Rauw vlees: de risico's voor mens en dier

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Re: Rauw vlees: de risico's voor mens en dier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 18:20

Iedereen wuift het bacterie probleem even eenvoudig weg maar niemand die zich zorgen maakt over AB in het vlees en het dagelijks toedienen van constant deze troep? Iedereen wil gezond voeren, titteren, wormonderzoeken enz. maar daar denkt niemand over na of maakt zich daar zorgen over. Snap ik niet zo goed....

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 18:28

Er bestaat ook biologische voeding.
Dat het AB probleem niet direct besproken word in dit topic wil niet zeggen dat er niet over nagedacht word.
Het ging in dit topic over bacteriën... niet over de aanwezigheid van AB in voeding.
Dus dat het niet ter sprake komt hier... is vrij logisch :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 19:29

ja ik vraag me ook weleens af of mensen die een bepaald merk brok voeren zich er nu niet druk over maken dat daar gewoon kanker verwekkende stoffen aan toegevoegd zijn om de korrels houdbaar te houden...

en tuurlijk is die AB in vlees vast niet best,maar voor mij alsnog geen enkele reden om ook maar over te denken om iets anders te gaan voeren :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 19:45

Fijn bericht van Tannetje Koning, ik had dezelfde gedachtes na het lezen van het artikel.
De mijne blijven lekker vers eten, ik doe het nu een aantal jaar, heb 3 honden die van brok naar vers gegaan zijn (2 zijn hier meteen over gegaan, de andere kreeg hier eerst nog brok) en ze zijn er allemaal op vooruit gegaan. Natuurlijk is hygiëne belangrijk en moet het niet te lang bewaard blijven maar dat is een kwestie van logisch nadenken..

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 20:16

Ik maak me juist wel zorgen over hoge dosissen AB die wordt toegediend. Ik geloof ook dat ik meerdere keren heb vermeld dat het probleem met dit enzym bij de bron moet worden aangepakt= minder gebruik van AB. Als de bacteriën/ of het enzym langere tijd niet aan AB wordt blootgesteld, verliest het zijn resistentie. Probleem opgelost lijkt me.

Het is alleen niet zo dat ik me gek laat maken door horrorverhalen rondom rare bacteriën. Natuurlijk is hygiëne belangrijk maar je kunt ook doordraaien waardoor je immuunsysteem op een gegeven moment niets meer aan kan.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 08:00

Puur mijn mening aan de hand van eigen ervaring. Als er iemand was die de honden rauw voert en tegelijk ca. 8 a 10 maanden super vatbaar was voor bacteriën, was ik het wel. Dit ivm chemo's in 2012. Om besmetting met bacterien te voorkomen krijg je dan tevens standaard AB kuren voor geschreven. Deze heb ik geweigerd, omdat ik ze slecht verdraag. Ben dat hele jaar niet een keer ziek geweest, terwijl ik al die tijd de honden dus rauw gevoerd heb, de katten dito, de kattenbakken schoon gemaakt heb en de paarden verzorgd incl.stallen mesten.
Wel kreeg ik twee weken na de operatie een brief van t ziekenhuis incl. Pakketje. Ten tijde van de operatie had er een bacterie rond gewaard op 'mijn' afdeling. Moest dus wat ontlasting opsturen. Gelukkig was ik niet besmet. Maar zo zie je maar, daar waar je beter wordt gemaakt heb je een grotere kans om ziek te worden ;-)

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 20:17

Ik zeg arme mensen, jammer dat mojn gezin nog steeds niet helemaal vegetarisch wil worden

Rocco_Love12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 20:22

annebe schreef:
Ik zeg arme mensen, jammer dat mojn gezin nog steeds niet helemaal vegetarisch wil worden

Uuu ik snap je niet.. maar bedoel je maar dat honden ook geen vlees mogen eten?

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:49

annebe schreef:

Je weet dat het enzym ook op groente en fruit wordt aangetroffen?