Reu en teef en loopsheid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 11:33

Mizora schreef:
Het zijn ook vooral de eigenaren van herders die hier zeggen dat het een kwestie is van opvoeden. Toevallig net een rasgroep waar gehoorzaamheid (will-to-please, trainbaarheid) erg diep in gefokt is.

Ik heb van twee herder eigenaren gelezen dat het een kwestie van opvoeden is. En ik zei dat joelen niet gebeurt. Maar ik heb geen herders.
Ik heb Cane Corso's en een Friese Stabij reu, die echt geen vreselijke will to please heeft. Wel eisen wij gewoon een zekere mate van gehoorzaamheid, dat heeft niets met het ras te maken.

eline_di

Re: Reu en teef en loopsheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 11:34

Wij hebben hier een reu en een teef. De reu heeft op die manier nog nooit enkele interesse getoont in de teef. Mocht dat wel gebeuren en wij willen dat niet dan gaat de teef even uit logeren bij mijn ouders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:07

MyWishMax schreef:
Hier is het trouwens enorm anders of 'eigen' teef loops is, of dat we loopse teven tegenkomen of op het trainingsveld lopen. Bij eigen hond reageerde hij wel, hoewel zij hem duidelijk gemaakt heeft dat hij het niet in zijn hoofd hoefde te halen. Buiten of tijdens trainingen merk ik er niks aan, hij is gewoon zichzelf. Ja, soms wat kwijlen bij een plasje en ik heb maar 1 keer gehad dat ik hem even aan de lijn gehouden heb. Dat was toen zijn vriendin dekrijp op het trainingsveld liep. :D Het voordeel is dat bij ons loopse teven gewoon komen trainen en zelfs tegelijk met reuen op het veld lopen. Van alle reuen zijn er misschien 1 of 2 die even wachten tot de teef eraf is als ze dekrijp is, de rest loopt gewoon.

Maar de deuren zijn hier zonder loopse teven ook al stuk. :') En ze zitten altijd op slot, omdat ze allemaal deuren openmaken.

Bij ons word er ook gewoon getraind met loopse teven. Geen enkele reu reageert erop.

Labrador kan tot nu toe geen deuren openen. Maar wachten gewoon af.

Pups kunnen elk moment geboren worden. Dus heb nog even de tijd om na te denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:11

anshrop schreef:
Je wordt knotsknetter gek en hoorndol van t gepiep en gehijg, mijn teefje ( kruising jack russel) ging met haar bloederige fluts boven op de kop vd reu zitten, ook n lab. T arme dier liep hele dag met rode stempel op zn harses. Zo braaf als wat, de lab, maar tegen dat lellebellen geweld kon ie echt niet op! Teefje gelijk laten stereliseren na eerste loopsheid. Logeren prima optie, is dan wel week of drie he!

Scheelt dat mijn reu gewoon zwart is.

Geen idee hoe hij reageert op loopse teven. Als jonge hond heeft hij wel met loopse teef gespeeld. Maar hij had toen niks door.

Uit logeren is alleen tijdens dagen dat ze dekrijp is. Rest van de dagen moeten ze zich gedragen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:31

Mizora schreef:
Het zijn ook vooral de eigenaren van herders die hier zeggen dat het een kwestie is van opvoeden. Toevallig net een rasgroep waar gehoorzaamheid (will-to-please, trainbaarheid) erg diep in gefokt is.

Ook met niet herders werkte het zo bij ons. Er zijn veel minder reuen die echt extreem reageren als dat mensen willen geloven. Het is nu eenmaal in NL erg makkelijk om honden te helpen voor het eigen gemak, terwijl dat voor de hond lang niet altijd voordelig is. En degene die echt extreem reageren, daar kan het bij helpen, maar het kan ook dat ze blijven reageren na castratie.

LW: Die van mij zit alleen maar in een kennel vanwege het slopen en ik een bench nog zieliger vond. :') Dus als ik langer wegga en hij niet mee kan en 's nachts. Hoewel hij ook regelmatig binnen slaapt. Ook de pup gaat straks in de kennel als wij weg zijn en officieel 's nachts, maar als wij thuis zijn (op het moment alle dagen) zitten ze met z'n allen binnen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:34

love_western schreef:
MyWishMax schreef:
Hier is het trouwens enorm anders of 'eigen' teef loops is, of dat we loopse teven tegenkomen of op het trainingsveld lopen. Bij eigen hond reageerde hij wel, hoewel zij hem duidelijk gemaakt heeft dat hij het niet in zijn hoofd hoefde te halen. Buiten of tijdens trainingen merk ik er niks aan, hij is gewoon zichzelf. Ja, soms wat kwijlen bij een plasje en ik heb maar 1 keer gehad dat ik hem even aan de lijn gehouden heb. Dat was toen zijn vriendin dekrijp op het trainingsveld liep. :D Het voordeel is dat bij ons loopse teven gewoon komen trainen en zelfs tegelijk met reuen op het veld lopen. Van alle reuen zijn er misschien 1 of 2 die even wachten tot de teef eraf is als ze dekrijp is, de rest loopt gewoon.

