Logeerhondje van opa en oma -> piept s nachts!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 13:45

LoveUggs schreef:
Wauw. Het is een hond hoor. Geen porseleine potje. Beest komt hier zijn hele leven al, kent de regels, weet heel goed wat bij ons wel en niet mag. Simpel.

Om dan te zeggen dat wij onrespectvol met de hond omgaan.. Gadverdamme zeg. Dat is pas een kwetsende, botte reactie.

Ik ben mijn hele leven al met honden. Ik weet HEEL goed hoe ik moet omgaan met een hond. Ik wist toen ik dit topic schreef ook niet dat hij maar tot dinsdag zou blijven, anders had ik ook nooit naar een oplossing of tips gevraagd.

Ik geef netjes aan dat ik de hond niet in mijn kamer wil, om meerdere redenen. Beestje weet van geen ophouden, blijft aandacht vragen en klef op je liggen. Dus dat betekend een hond in mijn bed. Dat wil ik niet klaar. Beest mag hier ook niet op de bank en dat weet hij. Heel simpel, bank en bed is voor ons, verder mag hij overal komen. Ik hoef geen hond in mijn bed of kamer. Wil geen kamer dat naar hond ruikt, en een bed dat er naar stinkt.

Ik zou zeggen; kom maar langs. Dan kunnen jullie met eigen ogen zien hoe 'respectloos' ik met honden omga. Gadverdamme zeg.
Ze zijn daarom vast ook altijd zo blij me te zien, omdat ik respectloos met ze omga. Nee is nee. Zo simpel is het. Dat is met honden onder elkaar ook zo. Genoeg is genoeg, en gaan ze door, dan krijgen ze op hun donder. Zo is t bij mij ook.

Ben het met je eens hoor, je bent goed consequent, alleen inderdaad niet die naam gaan roepen; aandacht is belonen, ook negatieve aandacht.

Misschien een keertje uitlaten om 14:00?:')

Verder vind ik het ook respectloos om zo'n walgelijk vooroordeel over iemand te plaatsen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 13:48

LoveUggs schreef:
Dat is idd wat wij nu denken dat de oorzaak is. En hij is niet dement hoor. Misschien wat ouder maar absoluut niet doof/blind of dement aan het worden.

En zoals ik al eerder aangaf; via Internet komen ringen heel anders over dan wanneer ik het zou zeggen.
Het is een hondje met gebruiksaanwijzing. Grijpt je rustig in je armen wanneer hij het ergens niet mee eens is, pittig keffertje en daar mag je rustig wat strenger tegen zijn.

Daarnaast denken wij nu dat t komt omdat hij aan de schijt is. Dus nee, ik wil hem niet in bed, want ja, een ouder hondje stinkt nu eenmaal, en ik hoef al helemaal geen hondje in mijn bed dat aan de schijt is, en er dus kans is dat hij je bed onderschijt. Jammer dat mensen hier zo ontzettend negatief denken, want ik ben zelf een ontzettende dierenvriend en zou alles voor dat beetje doen. Maar daar hoef ik zelf niet onder te leiden.

Daarnaast heb ik gelukkig alles geleerd van mijn opa, die dan weer tophonden gehad heeft, dus ook ik weet aan wie ik wel en niet wat zou verkopen mocht ik ooit eens gaan fokken. Een hond is een hond, en hoort niet in een bed.

Sommige mensen vermenselijken dieren namelijk enorm. Het zijn dieren, zo mag je ze ook best behandelen. Geef die beestjes een warm huis, een liefdevol gezin, eten, drinken, zn speeltjes en de dagelijkse wandelingen en ze zijn voor 300% tevreden. Daarvoor hoeven ze niet in bed of op de bank. Daar krijg je namelijk vroeg of laat alleen maar problemen mee.

het is dan de manier van schrijven die " onaardig " naar honden overkomt...

en ik slaap al een jaartje of 22 met honden in bed,nooit probemen door of mee gehad hoor, is ook maar een fabeltje dat je daar problemen door krijgt.... je zou toch wel denken dat dit bij door gewinterde hondenhouders inmiddels ook wel bekend zou zijn :)

en een hond van 9 die zo erg stinkt??is die wel gezond dan? mijn hond van bijna 14 ruikt nl nergens naar,ja naar wasmiddel van de dekens waar hij mee op de bank ligt ,overigens stinkt geen van mijn honden,zouden ze dat wel doen zou ik me echt zorgen gaan maken.

