Waar zijn de hondentrimsters?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 11:56

hoihoi.
Ik heb een poedeltje en die trim ik altijd zelf. Intussen heb ik al bijna 4 jaar ervaring in het trimmen van mijn eigen honden. Het is begonnen met mijn eerste poedelpup Rico (abrikoos) in 2011. In 2012 gaan samen wonen met mijn vriend en heb ik in 2013 Racky gekocht, mijn huidige poedel (wit).
Met Racky nog nooit naar een trimsalon gegaan omdat hij enorm bang is voor vreemde mensen en durft bijten als ze hem langs achter benaderen of de voetjes vastpakken.

Ik denk erover na om ooit een cursus te volgen en mijn eigen trimsalon te openen.
Er waren er 2 in mijn buurt. 1 is gestopt want het gebouw staat te koop en die ander doet alleen nog kleine hondjes.

Ik zou er dan ook katten willen bijdoen.

Mijn lieve Racky vorig jaar
Afbeelding

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 12:05

buiten dat je gereedschap er slecht van wordt is het ook alles behalve goede reclame zo'n slecht afgewerkte hond.
en over de klant is koning nope zo denk ik er niet over,de hond is koning!
wil de klant een mooi model maar is het te zielig voor woorden om bijv de hond uit te klit te halen dan zeg ik heel simpel daar is de deur!
te vaak meegemaakt dat mensen tot het uiterste willen gaan terwijl de hond er onder moet lijden en dan vinden ze het raar dat de hond niet meer te salon in durft,hoe kan dat toch :+ dan kan jij nog de schuld krijgen ook....

ik hoorde wel eens bijv. ja maar bij de vorige trimster was er in zn oksel geschoren en dan zeg ik wel op mijn beurt dit hoeft niet altijd aan de trimster te liggen.
er zitten beunhazen tussen dat klopt maar ook ik met al 10 jaar een diploma op zak kan wel eens een vervilte oksel raken.

xSCWx

Re: Waar zijn de hondentrimsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 12:38

Ja valt me wel op dat je behoorlijk stevig in je schoenen moet staan voor dit vak. Welzijn van de hond staat bij mij 100% voorop, maar ik zal klanten altijd uitleggen waarom ik iets doe zoals ik het doe als ze er om vragen. Een vervilte hond uitborstelen is geen behandeling maar mishandeling.
Cinniz waar heb jij de opleising gedaan?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 12:49

barneveld
toen was die er alleen en het HKI maar mn voorkeur ging uit naar een uitgebreide opleiding dus ook les van DA enzo.
tegenwoordig is er ook van trim nederland maar hoor weinig goede verhalen erover.
maar je stage plek is ook wel 1 vd belangrijkste dingen van je opleiding.
god ik ben wat terug gestuurd met mn hondjes hoor haha en niet omdat ik slecht was maar het moest perfect!
had ik mn grote poedel net droog na t wassen moest hij opnieuw in bad omdat hij nog wat vettig was :roll:

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 12:55

Grappig! Hier ook jaren ineen hondenpension gewerkt en wij deden ook (op verzoek uiteraard) de honden wassen en bij knippen/scheren. Uiteraard werden ze wel standaard geborsteld tijdens het verblijf. Alleen nooit een eigen salon geopend, dat leek me te zwaar en er zitten hier hele goede trimsters in de omgeving.

Zelf heb ik een labrador met zeer wollige vacht (gecastreerd). Hij ging elke 4 maanden naar de trimsalon voor een bad en borstelbeurt. Een verwen-middag voor hem, want hij is al van pup af aan helemaal dol op de trimster ( en is nu 15,5jaar). Kost dan wel wat, maar goed hij komt dan lekker schoon en redelijk wolvrij weer terug. Een goede trimster is mij dat geld wel waard. Nu we er een hond bij hebben (grote zwitser) hebben we die van pup af aan meegenomen en ook die gaat nu elke 4 maanden lekker in bad. Helaas vindt die het geen verwennerij, al is ze wel braaf. Maar ze is het mooi wel allemaal gewend, dus geen 60 kilo dat in bad gehezen moet worden haha.

Ik hoor hier trouwens met regelmaat dat grote honden bij verschillende trimsalons niet welkom zijn. Is dat bij jullie ook zo?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 13:10

ik doe ze zeker wel!
in het pension had ik wel een max per dag omdat ik anders alleen maar grote honden stond te doen(lees veel berners) die 1 keer per jaar kwamen als ze in pension zaten en verder nooit een trimsalon of borstel zagen.
ik heb menig slijmbeurs ontstekingen in mn schouder gehad en nu helaas een versleten heup.
ik kies mn klanten nu dus wel uit.
veel haar prima maar een berner die nooit geborsteld wordt en lekker blijft liggen en zich zwaar maakt daar bedank ik vriendelijk voor :+

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:55

Oeps, ik heb een niet zo subtiele opmerking gemaakt volgens mij.

