Werken en hond uitlaten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RobinM

Re: Werken en hond uitlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 05:24

Wij hebben een boerboel van 2,5 jaar, kan prima een paar uurtjes alleen thuis zijn. Ik werk niet fulltime, wel onregelmatig, soms heb ik wel eens een dag van 7.00 uur tot 15.00 uur. Dit vind ik te lang om haat alleen te laten. Dan haalt mijn opa haar 's ochtends altijd op en blijft ze daar de hele dag!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 05:40

vrouwke schreef:
Ik weet niet of je een afgesloten tuin hebt, anders hondenluik in een deur naar buiten.
Zelf werken wij ook, en hebben 2 honden.
Wij hebben een stuk tuin afgezet en in het achterhuis zit een luik zodat ze naar binnen kunnen en zelf naar buiten kunnen.

Zo deed ik het ook, gaat prima :j

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 06:02

Bij mijn oppaskindje hebben 2 honden. Die zetten ze overdag gewoon buiten (afgesloten tuin) en dan zit er een overkapping met dekens ed waar ze kunnen zitten als ze het koud hebben of als het regent oid. Is dat geen optie?

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 06:28

anneliesdj schreef:
Dat spreekt toch ook voor zich, dat als je hele dagen weg bent je geen aussie of mechel neemt. Er zijn genoeg leuke hondjes die er geen problemen mee hebben.

Het ras maakt echt geen bal uit, zolang je hen maar wel in behoefte voorziet.
Ik heb een Husky die ook makkelijk 8 uur lang alleen kan blijven.

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 07:00

Het ras maakt niks uit zoals hier boven vermeld word, ik ken genoeg honden die makkelijk zo lang alleen kunnen blijven, maar ja je zou er maar net 1 treffen met verlatingsangst..

Mijn hus kan ook wel 8 uur alleen blijven.. maar ik wil dat niet :') 5 uur is hier de max tenzij het niet anders kan. (Maar familie wil altijd wel even langskomen of de hond opvangen)

Maar echt super hoe je dit aanpakt! Zouden meer mensen moeten doen +:)+

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 07:19

Wij hebben 2 honden en werken beide fulltime.

Om kwart voor 8 zijn we beide weg en net na half 6 zijn we thuis. Voor het werk gaan we uit en 's avonds krijgen ze volop aandacht en hun beweging. Ze zijn er niet drukker of anders door. De ene is net 4, de ander bijna 7.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 09:36

In de tuin kan, niet mijn voorkeur.
Maar dan moet je geen hond hebben die blijft blaffen.
Gaan de buren niet leuk vinden.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 09:41

Wij hebben een groot hondenluik en een goed hekwerk om de tuin.
Honden kunnen dus gewoon naar binnen en naar buiten als we eens wat langer weg zijn.

hafpower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 09:45

Kijk wel uit met dag opvang.
Heb hier in de buurt een dagopvang waar de honden de hele dag in een bench zitten.
Favoriete honden lopen los de rest gekooid....
Klein stukje "tuin" waar ze met een bal gooien zodat ze moe naar huis gaan.

Hier hoor je op t Rozendaalse veld dat de hondenuitlaatservice-en regelmatig honden kwijt raken.
Beestjes zijn soms dagen zoek.
Zitten soms met 13 honden in een bus.

Dus pas op!

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 09:56

Zoals al eerder gevraagd, waar woon je TS? Misschien dat een bokker met teveel tijd zin heeft om je te helpen voor 3 dagen?

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 09:58

In de buurt van het Westland. Maar hebben voorlopig nog geen hond hoor...

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 10:00

amy_leftover schreef:
Heel eerlijk.... als ik zelf in deze situatie zou zitten, zou ik niet snel aan een hond beginnen :n Nog even afgezien van het uitlaten, zit de hond die 3 dagen wel erg lang alleen. Wellicht dat je buren of een familielid de hond wel even willen laten plassen, maar dan zit de hond de rest van de dag dus alleen...

Wil je het toch, dan zou ik gaan kijken voor een dagopvang of een uitlaatservice of wellicht dat je de hond voor die dagen bij een familielid/vrienden onder kunt brengen, die wel thuis zijn?