Shorks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 14:04

TS je schrijft dat het hondje niet in de kamer mag omdat hij op de bank klimt. Is het niet een idee om voor die paar nachtjes iets beschermends op de bank te leggen (dekentje, weet ik het) zodat hij de bank niet vies maakt maar er wel op kan liggen? Probleem opgelost lijkt me, ook zonder hondje in je slaapkamer.
Verder komt mijn eigen hondje ook alleen 's nachts uit zijn mandje als hij moet plassen/poepen, dus ik denk dat de oplossing van uitlaten je goed gaat helpen :)

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 14:38

Succes met het hondje verder TS. Ben nog steeds van mening dat je op een manier die van respectloosheid betuigd schrijft over het hondje. Je geeft aan dat je het niet op zo'n manier bedoeld, maar de liefde spat er bepaald niet vanaf. Zoals al eerder aangegeven door mensen zou je juist voor een logeerhond een tandje moeten willen bijzetten. Ik snap dat je herdershonden gewend bent, maar je gaat van verkeerde dingen uit.

Een hond bijt niet omdat hij het ergens niet mee eens is, dat is vermenselijking van gedrag van de hond. En het is alom bekend dat je ongewenst gedrag moet negeren bij honden. Zéker als het om gedrag gaat waarbij de hond aandacht van de baas wilt bereiken.

Ik wil je hier niet mee aanvallen, en je hoeft ook geen reactie terug te schrijven. Wat ik wil zeggen is dat je misschien even het karakter van de relatie die je met honden hebt opnieuw moet bekijken. Ik snap heel goed dat mensen zeggen dat ze hun hond niet bij jou zouden laten voor de vakantie. En vóóral juist als je herdershonden/politiehonden hebt zou je inzicht in hondengedrag moeten hebben. Succes met het hondje en je nieuwe schooljaar TS, ik hoop dat alles voor beide partijen goed uitwerkt!

smurffie

Re: Logeerhondje van opa en oma -> piept s nachts!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 15:05

Heb je al eens geprobeerd een lichtje en een radio aan je laten? Kan best zorgen dat hij wat rustiger slaapt!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 15:17

Billy schreef:
Ik weet wel aan wie ik hier graag een hond verkoop en wie mijn deur voorbij mogen gaan.....

Nou inderdaad....

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:44

Al iets tegen die diarree gegeven ? Is ook wel fijn voor die hond.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:13

Kimmie261. Mag mijn bange hond bij jou logeren als ik op vakantie ga? <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:29

Vol verbazing dit topic gelezen, wat zijn hier vreselijke mensen wat betreft dieren. Slechts een dier, gatverdamme!

Dat arme dier is oude, dement en van streek en jij 'don't care', jij moest eigenlijk als oud vrouwtje hulpbehoevend zijn en dan zusters hebben met die instelling.

Arm arm dier! Wat zal die blij zijn als zijn baasjes er weer zijn, hopelijk hoeft het dier niet meer bij jullie terecht.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:33

De hond was niet dement :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:39

Lowara schreef:
De hond was niet dement :+

Doet er verder ook niet toe, gaat erom hoe er over het hondje gesproken en gedacht wordt. :r

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:43

Ach jongens, kom nou. Als mijn (oppas)hond 3 weken lang ineens snachts zou piepen terwijl er nooit wat aan de hand was en je nachtenlang wakkerhoud, zou ik ook kriegel worden en hem dan 'dat beest' noemen hoor :+ en dat is dan gewoon t moment dat je het goed zat bent/wordt.
Laatst bijgewerkt door Celiien op 03-09-15 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:45

@ kim;
Dat doet er wel degelijk aan toe, de de feiten en uitspraken worden hier flink uit het verband getrokken en aannames gedaan die totaal niet kloppen.

Ook bestaat er nog zoiets als een eigen mening ( die jij uiteraard ook mag hebben, dat snap ik) maar om dan gelijk te roepen dat iemand een dier niet waard is omdat een ander hier anders mee omgaat dan je eigen visie, en dit inclusief kots tekens neer te zetten, getuigd in mijn ogen pas van weinig respect :=
wat maakt jou nu precies 'beter' dan bv mijn uitspraken?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:51

Ik hoef niet beter te zijn, je kunt blij zijn dat deze discussie op Internet is en niet face to face. ;)

Ik vind het echt om te kotsen, ik geef dan meer om dieren dan om mensen. Mensen maken me misselijk, dieren niet.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:53

Celiien schreef:
Ach jongens, kom nou. Als mijn (oppas)hond 3 weken lang ineens snachts zou piepen terwijl er nooit wat aan de hand was en je nachtenlang wakkerhoud, zou ik ook kriegel worden en hem dan 'dat beest' noemen hoor :+ en dat is dan gewoon t moment dat je het goed zat bent/wordt.

En dan niet bedenken dat er dus echt wat aan de hand zou kunnen zijn; juist als hij dat nooit eerder heeft gedaan?!