Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kuggur schreef:Langdradig, overemotioneel, en dat "onze kinderen", brrr.
Als ik een dergelijk schrijven zou zien op een fokkers web site bv zou ik onmiddelijk afhaken.
Als je me wil laten zien dat je verantwoordelijk fokt wil ik glasheldere informatie over je fokprogramma, en de criteria voor je ouderkeuze zien, niet dit soort sentimenteel gezever.

Amandavd schreef:Bij velen heerst het idee dat fokkers vaak meer geld belust zijn, dan op het welzijn van hun honden. Ik wil mensen met deze brief een beetje een idee geven van hoeveel liefde en zorg er besteed wordt aan de pups en mams.
Kuggur schreef:Langdradig, overemotioneel, en dat "onze kinderen", brrr.
Als ik een dergelijk schrijven zou zien op een fokkers web site bv zou ik onmiddelijk afhaken.
Als je me wil laten zien dat je verantwoordelijk fokt wil ik glasheldere informatie over je fokprogramma, en de criteria voor je ouderkeuze zien, niet dit soort sentimenteel gezever.
bekruipt me een beetje een "don't tell me what to do" gevoel bij dat stukje. maras schreef:Ik zou het als puppy koper een hele lieve brief vinden en er zeker van gecharmeerd zijn. Maar ik heb er dan ook geen enkel probleem mee als de fokker mij regelmatig vraagt hoe het gaat met mijn honden, tenslotte ben ik er trots op en praat daar graag over met de eventuele fokker. Zo zie je maar dat iedereen over zulke zaken anders denkt.
.
. Maar je moet er ook rekening mee houden dat sommige kopers al 10 honden hebben gehad of zelf nestjes hebben gefokt en het al snel belerend vinden.
en dan zou ik dus geen behoefte hebben aan een opsomming van de nadelen die fokken ook met zich meebrengt. Ook ga ik bewust op zoek naar een fokker en ga ik niet naar iemand die ik beticht van winstbejag. En tot slot zou ik me er niet prettig bij voelen als de fokker naar de hondjes refereert als 'kindjes'.

Wordt ook altijd wat melig van "onze zoon" of "onze dochter" als mensen het over hun beesten hebben.