Mensen met buitenhonden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 18:18

LSnuitje schreef:
Leuk om te lezen, al die verschillende rassen! :)

Pure nieuwsgierigheid; vinden jullie het niet ongezellig als de hond alleen buiten komt? Ik vind het zelf bijvoorbeeld heel fijn om mijn hond een aai te geven als ik langs loop, of om in de avond gezellig met mijn hond naast me een filmpje te kijken. :)

Als we zo met onze grote meneer (Mastin Espagnol) om zouden gaan dan waren we binnen een week niet meer de baas in huis. En een hond mag bij ons sowieso niet op de bank oid :D
Hij is graag veel buiten (mag ook zeker gewoon naar binnen), 's nachts ligt hij op de deel. Ik vind het niet ongezellig als hij buiten is, ik vind het net zo'n gevoel van veiligheid geven als wanneer hij binnen is. Al moet ik ook vaak om hem lachen als hij binnen ligt, man wat kan dat beest snurken :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 19:43

Kuggur schreef:
Je snapt hem nog steeds niet, je krijgt een pb met uitleg om het hier on topic te houden.

Ik begrijp jouw punt prima, doch het is gebaseerd op de aanname dat alle Frenchies ademhalingsproblemen hebben.
Wat het ras betreft is dit inderdaad een grote zorg doch daarom heb ik héél lang gezocht :D

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 23:05

Geen aanname HC, iedere kortsnuit heeft een verminderde capaciteit zijn hitte kwijt te raken, en daardoor verminderde algemene fitness.
Ik leg de lat gewoon wat hoger dan "geen pathologie".
Treurig én tekenend genoeg dat je "héél lang" hebt moeten zoeken om dergelijke individuen binnen dit ras te kunnen vinden.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 23:24

Wij hebben een Friese Stabij en een oud Duitse Herder die ook beide "buiten" wonen. De dame en heer hebben hun eigen kennel in een aanbouwdeel van het huis, met eigen verwarming, verhoogde bedden (Stabij zelfs met matras :D ) En ze zijn het overgrote deel van de dag gewoon bij mij buiten. En hun kennel is precies net helemaal opnieuw gerenoveerd, dus het is nu superdetrechique :+
Stabij wil wel eens mee naar binnen, maar wil dan ook binnen 5 minuten weer naar buiten. Tis zelfs met zijn 14 jaar een echte buitenhond. De Duitsers is me te wild om binnen te hebben, die is nog geen jaar oud en overenthousiast.

Lusitana

Re: Mensen met buitenhonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 08:29

Ik krijg het idee dat het grootste deel van mensen met buitenhonden, óf werkhonden hebben, óf net als ik landelijk wonen, of allebei.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 08:46

wij beide, hebben en werkhonden en een boerderij :j :D

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 08:57

Ja hier kan je ook vergelijken met boerderij. Paarden staan aan huis, en dan ben je ook gewoon vaak buiten bezig :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 08:58

Kuggur schreef:
Treurig én tekenend genoeg dat je "héél lang" hebt moeten zoeken om dergelijke individuen binnen dit ras te kunnen vinden.

Jaren tachtig ben ik betrokken geweest bij een initiatief vanuit de overheid om rasstandaards te ontdoen van schadelijke selectiecriteria.
Er is destijds een fantastishc goed boekje over gepubliceerd; ´Mooi, mooier, mooist.´
Is nooit goed verkocht, nu zeldzaam en de moeite om te zoeken, lezen :j
Heb het mijne ooit uitgeleend en nooit terug gezien.

Overigens hebben door mijn zeer beperkte inspanning twee van de bulletjes gé´n verkorte snuit maar zitten binnen de normale verhoudingsspreiding.
De andere twee zijn wel kort en zonder verschil van mening daarover niet zo vrij ademend als de andere twee, doch de klep veroorzaakt geen probleem. Ze rennen als wilden ook met 40 graden. pringen over een hek van een meter!
Eentje is een ontsnapartiest; klimt gewoon over een hek van twee meter en springt dan omlaag. Het voorterras is omheind doch niet voor haar. Ze klimt ook weer terug.
Heel leuke en praktische hondjes zo.
Windhonden zijn mijn passie maar dit is gewoon praktischer in de huidige diervervreemde maatschappij. Zelfs hier in het agrarische binnenland.

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 09:00

Wij wonen midden in een drukbezet dorp in een hoekhuis :D
Onze duitse staande langhaar (1 jaar) zit snachts en als wij weg zijn (max 5uur) in zijn van alle gemakken voorziene kennel.. Als wij thuis zijn mag hij kiezen en wisselt hij zelf wat.
We gaan veel wandelen en zijn fanatiek binnen de jachttraining.
Hij is hartstikke op zijn gemak in de kennel (camera-tje ;) ) terwijl als hij alleen los is hij meer de noodzaak ziet om te waken.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 09:29

Mijn hond is ook een echte buitenhond.
Het is een kruising Mechelaar/Duitse herder en ex-politiehond.
Van huis uit was hij al gewend om buiten te liggen en hij wil zelf ook niet naar binnen.
Als het onweert mag hij in de bijkeuken tot hij rustig wordt, maar verder komt hij niet, normaal gesproken.
's Nachts ligt hij in zijn mand (zomer) of in een overdekte bench (winter) onder onze veranda.
Onze hondenkennel heb ik verkocht, hij zit toch nooit vast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 09:43

Lusitana schreef:
Ik krijg het idee dat het grootste deel van mensen met buitenhonden, óf werkhonden hebben, óf net als ik landelijk wonen, of allebei.

ja een buitenhond in een woonwijkje is toch...anders.... :D ;)

Als wij buitenaf zouden wonen(keep on dreaming,haha) dan zou ik er wel een waakhond bijwillen.
Die dan ook lekker buiten mocht wonen, of in stallen oid.

Onze galgo zou bevriezen als ie buiten moest leven haha.. :brr: :brr:

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 09:56

Mijn honden (herder en border collie) doen en eten ook vieze dingen, hebben modderpoten en verharen enz. Gedragen zich wel netjes naar bezoek want ze zijn opgevoed :)
Ze kunnen altijd binnen of buiten, zelf kiezen. Savonds willen ze altijd binnen, liefst in bed :+

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 10:03

Wij hebben een labrador (15,5 jaar) en die woont binnen, en gaat een paar keer per dag naar buiten. Anders verdwaalt hij, of komt hij niet meer uit de sloot. Hij ligt hoofdzakelijk lekker te slapen, en het haar nemen we op de koop toe :D

Onze andere hond (Zwitserse sennenhond van 1,5 jaar) woont in de bijkeuken met een reuze bench (die altijd open staat) en kan daar dag en nacht in en uit lopen. Ze komt dan in onze omheinde tuin. Als we thuis zijn komen beide wel eens binnen, en ze zijn ook wel samen buiten. In de tuin hebben we een kalveriglo als hok waar de jonge hond veel inligt (vlondertje erin), en ze mag graag naar de paarden kijken achter de tuin. De jonge hond is hier vooral waakhond :P