Veel huisdieren, we kunnen het niet laten...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:15

Goof schreef:
Grappig, ik herken het echt helemaal niet haha.
Heb 2 katten en een hond, vind het meer dan zat. Je moet ook alles bijhouden, verzorgen, uitlaten etc. Het kost allemaal veel tijd en geld, je moet altijd oppas regelen als je weg wil of op vakantie gaat ofzo.
Neuh, hier niks erbij hoor.

Als je zoveel dieren neemt, is dat je dagelijkse vakantie. De dieren die nu bij mij zijn kan ik in één autorit verhuizen naar mijn ouders. Maar niet in je eentje doen scheelt een hoop. Doordat ik het samen met mijn ouders doe, kunnen we een hoop weekendjes gewoon oplossen door het op tijd aan te geven en dan wisselen we af. Straks als de poedels volwassen zijn kan er nog wat makkelijker een dagje weg, al dan niet met hen. Maar doordat mijn ouders precies het weekend van horse event weg was, mijn broertje toevallig ook dat weekend rzw had en ik dus geen oppas had en wel honden van 6 maanden (+alle andere beesten, maar die kunnen 's ochtends en 's avonds. De andere honden kunnen prima een dag alleen zijn), kon ik dit keer niet naar horse event. Erger dan dat is het dan niet.

Hier is schoonhouden op zich niet meer een probleem met huisdieren als zonder huisdieren. Eerder schoner dan viezer. Nu moet ik er wel bij zeggen dat de meeste dieren of buiten leven of in een kooi zitten. Maar de honden (rottweiler is een erfhond) verharen niet, kwijlen niet en zwemmen niet. Dus dat maakt wel een groot verschil. De cavia's in een grote ren op zeil was ik wel zat om die reden. Ze plaste toch vaak op het zeil en dat kreeg ik op den duur niet meer schoon. Dus nu zitten ze met zijn 3'en op 2.40x0.60 in kooien.

Mijn moeder is veel meer van alles aanhouden, ik doe dieren makkelijker weer weg. Gefokte dieren zijn deels sowieso voor de verkoop, maar ook andere dieren herplaats ik vrij gemakkelijk. Ik heb wel eens een paard verkocht (die mijn moeder 2 jaar later weer teruggekocht heeft) en ik heb ook wel eens een konijn herplaatst en 2 muizen. Ook wel eens een cavia maar die kwam met 3 dagen weer terug.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 10:18

DominiqueDG schreef:
Wat een enorme aantallen huisdieren hebben jullie!! En voldoende tijd voor de verzorging en ook wel een hygiënisch huis? :D

Ja klopt, het vraagt veel verzorging én kost veel geld, al die dieren. Een beetje zoals paarden houden. :D
Gelukkig werk ik maar een paar uur per week, dus verzorg ik alle dieren. Daar heeft mijn man met zijn fulltime baan echt geen tijd voor. En wat het geld betreft zeggen we altijd weer dat we moeten gaan minderen met al die dieren. Dus staat al lang op de planning dat er geen nieuwe cavia's meer komen als deze sterven. Vroeger hadden we er vier, nu nog maar twee en dat zijn dus (voorlopig :+ ) de laatste. Maar sinds we dat beslist hebben, is de vijver af geraakt, dus daar hebben we dan vissen in gezet. En de jongste wilde ook een eigen dier, net als de oudste, dus sindsdien hebben we weer gerbils. En het oude aquarium waar vroeger de gerbils in zaten konden we niet zo leeg in de kelder laten staan dus daar heb ik garnaaltjes in. Schiet niet echt op zo, met dat minderen van dieren. :o

Solleke_Noah schreef:
Houdt iedereen z'n huisdieren ook tot de dood of niet? Lees hier veel schildpad, andere reptielen, dat zijn toch dieren die best oud worden.

Alle dieren blijven bij ons tot hun dood. Voor ons is dat echt vanzelfsprekend! Ook onze chinchilla's, die toch best oud worden, zijn hier vredig van ouderdom gestorven.