Hier ben ik het mee eens, ideaal is het ook niet voor de hond namelijk. Toch wel erg eenzaam voor het hondje, daarom vind ik de oplossing familie/vrienden waar hij dan de hele dag mag blijven fijner klinken :)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 10:04

TS vind het heel goed dat je eerst alles goed overweegt en er niet zomaar instapt. Stel dat je een oplossing hebt gevonden dat iemand de hond uit wil laten op die 3 dagen, heb je dan ook nog iemand achter de hand die dat op kan vangen bij vakanties/ziekte of andere onverwachtse dingen als nr 1 niet kan? Veel mensen zeggen o leuk doe ik maar als het eenmaal zover is is het best een verplichting die dan vaak als niet meer zo leuk wordt ervaren en dan?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 10:05

loez schreef:

Om kwart voor 8 zijn we beide weg en net na half 6 zijn we thuis. Voor het werk gaan we uit en 's avonds krijgen ze volop aandacht en hun beweging. Ze zijn er niet drukker of anders door. De ene is net 4, de ander bijna 7.

Ze zijn in elk geval nog met z'n tweetjes, maar sorry: dit vind ik persoonlijk echt niet kunnen. Iedere dag bijna 10 uur alleen zijn en behoeftes op moeten houden, vind ik een heel egoistische keuze.

Als je 10 euro per uitlaat al teveel vind, moet je er gewoon niet aan beginnen. Dieren kosten nu eenmaal geld en je hebt gewoon goed voor te zorgen als je er eenmaal aan begint.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 11:46

DatBenIkNou schreef:
loez schreef:

Ze zijn in elk geval nog met z'n tweetjes, maar sorry: dit vind ik persoonlijk echt niet kunnen. Iedere dag bijna 10 uur alleen zijn en behoeftes op moeten houden, vind ik een heel egoistische keuze.

Als je 10 euro per uitlaat al teveel vind, moet je er gewoon niet aan beginnen. Dieren kosten nu eenmaal geld en je hebt gewoon goed voor te zorgen als je er eenmaal aan begint.

Je mag het egoïstisch vinden hoor. :)
Ken mijn honden goed genoeg om te weten dat ze niets te kort komen, voldoende beweging en aandacht krijgen en heerlijk in hun vel zitten.

Verder vind ik een uitlaatservice prima hoor, maar wel met honden waar dat mee gaat. Onze beide honden zijn niet makkelijk met vreemde mensen en de buren en of goede kennissen kunnen niet binnenkomen als wij niet thuis zijn. :)

Familie werkt ook dag in dag uit.

Voorheen had ik een uur pauze tussen de middag dus ging ik uiteraard op en neer. Nu is dat een half uur en red ik dat dus niet.

Moet ik beide honden dan maar zomaar weg doen? Terwijl wij beide ervoor zorgen dat ze 's ochtends en 's avonds alle aandacht en beweging krijgen?

Lijkt me niet. :)

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 11:56

Mijn ouders gaan maandag voor 2 weken op vakantie en dan komen de honden ook naar mij. Heb ze normaal alleen in het weekend, juist omdat ik fulltime werk. Heb nu op het werk kunnen regelen dat ik in deze weken een half uur per dag extra werk, zodat ik een uur pauze kan houden, en dan de honden tussendoor een half uur uit kan laten. Misschien is dat een optie voor jou voor die 3 dagen? Ik vind ook niet dat je ze van 8 tot 17 uur alleen kunt laten.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 11:57

@loez
Een uitlaatservice is binnen 2 weken ook niet meer vreemd...Dat zijn als het goed is mensen met ruime ervaring die dat kunnen handelen. Vind dat excuus beetje zwak ten opzichte van 10 uur lang geen plas kunnen doen en even het huis uit. Ik snap dat het zeker voor 2 honden een behoorlijke kostenpost is zo'n uitlaatservice. Maar uiteindelijk kunnen de honden er ook niets aan doen dat jullie situatie veranderd is.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 12:02

Lisitano schreef:
anneliesdj schreef:
Dat spreekt toch ook voor zich, dat als je hele dagen weg bent je geen aussie of mechel neemt. Er zijn genoeg leuke hondjes die er geen problemen mee hebben.

