Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
farahdiba46 schreef:astridklomp schreef:Oké jij mag dat vinden, dat die man het snapt. Ik vind van niet namelijk. Maar zoals ik al zei, ieder zijn ding. Negeren hoeft ook niet, maar er zijn ook andere manieren om het op te lossen.
nou, als je mij DE tip kunt geven hoe dit op te lossen: brand los!
astridklomp schreef:Ga aub een Toller niet straffen of met een schrikband werken! Dat werkt niet bij Tollers. Met Tollers moet je altijd positief werken anders doen ze niks voor je. Je kan het beste hulp zoeken want dit gaat je alleen niet lukken ben ik bang.
Je zou eens contact op kunnen nemen met Helma van der Hamsvoord, zij heeft een hele roedel Tollers (ik geloof een stuk of 12) en fokt en traint ze. Ze heeft heel veel ervaring met Tollers. Ze woont in Hoogeloon, dat is niet ver van je vandaan.
astridklomp schreef:Sassol helemaal met jou eens, goede tips!
Farahdiba, er zit wel degelijk verschil in karakter bij de verschillende rassen. Het gaat dan vooral om het straffen en streng zijn, dat werkt niet bij elk ras. Positieve training werkt wel bij elk ras of karakter. Ik heb 10 jaar terug met mijn Toller een tijd samen met een groep Herders gehoorzaamheid (GG1) getraind, en ik merkte dat de strenge training van de Herders helemaal niet werkte bij mijn Toller. Streng zijn werkte averechts, daar kreeg ik echt een hele dwarse hond van. Ik ben toen positief gaan trainen en dat ging super. Bij de Herders werkte de strenge training juist weer veel beter.