xSCWx schreef:Er is nog altijd geen resistentie aangetoond tegen Fipronil. Fipronil werkt alleen tegen de volwassen vlooien op de hond en heeft geen omgevingswerking. Waarschijnlijk wordt de omgeving niet behandeld, waardoor later uitgekomen vlooien weer op de hond kunnen komen, vaak als het middel uitgewerkt is (1 maand). Tevens moeten vlooien eerst bijten voordat ze gedood worden waardoor er levende vlooien gevonden kunnen worden terwijl het middel nog wel werkzaam is.
Teken moeten zich 24 uur voeden voordat zij lyme over kunnen brengen. Bravecto dood ze na 12 uur, dus lyme zou geen kans moeten hebben.
Ik heb geen verstand van middels voor honden, daar ik geen hond heb. Maar ik wil hier toch even op inhaken want dit klopt niet. Zodra een teek vastgebeten zit kan hij ziektes overbrengen. De 24-uurs regel is al een tijd achterhaald. Teken doen er even over om in te nestelen en zichzelf vast te maken, maar als ze eenmaal vast zitten en zuigen kunnen ze meteen bacteriën overbrengen. Dit kan tot +/- 24 uur duren, maar vaak gaat het dus sneller. (kan zelfs in een paar minuten gaan.)
Dus ik zou liever iets nemen wat ze niet de kans geeft om in te nestelen