Ik vind het ras wel degelijk uitmaken. Als ik mijn aussie's 5 dagen in de week 8 uur of langer alleen zou laten in huis dan zouden ze ten eerste knotsknetter gek zijn als ik thuis kom, maar ik zou ook duidelijke gedragsverandering zien, want ze moeten gewoon kunnen rennen. Wanneer ik een periode ziek ben en niet veel met ze loop, dan worden ze rustig stil, het lijkt bijna depressief.

Een hond die geen behoefte heeft aan veel beweging en aandacht is hier veel beter resistent, sommige honden vinden het verschrikkelijk om te lopen (zoals die euhm hoe heten ze.. bulldoggen?). Er zijn zat rassen die liever lui dan moe zijn en niet uit zichzelf veel aandacht opeisen.

Verder over de uitlaatservice, wij hebben een soort van daycare voor de honden. Die is open vanaf half 7 tot 6 en de honden kunnen volop spelen. Per dag betaal je geloof ik 15 euro en voor 2 honden is het rond de 20. Ga je vaker in de week, chronisch, dan wordt het goedkoper. Als dit niet mogelijk zou zijn, dan zouden wij geen eens aan honden begonnen zijn..

Tevens vind ik het ook een fijn idee dat ze met zn 2e zijn en op de momenten dat ze alleen zijn, dat ze altijd elkaar nog hebben. Hier is ook 5 uur per dag echt de max, en zelfs dat komt niet vaak voor. Vaak overlappen we elkaar waardoor het niet nodig is. Tuurlijk komt het soms wel eens voor dat ze 8 uur alleen willen blijven, en dat kunnen ze ook. Maar het voelt niet fijn... Stel je bent 8 uur op een dag weg en je slaapt gemiddeld 8 uur op een dag, dan zijn ze in principe al 16 uur op een dag alleen! Dat vind ik gewoon niet kunnen....

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 12:04

wij werken ook allebei fulltime, hond is overdag alleen, maar heeft de hele tuin tot haar beschikking, gaat hartstikke prima!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 12:12

Serieus, 3 dagen alleen moet echt geen probleem zijn hoor, kom op zeg :roll: . Als je een vrouwtje hebt dan is het zelfs nog niet eens een drama als ze 's middags niet uit kunnen, natuurlijk is het niet ideaal, maar zo dramatisch als iedereen het hier voor doet komen is het ook niet. *duikt*

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 12:15

DatBenIkNou schreef:
@loez
Een uitlaatservice is binnen 2 weken ook niet meer vreemd...Dat zijn als het goed is mensen met ruime ervaring die dat kunnen handelen. Vind dat excuus beetje zwak ten opzichte van 10 uur lang geen plas kunnen doen en even het huis uit. Ik snap dat het zeker voor 2 honden een behoorlijke kostenpost is zo'n uitlaatservice. Maar uiteindelijk kunnen de honden er ook niets aan doen dat jullie situatie veranderd is.

De kosten daarvoor maken mij niets uit hoor. Na 2 weken is het misschien niet vreemd nee, maar loop je wel risico dat je gebeten wordt als je binnenkomt. En dat wil ik niet.

Nogmaals, mijn honden, mijn keus. Ik ken meerdere mensen die fulltime thuis zijn waar de honden het slechter hebben.

Nog een toevoeging, beide honden kunnen niet met andere honden.
Dus een extra risico en ook dat wil ik voorkomen.
Laatst bijgewerkt door loez op 01-10-15 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Smudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 12:20

Even een kleine topic-kaping:

Zijn er bokkers die hun hond wegbrengen naar een hondenopvang en wat kost zoiets dan per dag / uur?

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 13:25

KellyR schreef:
Lisitano schreef:

Ik vind het ras wel degelijk uitmaken. Als ik mijn aussie's 5 dagen in de week 8 uur of langer alleen zou laten in huis dan zouden ze ten eerste knotsknetter gek zijn als ik thuis kom, maar ik zou ook duidelijke gedragsverandering zien, want ze moeten gewoon kunnen rennen. Wanneer ik een periode ziek ben en niet veel met ze loop, dan worden ze rustig stil, het lijkt bijna depressief.

