Waarom worden dieren niet ongesteld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 15:16

Murthul schreef:
Voor je ongesteld word heb je natuurlijk je eerste eitje al aangemaakt, in de 2/3 weken voor je eerste ongesteldheid is dus je eerste vruchtbaarheid. :)

Valentijn5; Je vruchtbaar voelen? Bedoel je dat je meer zin hebt in sex? Dat hoor je wel vaker tijdens de ongesteldheid, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je dan ook vruchtbaar bent.

Ja dat is wat ik bedoel.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 15:17

Valentijn5 schreef:
Ik voel me juist tijdens de menstruatie vruchtbaar of sexueel actief tijdens de menstruatie. Misschien ben ik de enige die dat zo ervaart. Zou haast niet kloppen.

Is dat echte of pil geinduceerde?
Dat is namelijk niet hetzelfde.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 15:19

De pil. Ik zou er wel mee willen stoppen maar ik menstrueer vaak heftig vandaar dat ik hem slik. En eindelijk is mijn acne afgenomen.
Laatst bijgewerkt door Valentijn5 op 16-08-15 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 15:20

Yipee schreef:
Gelukkig hebben wij dat niet maandelijks, anders zouden we elke maand de mannen bespringen (of zij ons). :')

Elke maand? Nou, dat vind ik toch niet echt veel hoor ;).

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 15:22

Diablo schreef:
Yipee schreef:
Gelukkig hebben wij dat niet maandelijks, anders zouden we elke maand de mannen bespringen (of zij ons). :')

Elke maand? Nou, dat vind ik toch niet echt veel hoor ;).

Dat ligt eraan :') als je bijv 13 bent ofzo is het een beetje erg jong he :')

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 15:26

Zo bedoelde ik het niet echt ;). Het ging er meer om dat wij de mannen eens per maand bespringen (of andersom) en dat dat maar gelukkig is. Of je nou blij moet zijn als je man je maar één keer per maand wil bespringen.... :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 15:29

Valentijn5 schreef:
De pil. Ik zou er wel mee willen stoppen maar ik menstrueer vaak heftig vandaar dat ik hem slik. En eindelijk is mijn acne afgenomen.

Pil menstruatie is een nep menstruatie.
Dan onderga je niet de normale cyclus aangezien er geen eisprong is geweest.

Valentijn5

Re: Waarom worden dieren niet ongesteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 15:33

Maar ik heb weinig andere keus.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 15:38

Valentijn5 schreef:
Maar ik heb weinig andere keus.

Daar gaat het niet om, je zegt dat je je vruchtbaar voelt tijdens je menstruatie maar je hebt geen échte menstruatie omdat je als de pil goed werkt een anovulair cyclus hebt en daarmee niet vruchtbaar bent. Je cyclus is meer voor de sier dan voor de functie zeg maar. In een normaal cyclus, hebben vrouwen tijdens rond en tijdens hun ovulatie vaak meer zin. Lichaam stuurt dat heel functioneel aan :)

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 15:41

Ik voel me bij allebei niet prettig met of zonder pil. Heb gewoon een bloedhekel aan menstruaties. Vooral omdat het ook om de drie weken is.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 15:47

Nou ik ben al jaren niet meer aan de pil, en ik heb 10/13 dagen na mn menstruatie de meeste zin in sex..dan heb ik vast eisprong..en ook is mn sexleven veel beter sinds ik jaren niet meer aan de pil zit.

Had geen zin meer in hormonen in mn lichaam, en voel me nu natuurlijker en deel vuurneon haar mening.

Ik ben altijd maar 3 dgn ongesteld...met of zonder pil..:-) en als ik pijn had was dit ook met of zonder pil...maakte niet uit...

En bij honden vruchtbaarste tussen 12/18 dgn van loopsheids, maar dit verschilt per dier.

En bv hondenras wat ik heb, staat dicht bij natuur, worden heel veel teven niet drachtig als ze in herfst loopsheid gedekt worden. Dat is bij wolven ed ook zo...

Die krijgen alleen pups in t voorjaar en niet in de herfst.

Maar ok welke rashond heeft ook wilde dingo bloed in de aderen zitten...misschien de kelpie? Iig de australian cattle dog wel.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 15:49

Valentijn5 schreef:
Ik voel me bij allebei niet prettig met of zonder pil. Heb gewoon een bloedhekel aan menstruaties. Vooral omdat het ook om de drie weken is.

Enige punt is dat je met pil geen natuurlijk cyclus hebt omdat je van de pil hormonen krijgt die dat beïnvloeden en daarmee geen echte menstruatie maar onttrekkingsbloeding hebt. Dus dat jij hitsiger bent tijdens je 'menstruatie' (want je hebt geen menstruatie als de pil goed werkt) staat dat los van een normaal verlopend cyclus (dus geen sprake van beïnvloeding door bv de pil), waarbij het juist veel voorkomend is dat vrouwen hitsiger worden op hun vruchtbaarste in het cyclus. Cadeautje van de hormonen en zetje van moeder natuur om voor nageslacht te zorgen :Y)

En het fijn hoor dat de pil er voor jou is, maar een natuurlijk verlopend cyclus werkt anders daneen 'cyclus' door de pil.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 16:03

Toen ik de pil nog slikte, slikte ik die rustig een half jaar door. Ideaal was dat.
Nu ben ik de veertig gepasseerd en wil geen hormonen meer slikken, dus weer gewoon menstruatie iedere maand, maar ik vind het drie keer niks.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 16:03

Voor nageslacht zorgen zit er bij mij helaas niet in. Erg toch eigenlijk hè als je lichaam wel wil maar je geestelijk niet in orde bent om een kind te kunnen opvoeden.
Laatst bijgewerkt door Valentijn5 op 16-08-15 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 16:26

Diablo schreef:
Toen ik de pil nog slikte, slikte ik die rustig een half jaar door. Ideaal was dat.
Nu ben ik de veertig gepasseerd en wil geen hormonen meer slikken, dus weer gewoon menstruatie iedere maand, maar ik vind het drie keer niks.

Ik slik ook door totdat ik een tussenbloeding krijg.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 16:30

melody7 schreef:
Dieren nemen het afgebroken eitje weer op in de baarmoederwand en mensen stoten het af.

Loops/krols/hengstig is allemaal niet hetzelfde als ongesteld, dat is juist een signaal dat het dier op zijn vruchtbaarst is.

Hahaha je bent me voor. Loopsheid van een hond is compleet het omgekeerde van onze menstruatie.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 16:44

SindyKaya schreef:
Het is onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk :)

de baarmoederwand wordt deels afgestoten op het moment dat je ongesteld bent..
met andere woorden de bekleding wordt van binnen ververst..

waar zou een bevrucht eicel zich tijdens de menstruatie dan volgens jou nestelen?

menstruatie is een reactie van het lichaam op het feit dat je eitje niet bevrucht is geraakt, dus je baarmoederwand in de staat die ze is, klaar om een een vrucht te laten nestelen, niet van toepassing is.. je lichaam ververst daarom de kinderkamer, klaar voor het volgende eitje.

finally

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 16:52

bij dieren is het dat er pas een eisprong komt als het dier gedekt word ,daarom word een dier ook niet ongesteld,er is geen eitje dat afgestoten hoeft te worden

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 16:53

finally schreef:
bij dieren is het dat er pas een eisprong komt als het dier gedekt word ,daarom word een dier ook niet ongesteld,er is geen eitje dat afgestoten hoeft te worden

Das niet correct finally, er zijn geloof ik wel dieren waarbij het zo werkt, maar bij honden en katten sowieso niet. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:00

Murthul schreef:
finally schreef:

Das niet correct finally, er zijn geloof ik wel dieren waarbij het zo werkt, maar bij honden en katten sowieso niet. :)

Poezen krijgen pas een eisprong na dekking. Dus dat is wel correct.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:02

Honden absoluut niet :) verschilt blijkbaar.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:04

Eh ja, dat klopt idd wel, de eisprong bij katten word getriggerd door de dekking, maar zij hebben wel hun vruchtbare periode waarin ze krols zijn. Maar bij een hond dacht ik niet. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:04

Zouden daarmee de meeste katachtigen dan pas een eisprong hebben na dekking?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:10

spotterick schreef:
Hondenloopsheid wil niet zeggen dat ze op zijn vruchtbaarst zijn. Als de hond nog bloeit is deze absoluut niet vruchtbaar pas 10 dagen na de laatste dag vloeiing is deze op zijn vruchtbaarst.
Dus denk dat je een loopsheid van een hond wel kan vergelijken met ongesteld zijn aangezien wij mensen ook pas 5 dagen na het opgesteld zijn volgens mij op ons vruchtbaarst zijn

Hier klopt helemaal niets van wat honden betreft!! Vruchtbare dagen liggen in de 3 weken loopsheid en niet daar buiten. In die 3 weken staat niet echt vast wat de dek dagen zijn. Rond de 10 dagen loopsheid dekrijp kan heel goed maar dagen eerder of dagen later is echt niet gek

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:14

finally schreef:

Dat geldt zoals gezegd niet voor honden, maar ook niet voor paarden en zo nog wel wat diersoorten. Verder is het niet het ei dat wordt afgestoten, maar de baarmoederbekleding (in feite de basis voor wat bij een bevruchting de placenta wordt). Dat ei is 2-3 dagen na de eisprong al down de drain gegaan. Dat slijmvlies gaat pas loslaten als het corpus luteum degenereert, een week of 2 na de eisprong. En dan begint die menstruatie pas.