Naam gezocht voor ons 'container' konijntje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 17:53

Ik snap niet waarom je daar boos om word? Het is geen haat reactie, geen boze reactie het is een normale reactie omdat konijnen groepsdieren zijn. Tuurlijk zijn er uitzonderingen. Maar ik maak uit jou verhaal op dat jou konijn alleen zit. Nu is ie wss blij omdat hij/zij (denk IK dit altijd gewend is). Ik kan niet beoordelen of je het al geprobeert hebt met meerdere konijnen en dat jou konijn echt alleen wil leven maar meestal lijd dit naar nare reacties dat een konijn niet alleen mag.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 17:55

Cas123 schreef:
Ik snap niet waarom je daar boos om word? Het is geen haat reactie, geen boze reactie het is een normale reactie omdat konijnen groepsdieren zijn. Tuurlijk zijn er uitzonderingen. Maar ik maak uit jou verhaal op dat jouw konijn alleen zit. Nu is ie wss blij omdat hij/zij (denk IK dit altijd gewend is). Ik kan niet beoordelen of je het al geprobeert hebt met meerdere konijnen en dat jouw konijn echt alleen wil leven maar meestal lijd dit naar nare reacties dat een konijn niet alleen mag.

Als er een ander bij in gestopt word, is het hok te klein (grootste hok in de winkel dat er was) en kan mn konijn ook best haar plek flink verdedigen ;)
Is ze idd gewend, ze komt bij de welkoop weg ik wilde voor een hamster gaan maar die zijn zo snel dood dat het toch ons konijn word, en heb haar mede daar weg omdat ze daar in zulke stomme hokkies zitten wilde haar daar niet laten zitten, ze was namelijk niet de mooiste van iedereen dus word niet erg snel gekozen :o

vuurneon

Re: Naam gezocht voor ons 'container' konijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 18:03

Lijkt mij voor konijn van de ts beter om eerst even alleen te blijven: je weet niet wat zo'n dier mee heeft genomen immers. Quarantaine periode.

Kliko klinkt wel tof als naam haha

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 20:38

Hij blijft nu idd even alleen, een maatje komt er echt wel voor hem/haar. Eerst maar eens van alles laten bekomen. Al hoe wel mijn hond constant voor t hok ligt te piepen......

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 20:43

Kliko is een leuke naam voor dit leuke nijntje. Hoewel bij mij gelijk de naam "Contje" bovenkwam ... Ben benieuwd naar updates en dan natuurlijk niet dat hond het niet helemaal begrepen had, dat zou jammer zijn.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 20:46

Ik betwijfel wat haar bedoelingen zijn, maar spelen doet ze ruig. Dus zal zo ie zo te hard zijn voor t konijntje. Wij vonden allebei kliko het leukste.

Kliko eet iig goed, plast en poept. Rent rondjes in de badkamer (ivm hondlief) verder lekker in t hok of op schoot. Nu een wat kleiner hok. 16 oktober krijgt kliko een groter hok maar m'n zusje is niet eerder aan deze kant van het land. (Die heeft mijn hok )

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 20:48

Een wat klein hok is natuurlijk al geweldig in vergelijking met een donkere vuilnisbak. Het is natuurlijk nog niet ideaal, maar jullie kunnen ook niet overal op anticiperen. Volgens mij heeft Kliko het hartstikke goed bij jou!

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 20:50

Afbeelding
Is nu tijdelijk, maar vanuit Brabant naar Friesland dat gaat me te ver. Prima noodoplossing, laat zo veel mogelijk loslopen.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 14:51

Helaas zijn wij genoodzaakt een goed ander huisje voor onze kliko te zoeken.
De reden waarom wij een ander huisje zoeken voor Kliko is dat hij meer ruimte verdiend, kan jij hem die geven? Stuur dan even een pb.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:05

Je kan misschien beter via een opvang kijken. Daar plaatsen ze eigen nooit alleen een konijn. Mannen worden gecastreerd en word dan gekoppeld met een dame samen in een huis.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 15:08

Mioux schreef:
Je kan misschien beter via een opvang kijken. Daar plaatsen ze eigen nooit alleen een konijn. Mannen worden gecastreerd en word dan gekoppeld met een dame samen in een huis.

Ik ga eens googelen, of weet je een opvang bij mij in de buurt?
Sleeuwijk, Noord-Brabant

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:10

Wat een vieze smerige streek om een konijn daar in te doen! Ik hoop niet dat hij er al te lang in heeft gezeten. Een konijn kan geen 12 uur zonder eten want dan gaan de darmen plat en gaan ze nooit meer iets doen.

Ik zit ook met een gedumpt konijn dat ik voor kerstavond gevonden heb, een witte met blauwe oogjes. Had er een topic over geopend maar dat liep uit de hand door iemand en is daarom nu gesloten. Ook dat konijn wil ik herplaatsen. Het is een rammetje.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:12

Desiree schreef:
Wat een vieze smerige streek om een konijn daar in te doen! Ik hoop niet dat hij er al te lang in heeft gezeten. Een konijn kan geen 12 uur zonder eten want dan gaan de darmen plat en gaan ze nooit meer iets doen.