Een hond die geen behoefte heeft aan veel beweging en aandacht is hier veel beter resistent, sommige honden vinden het verschrikkelijk om te lopen (zoals die euhm hoe heten ze.. bulldoggen?). Er zijn zat rassen die liever lui dan moe zijn en niet uit zichzelf veel aandacht opeisen.

Verder over de uitlaatservice, wij hebben een soort van daycare voor de honden. Die is open vanaf half 7 tot 6 en de honden kunnen volop spelen. Per dag betaal je geloof ik 15 euro en voor 2 honden is het rond de 20. Ga je vaker in de week, chronisch, dan wordt het goedkoper. Als dit niet mogelijk zou zijn, dan zouden wij geen eens aan honden begonnen zijn..

Tevens vind ik het ook een fijn idee dat ze met zn 2e zijn en op de momenten dat ze alleen zijn, dat ze altijd elkaar nog hebben. Hier is ook 5 uur per dag echt de max, en zelfs dat komt niet vaak voor. Vaak overlappen we elkaar waardoor het niet nodig is. Tuurlijk komt het soms wel eens voor dat ze 8 uur alleen willen blijven, en dat kunnen ze ook. Maar het voelt niet fijn... Stel je bent 8 uur op een dag weg en je slaapt gemiddeld 8 uur op een dag, dan zijn ze in principe al 16 uur op een dag alleen! Dat vind ik gewoon niet kunnen....

Waarom kun je je hond niet laten rennen? Je bent toch alleen overdag weg?
5 dagen vind ik te veel hoor, even voor de goede orde.

Maar juist die honden met veel werkdrift moet je in hun behoefte voorzien. Ik denk echter dat het nog het allerbelangrijkste is dat de hond weet dat thuis RUST is. In huis wordt niet gerend, gespeeld e.d. Buiten doe je dat, mét baas.

Bij ons komt het zelden voor dat ze zo lang alleen zijn, maar het kan makkelijk. Ik doe er dan buiten werktijden ook wel lekker veel mee. Ze gaan meestal gewoon naar de oppas ;)

Maar goed, ik vind nog steeds ras niets uitmaken.
Na je werkdag nog op pad met de hond, en dan goed op pad, kan hartstikke lekker zijn maar je moet jezelf wel van die bank af krijgen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 13:56

Lisitano schreef:
anneliesdj schreef:

Daar gaat het toch ook om :+

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 14:37

@lisitano, wie zegt dat ik ze niet laat rennen? Er wordt gemiddeld 3 uur op een dag met ze gelopen, en ja ze zijn dan in het losloop gebied dus ze rennen genoeg en er wordt ook met ze getraind. Ik zie het echter niet zitten om 1,5 voor het werk en 1,5 na het werk met de honden uit te gaan. Of 1 om 2.
Ik merk het namelijk als ze minder lopen dan dat we normaal doen.

Ben benieuwd hoe iemand dat doet met husky's, want om husky's in al hun behoeften te voorzien moeten ze toch echt een paar uur goed aan het werk gezet worden. Jij brengt ze naar de oppas, maar om ze 5 dagen in de week zo lang alleen te laten...

En daarnaast vind ik ook dat er gespeeld kan worden in huis, maar met mate. Als ik even met ze wil stoeien e.d. dan doe ik dat en ze weten de momenten dat ze lekker gek mogen doen in huis. Daar zijn ze voor gemaakt en daar staan ze ook om bekend.

@smudge http://www.dogrun.nl/index.php/tarieven hier gaan mijn honden altijd naar toe. Hier is een uitgebreide prijslijst.

En ja er zijn inderdaad mensen zonder fulltime baan waar honden het slechter hebben, ik ken er genoeg. Maar dat betekend niet dat ik het met hun eens ben, ze krijgen het zelfs regelmatig te horen... Soms neem ik de honden mee als ik ga lopen omdat ik het zielig vind. Ze leven dan helemaal op en worden wild, hebben de tijd van hun leven. En dan achteraf krijg je te horen dat je niet meer zo lang met ze mogen lopen, want ze waren toch wel heel rustig en moe daarna :7