De strijd met mijn Toller

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:52

Ze weet donders goed waarom ze een opdonder krijgt, het maakt haar op dat moment gewoon niets uit.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:56

astridklomp schreef:
Oké jij mag dat vinden, dat die man het snapt. Ik vind van niet namelijk. Maar zoals ik al zei, ieder zijn ding. Negeren hoeft ook niet, maar er zijn ook andere manieren om het op te lossen.

nou, als je mij DE tip kunt geven hoe dit op te lossen: brand los!

KimBreda

Re: De strijd met mijn Toller

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 14:52

Probeer de prikkels zoveel mogelijk weg te halen. Speeltjes in huis opruimen en alleen geven als jij met haar gaat spelen. Apporteren vinden ze super maar de toller wordt daar ook helemaal hyper van. Als je veel apporteert of met de bal speelt worden ze enorm geprikkeld en het kost ze dagen om die adrenaline weer af te breken! Tollers zijn heel slim maar ook heel gevoelig dus ik zou niet met straffen beginnen maar een goede gedragstherapeut zoeken met ervaring met het ras.

Ook is het wel zo dat een Toller bekend staat om zijn "tollerpiep/gil" dit zal hij bij opwinding of aandacht altijd laten horen!

Wij hebben zelf ook een Toller en net is een geweldig ras Als je hem biedt wat hij nodig heeft. En dat zijn vooral mentale spelletjes als je er geen jacht mee gaat doen!(en natuurlijk beweging maar daar hebben ze niet genoeg aan)

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 14:58

Aan t werk.... Jacht training zijn ze echt heel goed in...
Behendigheid wat eerder ook al is genoemd.. het HOOFD bezig houden en niet het lichaam.. succes met je hondje!

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 10:27

farahdiba46 schreef:
astridklomp schreef:
Oké jij mag dat vinden, dat die man het snapt. Ik vind van niet namelijk. Maar zoals ik al zei, ieder zijn ding. Negeren hoeft ook niet, maar er zijn ook andere manieren om het op te lossen.

nou, als je mij DE tip kunt geven hoe dit op te lossen: brand los!

Ze weet niet waar ze voor gecorrigeerd wordt want dan deed ze het niet meer, een goede correctie die aankomt hoef je nl. maar een keer te geven.
Om alvast even antwoord te geven:
Begin met trainen op aandacht voor jou hebben. Laat haar voor jou staan/zitten en praat tegen haar, noem haar naam en houd haar aandacht vast. Begin binnen, verplaatsen naar de voortuin, naar tijdens het wandelen enz. Dan tijdens het lopen, verbind bij het aandacht vragen alvast het commando 'kijken', dan vraag je dat tijdens het lopen. En dan in steeds moeilijker situaties.
Het lijkt gebrek aan appel. Hoe meer je haar corrigeert als ze een andere hond ziet hoe harder ze volgende keer uit gaat vallen, ze verbind de correctie met de andere honden en niet met haar uitvallen. Je moet haar dus ander gedrag aanleren als je een andere hond tegen komt. En dat kost tijd en geduld.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 19:42

Helemaal mee eens Esther. Op die manier leer je de hond ander gedrag aan, dat is precies wat ik bedoel.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 03:18

Goede tips, maar allemaal al doorlopen met onze GT zonder resultaat helaas. Ze is op dat moment NIET af te leiden.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 13:35

Sorry, ik stop hier. Gaat natuurlijk niet over mijn hond :+

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:41

astridklomp schreef:
Ga aub een Toller niet straffen of met een schrikband werken! Dat werkt niet bij Tollers. Met Tollers moet je altijd positief werken anders doen ze niks voor je. Je kan het beste hulp zoeken want dit gaat je alleen niet lukken ben ik bang.
Je zou eens contact op kunnen nemen met Helma van der Hamsvoord, zij heeft een hele roedel Tollers (ik geloof een stuk of 12) en fokt en traint ze. Ze heeft heel veel ervaring met Tollers. Ze woont in Hoogeloon, dat is niet ver van je vandaan.

Mee eens! Als iemand je kan helpen dan is het Helma wel!

http://cashelvale.nl/cashel-vale/

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:48

astridklomp schreef:
Sassol helemaal met jou eens, goede tips!

Farahdiba, er zit wel degelijk verschil in karakter bij de verschillende rassen. Het gaat dan vooral om het straffen en streng zijn, dat werkt niet bij elk ras. Positieve training werkt wel bij elk ras of karakter. Ik heb 10 jaar terug met mijn Toller een tijd samen met een groep Herders gehoorzaamheid (GG1) getraind, en ik merkte dat de strenge training van de Herders helemaal niet werkte bij mijn Toller. Streng zijn werkte averechts, daar kreeg ik echt een hele dwarse hond van. Ik ben toen positief gaan trainen en dat ging super. Bij de Herders werkte de strenge training juist weer veel beter.

Elke hond kan getraind worden op een positieve manier. Ongeacht het ras. Het gros wat wij trainen zijn staffords met een ex/vechthond verleden of honden die te hard aangepakt zijn (alla CM zullen we maar zeggen) en wij krijgen die met een clicker, een hoop lekkers en een duidelijk management weer goed.

http://www.moniquebladder.nl/artikelen/

Op de bovenstaande link vind je tal van artikelen over honden @TS die je vast wat wegwijzer kunnen maken.

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 00:56

Ik ben echt onwijs geholpen door vele reacties hier, HEEL erg bedankt!
Hoe het met Jill gaat?
Echt super goed, het is echt een hele andere hond geworden, clicker training hou ik aan en ik ben van plan om een cursus speuren te volgen en daar ook verder mee te gaan.
Thuis ligt ze nu vaak bij mijn voeten. We hebben elke dag min. 2 keer een speelkwartier en wandelen doen we nog evenveel als eerst waarbij de frisbee ook meestal mee is want daar is mevrouw nog steeds echt helemaal verzot van.
Ik ben nu echt blijer met haar dan ik al was en kan me geen leven voorstellen met deze viervoeter <3

Edit: Ook het contact met andere honden gaat steeds beter, laatst hebben we een acefietje gehad waar ze heel braaf in was, het ging als volgt: Ik en mijn moeder liepen in het bos met Jill en mama's labrador Guusje aan de overkant van het weiland liep een vrouw met een amerikaanse bulldog (die in het weiland liep) zette het op het sprinten naar Guus. En die arme goedzak is echt een mietje, echt heel sneu gewoon. Maar uit elkaar halen heeft geen zin en die hond had Guus gegrepen, weer een deuk in zijn zelfvertrouwen. Jill daarintegen bleef er erg rustig in, ik had haar rustig gevraagd bij mij te gaan zitten en heb haar reactie in de gaten gehouden (=die was namelijk heel erg naar mij kijken en het niet zo begrijpen van wat er gebeurde met Guus die zo piepte en jankte.) Maar goed mijn moeder... Dat is best een pittige :') die beende al gauw met haar armen zwaaiend op die vrouw af te mekkeren, die mevrouw in shock 'heeft hij niks?' nou nee, gelukkig had Guusje niks maar daar ging het volgens onsmam niet om.