Hamsters en andere knaagdieren, spullen verzameltopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Najoveh

Re: Hamsters en andere knaagdieren, spullen verzameltopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 09:49

25 cm moet ook gaan voor een kleine syr ja. =) Maar de meeste radjes zijn er in 3 maten: 15cm, 20cm en 30cm. En 20 is echt te klein voor syren :)

En ja, je hebt van die hamsters die niet in huisjes slapen :P Al kan het soms wel schelen waar je het huisje zet (liefst in een hoek en op de grond) en wat voor huisje je gebruikt. Syren proppen graag véél nestmateriaal in hun huisje, en nog een hele vooraad voer.
Ik mijn huisjes heb ik, omdat ze lekker groot zijn, ook een 3 hoekige konijnen voer bak staan met chinchillzand in, dan plassen ze daarin ipv in het huisje zelf (hamsters kunnen echt lui zijn ^^) en blijft alles veel properder :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 09:54

@Najovah, klopt:')
Die van mij plast idd in zand maar ben nog op zoek naar een leuk, goedkoop bakje waar hij in past.

En oja, de mijne slaapt onder zijn drinkflesje (het tuutje) en heeft twee huisjes in zijn hok waar hij graag doorheen loopt en op klimt, maar slapen doet hij er niet in.

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 10:04

Zandbakken en voerbakjes koop ik vaak in kringwinkels een op rommelmarkten :D
Vind je soms echt super toffe en originele spullen. Een glazen snoeppot vind ik ook heel fijn als zandbak. Al zijn sommige hamsters wel sneller geneigd om dat dan als voer opslag plaats te gebruiken, dan kan je de pot best weghalen.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 10:05

Wat voor zand gebruiken jullie?

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 10:06

Mag je hier vragen stellen over spullen voor een konijntje?
Heb er dus wat lekkers voor gekocht gister maar ze wil het niet, ze gaat nog liever bij de bix _O-
Hoe kan dit?

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 10:14

Fair schreef:
Wat voor zand gebruiken jullie?

Chinchilla zand, geen vast merk.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 10:15

xniieeenke schreef:
Heb er dus wat lekkers voor gekocht gister maar ze wil het niet, ze gaat nog liever bij de bix _O-
Hoe kan dit?

Ja hoor, konijnen mogen van mij ook joinen :)

Net als mensen hebben dieren een eigen smaak, je hebt iets voor je konijn gekocht wat hem/haar niet aanspreekt;)

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 10:16

chantalnadia schreef:
xniieeenke schreef:
Hoe kan dit?

Ja hoor, konijnen mogen van mij ook joinen :)

Net als mensen hebben dieren een eigen smaak, je hebt iets voor je konijn gekocht wat hem/haar niet aanspreekt;)

Ah jammer het waren hele dure knaagdieren biscuits XD
Laten we kijken of we het achter in de tuin kunnen planten voor de lieve wilde konijntjes die daar zitten, die hebben dan ook maar een leuke dierendag haha

aman2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 10:16

Ik meld me :) Nu nog hamsterloos maar vanavond haal ik mijn nieuwe meisje op *\o/* Ze gaat Puck heten en ze komt van Hamstery Pretty Fay. Ze komt in een Alaska :))
Ik heb helaas alle houten spulletjes moeten weggooien. Uit een een zal nieuwe zonnebloempitten bleken dus beestjes te zitten. Ik heb alle houten speeltjes en huisjes maar voor de zekerheid weggegooid. Beter nieuwe spullen dan straks een plaag met beestjes. Het waren trouwens zwarte mini beestjes van echt maar 1 mm lang.
Ik had nog een vraag... Ik ben dus verhuisd en wij hebben nu dus vloerverwarming. Kan ik de kooi gewoon op de grond zetten of gaat dit niet?

Nog over dat rusjes bij elkaar kunnen... Dit kunnen ze zeker niet! Dit gaat maar zelden goed. Dus probeer dit alsjeblieft niet! Meestal loopt het niet zo goed af voor een of voor allebei!

Ik gebruik chinchillazand uit de plaatslijke dierwinkel.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 10:17

Fijn zo'n topic :)

Uiteraard als er natuurlijk goede en juiste informatie word gegeven ... lees toch al wat denken waarvan ik denk van; ga je mond spoelen :P

Ik ben een kleinschalige dwerghamster fokker. Heb hier nu rond de 14 Rusjes zitten waarvan een aantal senior zijn, een aantal opgroeiend en een aantal zijn actief in het fokken :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 10:19

xDenies schreef:
Fijn zo'n topic :)

Uiteraard als er natuurlijk goede en juiste informatie word gegeven ... lees toch al wat denken waarvan ik denk van; ga je mond spoelen :P

Ik ben een kleinschalige dwerghamster fokker. Heb hier nu rond de 14 Rusjes zitten waarvan een aantal senior zijn, een aantal opgroeiend en een aantal zijn actief in het fokken :)

Topic is dan ook niet bedoelt om perse informatie te delen, maar gewoon spulletjes aan te raden of juist niet:)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 10:20

@aman2002, als het echt warm is zou ik de kooi op een tafel zetten.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 10:21

Als er gevraagd word om advies moet dat natuurlijk ook op de juiste manier gegeven worden. Anders kan je ze beter doorsturen naar iemand of een forum waar ze dat juiste advies wel kunnen geven zodat een beginnende knaagdier/konijnenhouder niet direct de mist in gaat :)

Spullen adviseren is toch ook informatie delen?

