Baby vogeltje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 12:13

zanakuzies schreef:
hey ts, ik wilde even zeggen dat je snachts echt niet hoeft te voeren hoor, dat doen de ouders ook niet :) die slapen toch ook echt snachts :), om 10uur laatste keer vol gooien en dan om 8u smorgens weer :)

Weet ik! Misschien ben ik wel te bezorgd voor het diertje aangezien m'n vriend zegt dat heel veel mensen dit niet over hadden gehad voor zo'n diertje. Dat blijkt maar weer met die dierenambulance. Fijn dat iedereen hier zo supportive is en meedenkt! (:

tengeltje11

Re: Baby vogeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 12:21

het 'geluk' is dat duifjes veel makkelijker zijn in groot brengen dan een boel andere vogels.

zelfs toen ik kind was,meerdere gevonden duifjes groot gebracht en lukte steeds prima.

ik deed altijd zelf het bekje open en stak er een papperig meel-papje in en zelfs wat gedrenkt bruin brood,beestjes kwamen altijd mooi groot,vlogen uit en werden gewoon weer wild als eender andere tortel of bosduif.
ik zou vooral afgaan op de krop en niet op het feit dat hij/zij al dan niet piept om eten,want zowiezo zal hij wel wat stress hebben,dus dan kan je daar nu nog niet helemaal op afgaan.
eenmaal wat meer gewoon zal je het heus goed genoeg merken of hij al dan niet honger heeft.

amies100

Re: Baby vogeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 08:26

Heb je het vogeltje nog weggebracht? Hier in de omgeving in het vogelasiel nemen ze helaas ook niet de moeite om een heel jong duifje groot te brengen, vandaar dat ik het toen zelf heb gedaan.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 08:59

amies100 schreef:
Heb je het vogeltje nog weggebracht? Hier in de omgeving in het vogelasiel nemen ze helaas ook niet de moeite om een heel jong duifje groot te brengen, vandaar dat ik het toen zelf heb gedaan.

Ja heb 'm weggebracht! Ik zal binnenkort nog eens bellen of alles goed gaat.