Maar de deuren zijn hier zonder loopse teven ook al stuk. :') En ze zitten altijd op slot, omdat ze allemaal deuren openmaken.

Bij ons word er ook gewoon getraind met loopse teven. Geen enkele reu reageert erop.

Pups kunnen elk moment geboren worden. Dus heb nog even de tijd om na te denken.

Dat is een voordeel in de IPO wereld. Maar bij de gemiddelde hondenschool ben je niet welkom en ik denk dat dat ook wel een verschil maakt. Hondenschool lijkt mij juist een fijne omgeving om te trainen als er een loopse teef in de buurt is, aangezien je die in de echte wereld ook tegen kan komen.

Maar uit logeren is altijd een fijne oplossing, vooral omdat het voor jou zo dicht in de buurt is. :j

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:38

Ik heb een Rotteweiler X Husky teef gehad en die kon ook héél goed huilen en deuren kapot krabben als ze loops was. Ook moeilijk om haar uit te laten (hélemaal gefocussed op elke beweging in de verte die misschien een reu was > vaak gewoon een fietser :+ ). Ook kreeg ze veel last van schijnzwangerschap. Dus nee, de twee keer per jaar hormonen tijd was geen pretje. Overigens werd zij om de acht, negen maanden loops, dus niet helemaal twee keer per jaar.
Mijn teven onderling dekten elkaar ook de hele dag door als er één loops was. En dat ging niet altijd even zachtzinnig. Ik heb om verschillende redenen drie ongecastreerde teven gehad. Nu voor het eerst een teefje gecastreerd en moet zeggen dat ik het voor mijzelf, maar zeker ook voor deze teef heel prettig vind. Ze is pas gecastreerd toen ze twee jaar was. We hebben haar goed kunnen observeren tijdens de loopsheid. Ze had ontzettend veel last van haar hormonen, hangerig, humeurig, geen energie. En hier ook de ervaring dat reuen al weken ervóór en nog weken erna aan haar bleven plakken en probeerden te dekken. Ook niet relaxed wandelen met de hele tijd van die opdringerige types achter haar aan. Die snauwde ze dan wel af, maar op een gegeven moment ben je dat ook wel zat.
Ik zou dus liever niet kiezen voor een situatie van een ongecastreerde reu en een ongecastreerde teef in één huis. De reu wil je niet castreren, dus met dat als uitgangspunt zou ik zeggen: óf nog een reu erbij, óf teefje laten castreren. Je kunt wel even aankijken hoe je teef tijdens de loopsheid is (en ik zou haar sowieso niet vóór de eerste loopsheid castreren) dan zou ik de reu uit logeren sturen.
Ook al zijn ze gehoorzaam, moet je je (vind ik) afvragen of je dat van je hond wil/kan vragen en of je daar zelf zin in hebt.

Ik hou niet van benches, dus voor mij zou dat geen oplossing zijn, om een hond dan maar langdurig op te sluiten. Mijn honden hebben als ik van huis ben altijd het hele huis en de tuin tot hun beschikking.

nb: bij Gaus scholen en bij bij Oldenburg speurhondeschool in Beverwijk ben je in principe met een loopse teef welkom. Mijn teef (mechelse herder) had echter geen enkele zin meer om te werken toen ze loops was. Oefeningen die ze altijd enthousiast en feilloos deed, deed ze tijdens de loopsheid niet, of met tegenzin. Ze ging gewoon in het gras liggen :(:)
Dat was overigens bij mijn vorige herder (Duitser X Mechelaar) niet zo, die was meer geinteresseerd in sport dan in reuen. Dus dat kan per hond verschillen.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 17-08-15 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:38

MyWishMax schreef:
Mizora schreef:

Ook met niet herders werkte het zo bij ons. Er zijn veel minder reuen die echt extreem reageren als dat mensen willen geloven. Het is nu eenmaal in NL erg makkelijk om honden te helpen voor het eigen gemak, terwijl dat voor de hond lang niet altijd voordelig is. En degene die echt extreem reageren, daar kan het bij helpen, maar het kan ook dat ze blijven reageren na castratie.

