Het slangentopic...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikitaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:57

Ik zelf heb aan de ene kant een warmte matje, deze zorgt voor extra warmte aan de ene kant en daardoor is de andere kant wat koeler. Aan de koele kant staat ook de waterbak. De slang ligt overal weleens en zoekt zelf naar een prettige temperatuur waar hij wil liggen op dat moment

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:02

Tamara_089 schreef:
Ik heb er nu van die blokken in die je vooraf in water moet leggen om het uit te laten zetten.

Omdat de bak kleiner is hadden ze aangeraden om er dan toch een uv lamp in te hangen ipv een gewone lamp. Andere zeggen gewoon bij de big bazaar / action een lamp halen die geeft meer dan genoeg warmte af.

Op een lijst in de dierenwinkel stond een LV van 50% - 70%. Ik probeer het nu al een week omlaag te krijgen en dat lukt redelijk begon na het in doen van de bodem op 90%.

Is het verstandig dan de kleinste waterbak aan te houden? Staat voor t paard of toch de middelste (oranje). De andere laat ik er wel in staan maar dan wel leeg.

Dierenwinkels zeggen wel vaker dingen, die niet waar zijn. Er staan meerdere caresheets online.

Die blokken bij de action weg? Die gebruikte ik ook. Maar maakte het eerst klaar in een curverbak. Zodat het redelijk kon drogen. Heb die fout ook eerste keer gemaakt. Duurde een poosje voordat lv omlaag ging. En ik in paniek omdat ik bang was dat mijn slang er ziek van kon worden.

Ik had zelf ook gewoon reflector spotje bij action weg. Dimmer ertussen. En andere kant led verlichting. En 's nachts ging warmtekabel aan.

Waterbak moet zo groot zijn dat hele slang zich in kan oprollen. Zou gewoon de grootste aanhouden en die aan koele kant houden.

Tamara_089

Re: Het slangentopic...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 16:12

Heb nu de blokken bij de dierenwinkel gehaald maar voor de volgende keer haal ik ze inderdaad gewoon bij de action scheelt een hoop :$

Ik heb ook een warmtematje voor in de winter.
Ik ga eens kijken bij de action voor een lampje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:15

Tamara_089 schreef:
Heb nu de blokken bij de dierenwinkel gehaald maar voor de volgende keer haal ik ze inderdaad gewoon bij de action scheelt een hoop :$

Ja betaalde iets van 70 cent per blok geloof ik. Wel de cocopeat (als ik het goed heb) pakken. Daar zitten geen mest stoffen in.

Als je zo'n lampje haalt. Wel een dimmer tussen zetten. Kun je temperatuur zelf regelen.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:20

drawerlover schreef:
SharonIndezz schreef:
De soorten die jy noemt zijn ontzettend giftig drawer haha. Vriend van mij houd deze slangen in zijn collectie, en is ook welleens perongeluk gebeten door zijn kingcobra.... Liep gelukkig met een sisser af, omdat je als je gifslangen hebt... Een heel protocol hebt met antigif en wat te doen in geval van een beet... Hij hanteerd grote gifslangen nooit alleen, is altijd hulp bij.

Haha ik weet dat die soorten die ik noemde giftig zijn. Maar die komen hier vrijwell niet voor. Of iemand moet ze. houden voor bijvoorbeeld onderzoek. Maar de slangen die de meesten echt als huisdier hebben zijn niet giftig en ook niet gevaarlijk zoals bijvoorbeeld de anaconda

Waar baseer je dat op? Ik ken best wat mensen die giftige slangen hebben. Ook koningscobra's. En niet voor onderzoek maar als hobby.

Zelf ook slangen gehouden. Ik hield overdag de lamp aan en 's nachts uit. Ook geen warmtemat. In de natuur koelt het immers ook af. Ik heb koningspythons gehad, mijn exvriend rattenslangen, koningsslangen, haakneuzen, cobra's, ratelslangen.. Etc.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 18:01

Eoweyn_x iemand anders zei dit ook al. Ik zei daar op, dan nog zul je niet zo snel mensen vinden die gifslangen houden als hobby. Ik ken helemaal niemand die een slang als hobby houdt en jij kent er misschien wel een stuk of 30 die er eentje thuis hebben waarbij er misschien ook wel een aantal een gifslang hebben. Dus daar zit ook wel een beetje verschil in. Ik heb in ieder geval nog nooit iemand ontmoet (behalve freek vonk dan maar die heb ik nooit ontmoet :')) die een gifslang in huis heeft

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 18:16

Maar dan is het niet zo slim om te zeggen dat het bijna niet voorkomt en als het voorkomt, het alleen voor onderzoek is. Want dat is niet waar.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 18:29

Harstikke mooi die slangen, mooie diertjes.
Maar ik zou er bang voor zijn. Hoe groot worden die eigenlijk?

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 18:36

Verschilt per slang. De rattenslang wordt gemiddeld ongeveer 150 cm

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 18:38

Jeetje dat is groot!

