Hulp gevraagd! Kat in schuur... Hoe los ik dit op?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 11:56

Ze ligt tegen een wand zie ik, is het geen optie om iets tegen die wand aan te knallen waar ze hopelijk eenmalig van schrikt en de schuur uit rent? Dan moet je alleen nog een manier vinden om haar daar ook uit te houden want volgens mij ligt Duchess daar wel comfortabel en heeft Thomas dat ook gezien..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 11:56

_O- lieve TS.... die Evil Queen gaat niet meer weg..... zij heeft jouw schuur verkozen tot woonplaats en jou benoemd tot personeel.

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 11:57

Ja precies dat ja, alleen dan zoveel meer evil...
Deze is duidelijk kwaad, maar onze hoogheid is.... hoe leg ik dit uit...
Evil :+

Van dat gegrom... met geblaas... echt een pure horrorfilm..
Wil ik dat filmen moet ze wel achter die bank wegkomen en dan moet ik de honden in de schuur hebben lopen want als ik er in mn eentje loop dan hoor ik niets.

Zoiets als dit... maar dan meer... evil hahaha

https://www.youtube.com/watch?v=hbWoTmaeswk

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 11:58

Ayasha schreef:
Ze ligt tegen een wand zie ik, is het geen optie om iets tegen die wand aan te knallen waar ze hopelijk eenmalig van schrikt en de schuur uit rent? Dan moet je alleen nog een manier vinden om haar daar ook uit te houden want volgens mij ligt Duchess daar wel comfortabel en heeft Thomas dat ook gezien..

ja ze zit nu dus achter de bank... zelfs water helpt niet...
En soms dan zit ze te chillen op een doos... en bij die doos kan ik met mn dikke pens dus niet bij.

elenaMM77

Re: Hulp gevraagd! Kat in schuur... Hoe los ik dit op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 12:00

wat maar tot het addersgebroed eruit is..
dan heb je een heel terrorvolkje daar leven.

ik zou zeggen, kies een veilige afstand en bouw een goede muur over de breedte van je tuin (15 meter hoog moet afdoende zijn) en neem afscheid van het laatste stukje tuin..

bij jurasic park werkte dat ook prima.. eiland verlaten en nooit meer terugkeren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 12:01

elenaMM77 schreef:
wat maar tot het addersgebroed eruit is..
dan heb je een heel terrorvolkje daar leven.

ik zou zeggen, kies een veilige afstand en bouw een goede muur over de breedte van je tuin (15 meter hoog moet afdoende zijn) en neem afscheid van het laatste stukje tuin..

bij jurasic park werkte dat ook prima.. eiland verlaten en nooit meer terugkeren.

_/-\o_ _O-

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 12:01

ik zou gewoon door blijven bellen met meldingen dat je die kat niet weg krijgt, mogelijk zwanger is en dalijk in je schuur gaat bevallen etc etc. Bedoel toch van de zotte als je ze belt, en niet voor dat hij 1 uurtje er zit maar dagenlang, dat ze niet even komen om de kat te vangen. Kunnen ze zo kijken gelijk of die inderdaad zwanger is, en of 1 of beide chip heeft...wie weet is de eigenaar de kat/katten wel kwijt. overigens denk ik ook als je zegt de kittens zijn geboren katten moeten weg als je ze belt, dat ze dood leuk zeggen net geboren nestje moet je laten rusten etc ivm stress. Dan zit je straks met heel volk poezenkatten in je schuur,permanent.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 12:02

Jolliegirl schreef:
Ik had toch echt een stok gepakt en dr weggejaagd.
Honden binnenhouden( en dan lees ik dat je een husky hebt?) vind ik niet echt tof tegenover de honden.

Weg met die ellendige kat.. Ja sorry hoor..

Heb zelf twee kittens, katers, die worden binnenkort geholpen en de tuin word katproof gemaakt zodat ze er niet uit kunnen.

Hou je katten bij je denk ik dan..
En maar janken als ze doodgereden worden op de rijksweg of als ze vermist zijn... My gosh... Kan hier zo boos om worden he :=

Wie zegt dat dit niet gewoon een binnenkat is? Zwangere katten doen er alles aan om te kunnen ontsnappen als ze het binnen/in eigen tuin niet veilig genoeg vinden voor hun kittens.

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 12:02

Ondanks dat het voor jou een niet zo'n fijne situatie is, wat een geweldig topic _O-
Terror-kittyy ~~}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 12:03

Ik zie dat de Dierenambulance in Almelo zelf een link gedeeld heeft over hoe te handelen bij zwerfkatten en dat je daar dus ook de Dierenambulance voor kan bellen.. Ik zou ze daar gewoon op aanspreken en anders idd de dierenbescherming bellen, hopen dat zij iets kunnen betekenen.

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 12:03

Ja nou dat vond ik dus ook... maar nee.. ze wilden niet komen.

En mocht ze bevallen dan verwacht ik inderdaad een terrorleger, met drie katjes die wit, zwart en oranje zijn. Met strikjes.

Afbeelding

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 12:07

Overigens, een redelijke plantenspuit, kan minstens zo goed spuiten als een "supersoaker" van Bart Smit... zelf getest.
Hier ook overlast gehad van katten, maar dankzij de plantenspuit is dat al aan het verminderen, zodat ik mijn grasmaaiers (cavia's plus konijnen) weer buiten kan laten lopen.
Ondertussen is het altijd weer opvallend dat zo'n kat "van niemand" is zodra een ander er overlast van heeft en de eigenaar zoekt. >;)

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 12:08

Precies dat! Ik kan me niet voorstellen dat niemand deze katten mist.. (alhoewel...)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 12:08

Staat de kat ook niet op amivedi?