LW: Die van mij zit alleen maar in een kennel vanwege het slopen en ik een bench nog zieliger vond. :') Dus als ik langer wegga en hij niet mee kan en 's nachts. Hoewel hij ook regelmatig binnen slaapt. Ook de pup gaat straks in de kennel als wij weg zijn en officieel 's nachts, maar als wij thuis zijn (op het moment alle dagen) zitten ze met z'n allen binnen.

In zo'n situatie kan ik het begrijpen.

Mijn lab sloopt gelukkig alleen kussens. Krijg het er niet uit. Maar zolang er geen kussens liggen. Sloopt hij niks.

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:42

love_western schreef:
Scheelt dat mijn reu gewoon zwart is.

Geen idee hoe hij reageert op loopse teven. Als jonge hond heeft hij wel met loopse teef gespeeld. Maar hij had toen niks door.

Uit logeren is alleen tijdens dagen dat ze dekrijp is. Rest van de dagen moeten ze zich gedragen.

Goede oplossing toch?

Hoe goed mijn honden ook opgevoed zijn, ik kon ze niet uit elkaar houden. Mijn reu (mechelse herder) luisterde perfect als ik er bij was, maar was ik er niet (aan het werk, boodschapje) dan ging ie helemaal door het lint. Dus bench misvormt en deuren kapot. En de teef (rhodesian ridgeback die normaal ook prima luistert) opende gewoon alle deuren in huis. Dus wij moesten echt alles barricaderen. :=
Toen hebben wij er voor gekozen om de teef te laten helpen. Ook omdat zij vaak last had van schijnzwangerschap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:43

MyWishMax schreef:
love_western schreef:

Dat is een voordeel in de IPO wereld. Maar bij de gemiddelde hondenschool ben je niet welkom en ik denk dat dat ook wel een verschil maakt. Hondenschool lijkt mij juist een fijne omgeving om te trainen als er een loopse teef in de buurt is, aangezien je die in de echte wereld ook tegen kan komen.

Maar uit logeren is altijd een fijne oplossing, vooral omdat het voor jou zo dicht in de buurt is. :j

Klopt, toen ik nog met de labrador trainde op de kynalogen club. Waren er geen loopse teven welkom. Ben daar gegeven moment gestopt. Hadden allerlei idiote regels.

Bij ons op de club reageert vrijwel geen reu op de loopse teven. Appèl is appèl. Ongeacht de afleidingen. Nu houden ze met de jongere honden wel meer rekening natuurlijk.

En dichtbij is het zeker. Wandel vaak elke dag 1 x met de honden samen. Loop even binnendoor en ik ben er al. En kunnen ze lekker met elkaar spelen

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:55

Onze reu en teef 6 en 7jr teef is een aussie,reu een stafford. Ik hou ze thuis en wissel ze in de bench.als we weg gaan gaat de reu in de bench.leuke van deze 2 is dat de teef echt geen behoefte aan hem heeft,ze moet niks van hem weten.ik laat ze ook gewoon samen uit teef houd dan afstand van de reu.ik heb dus geluk. Heb ook verhalen gelezen van reutjes die zich door de bench eten of door een deur heen. Je moet kijken wat je dadelijk fijnste vind en hoe jou teef en reu is met de loopsheid.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:58

Mijn reu word bij het zien van een loops teefje onhandelbaar. Dan is er nog maar 1 ding die telt en dan kun je proberen wat je wil, maar het dringt niet door. Heb er een teefje bij die ik nog voor haar eerste loopsheid gesterelliseert heb. Nooit geen problemen meer. Mijn reutje vertoont haantjesgedrag en had ik geweten dat dit zo een issue kan zijn had ik hem zonder twijfelen gecastreerd. Haalt toch de scherpe kantjes ervan af. Verder zeer fijne hond die ik overal mee naartoe neem, maar ik heb het mezelf wel moeilijker gemaakt als nodig. Ik vind het ook triest omdat ik weet dat hij die voortplantingsdrang heeft, maar hij niet mag. Frustratie is niet alleen een menselijke emotie en als je geen echte fokplannen hebt waarom dit je dieren dan aandoen ? Om maar te zwijgen van het risico. Een prille loopsheid is niet altijd te detecteren en voor je het weet is het raak. Je zult de eerste niet zijn...
Je doet wat je wilt, maar je haalt je een pak last op hals die elke 6 maand de kop op gaat steken. Is een eventueel nest al die frustraties wel waard ? Je labrador castreren lijkt voor mij de beste optie. Grote kans dat hij zonder ballen veel minder agressie uitlokt bij andere honden en hij hierdoor minder wantrouwend wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 13:14

