Goof schreef:Grappig, ik herken het echt helemaal niet haha.
Heb 2 katten en een hond, vind het meer dan zat. Je moet ook alles bijhouden, verzorgen, uitlaten etc. Het kost allemaal veel tijd en geld, je moet altijd oppas regelen als je weg wil of op vakantie gaat ofzo.
Neuh, hier niks erbij hoor.
Als je zoveel dieren neemt, is dat je dagelijkse vakantie. De dieren die nu bij mij zijn kan ik in één autorit verhuizen naar mijn ouders. Maar niet in je eentje doen scheelt een hoop. Doordat ik het samen met mijn ouders doe, kunnen we een hoop weekendjes gewoon oplossen door het op tijd aan te geven en dan wisselen we af. Straks als de poedels volwassen zijn kan er nog wat makkelijker een dagje weg, al dan niet met hen. Maar doordat mijn ouders precies het weekend van horse event weg was, mijn broertje toevallig ook dat weekend rzw had en ik dus geen oppas had en wel honden van 6 maanden (+alle andere beesten, maar die kunnen 's ochtends en 's avonds. De andere honden kunnen prima een dag alleen zijn), kon ik dit keer niet naar horse event. Erger dan dat is het dan niet.
Hier is schoonhouden op zich niet meer een probleem met huisdieren als zonder huisdieren. Eerder schoner dan viezer. Nu moet ik er wel bij zeggen dat de meeste dieren of buiten leven of in een kooi zitten. Maar de honden (rottweiler is een erfhond) verharen niet, kwijlen niet en zwemmen niet. Dus dat maakt wel een groot verschil. De cavia's in een grote ren op zeil was ik wel zat om die reden. Ze plaste toch vaak op het zeil en dat kreeg ik op den duur niet meer schoon. Dus nu zitten ze met zijn 3'en op 2.40x0.60 in kooien.
Mijn moeder is veel meer van alles aanhouden, ik doe dieren makkelijker weer weg. Gefokte dieren zijn deels sowieso voor de verkoop, maar ook andere dieren herplaats ik vrij gemakkelijk. Ik heb wel eens een paard verkocht (die mijn moeder 2 jaar later weer teruggekocht heeft) en ik heb ook wel eens een konijn herplaatst en 2 muizen. Ook wel eens een cavia maar die kwam met 3 dagen weer terug.

) de laatste. Maar sinds we dat beslist hebben, is de vijver af geraakt, dus daar hebben we dan vissen in gezet. En de jongste wilde ook een eigen dier, net als de oudste, dus sindsdien hebben we weer gerbils. En het oude aquarium waar vroeger de gerbils in zaten konden we niet zo leeg in de kelder laten staan dus daar heb ik garnaaltjes in. Schiet niet echt op zo, met dat minderen van dieren.
Maar de paarden kun je mij ook niet afnemen. 1 keer 6 maanden geen paard gehad en het was blijkbaar zo erg dat vriend voorstelde een andere te kopen haha.