Hond verdoven om te borstelen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Re: Hond verdoven om te borstelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:03

Issie intussen al bij de trimmer geweest, hoe ging dat?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:11

* Voegt BarbaLala toe aan foei-lijst *

Tillie20, dank voor je duidelijke uitleg! :)

Ik ben erg benieuwd hoe de trimmer het heeft aangepakt. :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:16

Afspraak voor de trimmer stond op drie uur?? Met zo'n hond duurt het dan nog wel een paar uur voor we een update krijgen.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:16

Oh daar heb ik overheen gelezen :P

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:21

Tillie20 schreef:
BarbaLala schreef:
Als je moeder het hem geleerd heeft van pup af aan zou het nu geen probleem horen te zijn, want dan is het onderdeel van zijn routine en verzorging.
Dus ergens klopt er iets niet in je verhaal.

O god, je bent van het slechte gedrag negeren en alles moet positief en leuk? := succes.

Altijd zo'n dooddoener zo'n opmerking. De roedeltheorie is gewoon ontkracht en het is al lang meerdere malen bewezen dat een positieve aanpak beter werkt dan een negatieve aanpak. Verder zegt niemand dat jouw methode 'dramatisch' is, dus snap niet echt het nut van zo'n opmerking is.

TS: Fijn dat je het op een positieve manier wilt aanpakken :)

maar je moet een hond toch kunnen vertellen dat zijn gedrag niet gewenst is?Ik ben helemaal voor belonen,maar bij mij krijgen ze echt een vloek of een knal(ligt aan de hond) als het niet door de beugel kan hoor

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:24

Nee geerke je moet alles positief ombuigen! Knaagt hij aan de tafel dan haal je die weg, etc. :+
Straffen is geen optie, dan ben je satan.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:27

Zou de hond bij de trimster wel een muilkorf om doen voor haar eigen veiligheid...
Zal vast wel goed komen :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:28

BarbaLala schreef:
Nee geerke je moet alles positief ombuigen! Knaagt hij aan de tafel dan haal je die weg, etc. :+

Kun jij misschien eens normaal reageren, met dit soort opmerkingen bereik je dus echt niets.
Niemand heeft het over straffen maar consequent zijn hoeft niets met straffen te maken hebben.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:34

Onze hond is doodsbang voor vreemden en dus ook de trimmer. Veel geprobeerd, maar deze angst (met bijbehorende stress) blijft.
Onze hond krijgt een roesje bij een dierenkliniek en trimmer gaat daarheen om de hond te trimmen.

Nu is angst iets heel anders dan wat jij, TS, beschrijft. Maar ik wil hiermee aangeven dat trimmen onder verdoving wordt uitgevoerd. En dat dit voor ons, maar vooral voor onze hond, de oplossing is.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:36

Misschien dat straffen en corrigeren door elkaar wordt gehaald?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:37

BarbaLala schreef:

Als je dan zo nodig ergens zo hevig (en kinderachtig) op wil afgeven, zorg dan in elk geval dat je weet waar je het over hebt. Je zet jezelf totaal voor schut op deze manier.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-07-15 08:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 'offtopic' gedeelte eruit gehaald

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:39

Mensen hou eens op met dat gezanik over roedeltheorie en dominantie theorie wanneer dat hier gewoon helemaal niet relevant, is had nooit aangehaald moeten worden want dat heeft hier niks mee te maken.

Hond is denk ik nog bij de trimmer en zal wel even duren , zeker als hij aardig wat klitten heeft.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:41

misschien is het wel gewoon zonder problemen gegaan?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:42

geerke schreef:
misschien is het wel gewoon zonder problemen gegaan?

Dat zou zomaar kunnen. Vreemde omgeving en een goede trimster met de juiste energie, wie weet.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 19:17

Hoe is het bij de trimmer gegaan? :)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 22:21

Zo, update hier. Bij de trimmer was het een mak kalf. We zijn er bij gebleven want de paniek was erg groot bij onze beer toen hij erachter kwam dat wij weg zouden gaan. Hij is gewassen/groot gedeelte ontwolt en de grote klitten die hij had, zijn er voorzichtig uitgekamt of uit geschoren (klitten vielen wel mee vond de trimmer). Ze is 3 uur bezig geweest met pauze en volgende week maandag gaat hij nog voor de laatste dingen (buik, tussen z'n benen en nog een gedeelte van zijn "broek"). Veel nuttige tips meegekregen!