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 10:21

chantalnadia schreef:
@aman2002, als het echt warm is zou ik de kooi op een tafel zetten.

Precies dit idd, want het kan ook veel te warm worden en stel je beestje wil eens verkoeling zoeken dan kan dit niet meer :o

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 10:26

xDenies schreef:
Als er gevraagd word om advies moet dat natuurlijk ook op de juiste manier gegeven worden. Anders kan je ze beter doorsturen naar iemand of een forum waar ze dat juiste advies wel kunnen geven zodat een beginnende knaagdier/konijnenhouder niet direct de mist in gaat :)

Spullen adviseren is toch ook informatie delen?

Tuurlijk!
Maar ik heb het over informatie over de hamsters zelf, ik wilde niet voor niks niet een discussie aangaan over Rusjes :+

Maar op zo'n forum als dit kan je niet verwachten dat iedereen er hetzelfde over denkt.
De een denkt makkelijker als de ander, zo is het mij aangeleerd dat Rusjes samen kunnen, en ben blij dat ik het nooit heb geprobeerd en sollitaire Syrs heb:)

Vind het niet erg om informatie uit te wisselen maar daar is dit topic niet voor bedoelt.

Dit gaat echt over materialen in de hamsterkooi of kooi zelf:)
Voer mag ook worden meegenomen en je knaagdier laten zien mag van mij uiteraard ook!

Dus sorry als het verkeerd wordt opgevat! :o

Heeft iemand trouwens een youtube kanaal waar je veel videos kunt vinden over DIY's voor hamsterspeeltjes enz?

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 10:28

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 10:29

Dit hok maakt me echt vrolijk, ziet er zo leuk uit:')

Afbeelding

@xniieeenke, bedankt! Ga kijken!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 10:32

Maar ... wauw .. ik zei alleen maar 'fijn zo'n topic' en 'als er maar juiste info word gegeven'. Niets over een Russen discussie?

Meer over het; Geen 16cm loopwiel adviseren voor een Syr ... Of een keihoge kooi voor een Rus..

Ontopic..
Vroeger op het hamsterforum maakte ze hele spullen en attributen van DAS klei :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 10:35

xDenies schreef:
Maar ... wauw .. ik zei alleen maar 'fijn zo'n topic' en 'als er maar juiste info word gegeven'. Niets over een Russen discussie?

Meer over het; Geen 16cm loopwiel adviseren voor een Syr ... Of een keihoge kooi voor een Rus..

Ontopic..
Vroeger op het hamsterforum maakte ze hele spullen en attributen van DAS klei :)

Ik vind je reactie hier op wel een beetje onprofessioneel, wie heeft een 16 cm loopwiel aangeraden dan?
Ik verwachtte dus dat het daar over ging, ik kan moeilijk uit je reactie aflezen dat je het over wat andere dingen had, excuses...

Ik vind zelf het hamsterforum niet zo fijn, de site zelf, maar zal even kijken:)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 10:37

Nee, kalm aan! Ik bedoel dat zulke dingen juist niet geadviseerd moeten worden.

De site van het hamsterforum is ook verouderd. Staat bovenin duidelijk aangegeven :)
De site word ook niet meer onderhouden.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 10:39

@xDenies, Echt? Wist ik helemaal niet joh, dacht dat die nog volop gebruikt zou worden.
Zijn er andere forums?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 10:41

Het hammie hamsterforum heeft een wat gemoedelijkere sfeer maar is niet zo heel actief. De website van Marika, http://www.derussischedwerghamster.nl/ is wel een stuk meer geupdated en bekijkt alles van uit meerdere kanten :)

Daar is ook DRDknaagdierwinkel van :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 10:43

xDenies schreef:
Het hammie hamsterforum heeft een wat gemoedelijkere sfeer maar is niet zo heel actief. De website van Marika, http://www.derussischedwerghamster.nl/ is wel een stuk meer geupdated en bekijkt alles van uit meerdere kanten :)

Daar is ook DRDknaagdierwinkel van :)

Zal even kijken, heb zelf geen russen meer maar misschien staat er ook nog nuttige informatie op dat ik met mijn Syr kan gebruiken:)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 10:47

Wellicht komt die website nog. Ze heeft ook een Gerbil website gemaakt dus ze is er wel actief in. Voor echt juiste informatie over Syren kan je het beste op fokkers hun websites kijken.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 10:52

Ik heb contact met een kleinschalige hamsterfokkerij (Hamstery Horizon) waar mijn Syr ook vandaan komt, af en toe stel ik haar een vraag als ik het echt niet weet maar meestal heb ik geen hulp nodig bij de verzorging:)