Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ū
Azmay schreef:spatter schreef:Spannend, ben heel benieuwd wat daar uit komt!
Vraagje
Kan het geen kwaad om 2 verdunningen (kleur) op elkaar te zetten, geeft dat geen afwijkingen of zo?
Hoe groot zijn de ouders?
Ik dacht eerst dat koningspoedel altijd heel groot waren maar kwam er een tijd geleden achter dat poedels al best snel in deze maat vallen terwijl ik het dan middenslag zou noemen.
Nee hoor geeft geen afwijkingen. Is in Nederland wel moeilijker te vinden omdat de kleuren niet in het stamboek mogen.
De teef is wat kleiner(onder de 55 iig), de reu is wel een flinke kerel (60+cm als ik me niet vergis). Zal ze opmeten als ik er ben dit weekend.
Dit is overigens de site van mijn ouders voor de geintresseerde:
http://koningspoedel.logze.nl/
dalmarieke schreef:Toch is het in zn algemeenheid zo dat dit wel gevaarlijk kan zijn. Om die reden is bijv Blue Merle x blue merle verboden

maar het karakter (wat ik dan over ze gelezen heb) spreekt me enorm aan en dat is het belangrijkst natuurlijk. Lukasje schreef:ooh, ik kom net op tijd binnen vallen, wat spannend zeg![]()
![]()
Ik ben me de laatste tijd ook erg aan het oriënteren welk ras in ons gezin zou passen. De poedel heeft zeker mijn interesse. Ik moet wel wennen aan hun uiterlijkmaar het karakter (wat ik dan over ze gelezen heb) spreekt me enorm aan en dat is het belangrijkst natuurlijk.
Toch moet ik toegeven dat de vachtverzorging me afschrikt. Dat de hond 4x/jaar naar een trimsalon zou moeten, vind ik geen probleem maar een dagelijkse borstelbeurt vind ik minder interessant ....
Zou een (konings)poedel mee op buitenrit kunnen denk je? En, wat is de levensverwachting van een koningspoedel?
Ik wens jullie en mama poedel een vlotte bevalling en kijk echt uit naar fotootjes van de kroost!
anneliesdj schreef:Zijn poedels kleinzerig?
Hoe zijn de karakters van de ouders?
anneliesdj schreef:Zijn poedels ook waaks? En hebben ze dat jachtinstinct nog?
Of valt dat allemaal wel mee?