Hond zeurt.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maj0

Re: Hond zeurt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 20:47

Weet je waar ze precies allergisch voor is?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 20:57

Stop alsjeblieft met de prednison en ga uitzoeken waar ze allergisch voor is.

Ik was jaren met mijn hond aan het koeieneren ivm allergie, waarvoor wist ik ook niet. Tijdje terug prednison gehad ivm staart amputatie en had een hond die veel dronk, continu moest plassen en buiten dat compleet afgevlakt werd in haar doen en laten.

Ze zit nu 2 weken op de brok van green river working dog supplies en de jeuk is nu al 60% minder.

Strict voedingsregime maar het werkt wel.

Ze heeft nog wel honger, maar dat ligt aan het strenge voedings regime.

Buiten dat, kan ik haar nu juist goed gedrag aan gaan leren dmv clickertraining. Want voor voedsel doet ze alles.

Ik gebruik als beloning de brok die ze s avonds krijgt. Want iets anders mag ze niet.

Mijn hond bleek een eiwit vergiftiging te hebben btw. En een of andere schimmel die deels de jeuk veroorzaakte.

Door de jeuk die ze al jaren had, viel ze haar staart aan tot bloedens toe. Deze is nu geamputeerd, jeuk wordt aangepakt en mijn hond gaat nu al de goede kant op!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 22:08

Hond heeft last van pollen en grassen staat er in een van de Posts vn TS.

Dat zijn voor mensen al vreselijke allergieën om te hebben, erg lastig te behandelen ook...

Onze hond had hier ook last van (niet zo erg gelukkig), icm met nog wat andere problemen. Mijn ouders zijn toen bij een homeopatische dierenarts in Apeldoorn geweest en dat hielp wel aardig....
Ik heb ook geen idee of je iets zou kunnen proberen met humane, homeopatische hooikoorts middelen?? Kinder-dosering aanhouden ofzo?

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 23:39

Het wordt trouwens wel makkelijk gezegd stop met de prednison maar dit is natuurlijk niet iets waar ik iets aan heb. We staan onder strenge controle van de DA, moet ik haar dan maar laten vergaan van de jeuk?

Ik zal eens even vragen of je hooikoortsmiddelen mag toedienen. OF iets van druppels of kruiden wat misschien helpt. Laat ik het zo zeggen alles wat medisch gezien kan aan verlichtende medicijnen is de prednison het enige wat tot nu toe enige verlichting bied.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 23:43

Wat krijgt de hond te eten?

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 23:55

Ze krijgt het hondenvoer van de lidl

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 00:00

alice0cullen schreef:
Ze krijgt het hondenvoer van de lidl

Wel eens beter voer geprobeerd? Gezien de allergieën van je hond; graanvrij bijv.? Jeuk door graan in brokken komt bij best veel honden voor.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 00:07

Hmm Lidl brok...Al eens bijv 6 weken volledig op haaksbarf konijn gezet?

En enerzijds moeilijke eter maar anderzijds de pannen van je fornuis af halen?
Wat bedoel je precies?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 00:12

Voer van de Lidl... ai, vrees dat je haar daar ook echt niet mee helpt.....

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 00:13

Misschien eens vers vlees proberen. Mijn hond kan moeilijk op brokken vanwege darm problemen. Ook goede ervaring van kennissen met allergische honden. Het lijkt me de moeite waard. Ook moeilijke eters eten vaak met smaak vlees

De darm-, jeuk-, huidproblemen en allergieën bij honden zullen in de meeste gevallen verdwijnen en/of de klachten zullen met meer dan 60% van de gevallen verminderen op vers vlees.

https://www.lotgering.nl/

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 00:17

Heb niet alles gelezen, maar voer van de Lidl, voor een hond met zo een vacht.... Dat doet al heel veel slecht aan de huid. (Ben trouwens voor iedere hond van mening)

Maar je zit inmiddels nog steeds aan de prednison? Stop ermee!
Vind het trouwens gek dat je dierenarts je niet over heeft gezet op andere pillen. Wij zijn over gegaan op Atopica®
Even kort, onze hond is ook allergisch en wij werden zelfs gek van haar jeuk, zo zielig arm beest! Van de Predison werd ze alleen maar zieker, zelfs haar geur werd anders.