Als mijn haflinger zou sterven (wat van mij nog wel even mag duren; 18 jaar is geen leeftijd voor een haf!) denk ik niet dat er nog een nieuwe pony komt. Maar dat heeft eerder financiele redenen.
En we weten momenteel niet goed wat we met de voliere willen; daar voeren we sinds enkele jaren ook een soort "uitsterfbeleid". Maar dan komt er weer een valkparkiet aangevlogen... enfin, jullie kennen dat verhaal. :P

Zijn er bij jullie diersoorten die echt niet weg mogen omdat je je een leven zonder niet kan voorstellen? Bij mij zijn dat de katten. Als die sterven komen er nieuwe, zeker weten! :j

Fenrir

Re: Veel huisdieren, we kunnen het niet laten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:20

De egels, die blijven heel speciaal voor mij :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:22

Ik heb een hoop kippen gehad, die blijven zeker niet tot hun dood. Zelf gebroede hennen en hanen gingen naar een nieuwe huis. Ook een paar grote hennen die achteraf te groot waren en teveel herrie maakten zijn weggegaan en een paar zelfgebroede krielhennetjes zijn weggegaan toen ik weer nieuwe kuikens ging broeden.
Wat er nu zit (twee serama hennetjes en twee cochinhennetjes) blijven wel voor altijd. En de broedmachine gaat in de verkoop.

De katten... tja... Snoesje de brits korthaar ben ik DOL op. Zij blijft voor altijd.
De Russisch blauw... daar heb ik niet zoveel mee, en daar erger ik me heel erg op, omdat ik niet zoveel van haar kan hebben. Ben nog steeds in dubio of het voor mij en voor haar wel zo eerlijk is om haar te houden. Ook voor haar is het niet zo leuk dat ze de aandacht niet krijgt die ze wel zou moeten krijgen.

Ik ben niet zo van 'moet perse altijd blijven' ik ben meer van 'waar wordt het dier gelukkiger van'. Soms wordt een dier gelukkiger bij een ander huis. Dan moet dat gewoon kunnen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:31

Alles blijft tot de dood.
Waar ik niet zonder kan zijn de paarden, hond en kat. Als ik MOET kiezen tussen hond en kat dan ga ik voor de hond. Mijn persoonlijke knuffelbeer <3 Maar de paarden kun je mij ook niet afnemen. 1 keer 6 maanden geen paard gehad en het was blijkbaar zo erg dat vriend voorstelde een andere te kopen haha.

Chay_Flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:38

Paarden en honden zou ik absoluut niet zonder kunnen! En ik loop al sinds baby af aan tussen de katten dus weet ook niet of ik het later kan weerstaan als er een kitten voorbij komt... mij kennende niet. Maar m'n paarden moeten ze me niet afnemen.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:40

Dit is zo herkenbaar :+

Op het moment;
3 katten
1 hond
3 vissen
4 konijnen
1 pony

En op het moment bij vriendlief aan het zeuren voor cavia's.
Die heb ik vroeger altijd gehad. :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:43

soesita schreef:
DominiqueDG schreef:
Wat een enorme aantallen huisdieren hebben jullie!! En voldoende tijd voor de verzorging en ook wel een hygiënisch huis? :D

Ja klopt, het vraagt veel verzorging én kost veel geld, al die dieren. Een beetje zoals paarden houden. :D
Gelukkig werk ik maar een paar uur per week, dus verzorg ik alle dieren. Daar heeft mijn man met zijn fulltime baan echt geen tijd voor. En wat het geld betreft zeggen we altijd weer dat we moeten gaan minderen met al die dieren. Dus staat al lang op de planning dat er geen nieuwe cavia's meer komen als deze sterven. Vroeger hadden we er vier, nu nog maar twee en dat zijn dus (voorlopig :+ ) de laatste. Maar sinds we dat beslist hebben, is de vijver af geraakt, dus daar hebben we dan vissen in gezet. En de jongste wilde ook een eigen dier, net als de oudste, dus sindsdien hebben we weer gerbils. En het oude aquarium waar vroeger de gerbils in zaten konden we niet zo leeg in de kelder laten staan dus daar heb ik garnaaltjes in. Schiet niet echt op zo, met dat minderen van dieren. :o

Solleke_Noah schreef:
Houdt iedereen z'n huisdieren ook tot de dood of niet? Lees hier veel schildpad, andere reptielen, dat zijn toch dieren die best oud worden.

Alle dieren blijven bij ons tot hun dood. Voor ons is dat echt vanzelfsprekend! Ook onze chinchilla's, die toch best oud worden, zijn hier vredig van ouderdom gestorven.

