Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Quellian schreef:Het blijft halen en brengen met gruis. Maar penispumtamputatie is ook niet zaligmakend en lost ook geen blaasontsteking op. Onze kat heeft onlangs weer een blaasontsteking gehad, maar 3 dagen Metacam helpt hem er dan weer doorheen.
Succes met je kat!
Evelyne79 schreef:Op welk voer heb je m momenteel staan?
Hij heeft geen blaasgruis maar zou voeding wat goed voor blaasgruis is niet de blaasontstekingen tegen kunnen gaan?
Ik geef nu weer High dilution van Royal Canin en de ph waardes zijn wel weer aan het zakken.
betreft bij mij wel een kat met blaasgruis, maar mij lijkt dat met blaasontsteking de ph waardes ook te hoog zijn van de urine
Quellian schreef:Diablo, als je vers voert, kan eurologist en het verzuren met cranberry wat voor hem betekenen. En kijk uit met langdurig gebruik van Metacam/Novacam/Loxicom, op den duur beschadigt het de nieren onherstelbaar.
Hoe is het nu met hem?
WillemYntJee schreef:Is de urine wel eens op kweek gezet? Wij hebben momenteel ook een kat in de praktijk met een hardnekkige e coli ontsteking, daar helpt 3 weken ab niet tegen maar moet je zeker 6-8 weken behandelen. Jammer dat ie baytril krijgt, is een 3e keus middel.
Je da kan ook eens contact opnemen met de universiteit als dat nog niet gedaan is, gewoon ter overleg, kost niks!