Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
muzzy17 schreef:Misschien eens vers vlees proberen. Mijn hond kan moeilijk op brokken vanwege darm problemen. Ook goede ervaring van kennissen met allergische honden. Het lijkt me de moeite waard. Ook moeilijke eters eten vaak met smaak vlees
De darm-, jeuk-, huidproblemen en allergieën bij honden zullen in de meeste gevallen verdwijnen en/of de klachten zullen met meer dan 60% van de gevallen verminderen op vers vlees.
https://www.lotgering.nl/
KellyR schreef:Kugger dat is niet waar. Honden zijn gebouwd op vlees, de kans dat het slecht reageert op vlees is vele malen kleiner dan op brok. Brok is iets wat door de mens gecreëerd is en waar bestanddelen in zitten die de hond helemaal niet gewend is te verwerken van oorsprong.
Hierom wordt vaak bij jeuk, irritaties, of weigeren van voedsel vlees geadviseerd.
Ieder zijn ding vlees of brok, wij wisselen het af. Ook als ze ziek zijn geven we vlees/pens en dan knappen ze meteen zichtbaar op.
Kuggur schreef:KellyR schreef:Kugger dat is niet waar. Honden zijn gebouwd op vlees, de kans dat het slecht reageert op vlees is vele malen kleiner dan op brok. Brok is iets wat door de mens gecreëerd is en waar bestanddelen in zitten die de hond helemaal niet gewend is te verwerken van oorsprong.
Hierom wordt vaak bij jeuk, irritaties, of weigeren van voedsel vlees geadviseerd.
Ieder zijn ding vlees of brok, wij wisselen het af. Ook als ze ziek zijn geven we vlees/pens en dan knappen ze meteen zichtbaar op.
Yep, wordt altijd beweerd. Maar ik heb nog nooit iets substantiëlers gezien als onderbouwing dan anecdotisch geneuzel. Zoals ik zei er is geen enkel wetenschapppelijk bewijs voor gezondheidsverbetering of hogere levensverwachting als het gaat om vers tov brok.
Kuggur schreef:Oh, 10% erbovenop, en alle dieren nog wel, gooi morgen gauw een karbonaatje in het konijnenhok.

KellyR schreef:En mocht je nog niet overtuigd zijn van wetenschappelijk bewijs: https://scholar.google.com/scholar?q=do ... _sdt=0%2C5 ik heb hier een rits met wetenschappelijke artikelen.