djinnie schreef:Overigens zijn de meeste in gevangenschap levende orka's geen kandidaten voor vrijlating. Omdat hun tanden zijn uitgeboord, hebben ze meerdere keren per dag een antiseptische spoeling nodig, las ik gisteren online. Ik kende het verhaal van Tilikum niet, dus heb gisteravond gegoogled. Deze dieren zouden in het wild dus hoogstwaarschijnlijk overlijden aan een infectie. Of ze kunnen geen vis meer vangen, omdat door het knagen aan de tralies hun tanden enorm afgesleten zijn. Dus voor deze dieren is er geen andere mogelijkheid meer, dan bijvoorbeeld een baai afsluiten en ze daar in ruimer water te laten zwemmen bijvoorbeeld. Dan kunnen ze nog wel gevoerd worden en behandeld blijven.
Maar een wet die erdoor komt die het verbied om dergelijke dieren te vangen en in gevangenschap te houden, mag van mij liever nog gisteren dan vandaag worden aangenomen. En dan ook niet fokken met deze dieren, tenzij je een dusdanig belachelijk bassin heb, van dusdanig grote afmetingen en die aan zulke hoge dierenwelzijnseisen moet voldoen, dat niemand het in zijn hoofd haalt nog "zomaar" orka's te houden.
Dus die medewerkerkers hebben de vrijlating van hun dieren 'gesaboteerd' zodat ze in het bassin moeten BLIJVEN?! It get's better and better... 
Oja, het is een hele kluif maar lees dit eens, aanklagingen tegen seaworld: https://consumermediallc.files.wordpres ... plaint.pdf
Laatst bijgewerkt door CoonArt op 18-09-15 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt