Wat vind jij belangrijk bij jouw dierenarts(praktijk)?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 07:44

Mijn dierenarts is geloof ik 24 uur per dag 7 dagen in de week bereikbaar. Luistert altijd goed naar wat ik vertel, mijn dobermann was als de dood om de praktijk binnen te gaan nou dan komt hij gewoon langs zonder daar extra voor te rekenen. Is goed betaalbaar.

geeft ook heel duidelijk uitleg over hoe of wat en geeft ook eerlijk zijn of haar mening. Toen ik daar op een zondag onaangekondigd met een zwaar gewonde hond die was aangereden aankwam en ik aangaf dat ik er alles aan wilde doen om hem te redden. (pezen en spieren kapot, grote wond, botbreuk) vroeg ik wat er aan gedaan kom worden en of dit fair was tegenover mijn hond, gaf hij aan dat de behandeling erg duur zou worden. Een zware behandeling zou zijn.

6 weken benchrust met spoelen om de wond eerst laten genezen, dan opereren gewicht vast laten zetten of kunst pezen en spieren dan weer 6 weken rust. Hond wilde niet in de bench dan was het paniek met gevolg toevallen (had epilepsie) toen gaf hij eerlijk aan dat hijzelf voor inslapen zou kiezen hij kende ook het gedrag van mijn hond erg goed dat was geen makkelijke hond.

Ik heb dus graag een luisterend en begripvolle dierenarts die goed bereikbaar is, ook betaalbaar en eerlijk. Een die ook geduld heeft vooral naar mijn dieren toe.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 07:55

Een oplossing dat die aangeboden wordt, en als ze het niet weten dat ze dat dan niet zeggen. Daarom ben ik verandert van dierenarts.

annepaardoes

Re: Wat vind jij belangrijk bij jouw dierenarts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 21:36

Ondertussen al erg bedankt voor alle reacties!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 21:48

Dat hij eerlijk is.

Heb met mijn vorige hond vijf weken lopen dokteren, tot ct scan aan toe.
Alle klachten wezen op een tumor, maar op foto's kon ze niet duidelijk de tumor zien. Ik heb altijd het gevoel gehad dat ze wel wist dat onze hond terminaal was, maar het niet wilde zeggen.
En dan gewoon in Jip en Janneke taal vertellen wat er mis is, zo der allerlei moeilijke termen.

Ook moet ik erbij mogen blijven tot een dier onder narcose is.
Dezelfde hond moest door de scan, in lienden. We kregen de melding dat het apparaat klaar stond en dat de da aan het afronden was. Een assistente zou haar vast mee nemen om een canule etc in te brengen. Hond in de stress, maar je bent overdonderd.
Wij moesten maar ergens wat gaan drinken en dan zouden we gebeld worden.
Na een uurtje in een restaurant gezeten te hebben (kliniek was niet om de hoek), zijn we terug gereden naar de kliniek. Aan de balie gevraagd of ze al wat wisten. Toen kreeg ik te horen dat het allemaal wat uitliep en dat ze nog niet in de scan geweest was. Beestje zat "achter", bij kennis, bang in een hokje.... Ik heb haar ook gehoord. Ik mocht er niet bij.
De uitslag van de scan was slecht, heel slecht, en we hebben haar direct in laten slapen. Ook niet meer uit narcose laten halen. Het idee dat haar laatste wakkere momenten bang in een kooi waren doet nog steeds verrot zeer. Ondanks dat het dik twee jaar geleden is, heb ik er nog nachtmerries van, voel ik me nog steeds ontzettend schuldig....
Ik had meer op mijn strepen moeten staan, maar ik was gebroken van 5 weken waken, verdriet en onzekerheid. Overdonderd omdat we ineens naar de kliniek moesten....
Geen enkele dierenarts krijgt mijn dier nog mee terwijl ze bij kennis zijn. Geen een :n

Dusja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 21:50

Wat ik erg fijn vind is als de dierenarts goed uit weet te leggen wat het dier mankeerd, wat er aan gedaan gaat worden en wat evt. de volgende stappen zijn mocht het niet werken. Heb een dierenarts gehad die helaas verhuisd is, maar die kon erg goed uit leggen hoe iets in elkaar stak, en nam er ook ruim de tijd voor om dat te vertellen en vragen te beantwoorden.
Het is ook wel fijn als een dierenarts meelevend is, mijn pony's betekenen erg veel voor mij, als ik sta te janken bij een dier waarvan het de vraag is of het er wel goed door heen komt of niet heb ik niks aan een botte reactie. Komt geheid ruzie van ~~}>
Geld vind ik niet het belangrijkste, ik betaal liever wat meer voor een dierenarts waar ik goede ervaringen mee heb en vertrouwen in heb. Voor een simpele enting wil ik nog wel een andere goedkopere dierenarts bellen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 22:01

Ik vind het belangrijk dat ze de tijd voor je nemen, rustig en geduldig met de dieren omgaan, belangstelling tonen en weten wat ze moeten doen.
De dierenarts waar ik heen ga is een praktijk met meerdere dierenartsen.