Nikass schreef:
Ik heb een Rotteweiler X Husky teef gehad en die kon ook héél goed huilen en deuren kapot krabben als ze loops was. Ook moeilijk om haar uit te laten (hélemaal gefocussed op elke beweging in de verte die misschien een reu was > vaak gewoon een fietser :+ ). Ook kreeg ze veel last van schijnzwangerschap. Dus nee, de twee keer per jaar hormonen tijd was geen pretje. Overigens werd zij om de acht, negen maanden loops, dus niet helemaal twee keer per jaar.
Mijn teven onderling dekten elkaar ook de hele dag door als er één loops was. En dat ging niet altijd even zachtzinnig. Ik heb om verschillende redenen drie ongecastreerde teven gehad. Nu voor het eerst een teefje gecastreerd en moet zeggen dat ik het voor mijzelf, maar zeker ook voor deze teef heel prettig vind. Ze is pas gecastreerd toen ze twee jaar was. We hebben haar goed kunnen observeren tijdens de loopsheid. Ze had ontzettend veel last van haar hormonen, hangerig, humeurig, geen energie. En hier ook de ervaring dat reuen al weken ervóór en nog weken erna aan haar bleven plakken en probeerden te dekken. Ook niet relaxed wandelen met de hele tijd van die opdringerige types achter haar aan. Die snauwde ze dan wel af, maar op een gegeven moment ben je dat ook wel zat.
Ik zou dus liever niet kiezen voor een situatie van een ongecastreerde reu en een ongecastreerde teef in één huis. De reu wil je niet castreren, dus met dat als uitgangspunt zou ik zeggen: óf nog een reu erbij, óf teefje laten castreren. Je kunt wel even aankijken hoe je teef tijdens de loopsheid is (en ik zou haar sowieso niet vóór de eerste loopsheid castreren) dan zou ik de reu uit logeren sturen.
Ook al zijn ze gehoorzaam, moet je je (vind ik) afvragen of je dat van je hond wil/kan vragen en of je daar zelf zin in hebt.

Ik hou niet van benches, dus voor mij zou dat geen oplossing zijn, om een hond dan maar langdurig op te sluiten. Mijn honden hebben als ik van huis ben altijd het hele huis en de tuin tot hun beschikking.

Als ik met de honden wandel. Kom ik eigenlijk nooit andere honden tegen. En als ik mensen tegen kom, dan weten ze inmiddels dat ze hun hond netjes moeten aanlijnen. Want mijn honden mogen niet zomaar met andere honden spelen.

En heb al meerdere keren uitgelegd waarom ik niet voor een reu ga. En wie zegt dat tijdens de loopsheid ze langdurig word opgesloten? Genoeg ruimte hier in huis om ze apart te houden. En als ze dekrijp is. Dan gaat de labrador enkele dagen naar mijn moeder toe. Waar hij al veel komt. En ook regelmatig slaapt.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 13:14

@betadine, zou het dan een wolfhond dingetje zijn? :P

Ik heb ook nog geen andere reu zo extreem zien reageren als de mijne. Hij verkracht een teef ook gewoon als hij de kans krijgt(gebeten worden interesseert hem niet)
Hij is nu chemisch gecastreerd en echt een wereld van verschil

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 13:24

Van schreef:
@betadine, zou het dan een wolfhond dingetje zijn? :P

Ik heb ook nog geen andere reu zo extreem zien reageren als de mijne. Hij verkracht een teef ook gewoon als hij de kans krijgt(gebeten worden interesseert hem niet)
Hij is nu chemisch gecastreerd en echt een wereld van verschil