Als mijn haflinger zou sterven (wat van mij nog wel even mag duren; 18 jaar is geen leeftijd voor een haf!) denk ik niet dat er nog een nieuwe pony komt. Maar dat heeft eerder financiele redenen.
En we weten momenteel niet goed wat we met de voliere willen; daar voeren we sinds enkele jaren ook een soort "uitsterfbeleid". Maar dan komt er weer een valkparkiet aangevlogen... enfin, jullie kennen dat verhaal. :P

Zijn er bij jullie diersoorten die echt niet weg mogen omdat je je een leven zonder niet kan voorstellen? Bij mij zijn dat de katten. Als die sterven komen er nieuwe, zeker weten! :j

Chinchilla's <3 die kunnen inderdaad ook erg oud worden.

Ik kan me geen leven zonder dier voorstellen, maar dat hoeft geen specifieke diersoort te zijn. Alhoewel ik na een jaar enkel een kat, toch iets 'hondachtigs' miste :o Paarden zullen er ook wel voor een hele lange tijd zijn :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:45

Wij hebben 5 binnenkatten, 2 kippen met een haan, 14 paarden en 1 waterschildpad en 1 baardagaam :+
Iedere keer wordt er geroepen dit is echt de laatste!!! :')

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:54

Hier ook beestenboel.. Als het aan mij ligt komt er nog meer maatje gaat niet allemaal passen

2 honden
1 paard

Binnenkort
2 gerbils
2 dwerg papegaaien

En ik wil eigenlijk ook nog een kat (maar zal niet samen gaan met 2 honden ben ik bang) en wil nog 2 konijnen..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:55

DominiqueDG schreef:

Ik heb een baan van zo'n 40 uur in de week, maar werk heerlijk vanuit huis :D Mijn 20 vogels wonen in de achtertuin in 2 volieres, die iedere week volledig worden schoon geboend en iedere dag haal ik de ontlasting eruit. Ik vind het echt heerlijk om in de voliere te boenen. Kom er helemaal van tot rust!
Ik moet zelfs uitkijken dat het niet TE hygiënisch word.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 11:01

Cayenne schreef:
DominiqueDG schreef:

Ik heb een baan van zo'n 40 uur in de week, maar werk heerlijk vanuit huis :D Mijn 20 vogels wonen in de achtertuin in 2 volieres, die iedere week volledig worden schoon geboend en iedere dag haal ik de ontlasting eruit. Ik vind het echt heerlijk om in de voliere te boenen. Kom er helemaal van tot rust!
Ik moet zelfs uitkijken dat het niet TE hygiënisch word.

Ik heb dat met het kippen'hok'. Ze hebben een afgezet stuk in mijn fietsenschuur, vind het ook heerlijk om daar bezig te zijn. Elke dag hark ik het hennepstrooisel door elkaar, en eens per twee weken ofzo haal ik alles eruit. En weer lekker vers erin. Heerlijk om te doen!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 11:06

Wij hebben ook van alles en nog wat gehad, maar niet alles tegelijk :D
Nu valt het reuze mee met de beestenboel.

Paarden
Konijnen
Cavia's
Hamsters
Kippen
Chinese hangbuikzwijntjes
Geiten
Honden
Katten
Vissen
Axolotls
Baardagaam
Parkiet

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 11:24

Mizora schreef:
Goof schreef:
Grappig, ik herken het echt helemaal niet haha.
Heb 2 katten en een hond, vind het meer dan zat. Je moet ook alles bijhouden, verzorgen, uitlaten etc. Het kost allemaal veel tijd en geld, je moet altijd oppas regelen als je weg wil of op vakantie gaat ofzo.
Neuh, hier niks erbij hoor.

Als je zoveel dieren neemt, is dat je dagelijkse vakantie.

Oei, nee dus.
Vakantie is weg van huis, nergens meer aan denken en geen beesten :')

Ik heb ook oppas waar mijn hond altijd terecht kan en lieve buurvrouwen die altijd voor de katten willen zorgen (en wederzijds), maar toch zadel je er een ander mee op.
Mijn ouders zijn gek met de hond en ze is er altijd welkom, maar ze hebben er nooit zelf voor gekozen, ze doen het voor mij. Ik vind het stukje 'een ander belasten met mijn beesten' altijd wel lastig. Nog meer beesten erbij zou een grotere belasting zijn voor een ander.

