Vraag over een hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 09:52

Inderdaad miccamaaike, in de tweede post van TS wordt al gezegd dat ze eraan werken. Of dat nu wel niet met behulp van een gt is (ik heb trouwens helemaal niet zoveel vertrouwen in gt's), doet niet toe. Ze hoeft zich hierover niet te verantwoorden, misschien heeft ze zelf prima de kennis om dat te doen. Bovendien was het haar vraag niet.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 09:56

tamary schreef:
Amandavd schreef:
Ik betwijfel of er aan gewerkt wordt. TS reageert nogal kortaf, met dat was mijn vraag niet, ze had ook kunnen zeggen, we zijn al bezig met een GT etc. ik betwijfel namelijk of die luiers aanraden. In mijn ogen komt het over alsof TS een goedkope en snelle oplossing zoekt i.p.v. een oplossing die op lange termijn werkt.

Stap 1 is probleem stoppen, stap 2 is gedrag ombuigen/veranderen.
Hond zal al veel minder in huis willen plassen als daar geen plaslucht meer hangt, zindelijkheidstraining is een lange termijn oplossing, maar in de tussentijd is de er bij komende ellende stoppen simpelweg praktisch. Je zal ook een stuk meer geduld hebben (en dus beter kunnen trainen) als er minder ongelukjes gebeuren met al het extra werk wat daar weer bij komt (en ook tijd kost die je in training had kunnen steken).

Kijk, dit is nu een antwoord waar je iets aan hebt. Ik zeg ook niet dat de luier geen oplossing is, maar ik vraag mij af in hoeverre het een oplossing is, tijdelijk of niet. Plaslucht hangt ook in huis en in de meubels, dus de luier alleen is niet voldoende.

TS, veel succes ermee.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 10:21

Thanks beide jullie lezen het topic idd goed door.

*knip*

We zijn heel blij met de hond verder.En er word idd verder gewerkt aan het probleem .

Ik ga verder niet meer reageren op dit topic want mijn vraag was beantwoord, thanks voor de hulp
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-09-15 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Persoonlijke aanval verwijderd

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:07

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:10

Ruimte van de hond drastisch inperken, zijn eigen plek creëren in huis. En op gezette tijden de hond uitlaten.

Hond geen gelegenheid meer geven om vrij in huis rond te laten lopen. dit aantal maanden toepassen en t probleem is dan meestal verholpen.

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:19

mijn advies zou zijn: urine naar je da brengen en het eea uitleggen. Dan zou je (als het van stress komt, calm diet kunnen proberen van Royal canin).

Als dat niet werkt een gedrags deskundige inschakelen. Een hond hoort niet in de luiers!! Tenzij hij echt incontinent is...(ook daar is medicatie voor!)

Anoniem

Re: Vraag over een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:42

Moderatoropmerking:
Net een aantal offtopic en/of persoonlijke 'aanvallen' verwijderd. Het is niet nodig om persoonlijk naar elkaar te worden, zulke meningsverschillen kunnen het beste via de pb uitgesproken worden. TS heeft alle recht om te zeggen dat ze niet meer gaat reageren in het topic. Gelieve vanaf nu ontopic te blijven.

dierenfan

Re: Vraag over een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 06:06

ik zou de bench niet gebruiken maar een puppy ren. Deze is namelijk makkelijk te verkleinen en wat groter te maken. Daarna om deels een ruimte af te zetten of juist alleen een bepaalde plek waar de hond nog niet mag komen. Losse hekjes werken dan veel beter dan een vast gevormde bench ;) Als je hond niet de moeite doet om ergens over te springen dan zijn er al redelijk goedkoop (50 euro) goede puppy rennen te vinden (of kijk naar tweedehandse)

Succes verder!