Ik ben er erg blij mee want ik kan hem nu zelf beter bijhouden en we hebben zelf zo'n waterblazer nog ergens liggen, die zijn ook erg handig in gebruik, dus ga ik even opsnorren.

Het "achterstallige" onderhoud is gekomen sinds ma chronisch ziek is geworden, waardoor er veel aanpassingen zijn gedaan thuis, en de prioriteiten even ergens anders lagen. Al praat dit het niet goed maar als een familie lid zo ernstig ziek word, is het eerste waar we aan denken niet de hond die geborsteld moet worden. :(:)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 23:18

Je zal zeker wel diep in de buidel getast hebben voor dit bezoekje ;)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 23:27

shilady schreef:
Je zal zeker wel diep in de buidel getast hebben voor dit bezoekje ;)

Heb nog geen idee over de prijs, voor 2 uur trimmen een Newfy betaalde je bij haar 93 euro, ik vermoet dat we richting de 150 euro gaan, het is inderdaad duur, maar ik ben er wel erg blij mee aangezien hij verschrikkelijk stonk en ik nu een schone frisse hond thuis heb waar we veel plezier van hebben en zo kunnen we het goed gaan bijhouden. Ik heb het ook gedaan voor moeders, ik weet dat ze hem wilt borstelen en bijhouden maar ze kan het gewoon niet meer.

Bovendien is het stressloos verlopen, want meneer vond het meer dan prima en hij ziet er super uit (ookal is ze nog niet helemaar klaar). Maandag gaat ze verder met hem.

Ag, heb ook een eigen paard en die gaat ook naar de tandarts, osteopaat, etc, etc. Verder hebben we met DJ (zo heet hij) eigenlijk nooit dierenarts bezoeken en dergelijke grote uitgaven behalve de entingen/vlooiendruppels, dus naja, hij verdient het wel.

En jemig, ik blijf het maar herhalen, hij is zo lekker fris!!! *\o/*

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 00:17

maar nu is hij wel weer lekker op orde dalijk, zou het nu ook heeeeel regelmatig bijhouden :j
(ik vind ze zo leuk, Newfy's )

Barbalala, dat je het niet eens bent met weet ik het wat , prima...
maar misschien kun je dan gewoon negeren ipv sfeer en topic verpestend onzin te gaan lopen spuwen?
echt ontzettend puberaal gedrag dit "ik discussieer niet met jou...ik vind jou stom _-:( " gedoe en het leid uiteindelijk tot het afdoen van jouw posts als bullshit omdat je niet eens het fatsoen hebt om een ander in zijn of haar waarde te laten ondanks meningsverschillen.
ik ben zelf ook niet van het puur positief opvoeden, maar dat betekend niet dat ik dna maar moet gaan lopen mokkan, katten en bitchen op een uitermate respectloze asociale manier...

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 06:58

Fijn dat het goed is gegaan!
Waars kan hij het borstelen van jullie straks ook weer waarderen als hij klit vrij is.
Goede keus om naar een trimster te gaan.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 08:17

Mooi dat het zo soepel verliep, nu hopen dat je zelf ook genoeg overwicht kan overbrengen in het vervolg. :)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-15 12:40

Ik heb zijn baard/bef vanochtend wel even snel gekamt, daar zaten de meeste klitten in en dat gaat al snel "stinken", hij vond het goed, beloont en klaar. :))

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 12:41

Super fijn dat het nu zo goed gaat! Dat zal ook fijn zijn voor de hond dat hij nu lekker een schone vacht heeft!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 15:55

Goed dat je geweest bent!

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 15:58

Bekend probleem hier, niet een Nemfy wel een Leonberger (de beer in herder kleuren :+ )
Hier dus inderdaad ook gekozen voor de trimmer, geprobeerd af en toe was een de rug te doen.
Broek & buik probeerden we niet, dat zijn die tanden niet waard :n