Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
anneliesdj schreef:Dat spreekt toch ook voor zich, dat als je hele dagen weg bent je geen aussie of mechel neemt. Er zijn genoeg leuke hondjes die er geen problemen mee hebben.
5 uur is hier de max tenzij het niet anders kan. (Maar familie wil altijd wel even langskomen of de hond opvangen)amy_leftover schreef:Heel eerlijk.... als ik zelf in deze situatie zou zitten, zou ik niet snel aan een hond beginnenNog even afgezien van het uitlaten, zit de hond die 3 dagen wel erg lang alleen. Wellicht dat je buren of een familielid de hond wel even willen laten plassen, maar dan zit de hond de rest van de dag dus alleen...
Wil je het toch, dan zou ik gaan kijken voor een dagopvang of een uitlaatservice of wellicht dat je de hond voor die dagen bij een familielid/vrienden onder kunt brengen, die wel thuis zijn?
loez schreef:Wij hebben 2 honden en werken beide fulltime.
Om kwart voor 8 zijn we beide weg en net na half 6 zijn we thuis. Voor het werk gaan we uit en 's avonds krijgen ze volop aandacht en hun beweging. Ze zijn er niet drukker of anders door. De ene is net 4, de ander bijna 7.
DatBenIkNou schreef:loez schreef:Wij hebben 2 honden en werken beide fulltime.
Om kwart voor 8 zijn we beide weg en net na half 6 zijn we thuis. Voor het werk gaan we uit en 's avonds krijgen ze volop aandacht en hun beweging. Ze zijn er niet drukker of anders door. De ene is net 4, de ander bijna 7.
Ze zijn in elk geval nog met z'n tweetjes, maar sorry: dit vind ik persoonlijk echt niet kunnen. Iedere dag bijna 10 uur alleen zijn en behoeftes op moeten houden, vind ik een heel egoistische keuze.
Als je 10 euro per uitlaat al teveel vind, moet je er gewoon niet aan beginnen. Dieren kosten nu eenmaal geld en je hebt gewoon goed voor te zorgen als je er eenmaal aan begint.

Lisitano schreef:anneliesdj schreef:Dat spreekt toch ook voor zich, dat als je hele dagen weg bent je geen aussie of mechel neemt. Er zijn genoeg leuke hondjes die er geen problemen mee hebben.
Het ras maakt echt geen bal uit, zolang je hen maar wel in behoefte voorziet.
Ik heb een Husky die ook makkelijk 8 uur lang alleen kan blijven.
DatBenIkNou schreef:@loez
Een uitlaatservice is binnen 2 weken ook niet meer vreemd...Dat zijn als het goed is mensen met ruime ervaring die dat kunnen handelen. Vind dat excuus beetje zwak ten opzichte van 10 uur lang geen plas kunnen doen en even het huis uit. Ik snap dat het zeker voor 2 honden een behoorlijke kostenpost is zo'n uitlaatservice. Maar uiteindelijk kunnen de honden er ook niets aan doen dat jullie situatie veranderd is.

KellyR schreef:Lisitano schreef:Het ras maakt echt geen bal uit, zolang je hen maar wel in behoefte voorziet.
Ik vind het ras wel degelijk uitmaken. Als ik mijn aussie's 5 dagen in de week 8 uur of langer alleen zou laten in huis dan zouden ze ten eerste knotsknetter gek zijn als ik thuis kom, maar ik zou ook duidelijke gedragsverandering zien, want ze moeten gewoon kunnen rennen. Wanneer ik een periode ziek ben en niet veel met ze loop, dan worden ze rustig stil, het lijkt bijna depressief.
Een hond die geen behoefte heeft aan veel beweging en aandacht is hier veel beter resistent, sommige honden vinden het verschrikkelijk om te lopen (zoals die euhm hoe heten ze.. bulldoggen?). Er zijn zat rassen die liever lui dan moe zijn en niet uit zichzelf veel aandacht opeisen.
Verder over de uitlaatservice, wij hebben een soort van daycare voor de honden. Die is open vanaf half 7 tot 6 en de honden kunnen volop spelen. Per dag betaal je geloof ik 15 euro en voor 2 honden is het rond de 20. Ga je vaker in de week, chronisch, dan wordt het goedkoper. Als dit niet mogelijk zou zijn, dan zouden wij geen eens aan honden begonnen zijn..
Tevens vind ik het ook een fijn idee dat ze met zn 2e zijn en op de momenten dat ze alleen zijn, dat ze altijd elkaar nog hebben. Hier is ook 5 uur per dag echt de max, en zelfs dat komt niet vaak voor. Vaak overlappen we elkaar waardoor het niet nodig is. Tuurlijk komt het soms wel eens voor dat ze 8 uur alleen willen blijven, en dat kunnen ze ook. Maar het voelt niet fijn... Stel je bent 8 uur op een dag weg en je slaapt gemiddeld 8 uur op een dag, dan zijn ze in principe al 16 uur op een dag alleen! Dat vind ik gewoon niet kunnen....

Lisitano schreef:anneliesdj schreef:Dat spreekt toch ook voor zich, dat als je hele dagen weg bent je geen aussie of mechel neemt. Er zijn genoeg leuke hondjes die er geen problemen mee hebben.
Het ras maakt echt geen bal uit, zolang je hen maar wel in behoefte voorziet.