Konijn van de buren.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nataschax

Re: Konijn van de buren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:36

wat super leuk! en wat fijn dat ze bij jou terecht kon. ze heeft het getroffen! +:)+

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:41

melody7 schreef:
Pff wat een verschrikkelijke mensen zeg.. Konijn is niet leuk dus moet waar weg, nu nemen ze een kat. Wat als ze daar op uit gekeken zijn? Dan doen ze die ook maar weg en nemen een hond?

Zulke mensen zouden geen dieren mogen houden :n Gelukkig kan het konijn bij jou terecht, goed dat je hem opvang! Nou hopen dat er een bij mag.

Een dier houden waar je totaal geen plezier aan beleeft en bang voor bent is veel schadelijker voor dieren.

iedereen kan een verkeerde keuze maken in het leven, buurvrouw is zelf tot het besluit gekomen dat het konijn bij haar niet goed af is en heeft zelf een nieuw baasje gezocht.

Je weet totaal niet hoelang deze mensen erover gedacht hebben, hoe moeilijk het hun gevallen is om te besluiten dat een dier niet goed af is bij je en hoelang ze er over gedaan hebben om uit te zoeken wat voor dier het beste bij hun gezin past..

vanaf een afstandje is het altijd makkelijk oordelen.

----

TS, superfijn dat je nu de eigenaresse van dit konijntje bent.. Voortaan kun je dat rustig vragen hoor, als je het op een positieve manier brengt. Soms weten mensen van zichzelf eigenlijk al wel dat de situatie niet fijn is of niet passend, maar hikken ze tegen een besluit aan. En dan kan zo'n aanbod net het zetje geven, omdat ze dan weten dat het voor het dier beter is.

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 11:27

De zandbak is er *\o/*

Afbeelding
Al moest de kat hem het eerst uit proberen :D.

Vandaag heeft ze hem voor het eerst gebruikt (heb hem gisteren voor mijn verjaardag gekregen). Graven doet ze nog niet echt, maar rollen wel. Zo lief <3

Het hok moest ook uitgetest worden door Bassie <3 haha
Afbeelding
Afbeelding

Wat geven jullie je konijnen voor eten (hoeveel/hoe vaak?), want ze is hier gekomen en ze was veel te dik, maar er is nog niks af (ook niet met de beweging die ze nu krijgt). Ze is al van het gras af. Moet ik het gewoon tijd geven?
Laatst bijgewerkt door Djorf_6 op 12-04-16 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 11:31

Ik ben weg van het science selective voer. Voor mijn eigen konijn gebrui ik de junior, ook omdat ze aan moet komen, maar wellicht dat jij de 4+ (of senior?) kan proberen. Van het gras af is in ieder geval al een goeie, is vaak erg vettig, haha. Voor de rest gewoon onbeperkt hooi en in combinatie met beweging zal ze vast wat af gaan vallen. Ze heeft in ieder geval ruimte genoeg.

Ziet er leuk uit zo!

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 11:39

Bedankt voor de reactie :D
Hoeveel van het science selective voer geef je? Het hooi is net op dus ik ga straks wat nieuw hooi halen.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 11:43

Oef.. Ik geef gewoon een beker per dag, puur een schatting. Ik kijk nooit op verpakkingen :') zal 100 gram zijn? Kan zo wel eens wegen.

Kijk eens of je bij je stal hooi mee mag nemen. Heb ik in overleg ook gedaan. Stukken goedkoper. Even kijken wat voor hooi het is, dat het niet te vet is. Mijn konijn heeft dat tot 4 week terug altijd met smaak gegeten, totdat ik 1 keer kruidenhooi 'voor de lekker' heb gegeven. Caching, 't beest lust nou niks anders meer :+

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 11:51

Hoewel ik niks van konijnen weet word ik helemaal blij van dit topic :D Wat fijn voor het konijntje dat ze bij jou mag komen wonen, en super van jou dat je je om haar bekommert. Complimenten ook aan je buren dat ze de juiste keuze hebben gemaakt.

Leuk ook dat je kat 't goed met het konijn lijkt te kunnen vinden. Is er al zicht op een konijnenvriendje?

En nog gefeliciteerd met je verjaardag TS *\o/*

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 12:05

Wij halen altijd hooi gewoon bij de supermarkt, ik ga zaterrdag pas weer naar een stal (oude verzorgpony weer eens bezoeken), maar daar kom ik niet zo vaak dus vind het een beetje raar om dan hooi mee te nemen.

Bedankt Koper *\o/*
Heb helaas mijn moeder nogsteeds niet zo ver zien te krijgen. Heb al aangeboden om het dan zelf te betalen (de entingen en aanschafkosten), maar ze vind het niet nodig. Ook de kenissen die een konijn had gekoppeld uit een opvang aan die van hun heb ik al gevraagd om met mijn moeder te praten, maar geen resultaat -O- .