We hebben echt heel lang lopen dobben :(:)
Van de een op de andere dg had ze zo een jeuk gekregen! Eerst dachten we dat het nieuwe vlooienmedicatie was. Maar achteraf gezien begon het daar vlak voor en hebben we die daarom gegeven. Veel andere honden in de omgeving die jeuk hadden. Toen dus in de omgeving gaan zoeken en wat ons opviel is dat er heel veel van een bepaald soort kruid stond wat normaal niet zo sterk aanwezig was.
Dus dat zoveel mogelijk ontlopen.. dat ging een tijdje goed waarna ze weer jeuk kreeg... -O-
Toen hebben we eerst prednison (als ik het goed zeg gehad) hiervan ging ze in huis plassen en rook ze ook onwijs ziek.
Vervolgens over gestapt naar andere medicatie. Onwijs duur, maar ze reageerde er goed op. Toch nog steeds minder actief dan ze was. Daarom de keuze gemaakt om de dosering te halveren. Toen hadden we het dilemma dat ze weer jeuk kreeg maar wel weer helemaal zichzelf was :')
Dierenarts wilde eerst niet helemaal meewerken omdat ze zelf dacht dat het voedsel allergie was. Wij waren het daarbij niet mee eens gezien het product wat we voeren en weten wat er in zit.

God dankend op onze blote knietjes wilde ze toen toch bloed afnemen en bleek dit er uit te komen :meel-, huisstof-, hooi-, kapra- en varinemijt naar buiten gekomen. + brandnetel allergie (die laatste is normaal). Dat was rond half augustus.
Ze had een periode nog steeds zoveel jeuk heeft omdat het serum nog niet helemaal aansloeg.. Daarom werden de pillen er nog steeds bij gegeven zodat ze niet helemaal gek van zichzelf wordt. Inmiddels, nu een maand later begint het eindelijk zijn werk te doen!

Dus hup naar de dierenarts bloedtest laten doen en serum laten maken. Dit serum wordt speciaal op de allergieen van je hond ontwikkeld. Ja het kost wat maar als je hond in de verzekering zit krijg je zo goed als alles terug.

Edit: Muzzy, lotgering raad ik af voor gevoelige honden, zit te veel vet in waar de huid op reageert. Beide honden hier kunnen er niet tegen, worden zelfs duf. 1 is trouwens allergie vrij.
Ik zou eerder kijken naar Barf of Carnibest (ik zweer bij carnibest maar zit wel een prijskaartje aan)
Laatst bijgewerkt door KellyR op 19-10-15 00:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 00:22

muzzy17 schreef:
Misschien eens vers vlees proberen. Mijn hond kan moeilijk op brokken vanwege darm problemen. Ook goede ervaring van kennissen met allergische honden. Het lijkt me de moeite waard. Ook moeilijke eters eten vaak met smaak vlees

De darm-, jeuk-, huidproblemen en allergieën bij honden zullen in de meeste gevallen verdwijnen en/of de klachten zullen met meer dan 60% van de gevallen verminderen op vers vlees.

https://www.lotgering.nl/

Waar haal je die data vandaan?
Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs dat vers beter is dan brok.
De hond van de TS kan voor van alles allergie hebben (en een allergie voor één of ander dierlijk proteine is aanzienlijk waarschijnlijker dan een graanallergie)

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 00:25

Kugger dat is niet waar. Honden zijn gebouwd op vlees, de kans dat het slecht reageert op vlees is vele malen kleiner dan op brok. Brok is iets wat door de mens gecreëerd is en waar bestanddelen in zitten die de hond helemaal niet gewend is te verwerken van oorsprong.
Hierom wordt vaak bij jeuk, irritaties, of weigeren van voedsel vlees geadviseerd.

