haha omdat er 1 nog zo bang is.. en ik ben ook wat bang dat ze ergens tegenaan vliegen ofzo maarja zal toch keer moeten. Hoe kan ik ze beste voor eerste keer los laten?
Lukasje
Geplaatst: 23-09-15 14:52
Ach, wat een leuke parkietjes! Toen ik jong was, had ik ook grasparkietjes. Ik denk er met heimwee aan terug, zulke grappige beestjes. Maja, ik heb al een kleine zoo haha, ik zal maar niet klagen.
Tam maken ging best wel vlot. Een vogel heb ik niet tam gekregen maar die was een maand of 4 toen die kwam. De andere waren net als de jouwe rond de 8 weken.
Mijn parkietjes zaten erg veel los. Ik had een soort van speelplateau voor ze. Tja, hoe moet ik dat uitleggen? Vergelijk het qua constructie met een grote voederplank voor vogels maar dan zonder dak. Daarop was dan een zitstok, laddertjes, wat speelgoed, ... Op de bodem zand. Mijn ouders hadden destijds ook een grote ficus (plant) en daar zaten ze ook graag in!
Wanneer je grote raampartijen heb, sluit dan zeker de glasgordijnen wanneer je ze vrij laat! Moest de minst tamme zich niet makkelijk terug in de kooi laten zetten, wacht je best tot het schemert om hem te vangen.
Trosgierst had je, maar heb je ook van die zeeschuim (sepia) of mineralenblokjes? Nu weet ik wel niet of je dat reeds aan zo'n jonge vogels mag geven.
Ik denk dat je een mannetje en vrouwtje hebt. Maar kan me ook vergissen. Het maakte je toch niet veel uit he.
Ik vind het wel super dat je 2 parkietjes aangeschaft hebt hoor!!
Nog veel plezier met ze!!
simodi
Geplaatst: 23-09-15 14:56
In onze grote voliere met trpoische vogels hadden we kunstplanten en kunstboompjes! Niet giftig en ze konden er toch lekker in zitten en verstoppen. Als ze er vies geworden waren met vogelpoepjes, waren ze ook makkelijk weer schoon te maken, ook een voordeel van nepperds!
Verder hadden we in de kooi wel van die echte takken waar ze op konden zitten en aan knagen.
Bedankt voor alle tips! Ja wilde het liefste zelf wat maken maar weet niet goed hoe en het moet natuurlijk wel stevig zijn Ik vind die te koop zijn kant en klaar wat klein.. ik zou een wat hogere grotere willen met ook ladders enzo. En het loslaten wil ik dus ook pas doen als ik zo'n boom of speelplaats heb. Zal zo eens een foto plaatsen hoe ze er nu uit zien.
Kiwi begint te ruien op zn koppie haha steken allemaal halve veertjes uit heel schattig!
geen geweldige foto's maar is goed te zien wat ik bedoel op t koppie van Kiwi haha
MD_Triumph
Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-15 20:27
hier is ie dan, mijn zelfgemaakte speeltuintje! Ben benieuwd wat ze ervan gaan vinden. Moet nog wel verder aangekleed worden maar weet nog niet helemaal hoe..