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 20:25

love_western schreef:
Tamara_089 schreef:

Ja betaalde iets van 70 cent per blok geloof ik. Wel de cocopeat (als ik het goed heb) pakken. Daar zitten geen mest stoffen in.

Als je zo'n lampje haalt. Wel een dimmer tussen zetten. Kun je temperatuur zelf regelen.

Ik heb beide gehaald. De compact voor de ondergrond en de grovere voor daar op. Vind ik net wat mooier kijken. Heb op verpakking gekeken en zijn beide onbemest. Temperatuur in de bak is op zich nu wel logisch te verklaren. Keek toe straks op de termostaat en t is in huis ook gewoon 28 graden. Dan is t opzich wel logisch

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 20:38

vrouwke schreef:
Jeetje dat is groot!

De anaconda (grootste slangensoort ter wereld) kan wel 8 meter lang worden. Dus dan is die 150 cm niets :')

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 20:40

Netpython wordt nog groter, heb er een gezien van 12 m. Dat was echt een gigantisch dier. Die zou ik ook niet zomaar hanteren. Geen enkele slang trouwens, zijn kijkdieren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:48

Tamara_089 schreef:
love_western schreef:

Ik heb beide gehaald. De compact voor de ondergrond en de grovere voor daar op. Vind ik net wat mooier kijken. Heb op verpakking gekeken en zijn beide onbemest. Temperatuur in de bak is op zich nu wel logisch te verklaren. Keek toe straks op de termostaat en t is in huis ook gewoon 28 graden. Dan is t opzich wel logisch

Ja dan ga je het lastig koeler krijgen :') Als het echt warm is, doen meeste gewoon verlichting uit.

Zolang het onbemest is, is het goed :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:50

Anaconda is de grootste qua dikte. Maar netpython is weer de langste :D

Zelf zou ik zo'n slang helemaal niet hanteren :')

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 08:29

love_western schreef:

Owja zo zat het :)
Hoe zo net even op zitten zoeken wat de netpython is :')

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-15 08:52

love_western schreef:

Ehhh yak. Even zitten googlen op afbeeldingen van de anaconda. Daar wordt ik serieus naar van :n
Prachtige beesten echt waar maar zooooo dik en groot en dan zitten er gewoon kindjes langs ieeeuwk

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 08:55

Tamara_089 schreef:
love_western schreef:

Ehhh yak. Even zitten googlen op afbeeldingen van de anaconda. Daar wordt ik serieus naar van :n
Prachtige beesten echt waar maar zooooo dik en groot en dan zitten er gewoon kindjes langs ieeeuwk

De anaconda heeft de kracht om mensen de wurgen en het zo ver te laten komen om de mensen ook nog echt te laten stikken. De netpython is daar ook goed in. Alleen de meeste Nederlanders zijn dan wel iets te groot voor ze maar waar de netpython leeft zijn de mensen relatief klein dus die lopen meer gevaar.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 08:59

Ik ken ook mensen die de groene anaconda als huisdier houden..... Kun je overigens ook gewoon kopen... Best bizar.....

Een beet van een boa van 2 mtr doet al heel veel zeer , laat staan van een anaconda. Moet er niet aan denken

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-15 09:04

Ja dat bedoel ik heb filmpje gezien dat een anaconda een hele krokodil even weg slikt. En koeien yak yak yak. Hou t wel bij m'n "kleine" slangetje

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 18:10

Ik snap niet waarom mensen slangen willen houden haha! En dan he ik het vooral over gif slangen en andere gevaarlijke slangen... Maar ja wie ben ik om hierover te oordelen :)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:29

BeSen schreef:
Ik snap niet waarom mensen slangen willen houden haha! En dan he ik het vooral over gif slangen en andere gevaarlijke slangen... Maar ja wie ben ik om hierover te oordelen :)

Iedereen heeft daar een andere mening over. De ene gaat in de jungle naar een wilde anaconda zoeken en de ander rent al weg als hij maar iets slangvormigs ziet. Nou ja dat is ieders eigen zaak. Persoonlijk zou ik zelf voor die eerste gaan :))

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 20:44

slangetje zit netjes in zn hok :P

was vergeten foto te maken en kon haar net nergens meer vinden.... toch eigenwijs even gezocht en uiteindelijk gevonden maar ze was niet van plan op de foto te gaan.... wel snel iets kunnen schieten maar laat haar nu lekker zitten.... als ze van de week eten krijgt dan maak ik een betere foto
Afbeelding

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 20:53

Welke morph is het nu? Anery?

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 20:56

SharonIndezz schreef:
Welke morph is het nu? Anery?

Ik heb werkelijk geen flauw idee :D
Het is een witte met vlekjes :o
Was de enigste lichte die hij had zitten... heb nog even zitten twijfelen tussen deze en een bruine maar vind uiteindelijk wit mooier...

Vraag me alleen af of ik haar niet beter in een kleiner bakje kan zetten voor ze wat groter is :+