Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

anneliesdj schreef:Het is vrij simpel, in Nederlandse asielen zitten niet zoveel honden als men denkt en dat zij vaak honden met gedragsproblemen. Honden die geen problemen hebben of jonge honden, worden doorgaans snel geplaatst, pups zijn vaak zelfs maar een paar uur beschikbaar als ze al geplaatst worden.
Hondjes uit het buitenland hebben over het algemeen weinig problemen, het zijn jonge vriendelijke hondjes. Ze moeten wel de basis dingen leren maar dat moet elke hond. Een goede stichting sleept geen ziekte's mee naar nederland en laat dus hondjes gewoon enten en ontwormen voor ze hierheen komen.
Mijn ervaring is gebaseerd op praktijk overigens, ik vang al jaren honden op voor stichtingen en asiels en heb ook in het bestuur van een stichting gezeten.
kohtje schreef:Wat veel mensen niet weten is dat elke rasvereniging ook herplaatsers hebben. Dus honden die niet in het asiel zitten maar wel een nieuw huis zoeken.
Ieder zijn meug.

Spruitjee schreef:Ik vraag mij dan af, worden de onplaatsbare honden in NL dan afgemaakt of blijven die dan tot hun dood in het asiel? Want dan zou je deze dus blijkbaar beter af kunnen maken en dan maar meer honden uit het buitenland halen. Of denk ik nu te zwart-wit?

Spruitjee schreef:Zoals ik al zei, heb ik het hier niet op de broodfok uit Oost Europese landen. Ik heb het over het te controleren binnenhalen van buitenlandse honden. Ik ben het wel met je eens dat dit een groter probleem is. Maarja, mensen willen weinig geld betalen en willen per direct een puppy.
Veel mensen geven aan inderdaad bij veel Nederlandse asielen gekeken te hebben, nu ben ik ook benieuwd hoeveel mensen Kohtje haar optie geprobeerd hebben.kohtje schreef:Wat veel mensen niet weten is dat elke rasvereniging ook herplaatsers hebben. Dus honden die niet in het asiel zitten maar wel een nieuw huis zoeken.
onkeltje schreef:Onze hond komt uit Prinsenbeek, stichting poor animal.
Maar je kan ook eens kijken op facebook bij hondenbrokkenmakers.
Daar komen een partij leuke dieren voorbij!!! echt geweldig....
In iedere hoek of kamer zaten honden hutjemutje op elkaar gestapeld. 
moonie schreef:Hoi ik kom even binnen vallen, mijn mening hier over is dat ik het een dubbele kant vind hebben hoe komt dit.
Mijn broertje(die al geen verstand van honden heeft heeft zo oostblokker een grote herder) wij zelf hebben ook een een welsh corgi iets.
Deze is netjes her opvoed maar dat beest van mijn broertje is een ramp verlaatings angst van hier tot tokio luisterd na niemand zijn vriendin kan er dus niks mee hij sloopt alles(logisch hond is nog geen jaar maar toch)
mijn broertje wil niet in zien dat op cursus gaan kan helpen
dus van mijn hoeven ze aan de ene kant ook niet te komen maar onze eigen hond is echt hele erg netje op gevoed en zulke zijn wat mijn betreft wel welkom