Hond plast in huis uit protest

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 08:22

Goof schreef:
Naar verhaal Elena, sterkte. Jouw hond plast dus alsnog in huis als ze buiten ook heeft geplast?

Ik vind het zo lastig; die van mij plast dus bewust niet buiten en houdt het op. Na jullie verhalen kan ik inderdaad toch wel inkomen met iets medisch, maar het verklaart gewoon niet het bewust heel koppig lekker niet plassen buiten.

Ik ben nu aan het proberen een commando eraan te koppelen en ik sta ze uitbundig te belonen als ze netjes plast buiten. Ze staat me echt aan te kijken alsof ik volslagen idioot geworden ben :+ :+

ze plast idd als ze buiten ook heeft geplast, ze houdt het verder niet op..

plassen op commando is sowieso prettig als je snel weg wilt en de hond moet mee..
--

koppig niet buiten plassen, kan ook te maken hebben met dat plassen bijvoorbeeld niet comfortabel is op de een of andere manier.. ik zou het sowieso goed in de gaten houden.

gisteren en vandaag hier overigens minimaal in huis geplaast, keer of 4.. heel apart, want na de echoe is ze nog niet op medicatie gezet.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 08:27

Floortz schreef:
sallandval schreef:
Maar er is één uitzondering. Als we volgens de alfa te lang weg zijn (komt 1 a 2 keer per jaar voor) dan ligt er áltijd één pontificale drol midden voor de openslaande deur :') .

Waarschijnlijk heeft ie er al 100 rondjes voor zitten draaien, hopende dat de deur opengaat... heeft niets met protest te maken.

@ Elena; is je hond getest op Giardia?

Nee, we zitten pas ruim over de twee weken sinds het eerste DA bezoek..
DA dacht eerder in de richting van cushing toen hij eigenlijk niets bijzonders aantrof..
tot hij bij de blaaswand aankwam.

het bloedonderzoek was puur op waarden gericht, dus geen specifieke zoektochten naar ziekten nog
heb het ook even opgezocht, maar de verschijnselen passen ook niet

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 08:59

Kaus schreef:
farahdiba46 schreef:
Je hond wordt ouder, ze plast zeker niet uit protest in huis! Honden zij geen secondaire denkers. Mijn hond werd op haar 10e ook incontinent, daar kunnen ze echt niets aan doen.ik kreeg er druppels voor van de dierenarts en die hielpen prima. Ga alsjeblieft(!)niet corrigeren of mopperen, ze vinden het zelf meestal al erg genoeg...

Honden kunnen zeker wel dingen uit protest doen. Wanneer ik met de border collie van de buren wandel en hij vindt dat hij niet genoeg heeft gewandeld verstopt hij zijn frisbee. Als ik dan terug loop om 'm te zoeken zoekt ie rustig mee. Als ik door loop haalt hij hem de volgende keer rustig uit de bosjes.

Maar aangezien het hier gaat om een oudere hond en geen BC (die enorm slim zijn) vraag ik me af of het uit protest is...
Ik blijf denken dat het vanuit een psychisch iets is.

Dat is vermenselijken wat jij doet. Op het moment dat hij zijn frisbee "verstopt" heeft ie gewoon even geen zin meer in dat ding, een andere keer weer wel en dan pikt ie ' m weer op.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 10:56

franka75 schreef:
ik zeg goed belonen als ze buiten plast ook met wat lekkers. en als ze het binnen plast negeren of duidelijk afkeuren.
alsjeblieft, volg dit niet op! Ga NIET je incontinente teef corrigeren....

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 11:13

Schiet me net te binnen:Propalin kreeg mijn teef hiervoor, ze is hiermee vanaf de eerste klachten op haar 10e tot haar overlijden op ruim 16e heel goed droog (en happy) gebleven. Overigens sowieso veel overeenkomsten met jouw hond in type, kakter en andere aandoeningen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 11:32

Floortz schreef:
sallandval schreef:
Maar er is één uitzondering. Als we volgens de alfa te lang weg zijn (komt 1 a 2 keer per jaar voor) dan ligt er áltijd één pontificale drol midden voor de openslaande deur :') .

Waarschijnlijk heeft ie er al 100 rondjes voor zitten draaien, hopende dat de deur opengaat... heeft niets met protest te maken.

Als ze rondjes zouden draaien in de hoop dat de deur open gaat zou dat logischerwijs bij 'hun' deur zijn. Dat is namelijk de deur die open als we thuis komen om ze te begroeten.

De deur waar de drol ligt is meestal dicht, Tenzij we zelf naar buiten moeten, maar het is een glazen deur dus je kunt niet missen dat er een 'kadootje' ligt.

Als er van de 3 honden alle behoeften netjes liggen waar ze horen te liggen en er één drol specifiek in ons gezichtsveld ligt dan ga ik er toch van uit dat die een betekenis heeft.

Diezelfde hond laat het ook merken als een wandeling te kort voor haar smaak is geweest trouwens. Ze komen alledrie vanzelf naar je toe bij de uitgang van het park. Maar normaal, bij een wandeling die lang genoeg was, doet ze haar hoofd zelf door de halsband... anders draait ze haar hoofd weg en moet ik hem er om doen :') .