Ieder zijn ding vlees of brok, wij wisselen het af. Ook als ze ziek zijn geven we vlees/pens en dan knappen ze meteen zichtbaar op.
Laatst bijgewerkt door KellyR op 19-10-15 00:25, in het totaal 1 keer bewerkt

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 00:25

Ben je al eens naar een andere DA geweest voor een "Second opinion" TS?

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 00:32

Je onderzoekt beter waar je hond allergisch aan is, ipv gewoon met medicatie alles te verdoezelen. Voer van de lidl is niet top kwaliteit (dan zou ik eerder voer van de aldi geven, is net iets beter). Maar als je hond vb allergisch is aan granen dan moet je op andere brok overschakelen. Of op vers vlees. Maar je moet uitzoeken waar je hond zo allergisch aan is. Vers vlees is nog steeds beter dan gewoon brok voor honden met allergie (tenzij de allergie voor een specifieke diersoort is). Maar honden zijn carnivoren en horen dus ook vlees te krijgen en niet 90% granen en 10% vlees overdreven gezegd.

verder je hond is 8, het kan ook zijn dat deze gewoon wat bang wordt soms door verlies van grip op de realiteit (gebeurt nog wel eens bij oudere honden, kan als beginnende dementie beschouwd worden) en daardoor zeurig is. Onze oudste hond zoekt bij ons ook meer steun en aandacht op haar slechte dagen. Ga ze daar heus niet voor straffen. Soms vind ik het ook vervelend ja, maar wat doe je eraan? Oude mensen zijn ook een pak last soms :+
Ik zorg dat ze altijd in een lekker zacht mandje dicht bij mij kan liggen (dus ja, ik verplaats de mand meermaals per dag afhankelijk van waar ik zit). En geef ze geregeld een aaitje en dan ligt ze heel vredig naast mij te ronken. Soms is ze even extra verward en dan komt ze echt heel hard aandacht/steun zoeken. En ik geef het haar. Een hond moet je op oudere leeftijd ook niet afstraffen. Als je zelf ziek bent, ben je toch ook meer zeurig?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 00:46

KellyR schreef:
Kugger dat is niet waar. Honden zijn gebouwd op vlees, de kans dat het slecht reageert op vlees is vele malen kleiner dan op brok. Brok is iets wat door de mens gecreëerd is en waar bestanddelen in zitten die de hond helemaal niet gewend is te verwerken van oorsprong.
Hierom wordt vaak bij jeuk, irritaties, of weigeren van voedsel vlees geadviseerd.

Ieder zijn ding vlees of brok, wij wisselen het af. Ook als ze ziek zijn geven we vlees/pens en dan knappen ze meteen zichtbaar op.

Yep, wordt altijd beweerd. Maar ik heb nog nooit iets substantiëlers gezien als onderbouwing dan anecdotisch geneuzel. Zoals ik zei er is geen enkel wetenschapppelijk bewijs voor gezondheidsverbetering of hogere levensverwachting als het gaat om vers tov brok.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 00:53

Kuggur schreef:
KellyR schreef:

Yep, wordt altijd beweerd. Maar ik heb nog nooit iets substantiëlers gezien als onderbouwing dan anecdotisch geneuzel. Zoals ik zei er is geen enkel wetenschapppelijk bewijs voor gezondheidsverbetering of hogere levensverwachting als het gaat om vers tov brok.

Dus dierenartsen praten uit hun nek?
Alle honden die ik heb zien veranderen door rauwvlees, was hocus-pocus?
http://www.dierbewust.nl/dierenarts-tan ... en-katten/
70% van alle dieren knapt op met vers vlees!

Edit: Voor je wetenschappelijk onderzoek, veel lees plezier. http://www.sciencedirect.com/science/ar ... 8897901818

en: "
By dry pet food is meant one that has a moisture content less than l5 percent by weight and typically about [0 percent. Hereinafter, all percentages referred to are understood to be by weight unless specified otherwise and are based upon the weight of the final product. As disclosed in Docket No. 583, these foods are composed of a protein source, amylaceous ingredients such as cereal grains or starch. fats, sugar, a proteinaceous adhesive, and a plasticizing agent. While the quantity of protein source, fat, and sugar, is considered to be within the skill of the art. a typical quantitative range of those ingredients includes from about 0-35 percent protein source, from about 3-15 percent fat, and from 0 to about 35 percent sugar.

