Eindelijk een kat... ik kan niet wachten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 15:44

Leuk dat je eindelijk een kat krijgt/neemt!
Het beste betaalbare voer vind ik persoonlijk royal canin, of anders 100% graanvrij voer (weet even geen specifiek merk op te noemen), maar ik dacht dat dat vaak wel wat duurder is...
Als je de kat voor het eerst naar buiten wil doen is het misschien handig eerst aangelijnd in een tuigje? Tenminste dat is vroeger gedaan met mijn kat toen die nog kitten was, maarja de jouwe word natuurlijk wel ouder dus weet niet of het dan ook handig is :)
Ik denk dat het met de konijnen wel goed komt, gewoon rustig aan laten wennen en als je kat dan in het hok wilt klimmen dan duidelijk maken dat dat niet de bedoeling is. Door 'hé' te roepen of met een water spray??

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 15:47

Zelf hebben we voor de katten:
beide een voerbakje en beide een drinkbakje, per kat een kattenbak, in het voerbakje gewoon brokken van de welkoop of zo en in de avond beide een beetje kattenvlees, ze hebben met zn 2tjes een krabpaal, voldoende plekjes om te liggen en genoeg speeltjes.

Dit is wat je écht nodig bent, helemaal als je kat alleen is, dan is die extra vermaak nodig omdat er geen maatje is, en is er geen vermaak dan gaan ze aan het slopen ;)

-

Awesome dat je er eentje neemt!
Als ik jou was zou ik misschien eentje nemen die rustig is, als 1e kat, maar je kunt er ook voor kiezen een lelijk katje op te laten bloeien? Eentje met bijzonder karakter is altijd erg mooi om te zien _/-\o_

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 16:04

Ach wat leuk een kat <3 .
Wij hebben twee jaar geleden een kat uit het asiel opgenomen. Wij hebben een zeer enthousiaste hond en toen ook nog een cavia. De kat moest dus met een hond samen kunnen gaan, deze wens hebben wij aan het asiel voorgelegd. Wij hebben daar veel katten bekeken maar weinigen spraken ons aan. We zagen opeens een kat (poes) zitten die al 11 jaar was, we wilde haar een kans geven, maar in het eerste gesprek haalde ze verschrikkelijk uit naar mijn volwassen dochter. Deze poes zou, denken wij niet gelukkig worden bij ons. Na een paar weken en de site in de gaten gehouden te hebben weer naar het asiel er zat een jonge, bij hun gecastreerde, kater die niet erg schrok van honden. Dit was getest door het personeel met een hond. Wij hebben de kat meegenomen en hadden 14 dagen proefperiode met eventueel nog eens 14 dagen. Binnen drie dagen waren de kat en hond dikke vriendjes, nog steeds ;) en bij naar de cavia hadden we plantenspuit staan. zodat hij een spray water kreeg wanneer hij de cavia iets wilde doen. De kat mocht alleen bij de cavia in de ruimte wanneer er iemand bij was. De cavia is bij ons aan een natuurlijke dood gestorven, wij hadden haar zeker 6 jaar en ook zij kwam uit de opvang.
Houdt er wel rekening mee dat de kat toch vaker zijn nagels gebruikt dan je lief is, maar voor ons is zijn aanwezigheid zoveel leuker dan de gaatjes in de bank vervelend zijn.
Ik hoop dat je uit het asiel een leuke kat kunt halen, ga er gewoon heen, leg je wensen voor, neem de tijd en kies er een die je leuk vindt. Het gaat vast allemaal goed komen :+: .

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 19:36

Update: ik kreeg een PB van een bokker die door omstandigheden een nieuw huis zocht voor haar poesje. Na wat over en weer mailen lijkt ze aan onze eisen te voldoen, dus gaan we volgende week op bezoek om te kijken of het klikt :D

KarmaChansy

Re: Eindelijk een kat... ik kan niet wachten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 19:43

Wat leuk zeg! Ik hoop dat het klikt :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 19:44

Ik hoop ook dat het klikt!