Honden zijn geen mensen, maar ze hebben echt wel voorkeuren en kunnen die ook communiceren.

galopsprong

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 21:26

Goof schreef:
Dat ze buiten niet plast en gewoon stug haar rondje loopt is wel degelijk bewust. Ik ken mijn hond goed genoeg om die uitspraak te doen, ik ga daarover niet in discussie.

Wel zijn mijn ogen geopend wat betreft het 'gewoon laten lopen' binnen. Ik heb zelf niet stil gestaan bij de opmerking dat een hond niet in haar eigen urine wil liggen, dus ze zal het niet moedwillig zomaar laten lopen op de plek waar ze ligt. Goed dat ik dit topic geopend heb dus, want zelf kijk je over bepaalde dingen heen.

Ze is inderdaad gesteriliseerd Floortz.

Een hond gaat inderdaad nooit zomaar in zijn eigen urine liggen, daarom ook mij vragen die ik eerder had gesteld, hoe reageert de hond nadat het is gebeurd? blijft die liggen? loopt die weg?
Zonder een compleet beeld van de situatie, is het lastiger om in te schatten wat er aan de hand is.
Ik vind het goed dat je een topic hebt geopend en dat je bereid ben om je hond medische te laten onderzoeken. ;) Als je hond altijd heeft geplast tijdens het uitlaten, en nu niet meer en het zelf op een smerige manier laat lopen, lijkt mij toch een duidelijk signaal dat er echt iets aan de hand is.
Dit doet je hond echt niet uit dominantie omdat hij een kortere wandeling maakt.
Er zijn hier genoeg nieuwe en voortschrijdende inzichten over, op basis van nieuwe wetenschappelijke onderzoeken. Ik krijg ik ook een beetje kriebels van het woord dominantie, honden eigenaar roepen dat heel makkelijk naar hun hond. Maar de hele dominantie theorie is totaal achterhaald.
En gebaseerd op wolven die leven in gevangenschap. Wilde wolven leven heel anders, en komt er bijna geen dominantie aan te pas. Het kan daarnaast ook situatie afhankelijk zijn. Als een hond gromt omdat hij een bal wil, is hij niet dominant, die bal wil hij graag behouden. Maar dit is even off-topic :+

Goof

Re: Hond plast in huis uit protest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 21:52

En grappig, want jij bent de eerste in dit topic die het woord 'dominantie' in de mond neemt :D

Maar dank voor je reactie in ieder geval.
Als ze het laat lopen blijft ze liggen. Vandaag is alles 'gewoon' goed gegaan. Buiten geplast, binnen alles droog gehouden. Ze kan het dus wel.
Zoals ik zei kijk ik ecen wat er gebeurt als ik komende week weer gewoon in mijn werkritme zit en anders laat ik de urine even onderzoeken

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 22:07

Heb niet alles gelezen maar een hond zal nooit zo "menselijk" denken om dwars te zitten en ergens te plassen. Een hond op die leeftijd zou ik even goed na laten kijken want zeer zeker dat daar een medische oorzaak achter zit. Een hond leeft in het nu en denkt niet ik zal eens even...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 15:16

Ik heb op jullie aanraden toch even een potje plas langs gebracht :D
Ze heeft het meteen bekeken en alles was perfect. Daar zit geen probleem dus gelukkig.
Wel heb ik medicatie meegekregen (propalin, werd hier al eerder benoemd) en dat ga ik nu een tijdje geven om te kijken of dat iets doet. Ik las eerder in dit topic dat het goed spul is, dus ik hoop dat het werkt.
Nogmaals bedankt voor het meedenken.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 17:41

Graag gedaan :D
Hopelijk werkt het wat uit!

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 07:16

Super! Ik hoop dat het bij jouw hond net zo goed werkt als toen bij de mijne.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 10:01

* high fives Goof*

hopelijk werkt het net zo vlot daar als hier..

wij hebben metacam meegekregen, omdat dit zowel voor het bestrijden van de eventule ontsteking en de iritatie van de blaas als voor eventueel blaaswandkanker de meest gangbare behandeling is (zoals ik je had laten weten via pb)

(voor de lezers.. ik laat geen biopt nemen omdat ze dan onder volle narcose moet, wat ze vrij zeker niet overleefd.. en wat daar ook uitkomt, kanker ga ik niet behandelen ze is ruim 13 met allerlei kleine mankementjes en ontsteking wordt behandeld met metacam..daarbij blijkt metacam ook een remmende zelfs terugdringende werking te hebben op kwaadaardige celvorming in de blaaswand).

