Hond zichtbaar in het donker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 18:59

loulou: Heb je een foto ervan in het donker. Ben eigenlijk wel zeer benieuwd.
Ik ben ook op zoek naar iets wat goed zichtbaar blijft.
Heb nu de led- halsbanden, ben er wel tevreden over maar zou ze graag nog zichtbaarder hebben, een tuigje gaat bij onze cattles niet want daar blijven ze overal mee hangen tussen takken en struiken.

Verosjaak

Re: Hond zichtbaar in het donker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 19:19

In de auto heb ik ook wel eens een eigenaar met hond bijna gemist met alleen de hesjes in het buiten gebied. Voor mij ook meteen de realisatie dat echte lange wandelingen in het buitengebied (waar men 60 mag maar soms 80 tot 100 rijden) niet meer in het donker gebeuren. Hesjes hebben ze verder aan als we gewoon door de wijk over de stoep lopen die goed verlicht zijn.

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 19:22

Wij hebben sinds een jaar de led-halsband van Karlie. Daarvoor hadden we andere led bandjes maar die waren binnen de kortste keren minder zichtbaar doordat de batterij verslechterde. Onze honden lopen savonds ook los en dan is dat niet handig. Nu we die van Karlie hebben (de blauwe is vooral superfel) is dat probleem opgelost. Zodra de lichtsterkte wat afneemt, steek je hem met de mini usb stekker in de pc of stopcontact en in een half uurtje is die weer top. Ook jn regenweer en nat gras prima. Onze honden hebben hakflang haar. Het zijn tollers.
Edit: de Karlie visio light dus. Al veel geprobeerd maar deze mogen blijven. Geweldige dingen!!

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 21:49

mandje schreef:
Ik las dat je een Julius K9 tuig hebt? Waar je labels op kan zetten?
Je hebt speciale lampjes die je in het tuig kan bevestigen. Even willekeurig link: http://www.k9shop.nl/nieuwe-producten-b ... en-nl.html

Ook heb je speciale labels met led verlichting: http://www.k9shop.nl/werelds-bekende-ho ... mpjes.html

Misschien heb je er wat aan. Weet natuurlijk niet wat voor tuig je nu precies gebruikt.

Ik heb inderdaad zo'n julius K9 tuig, staat nu Playboy op :+

Die hardlopersbanden waar veel mensen mee komen dat ze zo goed zichtbaar zijn, die draagt hij nu. Zijn dus niet zichtbaar bij hem...heel af en toe zie je een lampje flitsen. Maar je ziet hem gewoon echt niet. Hij heeft heel dik haar. En hij is natuurlijk zwart, dus in het donker valt hij gewoon echt niet op.

Het vestje wat die labrador aan heeft had ik ook voor hem. Zag het op een gegeven moment door de lucht vliegen omdat hij er mee aan het spelen was..Heb t niet meer terug gevonden.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 13:47

Mijn honden hebben een Julius K9 tuig aan met Orbiloc lampjes aan!
Zeer goed zichtbaar, waterdicht en kan je zowel op flikkeren of vast zetten.
Voor de rest zo'n silicone ledband aan :)

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-15 14:29

Orbiloc lampjes, hoe heb je die bevestigd dan?

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 22:37

We hebben inmiddels een halve oplossing, haha.
We hebben aan het K9 tuig van die hardlopers banden gemaakt. Hij valt nu goed op als de lampjes aan zijn. En dat is nu net het probleem. Als meneer op een bepaalde manier schud gaan die lampjes uit. Vraag mij ook niet hoe hij het doet, ik snap t niet. Maar het lukt hem wel...en hij doet dat dus ook steeds :+
Iemand daar nog een oplossing voor? :+

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:51

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 23:00

Ik zal morgen wel even een foto maken hoe we het nu hebben. Maar die banden zitten dus aan zijn tuigje vast. En als ze aan zijn, zie je hem echt mega goed. En tot nu toe laat hij die lampjes ook zitten. Maar hij zet ze dus steeds uit. Want als ik ze aangezet heb, dan gaat hij schudden. En als ze uitstaan dan schud hij niet. Dus het ligt niet aan het tuigje...

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 23:34

PineApple schreef:
Orbiloc lampjes, hoe heb je die bevestigd dan?

Hebben aan een kant een elastiek (waar je zo'n zaklamp ook kunt tussen schuiven) daar een lampje en bovenaan waar het handvat zit.

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 19:14

Wij hebben net weet iets nieuws uit gevonden! De fietslampjes van de action met siliconen sluitingen blijven perfect aan het handvat van het Julius K9 tuigje zitten en geven geweldig licht. Misschien ook een idee voor jou :j Omdat ze echt vast zitten vliegen ze ook niet alle kanten op.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 19:37

Ik heb ook een k9 tuigje en heb gewoon de ledlichtjes gekocht die ervoor gemaakt zijn. Daar zit klittenband op. Zitten hartstikke stevig. En heel goed zichtbaar. Maar Kenji zit 's avonds wel aan de lijn.

Zijn wel duur. Maar ze zijn echt waterdicht en ik heb ze en al ruim twee jaar. Dus ze zijn het wel waard.

Ik heb dus deze
http://www.alsa-nature.nl/veiligheidstu ... /p/7200721

Fijne winkel trouwens...

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 17:59

Top, dank je wel weer voor alle reacties. Ik moet binnenkort toch naar de action. De lampjes moeten goed tegen het schudden van een hond kunnen. We zijn er inmiddels wel achter dat als ze continu branden en niet knipperen dat hij dan minder schud. Maar die lampjes die er nu aanzitten zijn nu al lam... Dus bij elke sprong die hij maakt (en dat zijn er veel haha) zijn ze al uit.