Alle dierenartsen zijn prima maar 1 dierenarts (een mevrouw) die wil ik nooit meer.
Ik kwam met mijn 14 jaar oude hondje, gewoon voor de jaarlijkse enting en controle.
Ze pakte hem meteen vast en pakte z'n bekje om z'n tanden te bekijken, helemaal niet hem de tijd gegeven om even te wennen. Dus mijn hondje schrok heel erg en gromde, ze heeft hem toen ook helemaal niet meer nagekeken maar meteen de enting gegeven.
Ze praatte heel onaardig over hem en ik ging later met een heel naar gevoel naar huis.

Als ik nu de dierenartspraktijk bel en er wordt mij verteld welke dierenarts ik krijg en het is die vrouw , dan geef ik aan dat ik die niet meer wil. Dat is verder ook geen probleem.

Verder vind ik het belangrijk dat de dierenartsen kundig zijn, zich blijven bijscholen.
Ook vind ik het belangrijk dat als er iets met een dier aan de hand is, ze alle opties benoemen die mogelijk zijn en wat de voor en nadelen hiervan zijn.

Wat ik fijn vind bij mijn dierenarts is dat ze een groot pand hebben, er zijn meerdere ruimtes waar je even kan wachten tot je aan de beurt bent.
Zo word je als je een heel angstig dier hebt, of een dier wat rustig moet blijven of veel pijn heeft, een ruimte aangewezen waar je rustig kan wachten zonder andere mensen/dieren in de buurt.

Tinkermuts

Re: Wat vind jij belangrijk bij jouw dierenarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 05:36

Wat ik belangrijk vind is dat de dierenarts mijn dier kent, en niet iedere x een ander.
De dierenarts voor mijn kleine huisdieren kent mijn dieren en weet precies wat ze al wel of niet gehad hebben, zo fijn.
Hij is zeer klantvriendelijk, neemt altijd ruim de tijd, na onderzoek komt er uitgebreide uitleg, desnoods met boeken en plaatjes erbij om het beter te laten zien en daarnaast weet hij precies dat als ik met een spoedje bel het ook echt serieus is en ik altijd gelijk kan komen, zelfs s,nachts.
Ook eerlijkheid waardeer ik, als er weinig tot geen kansen meer zijn voor mijn dier geeft hij dat eerlijk aan en gaat hij niet door rommelen.

Mijn dierenarts is zeker niet de goedkoopste maar ik vind de fijne eerlijke band met hem en zijn grote dierenhart veel belangrijker dus het is mij het gewoon waard.

zoals jullie lezen, ik ben zeer tevreden mwet mijn da haha

_Tarzan

Re: Wat vind jij belangrijk bij jouw dierenarts(praktijk)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 10:43

Wat ik belangrijk vind bij een dierenarts is dat ze eerlijk zijn!
- Zoals onze hond, die had een tia gehad en de DA zei je kunt z'n leven wel rekken maar het is beter hem in te laten slapen ..
- M'n konijn die myxo leek te hebben maar te weinig symptomen had ervan toch antibiotica te geven en het advies gaf als het binnen 1 dag verslechterd meteen terug te komen! (konijn is weer helemaal de oude).

Dit zijn dingen waar ik wat aan heb, ik wil een dierenarts die het beste voor heeft met mijn dier, ook als dit het einde blijkt te zijn!

Verder vind ik de kundigheid en de uitleg bij wat ze doen erg belangrijk!

Zo werd m'n konijn gecastreerd bij hun en kreeg fijn alle uitleg erbij (op papier) mochten er problemen zijn, meteen bellen! Dus volgende dag stond ik weer op de stoep omdat hij niet wilde eten.
DA twijfelde geen moment en zei mij dat hij meteen alle middelen in ging zetten om hem weer aan het eten te krijgen met de nodige injecties/medicijnen.

Buiten het medische is het klantgerichte erg leuk!
Ze bellen wanneer je beestje uit de operatie is en kun je ze altijd om de gekste vragen bellen, dat vind ik top!

Ookal werken er meerdere dierenartsen in de praktijk waar ik ga ben ik altijd dik tevreden met hun werkwijze!
Ze zijn daar altijd heel begaan met het leed van je maatje en dat doet goed!
Ik rij daarvoor graag ietsjes verder! :)

Bonna

Re: Wat vind jij belangrijk bij jouw dierenarts(praktijk)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 14:51

Voor mij Is denk ik het allerbelangrijkste dat de dierenarts eerlijk en nuchter is. Ik wil graag weten waar het op staat, zonder dat er omheen gepraat wordt. Verder natuurlijk medische kundigheid en een goed gevoel voor dieren(er mee om kunnen gaan).

Maarja... Hoe vind je zoiets? Wij zijn pas verhuisd en nog op zoek naar een nieuwe dierenarts. Aangenomen dat geen enkele arts van zichzelf zal zeggen niet kundig en eerlijk te zijn, zie ik momenteel door de bomen het bos niet meer.