Vitamin, mineral, color, flavor, and other known supplements may be used as well to enhance the pet food properties. Among these are choline chloride, M O, Vitamin A, B D and E, riboflavin, niacin, folic acid, pyridoxine HCI, thiamine mononitrate, Ca panthothenate as vitamin and mineral supplements. Such supplements are commonly used up to about 5 percent of the final product.

By "protein source" is meant additional protein other than that obtained from the required proteinaceous adhesive. The protein source may be employed in order to satisfy the legal and nutritional requirements for protein quantity and quality in the pet food product. Typical protein source ingredients are those normally containing percent or more protein by weight. Examples of protein source ingredients are soy bean oil meal, soybean flour, soy protein concentrates, soy protein isolates, meat meal, meat and bone meal, fish meal. blood meal, dried blood plasma, yeast, milk proteins, dried skim milk, cottonseed meal, cottonseed flour, cottonseed protein isolate, peanut meal, peanut flour, peanut protein isolate, corn germ, corn germ meal, wheat germ, wheat germ meal, corn gluten feed, corn gluten meal, corn distillers dried grains, dried corn distillers solubles, dried meat solubles. poultry by-product meal, and any other edible proteinaceous foodstuff including animal protein. Fresh meat and meat by-products may also be empioyed and are particularly useful in imparting palatability. The term meat is understood to apply to the flesh of cattle, swine, sheep, goats, horses, whale, and other mammals, poultry, and fish. The term meat by-products" inlcudes such substituents as are embraced by that term in the Definition of Feed Ingredients published by the Associa tion of American Feed Control Officials, Inc."
bron: https://www.google.com/patents/US3883672
Laatst bijgewerkt door KellyR op 19-10-15 01:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 00:57

Oh, 10% erbovenop, en alle dieren nog wel, gooi morgen gauw een karbonaatje in het konijnenhok.

Maar even serieus, dat ene onderzoek dat je daar aanhaalt beantwoort helemaal niet de vraag die ter discussie wordt gesteld.
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 19-10-15 01:03, in het totaal 1 keer bewerkt

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 01:02

Kuggur schreef:
Oh, 10% erbovenop, en alle dieren nog wel, gooi morgen gauw een karbonaatje in het konijnenhok.

Lees even het artikel dan weet je wat ik met alle dieren bedoel ;)
Alle dieren die bij haar komen ; katten en honden
Waar haal je die 10% vandaan? want er staat toch echt 70%

En voor je wetenschappelijk bewijs, zie edit in mijn post

Ik heb niks tegen brok, voer het zelf ook in combinatie met vlees zoals ik al zei.
Maar om nou te zeggen dat brok slechter is dan vlees. Daar is gewoon niet over na gedacht _/-\o_

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 01:06

Er werd hierboven van een 60% verbetering gesproken, vandaar.
Het onderzoek dat je daar aanhaalt is op geen enkele wijze relevant voor de vraag die ik ter discussie stelde.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 01:11

@kugger heb je wel eens begrijpend lezen gehad?
Loez verteld over haar eigen ervaring, niet dat van iemand die dagelijks verschillende dieren over de vloer heeft.

Daarbij ik citeer: "een allergie voor één of ander dierlijk proteine is aanzienlijk waarschijnlijker dan een graanallergie"
Lees artikel waar ik uit citeer helemaal en je zult het begrijpen. Kans op allergie is degelijk kleiner op vers vlees

en 2e citaat: "er is geen enkel wetenschapppelijk bewijs voor gezondheidsverbetering of hogere levensverwachting als het gaat om vers tov brok."
Ja dat is er wel, bepaalde stoffen uit de link die ik er in heb gezet maken namelijk deel uit van de gezondheid. De laatste geeft toch ook echt gezondheidsverbetering aan.

