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 17:24

Ik ga mee met Machie, ruimte is minder belangrijk, een goede verzorging waarin veel aandacht en sociale contacten voorop staan is veel belangrijker.
Wij hebben 5 doggen en 2 jack Russells in 1 huis gehad, huis was groot genoeg maar inderdaad: zodra ze binnen kwamen liepen ze regelrecht naar de zitbanken en gingen liggen. Of om te slapen of gewoon vanaf hoogte de boel in de gaten te houden.
Belangrijker is om te weten of je naast studie en college lopen genoeg tijd overhoudt om met de hond op pad te kunnen. Hoe ver moet je lopen om de hond lekker te kunnen laten rennen, al dan niet aan een lange looplijn. Is er uberhaupt iets van een losloopgebied in de buurt ? Misschien wordt het een hond die goed naast de fiets kan, zodat hij of zij de energie er uit kan lopen en weer tevreden kan gaan liggen in je kamer.
Mag hij of zij mee als je naar vrienden of de kroeg in of blijf je veel thuis zodat hij of zij niet alleen zit...

Anoniem

Re: Hond op kamers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 17:39

Wij woonden tot 2 jaar terug in een huis van 60m2 en hadden toen een Rhodesian Ridgeback, we gingen beiden full-time werken, waarbij ik onregelmatige uren doe. Nu wonen we groter en hebben een 2de RR. Beide beesten nemen amper plaats in binnen, er staan 2 manden en een benche (de jongste maakt ons niet wakker als ze 's nachts moet plassen, vandaar de benche). De dames zitten liever in huis als buiten, waar ze meer ruimte hebben en ze liggen altijd in 1 vd 2 manden of in de benche. Dus waarom zou een hond, mits deze voldoende aandacht krijgt en niet te groot is, niet kunnen leven op een studentenkamer en waarom zou iemand met een full-time job geen hond kunnen hebben?? Zijn we allemaal vergeten dat honden van wolven afstammen en dat deze roedels wolven vaak voor langere perioden uit mekaar gaan? Dat oerinstinkt is in al onze honden nog aanwezig hoor, alleen zitten is echt geen ramp voor hen, zo lang ze maar genoeg aandacht en beweging krijgen op de momenten dat hun roedel wel compleet is.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 17:43

Franciee schreef:
Een meisje in mijn huis (in Antwerpen) heeft een 7 maanden oude, griekse ex-zwerfhond. Ze heeft dan een studio van ik denk 32m2 en het is best een grote hond (beetje herderachtig). Iedere ochtend als ze weggaat ligt hij te piepen en te huilen. Dat is nog niet super erg want ik word er niet wakker van. Maaaaar een 7 maanden oude hond zit dus de halve dag op maar 32m2. Die hond heeft zoooo veel energie en hij kan ook niet zomaar los lopen in de tuin ofzo... Ik vind het een kei leuk beest, maar het is gewoon sneu om te zien..

nah,vele vele vele honden zitten in een huiskamerkooitje van nog geen m2 de uren dat mensen overdags weg zijn + dan ook nog eens de nachten worden die dieren daarin gestopt( en dat wordt als ruím zat omschreven ),dan is 32m2 toch zéér royaal??

mijn 2 argentijnse doggen zaten op 8m2 als ik weg was vroeger...

Machie schreef:
Ruimte is niet belangrijk, mijn honden hebben de woonkamer en keuken, 30, 35 m2 ofzo, maar die slapen op de bank dus die ruimte is helemaal geen belangrijk punt. Wat wel belangrijk is is dat je een hond kan geven wat ie nodig heeft.

juistum +:)+

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 17:50

Je kunt eens om je heen kijken of er iemand in de buurt een leuke hond heeft. Overleg eens met hen, misschien vinden zij het best leuk als iemand een paar uurtjes tijd voor hun hond over heeft.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 22:28

gabyfedde schreef:
Duhelo schreef:
haha, ik zou voorstellen dat je eens googled op dobermann pinscher :D

Zelf niet gegoogled zeker? Tijd om je kynologische kennis wat aan te scherpen (en sorry, die zit bij mij wel snor).
Bedoel je soms een Duitse Pincher? Of een Dwergpincher?