Ik weet dat een hond wassen zo zijn redenen heeft, o.a. het behoud van je gereedschap.
Overigens niets mis hoor, groot gelijk ook.

Maar ik wil mijn hond absoluut niet gewassen hebben en daarom doe ik mijn hond ook zelf.

Zie genoeg honden hier waarvan de baasjes veel te lang wachten voordat ze weer eens een afspraak maken bij de trimmer.
Dus ja, kan mij jullie reacties dan ook wel indenken.
Die van mij doe ik elke 2 maand, bijhouden dus.
Laatst bijgewerkt door _CS_ op 22-10-15 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:04

Ik ben eigenlijk benieuwd wat een normale prijs is voor het plukken van een Jack Russell, en voor het kort scheren van een grote poedel. Ik weet niet of prijzen per regio verschillen, maar ik zit in Rotterdam

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:07

Die prijzen verschillen GIGANTISCH!
Zitten jullie ook bij de facebook groep Trimsalon Professionals?
Daar stond laatst een prijslijst die in dacht ik belgie bij een trimsalon werd gehanteerd.
Ik viel bijna van m'n stoel af van verbazing,, niet normaal wat die vroeg!

Bij ons in de trimsalon werken we met vanaf prijzen, aangezien de ene hond de andere nog niet is ;)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:13

Ik lees hier dat iemand 30/u gaat vragen. Dat vind ik nogal veel geld eignelijk.
Mijn kennissen gaan met hun hondje naar een trimster die vraagt voor kleine poedel 50€ ongeacht hoelang ze erover doet.
Hun vorige trimster vroeg voor hetzelfde hondje 70€ en deed zelfs de voetjes niet(!!) als reden gaf ze mee dat dit bij poedels niet hoort gedaan te worden. Maar elke school leert toch de voetjes van een poedel ook scheren?

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:15

30 per uur is wel minimaal ;) (gaat 21% belasting nog vanaf, t is zwaar werk etc)
Bij de kapper ben je meer geld kwijt ;) terwijl trimmen niet alleen wassen en knippen/scheren/plukken is. Er komt meer bij kijken ;)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:40

Op zich vind ik 30 euro per uur redelijk als iemand een trimsalon heeft. Bij een thuisknipper vind ik andere prijzen redelijk lijkt me.... Die heeft geen huurkosten etc

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:43

nja de trimsters die ik ken hebben vaste bedragen tenzij de hond natuurlijk verwaarloosd het salon binnen komt en er dus veel meer extra werk aan te doen is. (ontvlooien, volledig in de klit, ...)

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:43

Ik heb het inderdaad over een nette trimsalon met alle voorzieningen aanwezig ;)

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:02

Ik betaalde voorheen 45 euro voor mijn kruising shihtzu /maltezer.
Helaas is ze verhuisd en naar de andere trimster wou ik hier niet. Vind het geen prettig persoon.
Ondertussen doe ik het zelf nu.. al vond ik haar kopje wat lastiger.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:02

Nou ik heb dus een labrador, dus veel valt daar niet te trimmen. Voor een (goede) wasbeurt, droogblazen en losse vacht verwijderen betaal ik € 55. Met alle plezier hoor! Als het meer was geweest zou ik het ook betalen haha.

Mijn hond is dol op deze trimster (mag verder niemand aan deze hond komen van mij) en ze is heel voorzichtig en lief tegen hem. Hij mag ook even pauzeren af en toe (is nu 15,5 jaar) dus ze is er zo 1,5 uur mee bezig. Nu gaat het laatste jaar onze andere hond ook mee, en die wast ze dan vaak tussendoor. Die wordt inmiddels ook droog geblazen, de eerste keren alleen kort om te oefenen. De laatste keer heb ik voor beide honden € 85 betaald. Meestal help ik zelf ook een handje (voor de gezelligheid)

Om de hoek is ook een hondenwasstraat, kun je zelf je hond wassen in een prof. bad met waterblazer voor € 2 per zoveel minuten. Voor een beetje wasbeurt ben je dan 12-20 euro kwijt dacht ik (maar dan dus wel zonder hulp of iets)

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:13

Ook thuis trimmers moeten water,energie,shampoo en onderhoud van materiaal betalen.
Weet niet of de niet trimmers enig idee hebben hoeveel energie een waterblazer/fohn/drooghok vreet :+

Maitu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:22

Wat is nu precies het probleem met grote honden?

Ik heb Duitse staande Draadhaar, prima plukvacht, brave lobbes..... Misschien wat lomp...
Heb al van twee trimsters te horen gekregen dat ze geen grote plukhonden meer doen...