Vanochtend geen plas in huis gevonden (gisterenavond vroeg op de avond nog wel een keer).. om 8.00h ruim uitgelaten.. om 10.15h liet ze met 1 enkele blaf weten dat ze eruit wilde.. daarbij niet overdreven uitgeplast, er zat een drol dwars voor de ingang blijkbaar... Ze ligt nu heerlijk rustig achter mij te slapen, zonder overdreven drinkpartijen..

te vroeg om natuurlijk echt wat te zeggen na 1 dosis.. maar het ziet er goed uit hier, droog sinds gisterenavond 20.30h..

hopelijk gaat het bij jullie ook zo voorspoedig

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 11:49

farahdiba46 schreef:

Kan jij je nog herinneren hoe snel dat spul ging werken? Wanneer zou ik verschil moeten merken? Ben dat eigenlijk vergeten te vragen.

Fijn dat die van jou droog is gebelevn Elena! :D

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 13:59

Propalin werkt vrij snel, moet met een paar dagen toch echt verschil merken.
Het iig zonder controle laten lopen als ze ligt moet wel snel verdwijnen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 15:56

Ah dank je. Nou dat zou fijn zijn, ik hoop het!

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 18:51

Goof schreef:
farahdiba46 schreef:

Kan jij je nog herinneren hoe snel dat spul ging werken? Wanneer zou ik verschil moeten merken? Ben dat eigenlijk vergeten te vragen.

Fijn dat die van jou droog is gebelevn Elena! :D

ong. Avond van 2e dag.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 15:25

Heeft 1 van jullie ervaring met bijwerking van die middel?
Nu eet ze dus niet meer, ze heeft zaterdagavond voor het laatst gegeten :?
Verminderde eetlust wordt wel genoemd in de bijsluiter, maar dit is gewoon stoppen met eten. Of zou het toeval zijn?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 16:31

He bah, wat een vervelende ontwikkeling Goof..
valt ze ook niet te paaien met wat natvoer of plakjes vleeswaar om haar honger weer wat aan te wakkeren?

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 20:28

Mijn teef liet haar plas lopen als ze lag, ze krijgt sinds jaren een half pilletje Enurace (via de dierenarts), werkt na een aantal dagen. Ze heeft geen bijwerkingen en lekt echt geen druppel meer, voorheen liet ze echt flinke plassen lopen als ze lag.

Misschien kun je die eens proberen als de andere bijwerkingen geeft.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 08:19

Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom je nu medicijnen geeft wat in jouw ogen een gedragsmatig probleem is?

Laat die dingen lekker in de la liggen en probeer eerst wat dingen om de cirkel kort rondje = stoïcijns lopen doorbreken.
Hiervoor zijn al verschillende tips gegeven.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 08:22

Sassol schreef:
Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom je nu medicijnen geeft wat in jouw ogen een gedragsmatig probleem is?

Laat die dingen lekker in de la liggen en probeer eerst wat dingen om de cirkel kort rondje = stoïcijns lopen doorbreken.

Omdat ik ook open sta voor andere oplossingen, daarbij werken ze voor dit probleem erg goed want ze blijft nu droog *\o/*

Ik ben weer aan het werk sinds anderhalve week, het normale ritme lijkt ze ook weer erg prettig te vinden, dus de wandelingen gaan ook goed nu!

Ze is best te paaien met wat lekkers Elena, maar dan zal ze alsnog de rest niet opeten. En ik wil ze niet volstoppen met worst en vlees 'om er maar wat in te kunnen krijgen'.
Ik ga straks even de DA bellen, kijken wat die erover zegt.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 08:33

Mijn labrador reu (nu 15) plast (en poept grrrr) al een jaartje af en toe in huis. Hij plast niet in huis als we lang weg zijn ofzo, want we zijn altijd thuis (bedrijf aan huis) en er is altijd een deur naar buiten open. Soms rent hij nog wel richting buiten, maar lukt het niet. Maar hij plast dus ook wel bij de tv en datis niet bepaald in de richting van buiten.

Onze DA dacht dat het de leeftijd was (verder ook alles in orde, urine,bloed, prostaat), en wij geven nu ook propalin. Hij plast nu nog heel af en toe in huis (1x in de 2 maand ofzo), maar dat komt vooral doordat wij wat laks zijn met de medicatie. Wij hebben wel na 3 weken de dosering afgebouwt naar minimaal. Ook wat minder eetlust, maar dat herstelde zich na ruim een week weer. (is wel een labrador haha).

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 21:28

Sassol schreef:

Dat een liggende hond zijn urine laat lopen, lijkt me geen gedragsprobleem. Of een hond moet wel zo getraumatiseerd zijn.. maar dat lijkt me bij ts niet aan de orde.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 21:41

Als ze iets niet is is het wel getraumatiseerd.
Wat ze wel is is ziek....
Na het niet eten volgde afgelopen nacht een hele zieke hond. Ik liep om 3 uur buiten en ik heb haar de hele dag om de 2 of 3 uur uitgelaten. Toevallig was ik vrij. Ze is enorm aan de schijt en kots. Maaromdat er geen voer ingaat komt er ook enkel water uit. Heb van de DA lichtverteerbaar voer gekregen. Dit at ze wonderwel meteen maar alles is er weer uitgekomen.
Ik hoop dat het vannacht goed gaat en dat ze opknapt. Zo niet wil de DA me voor het weekend nog met haar zien.