Mjetterd schreef:Vanmiddag was ik inderdaad erg overstuur, nu ben ik wel redelijk mijzelf en heb ik weer wat rust gevonden. Kan er nu ook normaal over praten, dat was vanmiddag echt geen optie zonder in tranen uit te barsten.
Veel liggen doet ze inderdaad. Ook likt ze veel, maar dat doet ze altijd al wel. Het smakken wat jij beschrijft deed ze vanmiddag de hele tijd, ik vroeg me ook al af wat ze aan het doen was. Drinken doet ze gewoon goed. Eten helaas niet, maar dat doet ze al bijna niet vanaf dat wij haar hebben opgehaald van haar vakantieadres. Ze heeft ook nog niet gepoept (4 keer uitgelaten), terwijl ze bijna elke uitlaatbeurt poept. Af en toe stopt ze wel haar neus in de voerbak, maar dan gaat ze alsnog niet eten.
Smakken doen honden vaak als ze pijn/stress/ongemak hebben, deed ze dat voor je naar de DA ging ook al? Anders zou het namelijk ook puur door de stress van vandaag kunnen komen. Dat ze niet poept is niet heel erg, als er niks in gaat aan eten komt er ook niks uit.
Dat ze wel haar neus in de voerbak stopt laat zien dat ze misschien wel honger heeft, maar waarschijnlijk is dan de 'pijn-/ongemakprikkel' groter dan de 'hongerprikkel'. Mijn hond heeft een aantal keer een buikgriepje gehad, natuurlijk veel minder ernstig dan wat jouw hond heeft, maar hij deed hetzelfde: naar zijn bak lopen maar toch niet eten. Is er iets wat ze heeeeeel lekker vindt? Misschien kan je proberen een klein beetje van dat super lekkere eten door haar voer te doen en kijken hoe ze daarop reageert.
Edit: ik heb net pas in je profiel gekeken, wat een prachtbeest is het! Echt vreselijk dat het nu zo moet lopen