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 19:45

Leuk zeg EskeGirl!
Ik volg mee!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:25

Ik hoop ook dat het klikt. Als het de kat is welke ik denk dat het is, dan ga je er een geweldige leuke kat aan hebben :j

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 12:50

Aankomende vrijdag gaan we haar ophalen! We zijn gaan kijken en ze is een ontzettend lieve poes. Kwam meteen op schoot, ze is 9 jaar en heet Diesel :D Zwart met wit en van die groene ogen <3

Nu nog wat dingetjes als krabpaal en voerbak regelen. Ik heb al wat speelgoed, zo'n ding waar ze met hun pootjes in moeten om brokjes te pakken te krijgen. Stiekem maanden geleden al bij de kringloop gekocht :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 13:04

Aaah wat leuk voor jullie en Diesel! <3

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 16:50

Ik vind het echt heel leuk ja!

Mijn broer was not amused, maar die is de kat van mijn tante gewend en dat beest is gestoord. Hij went er wel aan, en hij is bijna 21 dus die woont hier als het goed is ook niet meer jaren lang :))
We gaan denk ik naar de action voor wat simpele spulletjes, krabpaal moeten we even goed uitzoeken. Ik kan niet wachten :D

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 16:58

Zooplus.nl is ook niet duur. Hebben wij speeltjes en de kattenbak er weg en kopen er nu altijd nog het voer.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 17:03

martine0503 schreef:
Eoweyn_x schreef:
Ik persoonlijk zou je konijnen en kat gescheiden houden. Het blijven prooidieren en roofdieren en dieren zijn nu eenmaal onvoorspelbaar.

Leuk dat er een kat bij komt!

Niet helemaal mee eens. Ik heb katten en konijnen. Nooit een probleem geweest. Vriendin van mij ook en heeft er ook geen problemen mee. Katten en konijnen gaan prima met elkaar om.

Hier viel het konijn de katten aan, over onvoorspelbaarheid gesproken. En dat vindt iedereen dan grappig, dat een konijn katten aanvalt. Maar als ik dat zijn gang had laten gaan, had één van de twee katten uiteindelijk beslist de rollen omgedraaid... en dan was het een niet zo'n leuk einde geweest voor het konijn door mijn nalatigheid.
Ook kan jachtgedrag spontaan getriggerd worden op een dag, zonder dat je dat zag aankomen.
De kat van mijn man kon zelfs Vlaamse reuzen doden bijvoorbeeld.

Dus: toch maar beter niet blindelings erop vertrouwen dat het wel goed zal gaan.

Wel gefeliciteerd met je nieuwe huisdier, TS! :-)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:18

Wat leuk, veel plezier met Diesel....Hou er rekening mee dat de kat een tijdje bij jullie thuis anders kan gaan reageren dan ze op haar vertrouwde plek deed. :)

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:55

Klamp je ook niet vast aan die krabpaal, mijn kat heeft er een en hij krabt er misschien 1x per jaar aan :+

Wat bij hem echt super werkt is van dat krabkarton, daar is hij heeeelemaal verzot op! Ook bij de action te krijgen voor 1 euro ofzo.
Afbeelding

Na een tijdje moet je hem vervangen, maar goed hij krabt er iig wel aan :P

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 17:16

Afbeelding
Alvast een foto van Diesel <3

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 18:47

Wat een knapperd <3

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 19:13

Wat een lief koppie!

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 21:24

Wat een liefje! Mooie ogen heeft ze!

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 22:27

Achhh... en die mag vanaf morgen bij jou komen wonen <3 <3 . Ik wens jullie veel plezier enne inderdaad een krabpaal... nog nooit gebruikt bij ons.
Onze eerste kat leefde zich uit op ons behang en echt waar de plantenspuit werd goed gebruikt :o . Nu bij onze tweede hebben we een echte krabpaal aangeschaft. De eerste dag ging hij in het hokje onderin liggen, even dachten we, ja dit is het maar het is bij deze dag gebleven. Zijn nagels scherpt hij aan onze rietenmand waar de kaarsen inzitten en de krabpaal negeert hij volledig :j

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-15 22:40

Morgenavond komt ze <3
Morgen op zoek naar een krabpaal (niet te veel moeite in steken denk ik), zo'n Peewee kattenbak en voerbakjes etc. We zijn net terug van een korte vakantie :D

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 19:43

Op het kotsen in de auto na, gaat het goed! Ze loopt lekker rond, kijkt raar op van alle nieuwe geluiden en de konijnen en gerbils zijn zeeeer interessant.

Afbeelding

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 19:45

Wat leuk :) veel plezier samen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 20:38

+:)+
Leuk! Heel veel plezier met elkaar.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 20:44

Wat een leukerd! Heel veel plezier met haar :D Heb zelf ook altijd katten gehad en wil nooit meer zonder, hahah