Het lag echter echt niet aan de hond :roll:

Is het saai, langdurig werk? Zijn grote honden lomp? Ik zou wel eens willen weten wat er nu werkelijk mis is...

Ik pluk hem nu zelf.... En daar doe ik gemiddeld twee weken over :D

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:34

Zou t probleem van een duitse staande niet weten eigenlijk.maar goed ik ken de hond in kwestie niet maar als t niet aan de hond ligt denk ik iets lichamelijks?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:39

het trimmen van grote honden is nogal een aanslag op je lijf.
Met een Berner Sennen borstelen ben je algauw 3 uur bezig als die niet goed is bijgehouden.
Komt nog het wassen, droogblazen en evt extra borstelen en knippen/uitdunnen bij.
In die tijd kun je met gemak 2-3 kleine hondjes trimmen: levert meer geld op en is veel minder belastend voor je lichaam.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:21

30 euro per uur... laat me even rekenen :)*

minus:
bedrijfsverzekering
gas,
water,
licht,
ruimte,
shampoo,
conditioner,
gereedschap/scharen,
slijpbeurten,
poetstijd,
bijhouden kennis dmv workshops en trainingen,
lidmaatschap vakvereniging
21% BTW,
42% inkomstenbelasting

En tel daar dan even bij op dat het een lichamelijk zeer zwaar beroep is waarbij je met smerige, gore, en ook verdrietige dingen te maken krijgt.... dan is 30 euro echt veel te weinig!
Ik hou van mijn vak, maar mijn kachel moet ook branden.

Een Jack Russel plukken kost bij mij 50 euro. En vanaf 1 januari gaan mijn prijzen ook weer omhoog. Daarnaast heb ik de luxe dat ik alleen nog kleine hondjes aanneem zodat ik mijn lichaam wat kan ontzien, de grote jongens stuur ik door naar collega's. Ondanks dat ik in het buitengebied zit, zit de salon bomvol en heb momenteel een klantenstop/wachtlijst. Mensen die dat niet willen betalen komen over het algemeen bij de zwartwerkers terecht (en kunnen dan ook de bijbehorende kwaliteit verwachten). Mij maakt het niet uit, voor alles is er een markt en mijn ervaring is dat je toch wel het soort klanten aantrekt dat bij je past :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:25

Ik wil juist verder geen honden trimmen voor anderen. :n
Alleen dat wat ik in opvang heb of zelf bezit en evt als m'n moeder d'r lijf tegenwerkt die 2 van haar erbij (doet ze normaal zelf).
Laat het verdere werk maar mooi aan de professionals over, die kunnen het beter en weten ook hoe ze bepaalde honden het beste kunnen aanpakken. :)

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:28

Maitu schreef:
Wat is nu precies het probleem met grote honden?

Ik heb Duitse staande Draadhaar, prima plukvacht, brave lobbes..... Misschien wat lomp...
Heb al van twee trimsters te horen gekregen dat ze geen grote plukhonden meer doen...

Het lag echter echt niet aan de hond :roll:

Is het saai, langdurig werk? Zijn grote honden lomp? Ik zou wel eens willen weten wat er nu werkelijk mis is...

Ik pluk hem nu zelf.... En daar doe ik gemiddeld twee weken over :D

Je zegt het zelf al. Ga maar eens een paar uur achter elkaar staan plukken aan zo'n grote jongen waarvan de haren niet altijd zo makkelijk loslaten ook al is hij plukrijp. Na een paar uur heb je echt een rheuma gevoel in je vingers en de slijtage van je handen gaat zo snel dat je mogelijk op een gegeven moment moet gaan stoppen.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 21:55

Leuk dat dit topic zo actief is :D
30 euro per uur is echt een heel normaal uurtarief, bedenkende dat er nog van alles af gaat. En, professionaliteit mag je belonen vind ik. Ik rij nu al ruim een jaar 1-4x per week naar stage en school. Ik krijg daar geen geld voor, niks. Vind ik niet erg, maar wel met het vooruitzicht op een normaal uurtarief.
Ik hoor ook veel de vergelijking van "maar je bent duurder dan mijn eigen kapper".
Even rekenen, ik zit een half uur bij de kapper en betaal dan 30 euro. Dat is 60 euro per uur. Daarbij hoeven kappers maar 6% af te dragen en trimmers 21%. En, de trimster neemt het hele lichaam van de hond onder handen, incluis sanitaire gebieden :D plus je moet je trimsalon elke dag grondig schoonmaken en ontsmetten.
Maar, ik vind honden trimmen veel leuker en heb een voldaan gevoel als de hond weer netjes en fris naar buiten gaat!

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 22:34

Een uurtarief van 30 euro is echt laag! Dan hou je nog geen tientje per uur over -O- !
Hoe leuk ik het vak ook vind, het is zwaar en belastend werk en ik ga echt niet voor nog geen tientje per uur staan trimmen :o