Ze zijn in wel meer extreem toch? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 13:27

betadine schreef:
Mijn reu word bij het zien van een loops teefje onhandelbaar. Dan is er nog maar 1 ding die telt en dan kun je proberen wat je wil, maar het dringt niet door. Heb er een teefje bij die ik nog voor haar eerste loopsheid gesterelliseert heb. Nooit geen problemen meer. Mijn reutje vertoont haantjesgedrag en had ik geweten dat dit zo een issue kan zijn had ik hem zonder twijfelen gecastreerd. Haalt toch de scherpe kantjes ervan af. Verder zeer fijne hond die ik overal mee naartoe neem, maar ik heb het mezelf wel moeilijker gemaakt als nodig. Ik vind het ook triest omdat ik weet dat hij die voortplantingsdrang heeft, maar hij niet mag. Frustratie is niet alleen een menselijke emotie en als je geen echte fokplannen hebt waarom dit je dieren dan aandoen ? Om maar te zwijgen van het risico. Een prille loopsheid is niet altijd te detecteren en voor je het weet is het raak. Je zult de eerste niet zijn...
Je doet wat je wilt, maar je haalt je een pak last op hals die elke 6 maand de kop op gaat steken. Is een eventueel nest al die frustraties wel waard ? Je labrador castreren lijkt voor mij de beste optie. Grote kans dat hij zonder ballen veel minder agressie uitlokt bij andere honden en hij hierdoor minder wantrouwend wordt.

Wauw... Ik doe inderdaad wat ik wil. Het zijn mijn honden... En mijn labrador word niet gecastreerd. Meerdere keren uitgelegd waarom. En tussen dominant reageren en agressie uitlokken, zit een groot verschil. En hij is niet wantrouwend, maar kan onzeker reageren. Maar vertoont absoluut geen haantjes gedrag.

Daarnaast heb ik al meerdere teven gehad. En inmiddels herken ik een loopsheid echt wel. En fokplannen heb ik alleen als de teef het goed gaat doen in de sport. En afhankelijk van het karakter. Valt moeilijk te zeggen dus het eerste jaar.

Heb ook 1 x een gecastreerde reu gehad. Maar die bleef net zo heftig reageren op loopse teven.

Ik vroeg om oplossingen in mijn situatie. Dus hoe mensen het doen met een volle reu en teef. En niet om aangevallen te worden en antwoorden om 1 van beide te castreren.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 13:33

Haha ja bij die wolfhonden zit het instinct nogal diep. Mijne heeft ook geen problemen met verkrachten |o
Ondertussen is hij bijna 8 en een stuk rustiger, maar hier een loopse teef houden zou onmogelijk zijn. Die jankt dan denk ik heel de buurt bij elkaar terwijl wij uit werken zijn.

Ts jouw plan kan haalbaar zijn maar ook niet. Niet alle honden passen in jouw plan en net daarom vind ik het een risico.
Vooral om het feit dat je reu de loopsheid van je herder kan oppikken nog voor je er ook maar zelf iets van hebt opgevangen. Dan zit je daar met een al dan niet leuke kruising waar je nog geen baasjes voor hebt...
Ik denk dat je 2 hormoonbommen in huis onderschat...daar is echt niets leuk aan en dan kan de loopsheid lang duren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 13:41

betadine schreef:
Haha ja bij die wolfhonden zit het instinct nogal diep. Mijne heeft ook geen problemen met verkrachten |o
Ondertussen is hij bijna 8 en een stuk rustiger, maar hier een loopse teef houden zou onmogelijk zijn. Die jankt dan denk ik heel de buurt bij elkaar terwijl wij uit werken zijn.

Ts jouw plan kan haalbaar zijn maar ook niet. Niet alle honden passen in jouw plan en net daarom vind ik het een risico.
Vooral om het feit dat je reu de loopsheid van je herder kan oppikken nog voor je er ook maar zelf iets van hebt opgevangen. Dan zit je daar met een al dan niet leuke kruising waar je nog geen baasjes voor hebt...
Ik denk dat je 2 hormoonbommen in huis onderschat...daar is echt niets leuk aan en dan kan de loopsheid lang duren.

Ik heb ervaring met loopse teven. Alleen toen had ik een gecastreerde reu. Die ik ook apart moest houden, die bleef heftig reageren. Bleef gewoon doordekken. Dus ik onderschat niks.

En zoek daarom ook oplossingen. Maar het is gewoon geen optie om 1 van beide te laten helpen.

