Welk merk ontvlooiingsmiddel hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:11

gohya schreef:
Advantage en Advantix is dat hetzelfde of zijn het 2 verschillende merken?
Ik heb Advantage voor mijn hondje, Frontline Combo werkt niet bij hem,hij krijgt er heel veel jeuk van en bijt zich kaal.Bij Advantage geen last van.

Gewoon even googlen naar de werkzame stof van de vlooien en tekenmiddelen. Veel merken bestaan uit dezelfde werkzame stof, of combinaties van twee stofjes.
Pulvex en Exil bijvoorbeeld gebruiken beide permethrine als werkzame stof. Als je hond niet tegen de ene kan, hoef je de andere dus ook niet te kopen... ;)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:11

anneliesdj schreef:
Bravecto is ook tegen teken.

Maar helaas laten deze pas los na langere tijd vastbijten. Vandaar dat geadviseerd word door het bedrijf daarnaast nog een pipet te gebruiken daar het dus geen tekenziektes voorkomt. Dus niet aan te raden voor iemand die gericht wat tegen teken wil doen.

xSCWx

Re: Welk merk ontvlooiingsmiddel hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:38

Er is nog altijd geen resistentie aangetoond tegen Fipronil. Fipronil werkt alleen tegen de volwassen vlooien op de hond en heeft geen omgevingswerking. Waarschijnlijk wordt de omgeving niet behandeld, waardoor later uitgekomen vlooien weer op de hond kunnen komen, vaak als het middel uitgewerkt is (1 maand). Tevens moeten vlooien eerst bijten voordat ze gedood worden waardoor er levende vlooien gevonden kunnen worden terwijl het middel nog wel werkzaam is.
Teken moeten zich 24 uur voeden voordat zij lyme over kunnen brengen. Bravecto dood ze na 12 uur, dus lyme zou geen kans moeten hebben.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:39

Seresto band 29 euro en werkt hier al een jaar.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 16:40

xSCWx schreef:
Er is nog altijd geen resistentie aangetoond tegen Fipronil. Fipronil werkt alleen tegen de volwassen vlooien op de hond en heeft geen omgevingswerking. Waarschijnlijk wordt de omgeving niet behandeld, waardoor later uitgekomen vlooien weer op de hond kunnen komen, vaak als het middel uitgewerkt is (1 maand). Tevens moeten vlooien eerst bijten voordat ze gedood worden waardoor er levende vlooien gevonden kunnen worden terwijl het middel nog wel werkzaam is.
Teken moeten zich 24 uur voeden voordat zij lyme over kunnen brengen. Bravecto dood ze na 12 uur, dus lyme zou geen kans moeten hebben.

Ik heb geen verstand van middels voor honden, daar ik geen hond heb. Maar ik wil hier toch even op inhaken want dit klopt niet. Zodra een teek vastgebeten zit kan hij ziektes overbrengen. De 24-uurs regel is al een tijd achterhaald. Teken doen er even over om in te nestelen en zichzelf vast te maken, maar als ze eenmaal vast zitten en zuigen kunnen ze meteen bacteriën overbrengen. Dit kan tot +/- 24 uur duren, maar vaak gaat het dus sneller. (kan zelfs in een paar minuten gaan.)

Dus ik zou liever iets nemen wat ze niet de kans geeft om in te nestelen :)

xSCWx

Re: Welk merk ontvlooiingsmiddel hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 16:46

Fijn voor de opheldering, mij is 24u geleerd.
Er zijn spot on pipetten die een 'hot feet' effect hebben op de teek waardoor zij geen kans hebben om te bijten. Oa. Advantix en seresto.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 16:46

Ja dat is zeker achterhaald. Als teken zich vastbijten kunnen ze ook besmetten. Ze gaan dood door het bloedzuigen en dat duurt ook een paar uur en in die tijd kunnen ze besmetten en het gaat niet alleen maar om Lyme. Ook Babesiose komt steeds meer voor.