Bij mij blijven ze tot hun dood. En mijn huis is hygiënisch, maar zoals ik iemand al zag plaatsen moet je met katten en een hond veel stofzuigen en alles bijhouden. Helaas, niet altijd zin in namelijk :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 11:26

Als ik op vakantie ga neem ik de honden gewoon mee. Als het kan.

Ik heb het geluk dat mijn ouders nog goed met elkaar overweg kunnen en 100 m uit elkaar wonen. Dus passen ze op elkaars dieren wanneer het moet.

Straks ga ik en zusje en mams paar dagen naar Disney. Dan gaat de hond naar paps toe. En 1 x per dag komt bij de voerbak van katten bijvullen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 11:27

Ik heb 4 raskatten en 3 pony's, bij mijn ouders ook nog 4 kippen. Ik vind het allemaal prima te doen :D Alleen oppas vinden voor 4 katten in huis is wel een ramp.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 12:33

Selka schreef:
anneliesdj schreef:

Ik heb op 't moment wel een aardig hygienisch huis maar moet eerlijk zeggen dat dat wel anders is geweest toen ik nog honden opving. Bij periode's had ik er soms 5 of 6 (grote honden) in huis en dan is het gewoon niet meer te doen. Ik ben vrij flexibel wat dat betreft maar op een gegeven moment ging het me gewoon tegenstaan. Dus 6 honden komen er hier ook niet snel weer ;)

Je kunt het jezelf ook makkelijk maken he :D

Ik heb een robotstofzuiger die keurig de haren van de grond haalt. Iedere avond haal ik de haren van bank en andere slaapplekken. De schoonmaakspullen die ik heb zijn van goede kwaliteit en om in mijn gemak te voorzien. Ipv een dweil heb ik een stoomreiniger enz. Daarnaast slaapt het konijn altijd buiten en de paarden staan lekker in pension :)

Tjah als ik het geld ervoor had zou ik niet zitten waar ik nu zit.
Ik hoor over robotstofzuigers nogal wisselende verhalen overigens.
En paarden wil ik aan huis en anders niet, dus die heb ik nu ook niet (in eigendom).

Hier blijven ze in princiepe ook tot hun dood, tenminste wel de dieren waar je echt binding mee krijgt.
Alleen de honden voor de opvang dan niet maar dat is anders natuurlijk.
Kippen zijn wel verhuisd toen wij zijn verhuisd.
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 18-09-15 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 12:34

Hier 4 paarden, twee honden en een kat..
En een ezel om alles te betalen.. :D
Oftewel, le moi.. -O-

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 12:41

Hee leuk zeg al die beestenboelen! :+:

Vroeger (toen ik nog bij mijn ouders woonde, met grote tuin enz :D ) had ik:

11 Kippen
3 Honden
1 Kat
4 Konijnen
3 Ratten
3 hamsters (1 Syrische, 2 Russische dwerg)
7 grote Koi karpers
1 Steur
(en meerdere zonnebaarsen en kleine koi karpers)
1 Catharina parkiet
2 Cavia's
Een zoet water aquarium (1 meter breed) met Zuid Amerikaans biotoop.

En meerdere keren opvang kittens (waarvan de moederpoes overleden was).

En momenteel heb ik:
2 katten

Maar wacht maar totdat ik ooit zelf een groot huis heb met grote tuin... :Y) :D

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 12:47

Goof schreef:
Oei, nee dus.
Vakantie is weg van huis, nergens meer aan denken en geen beesten :')

Ik heb ook oppas waar mijn hond altijd terecht kan en lieve buurvrouwen die altijd voor de katten willen zorgen (en wederzijds), maar toch zadel je er een ander mee op.
Mijn ouders zijn gek met de hond en ze is er altijd welkom, maar ze hebben er nooit zelf voor gekozen, ze doen het voor mij. Ik vind het stukje 'een ander belasten met mijn beesten' altijd wel lastig. Nog meer beesten erbij zou een grotere belasting zijn voor een ander.

Bij mij blijven ze tot hun dood. En mijn huis is hygiënisch, maar zoals ik iemand al zag plaatsen moet je met katten en een hond veel stofzuigen en alles bijhouden. Helaas, niet altijd zin in namelijk :+

Het is dat de rest van het gezin geen honden mee wil op vakantie, maar ik vind dat wel erg hoor. Ik mis dan vooral mijn kleine chi, Pebbles. Van de negen honden is ze mijn allesje, mijn kindje, ik mis haar echt als ze niet mee mag.
Mijn ouders hebben zelf een hond, waar wij weer op passen als zij weg zijn, dus het mes snijdt aan twee kanten. Bovendien wonen we in hetzelfde gebouw, een woonboerderij. De honden blijven dus gewoon thuis, mijn ouders kunnen binnendoor lopen om bij ons te komen en dat doen ze dus ook. Ideaal.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 12:56

melody7 schreef:
8 cavia's
3 muizen
2 konijnen

Het is dat ik nog thuis woon anders was het meer :+

Bij mij precies hetzelfde :')

We hebben nu 3 konijnen, 1 hamster en 1 vogel, niet zo veel dus :P

Ik wil nog cavia's, nog meer konijnen en hamsters en mijn zusje (baukje555) wil een waterschildpad :')

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 13:20

Goh en ik krijg al vaak te horen dat ik een dierentuin heb....stelt nog weinig voor als ik dit zo lees!
Ik heb nu:
2 paarden
4 konijnen
4 schaapjes
4 katten
Een koningspython
Een lading voermuizen voor de python.

Aangezien het merendeel afdankertjes of moeilijk plaatsbare dieren waren, kosten ze genoeg werk, tijd en geld. Dit kan ik goed aan, zowel financieel als qua werk. Meer zou niet goed zijn dus komt er ook niet. Alleen nog meer schaapjes, zelfgefokte lammetjes. Die ontnemen me werk, spelen grasmaaier en het perceel is nu nog te groot dus de kudde moet groter! (Oh wat erg hihi)

Viel me trouwens wel op dat er hier meer mensen zijn die slechts 1 exemplaar hebben van groepsdieren, zoals een rat en een konijn... Dat vind ik vreemd, je houd heel veel dieren en dan juist zulke sociale dieren hou je in hun uppie? Vaak hoor je het argument dat ze al genoeg beesten hebben, maar hier reageren juist de mensen die het niet snel genoeg kan zijn...

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 13:25

@Zwerte, ik heb inderdaad 1 konijn en ik vind het vreselijk. Heb heel veel pogingen gedaan om te koppelen maar dat dier gaat bijna dood aan shock. Heeft nog nooit (totdat ik ging koppelen) een andere konijn gezien en is de eerste twee jaar van haar leven niet het hok uit geweest. Heb haar gelukkig daarvan kunnen redden.

Nu geniet ze van lekker zelf kiezen of ze binnen of buiten speelt en is er altijd een schoon hok, schoon drinken en genoeg eten. Beestje wist niet wat haar overkwam. Aaien, optillen en andere fratsen hoef je niet te proberen. Mevrouw is niet tam.

Weet niet wat ik moet. Vind het ook niet leuk dat ze in haar eentje zit maar hoe nu verder?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 13:34

Selka schreef:
@Zwerte, ik heb inderdaad 1 konijn en ik vind het vreselijk. Heb heel veel pogingen gedaan om te koppelen maar dat dier gaat bijna dood aan shock. Heeft nog nooit (totdat ik ging koppelen) een andere konijn gezien en is de eerste twee jaar van haar leven niet het hok uit geweest. Heb haar gelukkig daarvan kunnen redden.

Nu geniet ze van lekker zelf kiezen of ze binnen of buiten speelt en is er altijd een schoon hok, schoon drinken en genoeg eten. Beestje wist niet wat haar overkwam. Aaien, optillen en andere fratsen hoef je niet te proberen. Mevrouw is niet tam.

Weet niet wat ik moet. Vind het ook niet leuk dat ze in haar eentje zit maar hoe nu verder?

Met zo'n verleden heb je gewoon 1 van de weinig uitzonderingen te pakken. Je hebt het geprobeerd (ik neem aan met meerdere en verschillende karakters?) en heeeeeel soms lukt het gewoon niet, zoals dit soort dieren. Maar in principe hoort elk gezond konijn, welke normaal is opgegroeid, gewoon met minimaal 1 vriendje te zitten. De jouwe valt gewoon niet in die categorie!

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 13:40

Misschien niet veel maar altijd dieren gehad hier in huis!
Op dit moment 1 kat en 2 cavia's.

We hebben gehad:
Zusje van huidige kat
Konijn
Hamster
Muis
Broertje van huidige cavia
Rooie kater