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:08

Dan zou de oplossing zijn je labrador reu uit logeren te sturen, zeker tijdens de dagen dat teef dekrijp is :) En verder ja je kan nu nou eenmaal nog niet voorspellen hoe het gaat lopen, dat is het lastige, je weet niet hoe je toekomstige teefje is tijdens de loopsheid, en je weet niet hoe je reu er nu op gaat reageren :)

Dus aankijken, tijdens de dekrijpe dagen uit logeren sturen en verder kijken of je het in de hand kan houden. Mocht er iets met je teef niet goed zijn (heupen, ellebogen, karakter valt tegen of talent te weinig) kies je er dan wel voor om haar te laten helpen? Gewoon een vraag uit interesse hoor, ik krijg sterk de indruk dat je serieus bezig bent sowieso met je honden. Dus niks aanvallends maar meer uit interesse :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:18

ingeb0rg schreef:
Dan zou de oplossing zijn je labrador reu uit logeren te sturen, zeker tijdens de dagen dat teef dekrijp is :) En verder ja je kan nu nou eenmaal nog niet voorspellen hoe het gaat lopen, dat is het lastige, je weet niet hoe je toekomstige teefje is tijdens de loopsheid, en je weet niet hoe je reu er nu op gaat reageren :)

Dus aankijken, tijdens de dekrijpe dagen uit logeren sturen en verder kijken of je het in de hand kan houden. Mocht er iets met je teef niet goed zijn (heupen, ellebogen, karakter valt tegen of talent te weinig) kies je er dan wel voor om haar te laten helpen? Gewoon een vraag uit interesse hoor, ik krijg sterk de indruk dat je serieus bezig bent sowieso met je honden. Dus niks aanvallends maar meer uit interesse :)

Als er een reden is om niet met haar te dekken. Dan word ze zo snel mogelijk geholpen.

En ik ben idd serieus bezig met mijn honden. Zijn echt mijn maatjes. En ze worden gruwelijk verwend. Als de teef niet geschikt blijkt te zijn voor de sport. Dan ga ik kijken waar ze wel goed in is. Maar zal absoluut niet weg gaan.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:28

Al onze MH reuen zijn gelukkig heel rustig als er een loopse teef in de buurt is. Bij ons zitten ze wel allemaal in kennels buiten. Hou ze vanaf het moment dat de teef gaat staan goed uit elkaar, misschien toch beter om de teef of lab enkele dagen in de bench te doen als ze alleen zijn.
Bij ons op de club (KNPV) wordt er ook niet getraind met loopse teven dus het is overal anders.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:32

love_western schreef:
En zoek daarom ook oplossingen. Maar het is gewoon geen optie om 1 van beide te laten helpen.

Dat is natuurlijk altijd nog je eigen keuze hè, het is geen situatie waarin je door omstandigheden terecht komt, maar waar je bewust voor kiest.
En er reageren hier mensen die daar niet voor zouden kiezen, om verschillende redenen. Ik begrijp niet dat die reacties jou irriteren eerlijk gezegd.

Wb opsluiten in een bench reageerde ik helemaal niet op jou. Dus voel je niet zo snel aangevallen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:43

Nikass schreef:
love_western schreef:

Dat is natuurlijk altijd nog je eigen keuze hè, het is geen situatie waarin je door omstandigheden terecht komt, maar waar je bewust voor kiest.
En er reageren hier mensen die daar niet voor zouden kiezen, om verschillende redenen. Ik begrijp niet dat die reacties jou irriteren eerlijk gezegd.

Wb opsluiten in een bench reageerde ik helemaal niet op jou. Dus voel je niet zo snel aangevallen ;)

Omdat ik vraag om oplossingen/tips in mijn situatie. Dus niet om 'tips' om 1 van beide laten helpen.

Ik was gewoon benieuwd hoe andere bokkers met zo'n situatie omgaan (volle reu en loopse teef dus)

En op wie reageerde je dan? Ik stel toch een vraag waar jij op antwoordde?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:49

Gewoon straks bekijken hoe het gaat.het ligt vooral aan de honden hoe je het zult moeten aanpakken.zijn ze makkelijk of zijn het op zulke momente honden ie er echt voor gaan.het kan ook de teef zijn die iedere kans probeerd te grijpen

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:50

Hier een intacte Welsh Corgi reu van 2 jaar en nu een labrador teefje van 11 wk. Wij wilden eerst het teefje laten helpen voor de eerste loopsheid maar is voor een groter ras beter als ze 1 keer loops geweest zijn vertelde mijn dierenarts. Daarom gaat nu toch de reu onder het mes.
Die is ook gek op loopse teefjes en loopt ook weg bij de geur ik ga hem dat niet aandoen.

Ik loop ik graag in het bos etc. En zit met 2 volwassen honden er niet op te wachten dat die reu de hele tijd wegloopt.