Mijn excuses, uiteraard een dwergpincher => hier in belgie, west vlaanderen wordt een dobermann dobermann genoemd, en hetgeen bij jullie blijkbaar dwerpincher heet benoemen wij als dobermann pincher. (de kleine variant dus).

Probleem voor ts is dat kleine rassen vaak energiek gaan zijn, de rustigere loebassen zijn meestal een stukje groter (of je moet naar een basset oid gaan kijken, maar das ook niet bepaald klein)

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 09:24

X
Laatst bijgewerkt door 44Myrthe44 op 03-11-25 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 10:17

Ik heb een oppashond Jack Russel gehad. Hij was heel rustig in huis. Ik had hem bijna wekelijks 2 dagen en soms als de eigenaresse op vakantie was een maand.
Ik woonde toen op een kamer van 20 m2. Nooit problemen mee gehad.
Ik ging ook soms wel een grote wandeling maken van 4 uur. En in de ochtend en avond een korte wandeling.
Ik denk wel dat het moet kunnen.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 10:53

Ik zou me niet teveel vastpinnen op een bepaald ras. Er zijn bv rustige Jack Russells maar ook ADHD exemplaren. Met een pup is het altijd een gok.
Al eens gedacht aan een hondje uit het asiel waarvan al duidelijk is dat hij/zij rustig is?

Smudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 10:58

Ik heb een kleine hond, van 6 jaar en ik ben blij dat we in een groot huis met tuin wonen.
Hij zou helemaal gek worden om de hele dag in een kleine kamer opgesloten te worden en sjouwt de hele dag door het huis en door de tuin met zijn speelgoed.

Als je besluit voor een hond te kiezen, neem dan een volwassen hond waarvan het karakter al bekend is en pin je niet vast op de leeftijd. Kies voor een rustige hond die graag een tukkie doet.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 11:09

Ruimte zegt mij ook niet zoveel.. Hoeveel je thuis bent en hoeveel de hond kan lopen wel. Onze hond ligt op 3 vaste plekjes in ons huis en loopt verder niet zoveel binnen, wij hebben een groot huis. Snachts slaapt ze op haar kussen en komt hier ook niet vanaf. Lekker veel mee wandelen en samen zijn, dat is voor een hond belangrijk! :)

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 11:15

Ik lees dat je er tijd genoeg voor hebt. Ik zou in het asiel op zoek gaan naar een rustig hond(je).

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 16:34

44Myrthe44 schreef:
Hoi!

Bedankt voor alle reacties :).
Ik heb gemiddeld 4 colleges in de week van 2 uur, de hond zal dus max 2,5 uur alleen zitten. Ik zit al in mijn master en verwacht hierna nog max een jaar te studeren. Mocht ik hierna fulltime gaan werken, dan willen mijn ouders de hond overnemen.
Of je huisdieren mag houden heb ik uiteraard al uitgezocht, dat mag. Huisgenoten heb ik niet, dus dat scheelt weer :p.
Verder kan de hond mee naar mijn paard en wonen mijn ouders dichtbij waar ik hem heen kan brengen mocht ik een keer langer weg moeten.
Dus qua tijd en alleen zijn voor de hond zit ik er echt niet mee. Het is echt de ruimte. Daarom vind ik het ook erg belangrijk dat het een hond is met een rustig karakter, want veel plek om te rennen is er binnen niet.

Hier plek zat om te rennen binnen maar dat mogen ze niet :D Drie grote honden die elkaar achterna zitten binnenshuis is nou niet echt leuk. Dan gooien we ze buiten.

Het klinkt als een goed plan. Denk dat er honden in grote huizen zitten die het een stuk slechter hebben qua tijd dat baas thuis is.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 16:42

Nu ik het qua tijd lees zou het wel kunnen, maar ik lees ook dat je nu ook al een plek hebt om die hond over een jaar te lozen? Hoe graag wil je dan een hond?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 17:06

antje_vip schreef:
Nu ik het qua tijd lees zou het wel kunnen, maar ik lees ook dat je nu ook al een plek hebt om die hond over een jaar te lozen? Hoe graag wil je dan een hond?

