Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

avalonnancy schreef:Hmm interessant topic..ik ben voor een tuig..mits een hond gehoorzaamd...imo doet een pup dat nog niet. Een tuig is ontwikkeld voor werk en trekhonden..dus gemaakt om te trekken. Ik zie half nederland met tuigen lopen. Voornamelijk de kleine hondjes "omdat ze zichzelf ophangen aan een halsband " waar is dan de gehoorzaamheidstraining? Een grote hond zou je over straat sleuren in een tuig! Denk dat dat ook de reden is dat de kleine honden voor zoveel onrust zorgen op straat..mensen gebruiken een tuig als symptoombestrijding maar de oplossing "opvoeding " blijft uit of wordt overgeslagen. Een correctie komt met een tuig niet door..de bedoeling van een kleine correctie is de hond even uit balans brengen en zijn aandacht weer bij jou brengen..met een tuig lukt dat niet..honden die in een lijn hangen daarvan is de eigenaar te laat geweest met signaleren en corrigeren.
Hier ook een klein hondje. Herplaatser met gebruiksaanwijzing. Maar na 2 gehoorzaamheidstrainingen luistert ze prima. Zowel los als aan de lijn. avalonnancy schreef:Hmm interessant topic..ik ben voor een tuig..mits een hond gehoorzaamd...imo doet een pup dat nog niet. Een tuig is ontwikkeld voor werk en trekhonden..dus gemaakt om te trekken. Ik zie half nederland met tuigen lopen. Voornamelijk de kleine hondjes "omdat ze zichzelf ophangen aan een halsband " waar is dan de gehoorzaamheidstraining? Een grote hond zou je over straat sleuren in een tuig! Denk dat dat ook de reden is dat de kleine honden voor zoveel onrust zorgen op straat..mensen gebruiken een tuig als symptoombestrijding maar de oplossing "opvoeding " blijft uit of wordt overgeslagen. Een correctie komt met een tuig niet door..de bedoeling van een kleine correctie is de hond even uit balans brengen en zijn aandacht weer bij jou brengen..met een tuig lukt dat niet..honden die in een lijn hangen daarvan is de eigenaar te laat geweest met signaleren en corrigeren.
)Citaat:Halti Harness
Redelijk vergelijkbaar met de U-Lead. Dit tuig heeft echter ook een bevestiging op de rug en komt in slechts 3 maten. Daarnaast heeft dit tuig de optie om de borstband aan de halsband te bevestigen. Klik hier voor een online verkooppunt. Klik hier voor een tweede online verkooppunt .
Voordelen:halti harness vrij tuig hond
Meest hondvriendelijke vorm van een anti-trekmiddel
Tuig helpt bij het laten zien van gewenst gedrag en zorgt voor sneller resultaat doordat er vaker beloningsmomenten zijn
Kan vrij los en dus comfortabeler worden afgesteld dan de U-Lead door hem aan de halsband te bevestigen
Ook een ring op de rug zodat hij op twee punten kan worden bevestigd. Dit is handig bij bijvoorbeeld zeer sterke honden of bij training (trekken mag als hij op de rug vast zit, niet als hij voor is aangelijnd)
Bevestigingsring op de borst schuift mee
Nadelen:
Trekt alsnog deels aan de nek wanneer hij aan de halsband wordt bevestigd
Er zijn honden die tussen maat S en M invallen en dus het tuig niet passen
Vrij dunne banden bij de maten S en M
avalonnancy schreef:Anti trekmiddel..hmm dat is dus mijn issue..waarom een middel ipv opvoeden?
Edit even heel offtopic: "vroegah" hadden we geen anti trektuigen, tuigen, slipkettingen em benches.toen nam men een hond als men de ruimte en tijd ervoor had ( boerderijen ) beest moest respect hebben..ging overal mee naar toe en stond zijn baas altijd aan de zij ( zonder riem ) wat is er gebeurt dat we al die hulpmiddelen nodig hebben? Of zou dat aan de mens liggen die verwachtingen heeft die niet reeel zijn ( te weinig tijd of kennis voor een degelijke opvoeding )

en heel enthousiast doen... Gelukkig niet hard blaffen enzo dus dat op twee pootjes lopen en wat trekken daar doe ik niet al te moeilijk over...
Ik kreeg al een tuigje bij Toby (van de vorige eigenaar, hij komt uit het asiel) en dat was een onding om aan te doen bij een enthousiaste pup... Mijn vriend vergat steeds welke poot ook alweer waar moest...
Flufke trekt alleen tot z'n eerste plasmoment, daarna loopt hij ook braaf mee.