Loes1996 schreef:Patt bedankt!
* heb gelezen dat sluierstaarten sowieso minder goed in vijvers kunnen omdat hun comfortabele temp hoger ligt dan die van de 'goudvis' toch?
* dus stel ik zou nu een nieuwe bak aanschaffen, wat idd het plan is, dan die eerst 3 weken draaien en dan pas vissen overzetten?
* Waterwaardes zijn allemaal getest en waren zondag nog perfect.
-Nee hoor ook gewone sluierstaarten kunnen prima in een vijver behalve de speciale soorten wat minder goed omdat die gevoeliger zijn dan heb ik het over telescoopoogjes, blaasogen, pearlscales, Oranda's e.d.
- Ja altijd eerst 3 weken laten indraaien zonder vissen dan pas heb je een goede start. Dan wel je oude bakje waar de vissen zolang in verblijven dagelijks voor 50% blijven verversen.
- Over het algemeen worden niet alle waarde's standaard getest en zeker de NH4/NH3 (ammoniak) niet en daar zit volgens mijn nu je grootste probleem. Vraag de volgende keer ook gewoon een briefje waar ze de door hen gesteste waarde's even voor je noteren en vraag speciaal om de nitriet en ammoniaktest
Wel een super mooie bak tenminste ook niet helemaal volgezet met assecoires hihi. 
Dus maak me inderdaad zorgen.
mannen ze leggen niks terug op hun plek

, mijn vingers beginnen al te jeuken