Ik vind het altijd persoonlijk zo grappig als mensen niet bijlezen. Nu moet ik zeggen dat deze reactie nog steeds past, maar toch komt het over alsof er niet bijgelezen is.

http://www.lapina.nl/

Deze zijn momenteel gesloten ivm het virus, maar zitten volgens mij wel in de buurt.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 15:16

Iemand ervaring met konijnenopvang knaller in Breda? Ik ben echt wel bereid om ervoor te betalen, wil gewoon dat hij goed terecht komt.
Bedoel eten geven en zijn hok verschonen is zo gebeurd dat is het probleem niet, maar dat verdiend hij niet. Wil echt het beste voor hem.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:18

Douce schreef:
Desiree schreef:

Ik vind het altijd persoonlijk zo grappig als mensen niet bijlezen. Nu moet ik zeggen dat deze reactie nog steeds past, maar toch komt het over alsof er niet bijgelezen is.

http://www.lapina.nl/

Deze zijn momenteel gesloten ivm het virus, maar zitten volgens mij wel in de buurt.

Ik zie niet in wat dat met bovenstaande te maken heeft.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:19

Iris92 schreef:
Mioux schreef:

Ik ga eens googelen, of weet je een opvang bij mij in de buurt?
Sleeuwijk, Noord-Brabant

Nee maar je kan via http://www.bunnybunch.nl/informatie/kon ... iel-lijst/ even kijken, heb ik ook mijn konijn vandaan, in ede.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:21

Knaller staat heel goed bekend!

Goed dat je het konijn meer ruimte gunt :)

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:23

Mijn konijn is serieus een gereïncarneerde hitler.

We hebben hem laten castreren maar die valt alles aan wat op een konijn lijkt. Had een Franse hangoor voedster, ging niet. In de opvang naar een maatje gezocht nadat hangoor dood was. Vloog ie ook alles aan.

Nu is hitler doodgelukkig in zijn eentje. In zijn eigen kamer waar hij kan doen en laten waar ie wil. Ook ik word nog altijd onder luidt gegrom begroet als ik zijn hok in wil of eten wil pakken. En als ik niet oppas zijn mijn vingers eraf...

Tsjah, je hebt ze echt, asociale konijnen :D

Ik zou even bij een opvang informeren inderdaad wat het beste te doen :D

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 15:28

ingeb0rg schreef:
Mijn konijn is serieus een gereïncarneerde hitler.

We hebben hem laten castreren maar die valt alles aan wat op een konijn lijkt. Had een Franse hangoor voedster, ging niet. In de opvang naar een maatje gezocht nadat hangoor dood was. Vloog ie ook alles aan.

Nu is hitler doodgelukkig in zijn eentje. In zijn eigen kamer waar hij kan doen en laten waar ie wil. Ook ik word nog altijd onder luidt gegrom begroet als ik zijn hok in wil of eten wil pakken. En als ik niet oppas zijn mijn vingers eraf...

Tsjah, je hebt ze echt, asociale konijnen :D

Ik zou even bij een opvang informeren inderdaad wat het beste te doen :D

Oh wat een aso joh! Nou daar heeft Kliko nu ook last van. Ik weet niet wat hij met andere konijnen doet.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:33

Dat weet je nooit. Als je konijnen wil matchen moet je heel omzichtig te werk gaan. Ik laat ze altijd kennismaken via de tralies, en ik wissel steeds de konijnen om van hok zodat ze bekend raken met elkaars geur. En dan zet ik ze na een paar dagen bij elkaar in een neutrale omgeving. En dan hopen dat ze elkaar niet afmaken als pitbulls.

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 16:19

Heb ik ook allemaal gedaan Desiree, zelfs in de opvang hebben ze hem gehouden en te kijken of ie te koppelen was.

Oordeel van de opvang was net als die van mij. Hitler in hoogst eigen persoon haha. Konijn mocht volgens hun van geluk spreken dat hij bij mij was en niet voor een kind gekocht was. Hij blijft nu lekker hier, wordt dit jaar alweer 6. En dat gegrom en gebijt enzo tsjah, dat accepteren we dan maar :D

Maar klopt wel hoor wat je zegt, normaal hebben ze echt en maatje nodig!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 17:43

ingeb0rg schreef:
Heb ik ook allemaal gedaan Desiree, zelfs in de opvang hebben ze hem gehouden en te kijken of ie te koppelen was.

Oordeel van de opvang was net als die van mij. Hitler in hoogst eigen persoon haha. Konijn mocht volgens hun van geluk spreken dat hij bij mij was en niet voor een kind gekocht was. Hij blijft nu lekker hier, wordt dit jaar alweer 6. En dat gegrom en gebijt enzo tsjah, dat accepteren we dan maar :D

Maar klopt wel hoor wat je zegt, normaal hebben ze echt en maatje nodig!

Oh ik ga niet uit van alle konijnen hoor en ik weet best dat je konijnen hebt die het heel goed naar de zin in hebben in hun eentje. En als de opvang het concludeert en jij al van alles geprobeerd hebt, dan moet je het laten rusten. Dan zij het zo.

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 17:48

Oscar :+ oscar van sesamstraat woont ook in een afvalbak

Tja of Lucky van: geluk dat hij/zij gevonden is!!
Het is wel een schatje

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 22:29

DaraBariton schreef:
Oscar :+ oscar van sesamstraat woont ook in een afvalbak

Tja of Lucky van: geluk dat hij/zij gevonden is!!
Het is wel een schatje

Hij heet al kliko, haha

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 22:31

Ja, zo heb ik dat gevonden kerstkonijn Flappie genoemd. Omdat hij op de middag voor de kerstavond gevonden is. Kerstkonijnen noem ik Flappie.