TS is helemaal niet van plan om de hond binnen een jaar al te lozen, ze zegt dat als ze een full-time baan zou krijgen de hond naar haar ouders gaan. Als ze niet full-time aan de slag kan, blijft de hond gewoon. En een baan vinden is op dit moment al helemaal niet zo gemakkelijk.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 17:30

44Myrthe44 schreef:
Hoi!

Ik heb gemiddeld 4 colleges in de week van 2 uur, de hond zal dus max 2,5 uur alleen zitten. Ik zit al in mijn master en verwacht hierna nog max een jaar te studeren. Mocht ik hierna fulltime gaan werken, dan willen mijn ouders de hond overnemen.
Of je huisdieren mag houden heb ik uiteraard al uitgezocht, dat mag. Huisgenoten heb ik niet, dus dat scheelt weer :p.
Verder kan de hond mee naar mijn paard en wonen mijn ouders dichtbij waar ik hem heen kan brengen mocht ik een keer langer weg moeten.
Dus qua tijd en alleen zijn voor de hond zit ik er echt niet mee. Het is echt de ruimte. Daarom vind ik het ook erg belangrijk dat het een hond is met een rustig karakter, want veel plek om te rennen is er binnen niet.

Waren je ouders ook van plan een hond te nemen en is hun aanbod serieus? Dan kan het wel. Als dat onzeker is of half gegrapt, is het niet een verstandige constructie. En dan moet je ook de hond uitzoeken samen met je ouders, die moet ook bij hen passen en klikken.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 17:52

Denk dat het in dat geval gewoon haar hond blijft maar dat hij overdag bij haar ouders terecht kan toch ts? Daar is niets mis mee lijkt mij als het zo is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 18:17

Liever zo dan dat de hond over een jaar weer in het asiel of op marktplaats gedumpt word omdat 'we wegens werk de hond niet meer genoeg aandacht kunnen geven.' Nu is er in ieder geval al een back-up voor als dat nodig is.
Ik zou lekker om me heen kijken naar een leuk klein hondje, een chihuahua lijkt me nou niet meteen het beste idee, niet omdat ze drukker zijn maar mijn chi's zijn toch best waaks (vinden ze zelf) en dat lijkt me op een studentenkamer niet handig.
Ik heb hier een vuilnisbakje die het prima naar zijn zin zou kunnen hebben op zo'n kamer, als hij overdag maar lekker mee naar buiten kan en er genoeg gewandeld word dan slaapt hij thuis veel.
De mensen die niet vinden dat het niet vinden kunnen dat de hond de hele dag op een kamertje hoort te zitten vergeten misschien dat het met de uren die TS in een week maakt wel mogelijk is om veel met de hond te ondernemen, als je ze buiten af mat dan slapen ze in huis wel. Het zal zo'n hond dan een worst zijn hoeveel ruimte hij heeft..

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 18:24

Als je bereid bent om veel en actief buiten te zijn hoeft er binnen niet gerend te worden. Dan zou jouw kamer dus an sich geen probleem moeten zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 18:31

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 18:49

Waarom een hond als je nu al denkt dat die over een jaar al naar je ouders kan?
Misschien een idee dat je ouders een hond aanschaffen en jij die af en toe ophaalt om te knuffelen of uit laat

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 19:07

44Myrthe44 schreef:
Hoi!

Vanwege dit zou ik geen hond nemen. Als je hem bij voorbaat al neemt met het idee hem weg te doen zodra je gaat werken, dat vind ik niet eerlijk tegenover het dier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 19:10

Ik zeg nee, niet doen. Ik heb een Friese Stabij op een (groot) appartement, die hebben we alleen gekocht omdat we weten dat we over een paar jaar in een huis met een tuin gaan wonen. Ik zou als ik jou was wachten tot je klaar bent met je studie en wat groter woont. Waarom een hond kopen en hem na een paar jaar doorschuiven naar je ouders?