Of je zet hem daar zelf op?

Vind het belachelijk dat de dierenambulance niet komt.
Zij kunnen ook kijken of de kat een chip heeft.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 12:09

Zoolgangster schreef:
Overigens, een redelijke plantenspuit, kan minstens zo goed spuiten als een "supersoaker" van Bart Smit... zelf getest.
Hier ook overlast gehad van katten, maar dankzij de plantenspuit is dat al aan het verminderen, zodat ik mijn grasmaaiers (cavia's plus konijnen) weer buiten kan laten lopen.
Ondertussen is het altijd weer opvallend dat zo'n kat "van niemand" is zodra een ander er overlast van heeft en de eigenaar zoekt. >;)

dit is altijd hoor, heb zelf al eens overlast gehad, toen we de muur nog niet hadden in de tuin. wekenlang fotos geplaatst op facebook etc maar niemand wist van wie de kat was, natuurlijk. Ondertussen hier wel schade en konijnen overstuur etc dat ze niet meer los konden. Tot heden niemand zich gemeld, maar sins de muur er is komt de kat niet meer =] (muur was al op planning ivm oude schutting dus niet voor de kat gedaan!)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 12:09

Wij hebben in onze omgeving bv vermiste en gevonden dieren 0341 op fb een groep.
Misschien bij jullie ook zoiets?

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 12:10

Edgar heb je nodig!Afbeelding

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 12:10

linnie050 schreef:
Wij hebben in onze omgeving bv vermiste en gevonden dieren 0341 op fb een groep.
Misschien bij jullie ook zoiets?

zo iets bedoelde ik ook inderdaad, je hebt t ook in barneveld =] (zelfde regio woonachtend haha)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 12:12

:)) Je hebt er een geweldig verhaal van gemaakt, al zien de Aristokatten er wel wat vriendelijker uit :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 12:12

kally schreef:
Edgar heb je nodig! *afbeelding*

of cruella, kattenpels is misschien ook goed en dan laat ze die pups met rust.

Sorry TS, hier heb je natuuriljk niks aan. _O-
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 10-09-15 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 12:13

Ik voel me op dit moment een Edgar.. alleen dan een zwangere Edgar die geen actie durft te ondernemen omdat ik niet weet of ze ziektes bij zich dragen en mevrouw de NinjaKat gericht op je gezicht afgaat...
Deze katten nemen heel mn tuin over en zelfs mijn honden durven niet verder de tuin in zonder mij :+

Ja ze staan beide op de vermissingspagina van Almelo en omstreken... maar helaas nog niets..

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 12:14

FloMax schreef:
Precies dat! Ik kan me niet voorstellen dat niemand deze katten mist.. (alhoewel...)

Misschien staat ze wel op Amivedi? Mn neefje had laatst een maine coon die aan was komen lopen. Beestje was 1 en al klit en vel over been. Dierenambulance gebeld die had gezegd 'zet maar weer buiten'. Ik zei kijk eens op amivedi, want een maine coon aan de zwerf zal niet de bedoeling zijn. Kat stond er inderdaad op, (mannelijke) eigenaar is het beestje huilend komen ophalen. 25 km uit de richting gelopen, al weken zoek....

Of misschien is het wel een zwerfpoesje en is Thomas toevallig ook aan komen waaien maar hoort hij eigenlijk bij de buren achter. Zoveel scenario's zijn mogelijk. Maar belangrijkste is toch dat de koningin uit de schuur verdwijnt.

Hoop echt heel erg voor jou en de poes dat ze toch opgehaald kan worden.
Laatst bijgewerkt door Sleeper op 10-09-15 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 12:16

Het is haast onvoorstelbaar dat je die kat de schuur niet uit krijgt := Het is een uur rijden voor me en zou het nog bijna doen ook, even komen helpen :') Ik heb medelijden met jou, de kat en de honden...
Maar hier is de Dierenambulance toch voor lijkt me idd, ik zou ze echt flink krachtig aanspreken als ze niet kwamen, ze persoonlijk uit hun hut sleuren en aan het werk zetten }:) }>

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 12:18

en als je ze belt, (EN NIET ECHT DOET) zegt van najah als jullie niet willen komen, ga ik eens kijken of t met de bucks lukt. Je moet tenslotte wat he... bedoel beetje uit de tent lokken, soms zijn ze dan heel snel :) klinkt stom, maar tegenwoordig komen ze voor niks meer...katten? ja gooi maar naar buiten of is die gewond? ja jammer,zolang ze nog lopen... heb het helaas al vaker gehoord, ze komen bijna voor niks meer tot je hard bent tegen ze.

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 12:21

Ik heb ook nog nooit zo'n kat als deze meegemaakt, vandaar dat ik dacht... ik zet t even op Bokt als mijn laatste uitgangspunt :=

Ik ga even mezelf volproppen met tosti's en energie inwinnen, daarna bel ik de Dierenambulance nog eens en de dierenopvang, en ga ik eens even een hartig woordje met onze Evil Queen spreken want dit loopt de spuigaten uit

Op AmiVedi heb ik haar aangemeld.
Ze is niet gewond en dat van die buks... ja met dat idee kwam mijn vriend ook al aanzetten maar dat kan ik echt niet :=