Het is echt super lief, want Pipa is helemaal verliefdop Bassie :D , als ze dan in de hele tuin los mag lopen en ik ben met Bassie aan het spelen dan rent Pipa de hele tijd achter hem aan, maar Bassie vindt haar nogsteeds een beetje eng (hij doet haar niks). Dan snuffeld hij aan haar en rent vervolgens snel weg of maakt een hele grote sprong over haar heen. Heel komisch om te zien :+
Ik kreeg gisteren op mijn verjaardag ook te horen dat iedereen haar zo leuk vind, haha. Ze is zo lief <3

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 12:32

Wat een konijnenparadijsje heb je voor je konijntje! Echt super om te zien!! Goed bezig! :D

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 13:26

Let je op dat het geen kattenbak wordt :P

Wat heeft het konijntje het goed bij jou zeg :)

MelissaYM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 13:40

Super leuk TS! Wat boft dit konijn :)
Ook super dat je zo bezig bent met een maatje te krijgen, maar je bent al heel ver gekomen!

Ik heb een tijdje voor een konijn van mijn vriendin gezorgd en die was ook veel te dik, deze is heel veel afgevallen door onbeperkt hooi, veel groente en een kleine handje Science Selective voer en uiteraard genoeg beweging.

Heel veel succes verder, ik blijf het nog even volgen :D

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 13:46

Wat ben jij leuk bezig.
Heerlijk een topic als dit te lezen.
En wat is het ook een leuk konijn om te zien.
Is die even blij dat jij het buurmeisje was. :D

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 13:55

Yasmijntje schreef:
Let je op dat het geen kattenbak wordt :P

Wat heeft het konijntje het goed bij jou zeg :)

Ja haha, maar we hebben een deksel dus die gaat er op als ze niet buiten is. Gelukkig (voor ons en niet voor de buurt :+ ) poept onze kat niet in onze tuin en andere katten komen niet in onze tuin.

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 13:55

Bedankt allemaal voor de lieve reacties :)

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 14:02

Wat een lief nijntje, met een leuke naam. Ik vindt het super wat je doet voor haar, je mag trots zijn op jezelf dat je zo'n groot hart hebt. Ook fijn van je moeder dat ze een deel tuin 'opoffert' hiervoor. Pipa heeft veel gelukkig gehad dat ze jullie als buren had, en nu nog meer dat ze jullie als baasjes heeft!

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 14:12

Ik heb mijn moeder overgehaald *\%/* . Moet het wel zelf betalen, maar dat is geen probleem. Nu even leren voor de toetsen van morgen en dan de opvang bellen om te vragen wanneer we kunnen komen :D
De zandbak wordt nu trouwens volop gebruikt, haha.

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 14:19

Jippie!!! Ik word hier helemaal blij van! :D Gefeliciteerd!

Wat heb jij straks een blij konijn zeg! *\o/* edit: blije konijnen want ze zijn straks met z'n tweeën natuurlijk! :D
Laatst bijgewerkt door Nikita_K op 13-04-16 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 14:19

Super ts! Wat zullen de konijntjes ssn fijn leven krijgen bij jou!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 14:21

Wat een mooi konijntje! En je kat is wel een bemoeial zeg :D

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 14:28

Top nieuws! :D

TS ik heb een 5kg zak science selective voer liggen, niet aangebroken. Als je mij jouw adres stuurt via pb dan krijg je die van mij om te vieren dat je er een nijn bij gaat halen!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 14:32

Wat word ik ongelooflijk blij van dit topic zeg!
Chapeau voor jou TS, wat ben je een enorm goed baasje voor Pipa en straks haar vriendje!
En wat een lief aanbod Selka, te gek. :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 14:48

Woehoe, wat super dat er een konijntje bij mag *\o/* *\o/*

En Selka +:)+

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 15:34

Selka schreef:
Top nieuws! :D

TS ik heb een 5kg zak science selective voer liggen, niet aangebroken. Als je mij jouw adres stuurt via pb dan krijg je die van mij om te vieren dat je er een nijn bij gaat halen!

Wauw :oo , heel erg bedankt. Ik zal u even een pb sturen.

Bedankt allemaal :o

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-16 20:29

update zonder foto's
Na mijn vakantie gaan we naar de opvang en kijken of er voor Pippa wat leuks tussen zit <<). Op het moment is ze lekker hooi aan het knabbelen en in de zandbak aan het graven. Ze maakt er volop gebruik van *\o/*

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 19:30

Leuk!!!! Lief van je ouders dat het mag!