En mocht je nog niet overtuigd zijn van wetenschappelijk bewijs: https://scholar.google.com/scholar?q=do ... _sdt=0%2C5 ik heb hier een rits met wetenschappelijke artikelen.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 01:17

We zijn nu bij vier verschillende dierenartsen geweest. We zijn al meerdere keren over gegaan op andere medicijnen en die slaan gewoon niet aan.

We hebben verschillende soorten voer geprobeerd van vlees tot dure lijn brokken naar goedkope en weer terug. Lady eet deze goed en we zien geen enkel verschil op de speciale als op deze. Voedsel allergieen zijn dan ook uitgesloten aldus mijn dierenarts.
Daarbij is ze een moeilijke eter we hebben geprobeert met speciale zakjes vlees maar mevrouw weigert deze te eten.
Net de Royal Canin die we hiervoor voerden. We hebben toen eens gekeken of ze de brokken at die mijn tante haar honden voert dit is volgens mij Benefull die rooie zakken, dit ging voor twee weken goed en toen at ze ze niet meer.

Het is net als met pillen geven ze weigert gewoon te eten, nu gaat het al wat makkelijker maar je hebt de standen wel eens moeten zien waarin ze ging liggen om maar niet die pil naar binnen te werken.

We hebben ook een tijdland medicijnen gebruikt die speciaal gemaakt werden aan de hand van bloeduitslagen. Dit moest je dan injecteren in het nekvel. 8 maanden geprobeert en het verschil was echt minimaal.

De beste medicatie die tot nu toe echt heeft gewerkt zijn die acuute spuiten die ze kreeg, geen idee hoe die heten maar die mag ze niet te vaak maar was ze bijna een hele week jeuk vrij.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 01:23

KellyR schreef:
En mocht je nog niet overtuigd zijn van wetenschappelijk bewijs: https://scholar.google.com/scholar?q=do ... _sdt=0%2C5 ik heb hier een rits met wetenschappelijke artikelen.

Ja een willekeurige lijst artikelen, ik kan ook 3 zoekwoorden in google intypen... :roll:
Relevante onderzoeken, en een consensus over gezondheidsverbetering/ hogere levensverwachting, en die kun je me niet laten zien, want die bestaat niet.
Welterusten :wave:

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 06:11

De spuiten die dan wel voor een week helpen zijn ( naar alle waarschijnlijkheid, maar vraag het na) spuiten met prednison.
De prednison lijkt voor korte tijd te helpen, maar leggen een aantal functies van het lichaam plat.
Geen jeuk is dan wel fijn, ook al is net maar voor even, maar het doet het lichaam heel veel kwaad.
Je zit nu in een vicieuze cirkel.
Alleen jij kan die doorbreken voor je hond....de dierenarts zal je dat niet adviseren. Uit onkunde, ze leren nu eenmaal om de kwaal te bestrijden en niet meer dan dat.
Ik kan alleen maarzeggen: ga naar een homeopatisch dierenarts. Geen rommelaar maar een arts. Zij kijken verder dan de kwaal.
Onze oude hond had ook jeuk en niet zo'n beetje. Ze zat helemaal onder de bulten, van kop tot voetzolen. Deze bulten braken open met bloed en etter, ze was doodziek. Weken...mede dankzij de prednison.
Nu, met dank aan de homeopaat ,hebben we een 'pup' van 10 jaar. Ze is weer helemaal als vanouds.
Overigens duurt het wel een week of zes voordat de prednison het lichaam uit is, dus het is nog wel een lange weg.
Maar de moeite waard!

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 06:52

Ik zou zeker andere voeding gaan geven, ondanks dat de dierenarts zo makkelijk voedselallergie wegwuift (tenminste dat begrijp ik uit je verhaal) kan vers vlees voeding veel verbetering geven. En honden vinden het lekkerder. Mijn, helaas overleden, cocker at echt elke brok maar een week en daarna werd het steeds minder, toen mijn jonge hond wegens allergieën op vers ging, hem ook overgezet, en vanaf dat moment altijd een leeg bakje (ok, behalve wild, dat lustte hij echt niet). Wel is aan te raden om geen kip, lam of rund te voeren en wellicht ook even eend vermijden, deze diersoorten worden vaak in brokvoeders gebruikt.